Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäoppiminen

Vierailija
15.10.2019 |

Juu meillä on ihan yleisenä ohjeena että aamut alkaa joko klo 9 tai 10, tai tietysti jos paikka aukeaa myöhemmin niin sitten silloin. Mutta ilta- ja viikonlopputyötä ei ole ilman palkkaa.

No eräästä paikasta järjestyisi top-paikka, mutta yrittävät saada minut aloittamaan SEITSEMÄLTÄ tai ihan viimeistään KAHDEKSALTA aamulla. Ilman palkkaa, tietysti!

Mitäs teen??? Ohjaajaan en saa enää yhteyttä tähän aikaan. Voi vttu, kun se työaika on se hemmetin 9-15 tai 10-16 eikä se ole minun keksimäni juttu. Minkä takia minä suostuisin menemään aamuseiskaan ilmaiseksi??

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa tietää, mitä opiskelet. Voisi ymmärtää sinua paremmin. On työpaikkoja, joissa suuri osa töistä on tehty jo kello 9 eli menetät jotain oleellista tulemalla paikalle vasta silloin.

Vierailija
62/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäoppimispaikka sitoutuu KOULUTTAMAAN TYÖPAIKALLA. Minä olen OPISKELIJA ja menen työpaikalle OPPIMAAN.

Miten kuvittelet OPPIVASI mitään, jos ne OPITTAVAT ASIAT on tehty jo silloin AAMULLA? Työelämässä maailma ei pyöri sen OPISKELIJAN ympärillä, vaan se OPISKELIJA on mukana OPPIMASSA sen työntekijän siivellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi ruikuttaa moisesta, jos opiskelisi johonkin sellaiseen ammattiin, johon ei sitten tarvitse mennä työssäoppimaan. Mutta tekstin laadusta näkee, ettei aplla ole älynlahjoja muuhun.

Vierailija
64/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä opiskelet? Mikä sinusta tulee, kun valmistut?

Opintoalasta en tiedä, mutta selvästi aloittajasta tulee valmistuttuaan työtön.

Vierailija
65/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menet töihin klo 7 pääset sieltä pois jos klo 13, koska sinulla näyttää olevan vain 6 tunnin päivä.

Miksi se klo 7 työhön meneminen on niin vaikeaa?

Ööö no varmaan siksi että en saa palkkaa?? Joudun heräämään viideltä, jotta ehdin käydä suihkun ja valmistautumaan. Sitten joudun lähteä 6.30 palkattomaan työhön. Joo en todellakaan mene.

Lapsellinen penikka. Pitkälle et tule tuolla asenteella elämässä pääsemään.

Vierailija
66/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet työhönoppija. Teet mitä käsketään.

Vierailija
67/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida terveydenhoitoalalla kuitenkaan olla. Bioanalyytikko-opinnoissa kokonaisuutena yli puoli vuotta työssäoppimista, palkatonta tietysti ja työpäivät 7-15. Kyllä tässä on oppinut heräämään aikaisin.

68/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan kivaa tietää, millä alalla opiskelet tai minkälaiseen työpaikkaan olet menossa, niin osaisi auttaa paremmin. Monissa työpaikoissa työt alkaa aina seitsemältä tai aikaisemminkin. Myöhemmin tulemalla sinulta jää oppimatta jotain työn kannalta oleellisia asioita. Joissakin työpaikoissa opiskelija noudattaa oman ohjaajan työaikoja eli voi olla aamu- ja iltavuoroja jne. Soita opettajalle sitten kun suuttumus menee ohi. Tuskin mikään koulun sääntö tai laki kieltää oppilaita menemään töihin seitsemäksi. Jos kyse on enemmän aamu-unisuudestasi, niin äkkiä aamuherätyksiin tottuu. Ja ajattele, miten kivaa on päästä kotiin jo kello 13, kun muut ovat töissä vielä monta tuntia. Maailma ei kaadu yhteen työssäoppimiseen. 

Vierailija
69/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sanonut monta kertaa, mutta jostain syystä ette vain suostu ymmärtämään: OHJAAJA SANOI MINULLE, että ns. työaika on 9-15 tai 10-16. Ei maininnut SANALLAKAAN KLO SEITSEMÄÄ TAI KAHDEKSAA. Sanoi, että ei ole iltaa eikä viikonloppuja, ellei palkasta sovita. Ja edelleen: päivä alkaa ysiltä tai kympiltä ja jatkuu siitä riippuen kolmeen tai neljään. NÄIN MINULLE SANOTTIIN. Aivan samantekevää mitä te uskotte ja ette usko.

Vierailija
70/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tosiaan voitte käyttää järkeä myös sillä tavalla, että kuinka monessa paikassa opinnot alkavat klo 7??? Opiskelija on OPISKELIJA ja hänen "koulunaan" toimii työpaikka top-jakso ajan. Minkä hiton takia minun pitäisi mennä SEITSEMÄÄN, vaikka yksikään koulu ei ala siihen aikaan?? Ja minä joudun heräämään KLO 5 AAMULLA, JOTTA EHDIN HERÄÄMÄÄN ENNEN RATTIIN MENOA, KÄYMÄÄN SUIHKUSSA yms. Ja aivan sama mitä te sanotte, minä käyn aamulla suihkussa ja piste. Se on minun tapani, minulle on aivan sama mitä mieltä te olette asiasta. Ap

Vierailija
71/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt sanonut monta kertaa, mutta jostain syystä ette vain suostu ymmärtämään: OHJAAJA SANOI MINULLE, että ns. työaika on 9-15 tai 10-16. Ei maininnut SANALLAKAAN KLO SEITSEMÄÄ TAI KAHDEKSAA. Sanoi, että ei ole iltaa eikä viikonloppuja, ellei palkasta sovita. Ja edelleen: päivä alkaa ysiltä tai kympiltä ja jatkuu siitä riippuen kolmeen tai neljään. NÄIN MINULLE SANOTTIIN. Aivan samantekevää mitä te uskotte ja ette usko.

No toivottavasti siellä sun tulevassa harjoittelupaikassa on joku muukin niin myöhään töissä.

Vierailija
72/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tosiaan lähde ajamaan puoliunessa ja tappamaan itseäni ja muita motarille. Minun täytyy saada heräillä ihan rauhassa, juoda kahvi, syödä vähän, käydä suihku, pestä hampaat, meikata ja lähteä ilman tuskanhikeä.

Vierailija
73/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako olla ensimmäinen työssäoppimisjakso? Sen sijaan että kitiset täällä, voisit kysyä ohjaajalta, miksi työaika on määritelty noin ja voiko siitä poiketa. Koulu voi vaatia mitä haluaa, mutta sen firman ei tarvitse huolia sinua, jos et pysty noudattamaan siellä käytössä olevia työaikoja.

Vierailija
74/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää jonkun valittavan seitsemästä. Siihen aikaan esimiehetkin on paikalla. Johtajat puolestaan on jo aamuviideltä ja ennemminkin lentokentillä.

Vierailija
75/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tosiaan voitte käyttää järkeä myös sillä tavalla, että kuinka monessa paikassa opinnot alkavat klo 7??? Opiskelija on OPISKELIJA ja hänen "koulunaan" toimii työpaikka top-jakso ajan. Minkä hiton takia minun pitäisi mennä SEITSEMÄÄN, vaikka yksikään koulu ei ala siihen aikaan?? Ja minä joudun heräämään KLO 5 AAMULLA, JOTTA EHDIN HERÄÄMÄÄN ENNEN RATTIIN MENOA, KÄYMÄÄN SUIHKUSSA yms. Ja aivan sama mitä te sanotte, minä käyn aamulla suihkussa ja piste. Se on minun tapani, minulle on aivan sama mitä mieltä te olette asiasta. Ap

Esim meidän kaupungin ammattiopiston opiskelijat menevät harjoittelupaikkaan klo 7 jos se on siinä harjoittelupaikassa työaika. Tiedän tän tasan tarkkaan, kun meillä on parhaillaan 3 harjoittelijaa perheessä.

Ja voi nyyh, mä lähden töihin klo 5 ja sitä ennen olen peseytynyt ymv. Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
76/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelisit leipuriksi, niin sun työssäoppimis työpäivät alkaisivat tosi varhain aamuyöllä, koska leipurin työ alkaa silloin. Mitäs tähän sanot?  Kuka leipuriksi opetteleva voi mennä töihin klo 9 tai 10 aamulla.

Entäpä rekkakuskit, lentäjät, lentoemot, aura-autonkuljettajat, työmatkoilla lentävät, lehdenjakajat?

Vierailija
77/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voisi olettaa, että jos harjoittelu alkaa klo 7, niin valmistuessasi sun tulevan työpaikan työaika alkaa myös noihin aikoihin. Miten sä silloin ajattelit aamuistasi selvitä? Määrittelet tulevalle työnantajallesi uudet työajat?

Vierailija
78/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap, jos opiskelun jälkeen sattuisit saamaan työpaikan, ja sinun pitäisi mennä töihin klo 7 tai 8, kuinka silloin pärjäisit.

Kun on työtelämässä pitää nousta ajoissa ylös, tuo aamulla puolikuudelta nouseminen on melko normaali aika nousta työpäivinä ja aiemminkin jos työmatka on pitkä.

Jotkut matkustaa töihin ensin bussilla ja vielä päälle junalla.

Joillekin työmatka vie päivästä jopa 3 tuntia.  Semmosta se on tavallinen arkielämä, etenkin silloin kun haluaa ja pitää itse elättää itsensä ja perheensä.  Helppoa ei ole kenellekään.

Mutta elämäähän tämä vain on...

Vierailija
79/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelisit leipuriksi, niin sun työssäoppimis työpäivät alkaisivat tosi varhain aamuyöllä, koska leipurin työ alkaa silloin. Mitäs tähän sanot?  Kuka leipuriksi opetteleva voi mennä töihin klo 9 tai 10 aamulla.

Entäpä rekkakuskit, lentäjät, lentoemot, aura-autonkuljettajat, työmatkoilla lentävät, lehdenjakajat?

Ne vastaa pomolle, kuten ap: "Mä en todellakaan nouse siihen aikaan!

Vierailija
80/102 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tosiaan lähde ajamaan puoliunessa ja tappamaan itseäni ja muita motarille. Minun täytyy saada heräillä ihan rauhassa, juoda kahvi, syödä vähän, käydä suihku, pestä hampaat, meikata ja lähteä ilman tuskanhikeä.

Laita kello soimaan tuntia aiemmin, ja tadaa, ehdit tehdä tuon kaiken ja ehdit myös ajoissa työpaikalle.