Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten voisin saada kuulluksi tulemisen tunteen parisuhteessa?

Vierailija
14.10.2019 |

Mieheni on minua huomattavasti puheliaampi.

Nykyään koen, että hän puhuu jatkuvasti ja tauotta. Jos koetan sanoa jotain, koen, hän puhuu päälleni ja keskeyttää.

Jos odotan, että hän saa sanottavansa sanottua, ja koetan sen jälkeen puhua, on miehelläni jo kiire muualle tai hän haluaa lukea lehteä/katsoa telkkaria/nukkua/selata kännyä tms.

Mieheni loukkaantuu, kun yritän kertoa, että tällainen tilanne vaivaa minua.

Miten voisin saada kuulluksi tulemisen tunteen?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää vinkkejä?

Miehelläni on ehkä hieman nepsypiirteitä, lähinnä ADD. Mikä ehkä selittää sen, että puhuu päälle, keskeyttää jne.

Näissä tapauksissa saatetaan neuvoa, että lähtee kävelylle ja keskustelee puolison kanssa siellä. ADD-ihmisen ajatukset ei vaella muualla, kun keskustelun ohessa myös muuta tekemistä eli kävelyä.

Mutta entä jos mies kävelylläkin puhuu vain omista asioistaan? Alusta loppuun asti?

Minä kuuntelen ja kuuntelen, koska en osaa keskeyttää. Kävelyn jälkeen itsellä on paha mieli, koska en silläkään kertaa saanut ilmaistua itseäni.

Mulla on ADHD ja kun en meinaa jaksaa olla kuunnella toisia mua auttaa neuloa samalla. 

Vierailija
42/76 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee, AP?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita tällä:

1) Puhu alasti sängyssä miehen rintaa hivellen ja sano ettet voi harrastaa seksiä ennen kuin olet sanottavasti sanonut.

2) Käytä pieni keskittymisen ikkuna hyödyksi ja lado silloin miehelle ajatuksiasi tiivistetyssä ja ytimekkäässä muodossa, mielellään vain muutama tärkeä lause kerrallaan.

3) Opettele keskeyttämään mies itsekkäämmin. Puhu vaikka toisen päälle jotain omia asioitasi, jos hän ei koskaan pysähdy sinua kuuntelemaan.

Mä jouduin erään exän kanssa tekemään tuota tiivistämistä ja siitä on ollut vaikeaa päästä eroon myöhemmin, kenenkään muunkaan kanssa. Puhun asiani edelleen kuin kilpajuoksuna, mahdollisimman tiiviisti ja vähin sanoin, koska pelkään ihmisten keskeyttävän minut jo parin sanan jälkeen. En pääse siitä eroon, kun olimme yhdessä niin monta vuotta, vaikka exä ei enää olekaan keskeyttämässä.

Vierailija
44/76 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toista heikompi jää jyrääjän jalkoihin. Tämmöistä on varmaankin aika paljon. Kiltin tytön syndrooma.

Vierailija
45/76 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sekään ole hyvä jos joutuu kilpailemaan puolison kanssa kumpi puhuu ensin ja tulee kuulluksi. Sehän pitää olla itseselvyys parisuhteessa. En ole rehellinen jos en tule kuulluksi.

Oletko seurustellut ihmisen kanssa joka sua kuuntelee vai onko tilanne yleensäkin sama ihmiskontakteissa?

Vierailija
46/76 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kuulemisella ja kuuntelulla on ero.

Toisaalta arvelen, minulle riittäisi pelkkä tunne kuulluksitulemisesta. Että saisin vain sanoa asiani ääneen. Vaikka mies kuuntelisi vain puolella korvalla.

Vai olenko väärässä?

ap

Kyllä sen huomaa kuunteleeko toinen läsnäolevasti vai ei. Ja haluaako vain päästä puhumaan omista asioistaan vai onko kiinnostunut sinun asioistasi. Jos toinen ei aidosti ole kiinnostunut kuuntelemaan, ei ole mitään mieltä puhua, se vain turhauttaa.

Vierailija
47/76 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa nähdä maahanmuuttajapariskunta, jonka naisella huivi päässä. Mutta hän(kin) juttelee puolisolleen ilman että tulee keskeytetyksi.

Olen kateellinen.

Ap

Vierailija
48/76 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kai juttelee add-puolison kanssa saunassa.

Me saunomme harvoin yhdessä, koska lapset ym. Lisäksi mies mielellään valitsee muuta saunaseuraa kuin minut, jos on mahdollista. Menee saunaan omien sukulaistensa kanssa ym.

Minun kanssani jos saunoo, saattaa käydä niin, että mies tyydyttää itsensä minua katsellen, sitten peseytyy ja poistuu.

Minulle jää asiasta ikävä olo.

Neulomista tekemisen vaihtoehtona en ole miehelle ehdottanut.

Vierailija
49/76 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta. Minulla on tippuri.

Joko kuulo parani?

Vierailija
50/76 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus illalla vuoteessa ennen seksiä saatan sanoa,haluaisin jutella. Ja mies kyllä alkaa jutella. Omista asioistaan. Tai minun ominaisuuksistani, jotka hän kokee ikäviksi. Rauhallisesti, toteavaan sävyyn. Niiden kertominen on minulle kyllä ok, vaikka se ei mukavaa kuultavaa ole. Mutta minusta kaikesta saa kertoa.

Juttelunsa jälkeen mies nukahtaa.

Ei tullut seksiä, mikä ei haittaa, koska ei tee itselläkään mieli, jos on juuri kuullut luettelon huonoista ominaisuuksistaan.

Mutta en tullut kuulluksi. En saanut jutella. Ja se haittaa.

Vierailija
51/76 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 sekunnin kellotetut puheenvuorot oli hyvä vinkki, jota aion miehelle ehdottaa.

Onko lisää vinkkejä?

ap

Vierailija
52/76 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että en tule kohdatuksi tässä parisuhteessa..

Minulle ei riitä, että sanotaan moi, kun tullaan kotiin.. muuta kommunikaatiota mies ei vuorokauteen kaipaa.

Minun on paha olla tässä parisuhteessa.

Ap

Vierailija
53/76 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormet korviin ja lLalalalala kun mies mansplainaa

Vierailija
54/76 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vapaapäiväni aamuna jos haluaisin jutella, miehellä on kiire töihin. (tekee töitä toiminimellä ja menee työpaikalleen melko satunnaisina aikoina). Koen loukkaavana, että mies ei kuitenkaan lähde työpaikalleen, vaan jää haahuilemaan erilaisia asioita lähimmän tunnin, joskus kahdenkin ajaksi. Tulee tunne, tärkeintä on, että saa sanottua, ei ole aikaa jutella kanssani. (Vaikka oikeasti tuo haahuilu  ehkä liittyy ADD-ominaisuuteen, mutta joskus minulla ei vain jaksaminen ja ymmärrys siiihen riitä.)

Päivällä jos mies kotona (esimerkiksi tauolla, hänellä on lyhyt työmatka), mies tosiaankin haluaa pitää taukoa. Nukkua, selata kännyä ym. Sama vapaapäivinä.

Iltaisin miehellä on jälleen kiire töihin (käy oikeasti töissä iltaisin, koska saa silloin kai paremmin aikaiseksi).  Tai sitten haluaa omaa aikaa, levätä ja olla kännyllä.

Voin huonosti tässä suhteessa.

Vierailija
55/76 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelemaan voi helpommin pakottaa, kuulluksi tulemiseen ei.

Joitain miehiä nyt ei vaan kiinnosta se, mitä naisen suusta tulee. Yleensä eivät ole penaalin terävimpiä kyniä, joten keskustelu heidän kanssaan olisi muutenkin vaikeaa.

Vierailija
56/76 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiasta eväitä. 

Vierailija
57/76 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla paranee.

Parisuhteeseen en moisen kanssa erehtyisi, työelämässä ja opinnoissa muutama vastaava tapaus tullut vastaan. Kyllähän ne vaiennettua saa tai suunnattua mielenkiinnon toisaalle jotta aikuiset pääsee puhumaan rauhassa ja hommat saadaan tehtyä. Joku kehityshäiriö siinä on varmaan taustalla. 

Vierailija
58/76 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman vapaapäiväni aamuna jos haluaisin jutella, miehellä on kiire töihin. (tekee töitä toiminimellä ja menee työpaikalleen melko satunnaisina aikoina). Koen loukkaavana, että mies ei kuitenkaan lähde työpaikalleen, vaan jää haahuilemaan erilaisia asioita lähimmän tunnin, joskus kahdenkin ajaksi. Tulee tunne, tärkeintä on, että saa sanottua, ei ole aikaa jutella kanssani. (Vaikka oikeasti tuo haahuilu  ehkä liittyy ADD-ominaisuuteen, mutta joskus minulla ei vain jaksaminen ja ymmärrys siiihen riitä.)

Päivällä jos mies kotona (esimerkiksi tauolla, hänellä on lyhyt työmatka), mies tosiaankin haluaa pitää taukoa. Nukkua, selata kännyä ym. Sama vapaapäivinä.

Iltaisin miehellä on jälleen kiire töihin (käy oikeasti töissä iltaisin, koska saa silloin kai paremmin aikaiseksi).  Tai sitten haluaa omaa aikaa, levätä ja olla kännyllä.

Voin huonosti tässä suhteessa.

Lähde. Hän kohtelee sinua huonosti eikä aio muuttua.

/21

Vierailija
59/76 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista kyllä, mutta olen kateellinen miehen kännylle. Kännyn seura kelpaa, minun ei. Olen saanut sovittua, ettei känny tule makkariin. Jonka seurauksena mies jää iltaisin kännyn kanssa sohvalle. Joskus nukahtaakin sinne.

Turhaan odotan, että tulisi nukkumaan kanssani.

ap

Vierailija
60/76 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ex sanoi usein "shhhh", "saunassa pitää olla hiljaa" "oliko vielä jotain?" Tai istui kuulokkeet korvilla. Ja siis olen introvertti jota työpaikalla patistetaan puhumaan edes kerran päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän