Kohta 3viikkoa tipattomana; olo on parempi!
Ylihuomenna 3viikkia täynnä. Uni on parantunut, pystyn nukkumaan kokonaista öitä.
Ulkonäöstä en tiedä,toivon laihtumista ja varsinkin mahan pienentymistä (168cm-82kg).
Rahaa on jo säästynyt ihan kivasti.
Jatkan vielä toiset 3viikkoa ja sitten varmaan korkkaan, kun lähden mökille.
Muita raitisteljoita paikalla?
Kommentit (38)
Olen ollut juomatta välillä vuoden verran. En nukkunut sen paremmin ja tosiaankin paino vain lisääntyi. Ruokahalu siis koheni, mitä en suurena hyötynä osaa pitää, koska kännätessänikin olen aina pitänyt huolen syömisestä.
Harvoin saan edes krapulan enkä silloinkaan esimerkiksi oksentele. Päätä voi vähän särkeä ja olla hutera olo, mutta sekin korjaantuu iltapäivään mennessä.
Maksa-arvot ovat hyvät.
Ja jos juomatta pitää olla esimerkiksi jonkin pitkänkin lääkekuurin takia, niin ei se ole ongelma.
Juon yleensä vain viikonloppuisin. Perjantaina pullo viiniä pohjiksi ja sitten pubiin kavereiden kanssa. Lauantaina sitten illalla muutama olut ja vaikka brandya.
Mikä on muuten keskivertomäärä juoda yleensä? Kaikkien annosmäärät tuntuvat niin suurilta, jopa viralliset suositukset ja niiden, jotka toitottavat kohtuukulutustaan.
Itse juon keskimäärin 2 annosta kuukaudessa ja lisäksi noin yhden kerran 3 kuukaudessa käyn jossain juhlissa, joissa saatan juoda esim. 7 tunnin aikana 8 annosta. Se onkin maksimi. Ja tämäkin on mielestäni ehkä liikaa.
Kohta kolme viikkoa juomatta, henkisesti paljon parempi olla.
Join vaan lomilla ja viikonloppuisin, usein kauheita lärvejä, kerralla saattoi mennä helposti 20 siideriä tai pari vinkkupulloa ja välillä morkkikset oli kamalat. Fyysistä krapulaa ei enää loppuaikoina ees tullut. Päätin lopettaa koska en tykkää itsestäni humalassa ja tajusin odottavani perjantaita jotta pääsen korkkaamaan. Muu elämä jäi sivuun ja viikonloput meni maatessa, nukkuessa ja juodessa. Mitään kivaa ja mielekästä ei saanu aikaan. Mannrain vastaisena yönä kamalat liskodiskot ja tuskat.
Olo on nyt jo paljon virkeämpi, turvotus lähtenyt ja paino tippunut. Mut isoin ero on siinä että epämääräinen ahdistus on poissa!
Vierailija kirjoitti:
Olin 2kk ilman alkoa. Voinnissa ei oikeastaan mitään muutosta.
Ihan ylimainostettua.
Sama täällä. Itsekin pitänyt joskus tuollaisia 2kk tipattomia, enkä ole huomannut mitään muutosta siihen verrattuna, että otan muutaman siiderin tai viinilasillisen viikonloppuisin. Nukkuminen, paino ja jaksaminen ihan samaa tasoa, join tai en.
Rahaa nyt tietysti säästyy ne muutamat kympit mitä alkoon pistän.
Olen nelikymppinen mies ja aika pirun paljon on tullut juotua. Tällainen työssäkäyvä juoppo. Maksa-arvot ja muutenkin veroarvot ja verenpaineet kohdillaan. Mutta käsittääkseni kirroosi ei noissa arvoissa näy. Sydämestä kyllä ottaa jos monena iltana tissuttelee ja olo on muutenkin aika karsea.
Parilla käyminen ei onnistu, aina menee paljon viinaa. Pitkään olen miettinyt lopettamista kokonaan ja jonkun aikaa tämä projekti on ollut käynnissä. Katsotaan miten käy. Toivon laihtumista, parempia yöunia, positiivisempaa yleismieltä ja energiaa.
En oo kyl huomannut mitään eroa aikaisempaan olotilaan, puoleen vuoteen en ole ottanut.
Vähän sama kuin tupakin kanssa, terveydentilassa tai olossa ei mitään muutosta.
Mut kai tää sit näin on hyväksi.
Minäkin käyn töissä, hoidan asiani, asunnon, sauvakävelylenkillä viikolla ym ym. Ja pari pulloa viiniä joka viikonloppu, yhdessä illassa. Nyt onen jo ollut taipuvainen muutamaan piiskaryyppyyn, että saisi sellaisen sähköisen, erikoisen terävän olon siihen. Kyllähän se hiukan huolestuttaa. Varsinkin kun yksin himassa asian kans askartelee.
Nonni, miten menee kentällä?? Perjantai-ilta kuitenkin.
Olen tsempannut enkä käynyt alkossa, en ostanut mitään juotavaa kaupasta enkö ole vilkaissutkaan baarikaapin lasiovien taakse. Sikäli hyvin.
Toisaalta olen syönyt melkein kokonaisen maraboun appelsiini-krokantti suklaalevyn.
Ensi viikolla sitten tulee jo 4. Viikkoa täyteen mikäli tämä hyvä olotila jatkuu.
Lomaviikko ja ensimmäinen ilta kun EN juo. Yleensä juon kerran viikossa mutta lomilla enemmän. Olen kypsä tähän, turvottaa ja oma juominen ahdistaa.
Selvänä eilisen! Tönään ehkä kans mahdollisesti vielä. Huomiseksi suunnittelin, mutta en ole vielä varannut, joogaa. Jos en varaa sitä ja päätä vahvasti olla juomatta niin kuumottaa jo aika pahasti.
Huomaan ”valmistelevani” asioita: siivoan kodin, hankin ruokaa kaappeihin, olen kovin puuhakas, raivasin juuri kirjahyllyä ja vein vanhoja rojuja poistoon.
Selasin jo eilen netistä viiniarvosteluja ja lueskelin eri ruokalajeista ja niiden viinisuosituksia.
Ajatukset alkaa pyöriä aiheen lähettyvillä.
TIEDÄN vahvasti, ettö juomaa on kotona.
Saamari kun en haluaisi aloittaa viikkoa huonolla mielellä ja kunnossa.!
Mitenköhän tästä nyt juomatta selviää ens viikkoon?? (Sut alkaa tiukka työputki ettei taas pystykään lotraamaan)...
Jippii, olin juomatta eilen!! Ei krapulaa, ei muistikatkos, ei silmäpusseja, lähden kohta kävelylle luonnonsuojelualueelle. Ihanaa.
Eräs ystäväni soitti eilen myöhemmin illalla, yleensä vastaan niihin aikoihin puheluun mukavassa pienessä hiprakassa. Nyt olin vesiselvä.
Viikonloppu taas ja pitäisi tipattomana olla. 4,6 viikkoa mennyt.
Kaapissa on sekö viinejä että väkeviä. Mitenköhän käy?
Kukaan muu yrittää olla selvänä viikonlopun?? Luultavasti ei kukaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos sais jotenkin juomapään sellaiseksi että pari lasia viiniä riittäisi. Mutta kun ei. Nykyään edes pullollinen viiniä ei ole tarpeeksi illan viihdykkeeksi.
Täällä sama. Vähän hätkähdin tuossa itse, kun huomasin päräyttäväni viinin kanssa muutaman snapsin, että saisi vähän enemmän niinku vauhtia siihen hommaan ,eli suomeksi sanottuna känniin semmoista terävyyttä!?
Näissä hommissa kohtuus on vaikea laji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sais jotenkin juomapään sellaiseksi että pari lasia viiniä riittäisi. Mutta kun ei. Nykyään edes pullollinen viiniä ei ole tarpeeksi illan viihdykkeeksi.
Täällä sama. Vähän hätkähdin tuossa itse, kun huomasin päräyttäväni viinin kanssa muutaman snapsin, että saisi vähän enemmän niinku vauhtia siihen hommaan ,eli suomeksi sanottuna känniin semmoista terävyyttä!?
Toleranssit kasvaa pikkuhiljaa
Siksi tauot on välillä paikallaan
Muutoinkin pitää muistaa huilata että jaksaa
Sitten taas vähän juhlia
Olin eilen ilman alkoa.
Parempi olo jo tänään.