Onko törkeää ilmoittaa ristiäiskutsussa
Että paras lahja on paikan päälle saapuminen, mutta emme toivo pehmeitä paketteja.
Tilanne siis että hukumme vauvan vaatteisiin ja kokoja löytyy varmaan 3veeks asti parhaimmillaan. Se nyt kuitenkin on fakta että kukaan ei sinne kuitenkaan tyhjin käsin kuitenkaan tule
Kommentit (49)
15, niin mitenköhän se nyt eroaisi ...... kyllä on ihmiset vaan niin tyhmiä vai onko tää uusi sukupolvi jotenkin niin saakelin ajattelematonta että kaikki pitää ohjeistaa, jopa lahjoista lähtien??
No jo on mammalla ongelmat. Jos niitä vaatteita nyt tosiaan on liikaa, niin kuorma lähetystorille ratkaisee asian.
Ei mua loukkaa, jos kutsussa on lahjatoiveita. Sen sijaan kutsun lähettäjää pitäisin idioottina.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään laittaa mitään rahatoiveita. Ja jokainen tuo mitä tykkää, mutta tosiaan aivan kaikki muu on tervetulletta mutta nuo vaatteet suorastaan ärsyttää. Kamalaa kuluttamista, ja rahojen tuhlaamista. Mielestäni vauvanvaatteiden ostaminen muutenkin uutena on ihan älyvapaata.
Olin ystäväni ristiäisissä tänä vuonna, ja ihmettelin kun arviolta 80 prosenttia lahjoista oli tosiaan niitä vaatteita. Ihmettelin tätä itsekkin. Ja nyt kauhistuttaa 😂Ap
Siis...sun ystava on vauva?
Vai siis kastettiinko sun ystava aikuisialla vasta, jolloin vaatelahjat voisivatkin olla paremmat kuin joku hemmetin hopealusikka?
Vierailija kirjoitti:
15, niin mitenköhän se nyt eroaisi ...... kyllä on ihmiset vaan niin tyhmiä vai onko tää uusi sukupolvi jotenkin niin saakelin ajattelematonta että kaikki pitää ohjeistaa, jopa lahjoista lähtien??
Yhtälailla kun ne avioparit kirjottelee että on kupit ja lautaset ja lakanat hommattu, niin laittakaa rahaa häämatkaan -> niin sille vauvalle on hommattu ne pirun vaatteet ja niitä saa joka paikasta haettua ilmasekskin. Niin ei kyllä eroa mielestäni mitenkään. Enkä ole sitä vastaan kuitenkaan että laitetaan hääkutsuun se tilinumero.
Pointtina vaan se, että on se silti tökerömpää pyytää sitä rahaa kun ilmottaa vuonna 2019 että ei pehmeitä paketteja. Edes hyväntekeväisyysjärjestöt ei aina ota niitä uusia/hyväkuntoisia vaatteita vastaan, koska niitä vaatteita tursuaa joka paikasta. Semmonen ajattelematon sukupolvi tosiaan, ai että kauheeta
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään laittaa mitään rahatoiveita. Ja jokainen tuo mitä tykkää, mutta tosiaan aivan kaikki muu on tervetulletta mutta nuo vaatteet suorastaan ärsyttää. Kamalaa kuluttamista, ja rahojen tuhlaamista. Mielestäni vauvanvaatteiden ostaminen muutenkin uutena on ihan älyvapaata.
Olin ystäväni ristiäisissä tänä vuonna, ja ihmettelin kun arviolta 80 prosenttia lahjoista oli tosiaan niitä vaatteita. Ihmettelin tätä itsekkin. Ja nyt kauhistuttaa 😂Ap
Siis...sun ystava on vauva?
Vai siis kastettiinko sun ystava aikuisialla vasta, jolloin vaatelahjat voisivatkin olla paremmat kuin joku hemmetin hopealusikka?
Hehheh. Jokanen varmaan tajusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa vaikka pelastakaan lapset ry tilinumero.
Niin ja myös ylimääräiset vaatteet yms. voi lahjoittaa näille järjestöille. Kunnat ja seurakunnat ottaa myös niitä vastaan. Pienellä vaivan näöllä saa tehtyä hyvää.
Eikö sitten vaatelahjan antaja voi raahata niitä suoraan noille järjestöille? Miksi ne pitää välissä tunkea muutenkin raskasta vauvavuotta läpikäyville vanhemmille kierrätettäviksi?
Ristiäiset ovat ihan läheisten juhlat, oma perhe, kummit, sisarukset, isovanhemmat. Eikö heidän kanssa olla yhteyksissä ja puhuta enää? Monestihan kummit löytyy suvusta, omista sisaruksista. Kommunikoikaa. Eikö nämä henkilöt ole jo aiemmin nähneet vauvan ja käyneet rotinoilla, jolloin tuodaan leivonnaisia, vaatteita, leluja yms.
Musta törkeintä oli saada kutsu ristiäisiin, jossa oli rahalahjatoive. Kaiken lisäksi luulen rahalahjan menevän äidin haluamaan kohteeseen, eikä lainkaan vauvan hyväksi.
25, niin kun ei ymmärrä asioita edes vuonna 2019 niin tuskin koskaan, kaikki asiat kun eivät vaan ole ihan meille kaikille niin luontaisia että kyetään käyttämään sitä järkeä, älä luovuta, ehkä sä joskus avaat silmät mutta siihen asti....
Vierailija kirjoitti:
Ristiäiset ovat ihan läheisten juhlat, oma perhe, kummit, sisarukset, isovanhemmat. Eikö heidän kanssa olla yhteyksissä ja puhuta enää? Monestihan kummit löytyy suvusta, omista sisaruksista. Kommunikoikaa. Eikö nämä henkilöt ole jo aiemmin nähneet vauvan ja käyneet rotinoilla, jolloin tuodaan leivonnaisia, vaatteita, leluja yms.
Jokaiset ristiäiset missä minä olen ollut, on olleet ristittävän vauvan omat vanhemmat, omat isovanhemmat, sisarukset & heidän lapset, monesti tädit, sedät serkut ketkä ovat oikeasti läheisiä. Kummit koostuneet kavereista. Kyllä tästä äkkiä tulee iso määrä, 30-40 henkeä, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa.
RISTIÄISLAHJAKSI EI KUULU ANTAA VAATTEITA edes vuonna 2019, koittakaa nyt tajuta vihdoinkin te ketkä ette sitä muuten älyä, ja ristiäiskutsuun EI KUULU LAITTAA LAHJATOIVETTA edes vuonna 2019, koittakaa nyt sekin sisäistää ja HÄÄT eivät ole sama kuin RISTIÄISET, sekin on vaikea jonkun ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Musta törkeintä oli saada kutsu ristiäisiin, jossa oli rahalahjatoive. Kaiken lisäksi luulen rahalahjan menevän äidin haluamaan kohteeseen, eikä lainkaan vauvan hyväksi.
Törkeetä! Mihin luulet että meni massit?
31, näin meillä on lasten ristiäisissä aina reilu 40 vierasta sukulaisia ja kummit siis ystävät, ja ikinä ei ole vauva saanut vaatteita, ehkä se on joillekin hankalaa tajuta.
Vierailija kirjoitti:
RISTIÄISLAHJAKSI EI KUULU ANTAA VAATTEITA edes vuonna 2019, koittakaa nyt tajuta vihdoinkin te ketkä ette sitä muuten älyä, ja ristiäiskutsuun EI KUULU LAITTAA LAHJATOIVETTA edes vuonna 2019, koittakaa nyt sekin sisäistää ja HÄÄT eivät ole sama kuin RISTIÄISET, sekin on vaikea jonkun ymmärtää.
Kukaan ei tässä ketjussa väittänyt että häät ovat sama asia kun ristiäiset. Mielestäni ei ole tökeröä laittaa tilinumeroa hääkutsuun, mutta edelleen, on se tökerömpää kun se että ilmotat että ei ole tarvetta vaatteille. Ei siinä edes pyydetä mitään lahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeetä! Mihin luulet että meni massit?
En mennyt, sillä oli este. Enkä olisi antanut rahaa, koska ei kuulu mun mielestä asiaan ristiäisissä. Luultavasti matka tai jokin isompi kodin hankinta oli mielessä.
Onneksi ristiäiskutsuun voi aina sanoa, että oikunihanaa, mutta ei valitettavasti päästä. Oma sisko pystyy sanomaan, että älä tuo vaatetta ja minä voin sanoa hänelle, että en anna rahaa.
Vierailija kirjoitti:
31, näin meillä on lasten ristiäisissä aina reilu 40 vierasta sukulaisia ja kummit siis ystävät, ja ikinä ei ole vauva saanut vaatteita, ehkä se on joillekin hankalaa tajuta.
No ehkä se on joillekkin vieraille tosiaan vaikea tajuta. Teidän ristiäisissä on sitten käynyt hyvä tsäkä, kun ei olla tuotu niitä rättejä. Harmi vaan että kaikille ei niin suotuisasti käy, mistä syystä on mielestäni se ihan ok ilmoittaa vieraille.
Esimerkiksi tuolla on tarvetta vauvanvaatteille:
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/766719-tampereelta-lahti-270-ait…
Vierailija kirjoitti:
Ristiäiskutsuun EI LAITETA LAHJATOIVEITA
Ihmeellistä aggressiivisuutta monessakin kommentissa, myös tässä. Ap nimenomaan ei toivo lahjoja.
Mielestäni hieman eri asia sanoa "toivon lahjaksi tuotteita x , y ja z", kuin "emme toivo lahjoja".
Onneksi minulla on pieni ystäväpiiri, joka ei ole pahastumassa jokaisesta asiasta kuten suurin osa av-mammoista.
Oli kutsu mikä tahansa niin musta on aina vähän tökeröä mankua rahalahjoja tilinumeron kera...