Ärsyttävin työkaveri joka teillä on ollut?
Mitä inhositten hänessä eniten? Oliko hänessä mitään hyvää?
Kommentit (208)
Mykkä, joka suostuu puhumaan vain tietyille ihmisille eli erinomainen luomaan työpaikalle kuppikuntia, sosialisti, jolle kelpaa vain sosialistien seura.
Vierailija kirjoitti:
Pardian tai minkä hiton Pron luottamusmies. Meillä oikeasti hyvä virasto, johto kuuntelee jne. Mutta tämän tyypin polttoaine on draama ja sitä on saatava päivittäisannos. Eli pahoinvointia vaikka väkisin.
Hyvä esimerkki oli, kun olin loukannut selkääni ihan omaa typeryyttäni vapaa-ajalla. Kiroilin kun sattui, oli vaikea istua tai seistä, mutta olin kyllä työkunnossa.
No, tämä draamailija kuuli ähkimiseni, teki johtopäätökset jonka jälkeen henkilöstöjohtaja tuli huolestuneena luokseni kun hänelle oli kuulemma valitettu, että minä en kuulemma saa ergonomisesti hyviä työvälineitä... Ei jumalauta, ei pidä paikkaansa.
Enkä edes ole Pron jäsen, vaan JUKO:n. Puistattava pahanilmanlintu. Ja tämä vain yksi esimerkki.
Kyllä hänessä varmaan on paljon hyvääkin, koska työkaverisi ovat hänet luottamusmieheksi valinneet.
Miksi muuten ähkit, jos olit mielestäsi työkunnossaa?
Korvaamattomana itseään pitävä työkaveri vasta ärsyttävä onkin, tulee esim. sairaana töihin ja tekee siitä suuren numeron vaikka kuuluvasti ähkimällä.
Henkilö joka jätti aina tiistaisin kakat pönttöön. Menee ehdottomasti kummallisin työkaveri -kategoriaankin. Ihmeellinen fetissi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulovammainen työkaveri joka on haitaksi, sählää ja ei kuule mitä sanotaan. Asiakkaatkin ihmettelevät. On saanut viisi vuotta tuolla pyöriä ja hänen takiaan on lähteneet taitavat kollegat pois. Jokainen päivä hänen kanssaan on ihan kamala: ei voi luottaa siihen että hän toimii kuten sovittu, koska hän usein kuulee lauseesta vain osan. Vaarallisiakin tilanteita aiheutunut.
Voisiko olennaiset keskustelut ja ohjeistukset käydä vaikka sähköpostitse tai muuten kirjallisesti, ettei tule vaaratilanteita?
1) Tekosairaat, 2) Aina ja kaikesta valittajat, 3) Laiskat, 4) Myöhästelijät, 5) Juoruilijat ja selkäänpuukottajat, 6) Mielistelijät ja 7) Epärehellisetl
1) Tekosairaat ovat jatkuvasti ja toistuvasti "sairauslomilla". En tiedä, mistä saavat tätä "sairauslomaa"? Tyyppi ei pääse tänään töihin, koska on sairas. Heti huomenna pääsee etelänmatkalle ramppaamaan noin +30 asteen helteeseen viikoksi. Tyyppi hakee lauantaiksi burnout-loman työterveyshuollosta. Tulee kuitenkin töihin heti seuraavana päivänä sunnuntaina, koska sunnuntaina maksetaan peruspalkka ja sunnuntailisä. Hävetkää!
2) Aina ja kaikesta valittajat: Pitkä ja loputon lista on valituksen aiheista. Aina löytyy asioita, joista joku voi pahoittaa mielensä! Naama on aina norsunv###lla.
3) Laiskat: Työtehtävien välttelijät, vetkuttelijat, taukojen ja ruokatuntien venyttäjät, kahvihuoneessa ja taukotuvassa maleksijat, lusmuilijat.
4) Myöhästelijät: Ovat aina myöhässä joka paikasta ja ilman syytä.
5) Juoruilijat: Levittelevät perättömiä valheita ihmisistä ja puuttuvat toisten yksityiselämään työpaikalla. Selkäänpuukottavat työkavereita ja esimiehiä.
6) Mielistelijät: Eivät hoida omia työtehtäviään, mutta mielistelevät ja esittävät pätevämpää kuin ovat esimiehilleen ja työnantajalleen
7) Epärehelliset: Juopot, näpistelijät, varkaat, rahan kavaltajat, asemaansa väärinkäyttävät.
Korvia raastava hirnuva huutonauraja sekä kälättäjä. Poistun paikalta aina kun satun samaan tilaan hänen kanssaan. Mukava ihminen muuten, mutta vältän sanomasta mitään hauskaa hänen seurassaan..
Vierailija kirjoitti:
Kouluttamaton nainen, joka toimi erityisluokanopettajana. Opetuksen taso oli ala-arvoinen. Kun tälle yritti ystävällisesti neuvoa jotakin oppiainetta, suuttui ja meni itkemään rehtorille. On nykyään Kantokaskessa epäpätevänä edelleen. Voi lapsiparkoja!
Tämän allekirjoitan!
Joudun opettamaan viidesluokkalaiselle opetussuunnitelman mukaisia asioita, joita ei koulussa jostakin syystä opeteta. Koulu on Kantokaski ja opettajana ” mukava” nainen. Koulutusta en ole kysynyt, mutta voisiko olla sama? Tämä on kuulemma aikaisemmin toiminut yläkoulussa erityisopettajana!
Vierailija kirjoitti:
1) Tekosairaat, 2) Aina ja kaikesta valittajat, 3) Laiskat, 4) Myöhästelijät, 5) Juoruilijat ja selkäänpuukottajat, 6) Mielistelijät ja 7) Epärehellisetl
1) Tekosairaat ovat jatkuvasti ja toistuvasti "sairauslomilla". En tiedä, mistä saavat tätä "sairauslomaa"? Tyyppi ei pääse tänään töihin, koska on sairas. Heti huomenna pääsee etelänmatkalle ramppaamaan noin +30 asteen helteeseen viikoksi. Tyyppi hakee lauantaiksi burnout-loman työterveyshuollosta. Tulee kuitenkin töihin heti seuraavana päivänä sunnuntaina, koska sunnuntaina maksetaan peruspalkka ja sunnuntailisä. Hävetkää!
2) Aina ja kaikesta valittajat: Pitkä ja loputon lista on valituksen aiheista. Aina löytyy asioita, joista joku voi pahoittaa mielensä! Naama on aina norsunv###lla.
3) Laiskat: Työtehtävien välttelijät, vetkuttelijat, taukojen ja ruokatuntien venyttäjät, kahvihuoneessa ja taukotuvassa maleksijat, lusmuilijat.
5) Juoruilijat: Levittelevät perättömiä valheita ihmisistä ja puuttuvat toisten yksityiselämään työpaikalla. Selkäänpuukottavat työkavereita ja esimiehiä.
6) Mielistelijät: Eivät hoida omia työtehtäviään, mutta mielistelevät ja esittävät pätevämpää kuin ovat esimiehilleen ja työnantajalleen
7) Epärehelliset: Juopot, näpistelijät, varkaat, rahan kavaltajat, asemaansa väärinkäyttävät.
Nämäpä nämä.
Sattuipas sopiva ketju silmään.
Työkaveri, joka tekee omat hommansa päin mäntyä ja vielä valehtelee siitä päin naamaa. Jättää kollegan selvittämään sotkut, eikä kanna mitään vastuuta itse asiasta.
Ilkeäpersoonainen, vaihdevuosivaivoista kärsivä vanhapiika akka joka otti minut heti alkumetreillä silmätikukseen koska ärsytin häntä ihan vain ehkä ulkoisella olemuksellani ja koska en ollut se joka tottelee hänen itse laatimiaan määräyksiä.
Oli elänyt koko aikuisikänsä yksin joten ei ollut oppinut luovimaan erilaisten ihmisten kanssa ja sai estottomia raivareita töissä, oli varmasti yksinäinen ja loi meistä työporukoista ikäänkuin perheen itselleen ja alkoi hallinnoida muidenkin aikatauluja ym ym tekemisiä.
Onneks sitten lukuisten esimiehellemme tehtyjen valitusten jälkeen sai kenkää yt ssä.
Ei ollut varmastikaan ärsyttävin, mutta usein ärsytti mun alainen (tyyliin 20v sitten) joka puhu töissä ihan taukoamatta ja siitäkin varmasti 70% lapsistaan joita oli useampi.
Meillä oli koneet samassa tsto huoneessa ja minä olen huono keskittymään jos joku puhuu minulle samalla. Tein tulosvasyuullista työtä ja pyörittelin paljon numeroita ja oli tosi haasteellista kun toinen ns ajatteli kokoajan ääneen. Hän ikäänkuin purki kokoajan kodin ja lasten ja siskonsa ja muidenkin sukulaistensa arkea mulle eikä millään meinannut tajuta vihjeistä ja elekielestä että minua ei todellakaan kiinnosta.
Hän puhui usein myös muun tiimin kanssa yhteisissä hetkissä (esim lounaalla) kokoajan lapsistaan ja heidän harrastuksista, eikä ymmärtänyt lopettaa vaikka moni yritti aina vaihtaa puheenaihetta.
Hän teki myös omassa työssään paljon olennaisia virheitä ja unohduksia kun ei keskittynyt. Jouduin usein paikkaamaan milloin milläkin tapaa näitä unohduksia.
Mutta hän oli muuten kiva, aina iloinen ja hyväntuulinen. Naurettiin tosi paljon hänen ja koko porukan kanssa. Hän oli myös kova tekemään suorittavaa työtä.
Narsisti. Mika Lpr:sta. Onneksi sinne jää ja mä jatkan elämää!
Kollega, asiantuntijaroolissa ison yrityken kehitysyksikössä, amk koulutettu, hyvin hidastempoinen ja esitti rauhallista, korrektia sivistynyttä alansa asiantuntijaa ja mukavaa tiimikaveria.
Todellisuudessa oli ihan hiton laiska yrityksen vapaamatkustaja jonka ammatillinen osaaminen (ja työtahti) ei kuitenkaan ollut ihan sitä mitä ko tehtävältä vaaditaan, passiivisagressiivinen (väsyneenä ja turhautuneena jopa avoimen agressiivinen), todella ylimielisesti joihinkin kollegoihin ja koko businekseen suhtautuva selkäänpuukottaja joka oli edessäpäin ok, mutta sopivan tilaisuuden tullen haukkui kollegan seläntakana jopa valehdellen ja vääristäen asioita ja sysäten oman vastuualueen epäonnistumisen kollegan kontolle.
Ei ottanut itse vastuuta mistään, vaan suibaili joka hiton projektista itsensä ulos jollain verukkeella tai vaan häipyi paikalta jättäen muut selviytymään keskenään.
Aina sama tilanne, hänen pitää lähteä ajelemaan kotiin tai on "kiinni jossain toisessa projektissa" tai ihan mitä vaan kunhan pääsi pois eikä vaan tarvitse tehdä mitään.
Toivottavasti nyt yritys ymmärtäisi heivata tän daamin mo kuuta kiertävälle radalle.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö ketään jäljelle?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaisuudella ratsastava keittäjä-siivooja (1 800 euron kuukausipalkalla), joka kehui velkarahalla ostetuilla vanhalla omakotitalolla, 20 vuotiaalla autolla ja purkukuntoisella kesämökillään ja sillä, että jos hän tekee töitä ilman yhtäkään vapaapäivää 68-vuotiaaksi, kaikki on silloin hänen.
Olin kauan kauan sitte Keskolla duunissa. Siellä pari tyyppiä haki asuntolainaa sillä verukkeella, että tekee aina ylitöitä. Siihen aikaan lainoja myönnettiin kunhan olit töissä.
Jos miettii, että kuka jaksaa tehdä esim 25v ylitöitä, niin aika kovis on. Niin ne pari tyyppiä laski elämänsä. Siellä ne kai painaa vieläkin överiä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ehti edetä yliopistossa esimieheksi asti valehtelemalla iloisesti, lukuisasti ja ilman tunnontuskia. Kukaan ei tullut kysyneeksi "valehteletko muuten nyt?" kun se ei ole tapana rehellisyyttä arvostavissa organisaatioissa. Hänen irtisanomiseensa valmistaudutaan onneksi parhaillaan, jollei hän sitten ehdi taas kerran hakea lääkärintodistusta lääkäritutultaan.
En tiedä tuosta tapauksesta mutta vallalla voi olla muunnellun totuuden puhumiskulttuuri. Jos puhuu "suunnittelijana" voi kertoa tekevänsä ja tehneensä asioita, vaikka ne tekisi joku muu. Välikätenä oleminen tai asiasta kertominen kokouksessa voi olla työn tekemistä puhuvalle ihmiselle. Ihmiset helposti ehdollistuvat asiaan ja käyttäytyvät tuon mukaisesti. Vaikutelman mukaan jopa ihmiset, jotka itse tekevät asioita suhtautuvat aivan normaalisti siihen, jos joku muu kertoo muiden tekemisiä omina vastuinaan.
Sellainen rasittava hirnuja.
Joka välissä pitää hirnua.
Tauoilla aina äänessä, vain hänen asiansa ovat tärkeitä, vain häntä pitää kuunnella ja kuunnella, keskeyttää, puhuu päälle, koska hän on maailman napa.