Kohta 3viikkoa tipattomana; olo on parempi!
Ylihuomenna 3viikkia täynnä. Uni on parantunut, pystyn nukkumaan kokonaista öitä.
Ulkonäöstä en tiedä,toivon laihtumista ja varsinkin mahan pienentymistä (168cm-82kg).
Rahaa on jo säästynyt ihan kivasti.
Jatkan vielä toiset 3viikkoa ja sitten varmaan korkkaan, kun lähden mökille.
Muita raitisteljoita paikalla?
Kommentit (38)
Muutama kk takana enkä korkkaa. Elämä on parempaa raittiina vaikken alkoholisti olekaan.
Onnea kolmesta tipattomasta viikosta!
Minulla takana nyt 11 raitista viikkoa. Ei ole vielä tehnyt mieli kertaakaan korkata eikä täysraittiudesta ole ollut kuin hyötyä. Todennäköisesti vedän ainakin jouluun saakka nollalinjaa, jouluaterian kaverina snapsi voisi olla kiva mutta katsotaan sitten, tekeekö sitä tosissaan silloin edes mieli.
Minkä verran te sitten joitte aiemmin? Juon kerran viikossa ja mietin joka sunnuntai että ensi viikolla en juo, mutta sorrun kuitenkin.
Olin 2kk ilman alkoa. Voinnissa ei oikeastaan mitään muutosta.
Ihan ylimainostettua.
On mulla aina tipattomilla parantunut unen laatu ja mieliala merkittävästi. Oon viikonloppu juoppo.
Painoon yleensä päinvastainen vaikutus. Kai mä vedän viikot tosi tiukalla treenillä ja niukalla ruualla ja sit palkitsen itseni juomalla viikonloppuna.
Jos on tipattomalla niin sitä antaa itselleen luvan lipsua ja laiskotella, kun "Enpähän ainakaan juo"
4 viikkoa takana, nukun ihan ok mutta koko ajan nälkä, paino noussut muutaman kilon, ei eroa olo muuten mitenkäån siitä kun kaljaa kului joka päivä. Enpä taida enää montaakaan päivää jaksaa kattella tätä touhua. Siis kun lehdet huutaa että näin kehosi reagoi kun lopetat juomisen kuukaudeksi ja pitäisi olla jotenkin parempi olo niin ei mikään ole muuttunut paitsi paino ylöspåin, hyvä olo kyllä mutta niin oli ennenkin, kaljaa siis vuosia jo kulunut noin 12kpl illassa....
Onnea! 2vk:a raittiutta takanani. Tarkoitus jatkaa tämän kuun loppuun. Poikkeuksena ensi viikolla ystäväni merkkipäivä, jolloin EHKÄ saatan ottaa lasin viiniä. Olo on hyvä ja nukun paremmin!
Vierailija kirjoitti:
4 viikkoa takana, nukun ihan ok mutta koko ajan nälkä, paino noussut muutaman kilon, ei eroa olo muuten mitenkäån siitä kun kaljaa kului joka päivä. Enpä taida enää montaakaan päivää jaksaa kattella tätä touhua. Siis kun lehdet huutaa että näin kehosi reagoi kun lopetat juomisen kuukaudeksi ja pitäisi olla jotenkin parempi olo niin ei mikään ole muuttunut paitsi paino ylöspåin, hyvä olo kyllä mutta niin oli ennenkin, kaljaa siis vuosia jo kulunut noin 12kpl illassa....
12 olutta joka ilta?? What? Käytkö töissä? Pääsetkö siis ennen puoltspäivää sängystä ylös ja olet toiminta kunnossa. Ite en nimittäin olisi.
Ja miten edes pystyy, tai jaksaa imuroida so litkua tuommoisen määrän joja Armas ilta? Enjymmärrä, en.
Vierailija kirjoitti:
Olin 2kk ilman alkoa. Voinnissa ei oikeastaan mitään muutosta.
Ihan ylimainostettua.
Sama kokemus. Ei eroa energian määrässä, ei jaksamisessa, ei painossa.
Nukahtaminen on vaikeampaa, iho huonommassa kunnossa.
Ihmetyttää.
Neljättä viikkoa jo mennään. Grammaakaan en ole laihtunut ja vatsa on niin iso että todella olin toivonut että siitä lähtisi. Jos ei kohta ala näkyä tuloksia niin se on ihan sama sitten vaikka korkata.
Illassa menee vajaa pari pulloa viiniä,jos sitä on. Pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet juonut päivittäin noin suuria määriä monen vuoden ajan, niin aivokemiasi ja kroppasi muutenkin ovat todennäköisesti sen verran epätasapainossa, ettei olo korjaannu vielä neljässä viikossa. Jos suinkin jaksat jatkaa, niin toiset neljä viikkoa tipattomuutta perään ja elimistön pitäisi olla jo paljon paremmassa kuosissa siinä vaiheessa.
Ja tuo ruokahalun lisääntyminen lopettamisen jälkeen on normaalia, varsinkin suurkulutustaustalla. Itse en syönyt paljoa mitään silloin kun join monen päivän putkia, joten eipä siinä saanut tämä eukko tarvitsemiaan ravinteita. Kun löin korkin viimein kiinni, keho rupesi suorastaan huutamaan kaipaamansa ravinnon perään.
Itse en ole ottanut tippaakaaan alkoholia elokuun puolenvälin jälkeen. Unen laatu on parempaa, nukun hyvin, eikä ole nukahtamisvaikeuksia. Herään pirteänä ja jaksan päivän haasteita paremmin. Mieli ja olotila on rauhallisempi. Olen tyytyväinen muutokseen. :)
3viikkoa kuivana täälläkin. Syynä vaan se,että viime kerran ottamisesta tuli taas kerran niin hirveä olo (henkisesti ja fyysisesti), ettei kertakaikkiaan uskalla korkata!
Mulla yhden viinilasillisen voi puheissa ja aikomuksena olla vain se, mutta pullon avattua ja lasillisen juotuani juon kaiken. Jos viiniä ei ole toista pulloa kotona, juoma baarikaapista ihmeellisiä savuviskeja (jäikö), voimaa, jägeriä, tyrnilikööriä, whatever..
Mutta mitä tehdä kun en keksi mitään tekemistä?? Asun yksin 80 neliön kaksiossa, sen olen siivonnut, ruuan laittanut, pakastanut sieniä ja marjoja, käynyt sauvakävelyllä... Ilta klo 18 uutisten jälkeen tulee tylsyys. Ei mitään tekemistä. Jossa ottaisin pari lasillista, ilta menee rattoisasti ja tylsät telkkariohjelmatkin jaksaa katsoa....
Taidan ottaa vähän jo tänään. Mitäs sillä on väliä . Otan jos otan. Viikonloppuna myöskin.
Mulla kans 3 viikkoa raittiutta tuli täyteen viime viikolla. Tuota ennen join lähes 10 vuotta päivittäin, töissä silti kävin. Ja käyn edelleen. Mutta sitten tuli tämän viikon syysloma ja nyt on joka päivä menny kaks pulloa viiniä ja oluita vielä päälle, sammumiseen asti. Mulla on myös se, että kun alan juomaan niin se ei jää yhteen eikä kahteen juomaan, vaan loppuu vasta sammumiseen. Jos kotoa juomat loppuu, niin sitten lähdetään 300 metrin päähän kuppilaan. Kuoleman tie tämä on. Mut on vaan niin kivaa tinttailla, kuvittelen olevani niiiin elossa ja elän muka täyttä elämää, vaikken muuta tee kun juon yksin kotona jaistun kännissä koneella (nytkin), ja pidän alkoholittomia ja perheellisiä kavereitani tylsinä ja arkoina lampaina jotka ei uskalla oikeasti elää, kun eivät juo. Ai että oon sairas, tiedän sen itsekin. Mut näin tää vaan menee.
Perjantai. Mitenköhän menee muilla taikka muilla?
En voi mennä sellaiseen ruokakauppaan jonka yhteydessä on alko. Alan katsella miten jengi kantaa pulloa ja tonkkaa ulos sieltä ja ennenkuin huomaankaan, olen jo siellä samalla asialla itsekin.
Eli pitää käydä jossain pikkualepassa. Ja sitten pitää pysyä pois iltalenkillä tänään keskustan ja jokivarren ravintoloiden ja terassien läheltä: ne ihmiset siellä, valkoviiniä laseissa,kynttilänvalo, ulkotulet terassilla... Ja hups vaan, kohta istun siellä itsekin.
Ei. Se ei käy. Juon kuitenkin liikaa ja muistin pois. Hirvee morkkista ja olotilat . Siis se ei kannata.
Olin päivälleen viisi ja puoli vuotta tipattomalla ja tuumasin, että turha niuhoaminen ei ole hyvästä ja korkkasin.
Jos sais jotenkin juomapään sellaiseksi että pari lasia viiniä riittäisi. Mutta kun ei. Nykyään edes pullollinen viiniä ei ole tarpeeksi illan viihdykkeeksi.
Kep. 2 vko takana 2 edessä. Nukun huonosti mutta syön enemmän. Aika turhalta tää tuntuu.