Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUOLEEKO HELSINGIN KESKUSTA? Nosturi, Virgin Oil ja The Circus suljetaan. Stockmann ja Sokos vaikeuksissa.

Kun KIKY vei ostovoiman (kiitos Sipilälle)
15.10.2019 |

Graniitti-Anttilahan kaatui jo vuosia sitten. Nykysuomalaisten ostovoima ei enää riitä ko. ylellisyyksiin ja siksi Helsingin keskusta autioituu.

Helsingin keskustasta tulee tylsä virastojen ja toimistojen täyttämä alue, joka on virka-ajan ulkopuolella täysin kuollut kuin harmaa teollisuusalue. Ravintolakato tulee varmasti kiihtymään ja halvat lounaspaikat nostavat päätään.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muualla Euroopassa autottomat keskustat on eloisia ja toimii hyvin, jos autottomuus on niin kamala asia?

Jaa missä kaupungissa? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, kun en ole ikinä käynyt sellaisessa.

Oletko harrastanut lähimatkailua? Liikutko Tallinnassa jalan vanhassa kaupungissa ja Telliskivessä, joissa autoilua on rajoitettu vai Narvan ja Tarton moottoriteiden varressa? Oletko käynyt Oslossa, Tukholmassa tai Kööpenhaminassa? Kaikissa näissä on laajat kävelyalueet keskustassa ja kaikki pesevät Helsingin mennen tullen viihtyisyydessä.

Malmössä oli myös viihtyisä keskusta. Leveät kävelykadut joilla kymmeniä ravintoloita, kahviloita ja pikkuputiikkeja vieri vieressä. Kesällä siis terassit täynnä. siellä oli myös ihan tavallisia kauppoja noiden ravintoiden kanssa sulassa sovussa, Henkka Maukat ja muut ja pieniä ruokakauppoja. 

Helsingissä mua ärsyttää mm. se, että Kauppatorin läheisyydessä ei ole mitään tavallista kauppaa tai edes ärrää, jos vain tarvis esim. vaikka mehupurkin. Mä en tajua missä siellä ihmiset käy ruokaostoksilla? Ei kai kaikki sentään koko ajan käy hallissa tai torilla? Olen itsekin siis helsinkiläinen, mutta tuolla kun liikuin yhden työprojekstin takia 4 kk, aloin tuota ihmettelemään. 

Kasarmikadulla on S-market. Normihinnat ja hyvä tarjonta

Kuinka lähellä Kauppatoria siis pitäisi olla? Espalla K-Market sekä Stockan Herkku, Kasarmintorilla S-Market, Sokoksen alakerrassa iso ruokakauppa, Bulevardilla iso S-Market, Katajanokalle juuri avattu uusi iso K-Market, Krunikassa useita hyviä ruokakauppoja kuten Anton & Anton, samoin Kaivopuistossa sekä Ullanlinnassa ... Näitähän on vaikka kuinka monta.

Puutetta ruokakaupoista ei tosiaan ole, ellet sitä välttämättä halua tehdä ruokaostoksia Kauppatorilla. 

Voishan sitä vaikka helsingin kaupungintalosta tai presidentinlinnasta (molemmat siinä espalla) vuokrata alakerrasta yhden kulman jollekin s-marketille tjsp?

Vierailija
142/144 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn max sovittamassa vaatteista oikean koon ja tilaan halvemmalla verkosta!

Ei ole muuten ostovoimaa mihinkään, kun verot ja eläkemaksut (eläkkeelle pääsen jokus 70v!!!) Ja eläke tulee olemaan itekttävän pieni!

Mahdatko edes päästä eläkkeelle. Olen jo henkisesti varautunut siihen, että joudun (ja moni muu) olemaan työelämässä kuolemaan saakka, sillä tuota eläkeikää tullaan nostamaan vielä moneen, moneen kertaan ennen kuin koko eläkejärjestelmästä luovutaan.

Se on ihan oma valinta olla eläkeikään asti töissä. Ei siihen kukaan pakota ja voi olla, että sinutkin potkitaan pois aiemmin. 

Tietysti jos ajatus matalammasta elintasosta kauhistuttaa liikaa, niin sitten sinun on kai pakko työskennellä kuolemaasi asti. Minä olen totuttanut itseni pärjäämään vähällä, joten mitään tavallista palkkatyötä en ainakaan aio paljon yli 6-kymppisenä tehdä. 

Rikkaan ihmisen käsitys matalammasta elintasosta on se että saa viiden tonnin sijaan vain neljä ja puoli tonnia nettona käteen. Ylipäänsä rahaongelmat on aika abstrakti käsitys kun tavallisessa ruokakaupassa ei tarvitse laskea ikinä normaaliostoksissa että riittääkö rahat. Vähän kuin koko maan kattava nälänhätä on suomalaiselle aika abstrakti käsite kun täällä saa ruokaa monellakin eri tavalla vaikkei olisi rahaa.

Pointti siis on se, että joidenkin on pakko työskennellä kaikki mahdolliset vuodet että saa edes siedettävän elintason vähäisiksi jääville eläkepäiville. Eri asia on että onnistuuko se kun työttömyysputkeen tungetaan heti kun ikä alkaa vitosella ja siitä on eläkevuosiin vielä 15 vuotta ellei ylikin. 

Kenestäköhän rikkaasta puhut? Minä olen jo vuosikausia saanut niin pientä palkkaa, ettet sinä varmaan suostuisi tekemään sillä töitä edes kuukautta. Olen siis oikeasti totuttanut itseni elämään minimaalisilla tuloilla. 

Juuri sen takia en aiokaan tehdä töitä eläkeikään asti. Pienituloisen ainoa ilo on se, että saa aikaa itselleen. Mitä järkeä tehdä töitä vanhaksi, kun se ei edes auta eläkkeen määrään? Minä en tule ikinä saamaan minimieläkkeen päälle euroakaan, vaikka eläisin ja työskentelisin satavuotiaaksi.  

Mutta kuvittele sinä pienessä päässäsi, mitä kuvittelet. Se onkin helpompaa kuin yrittää ymmärtää niitä syitä, miksi joku ei halua odottaa eläkeikään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on ihan kamalan tylsää kun humalaiset baarikävijät ei tappele keskustassa ja poliisin resurssit riittää oikeasti tärkeille keikoille.

Harva kai autolla baariin lähtee? Kyllä keskustassa jonkunlaista yöelämää tulee riittämään, aivan kuten tietyissä lähiöissäkin.

Vierailija
144/144 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä tekisin Helsingin keskustassa? Siis ihan oikeasti. Teatterissa tai elokuvissa tulee joskus käytyä, mutta miksi kävisin ylihintaisissa ja huonoissa ravintoloissa ja baareissa?

Missä ne Helsingin hyvät ravintolat mahtaa olla, lähiökuppilatko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä