KUOLEEKO HELSINGIN KESKUSTA? Nosturi, Virgin Oil ja The Circus suljetaan. Stockmann ja Sokos vaikeuksissa.
Graniitti-Anttilahan kaatui jo vuosia sitten. Nykysuomalaisten ostovoima ei enää riitä ko. ylellisyyksiin ja siksi Helsingin keskusta autioituu.
Helsingin keskustasta tulee tylsä virastojen ja toimistojen täyttämä alue, joka on virka-ajan ulkopuolella täysin kuollut kuin harmaa teollisuusalue. Ravintolakato tulee varmasti kiihtymään ja halvat lounaspaikat nostavat päätään.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn max sovittamassa vaatteista oikean koon ja tilaan halvemmalla verkosta!
Ei ole muuten ostovoimaa mihinkään, kun verot ja eläkemaksut (eläkkeelle pääsen jokus 70v!!!) Ja eläke tulee olemaan itekttävän pieni!Mahdatko edes päästä eläkkeelle. Olen jo henkisesti varautunut siihen, että joudun (ja moni muu) olemaan työelämässä kuolemaan saakka, sillä tuota eläkeikää tullaan nostamaan vielä moneen, moneen kertaan ennen kuin koko eläkejärjestelmästä luovutaan.
Se on ihan oma valinta olla eläkeikään asti töissä. Ei siihen kukaan pakota ja voi olla, että sinutkin potkitaan pois aiemmin.
Tietysti jos ajatus matalammasta elintasosta kauhistuttaa liikaa, niin sitten sinun on kai pakko työskennellä kuolemaasi asti. Minä olen totuttanut itseni pärjäämään vähällä, joten mitään tavallista palkkatyötä en ainakaan aio paljon yli 6-kymppisenä tehdä.
Rikkaan ihmisen käsitys matalammasta elintasosta on se että saa viiden tonnin sijaan vain neljä ja puoli tonnia nettona käteen. Ylipäänsä rahaongelmat on aika abstrakti käsitys kun tavallisessa ruokakaupassa ei tarvitse laskea ikinä normaaliostoksissa että riittääkö rahat. Vähän kuin koko maan kattava nälänhätä on suomalaiselle aika abstrakti käsite kun täällä saa ruokaa monellakin eri tavalla vaikkei olisi rahaa.
Pointti siis on se, että joidenkin on pakko työskennellä kaikki mahdolliset vuodet että saa edes siedettävän elintason vähäisiksi jääville eläkepäiville. Eri asia on että onnistuuko se kun työttömyysputkeen tungetaan heti kun ikä alkaa vitosella ja siitä on eläkevuosiin vielä 15 vuotta ellei ylikin.
Kenestäköhän rikkaasta puhut? Minä olen jo vuosikausia saanut niin pientä palkkaa, ettet sinä varmaan suostuisi tekemään sillä töitä edes kuukautta. Olen siis oikeasti totuttanut itseni elämään minimaalisilla tuloilla.
Juuri sen takia en aiokaan tehdä töitä eläkeikään asti. Pienituloisen ainoa ilo on se, että saa aikaa itselleen. Mitä järkeä tehdä töitä vanhaksi, kun se ei edes auta eläkkeen määrään? Minä en tule ikinä saamaan minimieläkkeen päälle euroakaan, vaikka eläisin ja työskentelisin satavuotiaaksi.
Mutta kuvittele sinä pienessä päässäsi, mitä kuvittelet. Se onkin helpompaa kuin yrittää ymmärtää niitä syitä, miksi joku ei halua odottaa eläkeikään.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on ihan kamalan tylsää kun humalaiset baarikävijät ei tappele keskustassa ja poliisin resurssit riittää oikeasti tärkeille keikoille.
Harva kai autolla baariin lähtee? Kyllä keskustassa jonkunlaista yöelämää tulee riittämään, aivan kuten tietyissä lähiöissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä tekisin Helsingin keskustassa? Siis ihan oikeasti. Teatterissa tai elokuvissa tulee joskus käytyä, mutta miksi kävisin ylihintaisissa ja huonoissa ravintoloissa ja baareissa?
Missä ne Helsingin hyvät ravintolat mahtaa olla, lähiökuppilatko?
Voishan sitä vaikka helsingin kaupungintalosta tai presidentinlinnasta (molemmat siinä espalla) vuokrata alakerrasta yhden kulman jollekin s-marketille tjsp?