Bruttotulot 4000 - 5000 € / kk, mitä teet työksesi?
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä
Teetkö paljon putki ja sähkötöitä?
Vierailija kirjoitti:
Reilun 4100 euron palkasta jää minulle käteen 2700 euroa, joten ei sillä juhlita. Etenkään kun puolison palkka on pienempi ja tulot ei niin säännöllisiä.
Hyvä juttu et on kunnon verot.
Koneenasentaja 4600€/kk. About 8h ylitöitä kuussa.
6 vuotta tässä firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mites te 4-5 tonnin palkkaa saavat, koetteko että olette ansainneet palkkanne? En tarkoita nyt sitä, että kun on yliopistot käyty niin on "oikeus" isoon palkkaan, vaan sitä, että ihan aikuisten oikeasti oletteko ANSAINNEET palkkanne?
Joo ja en. Olen ansainnut, olen opiskellut, tehnyt kovasti töitä, osaan tietyt jutut ja teen edelleen kovasti töitä. Toisaalta en ole ansainnut, jos verrataan vaikka koulunkäyntiavustajan palkkaan. En missään nimessä tee kolme kertaa raskaampaa työtä. Olen itse ollut myös koulunkäyntiavustaja aikanaan...
Mutta, palkkojen maailma ei ole reilu. Palkkaa maksetaan osaamisesta ja sitä voi myös itse neuvotella itselleen - tietyillä aloilla. Toisilla ei. Sitten pitää valita (jos voi), jääkö sinne matalapalkka-alalle vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelloseppä, ja ylpeä omasta ammatistaan.
Mitä ihmettä, eihän nykyään kelloja käytetä? Kuka muka maksaa ja mitä ihan oikeasti teet? 2000€ olisi kova palkka jollekin "kellosepälle"
Turhaan tämän kirjoitan...mutta:
Huomaa että et tiedä alasta mitään.
Kelloseppä huoltaa mekaanisia ranne, tasku ja seinäkelloja (myös kirkonkelloja) jotka monesti ovat tulleet perintönä käyttäjilleen ja joita halutaan pitää kunnossa. Suurin osa huollettavista kelloista on yli 10v vanhoja koska esim uudet Rolexit jne halutaan huollattaa valtuutetulla huoltoliikkellä (jotta voi olla valtuutettu pitää hankkia Rolexin vaatimat laitteet sekä käydä heidän jatkokoulutukset jne, eli ei kerro kyseisen sepän taidoista).
Suomessa valmistuu vuodessa 14 kelloseppää, joista osa lähtee esim Sveitsiin töihin ja osa jää Suomeen.
Hyvä kelloseppä valmistaa myös tarvittavan osan (esim hammasrattaan) mikäli se on tarpeellista.
Toki paristonvaihdot kuuluvat myös tähän mutta kellosepän työ on niiiin paljon muuta kuin pelkkiä paristonvaihtoja...
Putkimies. Sisältää kuitenkin reilusti ylitöitä ja päivystystä. Peruspalkalla ei pääse noihin ansioihin.
Hylkään lupahakemuksiajulkisessa virassa Ilmastonmutuoksen johdosta pitää rakentamista ja kaikenlaista taloudellista toimeliaisuutta vaikeuttaa miten parhaiten pystyy ja lakipykälät antavat monta hyvää keinoa tiukasti tulkiten hylätä ihmisten rakennushankkeita tai muita hankkeita.
Vierailija kirjoitti:
Kehityskonsultti, brutto 5100€/kk + tilikauden bonukset noin 38k€
Autan yritysjohtoa ja myös pikkupomoja reflektoimaan tekojaan ja yrityksen kompetenssin vahvistamista. Eli käytämmössä kuuntelen kun puolinarsistit tykittävät omaa erinomaisuuttaan tunnin pari, sitten kommentoin muutamalla "avaavalla näkökulmalla" ja kirjoitan laskun :)
Ihan paras! Teen tätä samaa, mutta pienemmällä palkalla (en konsulttina). Ohan tämä hommaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä palkka tuo nyt on. Tuosta jää about 3 donaa käteen.
Se on älyttömän hyvä palkka, vain 16,5% suomalaisista tulonsaajista yltää siihen tai yli. 59% eli 3,2 miljoonalla on käytettävissä vain pari tonnia tai vähemmän.
Mistähän nämä tilastot on otettu? Ainakin täsä menevät iloisesti sekaisin tulonsaaja ja palkat - tulojahan saavat myös eläkeläiset, työttöänä olevat jne. Ei Suomessa ole des 3,2 miljoonaa työssäkäyvää. ,
Toki suomalaisten mediaanipalkka on vain 3200, joten 4000 on selvästi tämän yli, mutta ei nyt mitenkään harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Aineenopettaja.
Varmaan runsaasti ylitunteja ja kaikki ikälisät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aineenopettaja.
Varmaan runsaasti ylitunteja ja kaikki ikälisät?
15 vuoden lisät eli yhtä vaille kaikki. Ylitunteja suunnilleen saman verran kuin muillakin.
4300e/kk. Turvallisuuspäällikkö teollisuudessa.
Verokonsultti tilintarkastusfirmassa, noin 3v alan työkokemusta ja valmistumisesta 2 vuotta.
4400€ , huoltoinsinööri HUS lääkintätekniikka