Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea tarvitsee minulta videokuvaa ja passin

Vierailija
13.10.2019 |

Kirjauduin äsken nordean mobiiliverkkopankkiin ja ruutuun lävähti ilmoitus.
Tarvitsemme sinulta passin tai henkilökortin ja lisäksi lyhyen videon jossa käännöt päätäsi sivulle.
Mitä ihmettä taas!?? Alkaa pikkuhiljaa riittämäön nämä vaatimukset.

Kommentit (224)

Vierailija
181/224 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten johtuu, että jos Nordean tilillä on rahavarojen saldo vaikka 100 euroa, niin kuitenkin nostettava määrä on alle 70 euroa?

Eikä siis ole lähdössä mitään maksuun, jotka vaikuttaisi siihen, ettei voi koko 100 euroa nostaa.

Muistelin, että Danske-pankissa oli aikoinaan joku 7 euroa oltava tilillä sitä varten, jos asiakas lopettaa tilin, niin se 7 e otettiin lopetuskuluihin.

Ei kai Nordeassa voi olla yli 30 euroa lopetuskulusumma?

Väärä hälytys, olikin pankkikorttimaksuvarauksia vähän alempana tiliotteessa, niin en niitä hoksannut. Jospa Nordea ei peri tilin lopetuksesta mitään maksua. 

Vierailija
182/224 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordea lähetti verkkopankin kautta minulle viestin, että minun pitää lähettää  sinne henkilöllisyystodistuksestani kopio netin kautta tai pankissa käymällä tuntemistietojen päivittämisen vuoksi. 

Seuraava tekstiosa oli vahvennettuna:

"Mikäli emme saa tarvittavia tietoja 15.9.2020 mennessä, tulemme rajoittamaan pankkipalvelujasi esimerkiksi estämällä tilien ja maksuvälineiden, kuten korttien ja verkkopankin käytön."

En käsitä, miksi viestin pitää olla niin epäystävällinen.

Olen ollut Nordean asiakas siitä asti, kun se aikoinaan oli KOP, myöhemmin Merita, sitten Nordea. Olen hakenut pankista sekä opintolainaa että asuntolainaa, ja muutenkin olen esittänyt henkilöllisyystodistukseni siellä monia kertoja asioidessani pankissa.

Koskaan en ole jättänyt lainoja tai korkoja maksamatta enkä ole ylittänyt tilini saldoa pankkikortin käytöllä (aiemmin ylitys oli mahdollinen - en tiedä, onko enää.)

Kenellekään tutulleni, joista osa on Nordean asiakas, ei ole tullut vastaavaa pyyntöä. Millä perusteella Nordea päättää, kenelle tuo pyyntö lähetetään?

Onneksi minulla on tilejä muissakin pankeissa, niin voin siirtää rahaliikenteeni johonkin niistä.

Nordea näyttää toimivan siten kuin haluaisi eroon asiakkaistaan. :)

Mä lopetin kaikki Nordean palvelut, kun asuntolaina oli maksettu. Sain sieltä aikoinaan parhaan lainatarjouksen, mistä syystä siirryin osin asikaaksi.

Palkkatilini oli koko ajan muualla.

Eipä ole tullut ikävä Nuurdeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/224 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko passissakin kuva perseestä?

Muuten ei toimi 😂

Vierailija
184/224 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei suostuttu tekemään lainaan maksuohjelman muutosta ennenkuin saivat kuvan ajokortistani. Oli siis pakko valita joko ajokortti skannattuna tai ei maksuohjelman muutosta. Tuli vähän kiristetty ja pakotettu olo.

Vierailija
185/224 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te kaikki ymmärrätte että pankit vaativat henkilötietojen päivittämistä juuri sitä varten että pankkki tunnistaa juuri teidät tilienne omistajiksi?

Muutenhan kuka vaan voi mennä, väittää olevanne te ja kähmiä rahavaranne ja ketäs sitten syytätte?

Niinpä, pankkia tietenkin, koska eivät tunnistaneet rahan nostajaa tilin omistajaksi.

Henkilötietojen päivitys on turvatoimenpide, jolla turvataan asiakkaan tili ja pystytään eliminoimaan ulkopuoliset uhat.

Tai sitten ei pystytä, ottaen huomioon mihin kaikkeen nykyään varkaat ja hakkerit pystyvät...

Vierailija
186/224 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten tapahtuu Nordeassa tilin lopettaminen, kun kyseessä on ikivanha säästötili, johon ei ole verkkopankkitunnuksia? Miten pääsen puhelinpalvelussa eteenpäin? Käyttötili on ihan muussa pankissa.

Vierailija
187/224 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kateellinen iäkkäälle naapurilleni. Hänellä ei ole ainuttakaan digihärpäkettä kotonaan. Hoitaa puhelut 40 vuotta vanhalla kiekkopuhelimella. Pankkiasiat hoitaa pankin tiskillä.

Maksaa hurjat summat vuosittain näistä palveluista, moninverroin enemmän kuin sinä.

Höpöhöpö, suoraveloituksessa melkein kaikki, ei niitä palvelumaksuja niin paljon mene satunnaisista käynneistä, eikä hänellä tietenkään ole nettimaksuja, ei osta puhelimia, tabletteja, läppäreitä... Kyllä mulla on kalliimpaa.

Suoraveloitustakaan ei ole enää aikoihin ollut. Melkoinen satuhahmo tämä naapurisi.

Hölön pölön, onpahan!  Äidilläni menee kaikki toistuvaismaksut suoraveloituksena.  Samoin suoraveloituksena menee yhdistyksen (jonka rahastonhoitaja olen) tietyt toistuvat laskut.  Äitini pankki on Nordea, yhdistyksen pankki on OP.

Myös maksupalvelu on käytössä, yhdistyksen omistaman kiinteistön vakuutusmaksun maksan joka vuosi maksupalvelussa.

Tuosta Nordean kyselystä, sellainen tuli äidillenikin kesällä.  Soitin Nordeaan, ja selitin, että äiti on iäkäs, passi vanhentunut kymmeniä vuosia sitten eikä mitään henkilökorttia ole muuta kuin Kelakortti ja rintamapalvelutunnus.  

Tämä riitti selitykseksi.  Pankin konttoria ei ole paikkakunnallamme, olisi pitänyt 97-vuotias lähes liikuntakyvytön äiti kuskata lähimpään konttoriin 70 km:n päähän näyttäytymään.  No ei tarvinnut, ystävällinen henkilö langan päässä kiitti tiedosta ja merkitsi äitini asiakkuuden selvitetyksi.  Jotain inhimillisyyttä sentään.   Asiakaspalvelija sanoi, että tämä on normaalia pankin toimintaa, joka koskee kaikkia pankkeja ja niiden asiakkaita.  Jokaiselle asiakkaalle tulee jossain vaiheessa tämä kysely.  Ne vain suoritetaan otanta kerrallaan.  

Kannattaa tosiaan hankalissa tapauksissa ottaa yhteys pankin asiakasneuvontaan, eiköhän asiat aina selvene.  

Vierailija
188/224 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla TikTok-video? En ihmettisi kyllä yhtään.

Vierailija
189/224 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten tapahtuu Nordeassa tilin lopettaminen, kun kyseessä on ikivanha säästötili, johon ei ole verkkopankkitunnuksia? Miten pääsen puhelinpalvelussa eteenpäin? Käyttötili on ihan muussa pankissa.

Anteeksi etten osaa antaa virallisia neuvoja, mutta eikö soitto pankkiin auta?  Jos paikkakunnallasi on konttori, niin käy siellä hoitamassa asia.

Kiinnostaa tietää, että meneekö sinulta tästä säästötilistä mitään kuluja?  Eli lähettääkö pankki sinulle tiliotteet tai muuten veloittaa tiliäsi sen ylläpidosta?  Kiinnostaa vain siksi, kun ollaan aikeissa lopettaa eräs tarpeeton tili, jolla kuitenkin on pientä käyttöä, mutta voisimme yhdistää sen muuhun tiliin ja siis lopettaa tämän toisen.  Olemme miettineet, että jos emme ns. "virallisesti" lopetakaan tiliä, vaan lopetamme vain sen käytön, onko kuitenkin jätettävä sille tilille rahaa pankin tilinhoitomaksun takia?

Vierailija
190/224 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla pankeilla samat vaatimukset? Vajaa vuosi sitten sain soiton nordeasta, varmistin numeron tietenkin, jossa kyseltiin todella omituisia mm. onko sukulaisia yhdysvalloissa, politiikassa, mistä tuloni tulevat yms. Silloin jo syntyi ajatus pankin vaihtamisesta ja nyt jos vielä tämäkin, niin suosituksia muista pankeista otetaan vastaan.

Otetaan tää esiin mikä oikeus pankilla on kysellä asiakkaan matkoista tai onko käynyt USAssa tai mistä rahat tulee kun on asiakas toki rahan tuleminen näkyy mistä se tulee . Mitä USA liittyy Suomen pankkiin tai miksi myös epäillään asiakasta terrorismin rahoittamisesta ei kai nyt kristityt muslimien pahoja tekoja rahoita , tai miksi Turussa nordeaan on tullut kuolleiden nimillä rahoja tai miksi myös Danske vaatii maskin poistoa tiskillä että tunnistaa naaman ,älkää sekoittako maskia uskonto naamioon. Miksei uskontolahkojen rahankerääjät maksa veroja tuloistaan mitä keräävät ja jakavat tilinumeroita . Netti radio ja TV kerää ilmaista rahaa tilinumeroilla miksei ne ole verotuloja .

Vierailija
191/224 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on vapaus mielipiteisiin ja vaihtaa niitä . Myös uskonnon vapaus on . Mitä pankki kyselee asioita jotka sille ei kuulu ja miksi pankki tunnuksia saa käyttää muuhun . Tyhmää . Vaarallista . Mitä ihmisen tili liittyy siihen jos on poliitikkoja suvussa vaikka 10 ,kaikilla on omat tilit . Ennemmin pitäisi tutkia rahansiirtoja ulkomaille mistä se raha on tullut .

Vierailija
192/224 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danskebank on sukenut jo tilejä ja kortteja......

Vierailija
193/224 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetun rahan siirrot kirjoitti:

Kaikilla on vapaus mielipiteisiin ja vaihtaa niitä . Myös uskonnon vapaus on . Mitä pankki kyselee asioita jotka sille ei kuulu ja miksi pankki tunnuksia saa käyttää muuhun . Tyhmää . Vaarallista . Mitä ihmisen tili liittyy siihen jos on poliitikkoja suvussa vaikka 10 ,kaikilla on omat tilit . Ennemmin pitäisi tutkia rahansiirtoja ulkomaille mistä se raha on tullut .

Tämä perustuu lakiin. Lait, joista on kyse ja tarkempaa tietoa löydät esim. Finanssivalvonnan sivuilta.

”Mitkä tiedot minun pitää antaa pankille?

Seuraavat tiedot ovat pankille tarpeellisia ja välttämättömiä peruspankkipalveluasiakkuutta perustettaessa ja sitä ylläpidettäessä:

asiakkaan nimi, osoite, henkilötunnus, kansalaisuus

tieto siitä, onko asiakas merkittävässä julkisessa asemassa, tällaisen henkilön perheenjäsen tai läheinen yhtiökumppani

tieto asiakkaan taloudellista asemaa kuvaavasta elämäntilanteesta (esim. palkansaaja, eläkeläinen, opiskelija)

tieto siitä, onko kyseessä asiakkaan pääasiallinen pankkiasiakkuus

tieto varojen ja säännöllisten maksutapahtumien/rahavirtojen alkuperästä tai lähteestä

arvio asiakkaan säännöllisen maksuliikenteen määrästä

arvio asiakkaan ulkomaan maksujen määrästä ja peruste maksuille.” (Finanssivalvonta.)

Vierailija
194/224 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässäkin menty vähän liiallisuuksiin? Vaikea kuvitella että "75-vuotias eläkeläinen" tukisi terrorismia jossakin Lähi-idässä tms. Eli kyllähän tässäkin voisi vähän järkeä käyttää.

Ihme kontrollointia valtiovallan jne puolelta ihmisten rahoihin jotka he itse omistavat tai ovat ansainneet!! Eli maalaisjärki käyttöön.

Vierailija
195/224 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen voi siirtää rahansa minne tahansa EU alueella jos kiinnostaa, kannattaa vain varmistaa että 100ke talletussuoja säilyy.

En kyllä nordeoita tai muita paskapankkeja hyväksyisi.

Vierailija
196/224 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässäkin menty vähän liiallisuuksiin? Vaikea kuvitella että "75-vuotias eläkeläinen" tukisi terrorismia jossakin Lähi-idässä tms. Eli kyllähän tässäkin voisi vähän järkeä käyttää.

Ihme kontrollointia valtiovallan jne puolelta ihmisten rahoihin jotka he itse omistavat tai ovat ansainneet!! Eli maalaisjärki käyttöön.

Ethän sinä nyt oikeasti voi olettaa, että lait rajaavat piiristään tiettyjä ihmisiä heidän profiilinsa perusteella? Ei laki toimi niin, että sitä sovelletaan ihmisiin, kuitenkin pois lukien yli 75- vuotiaat valkoihoiset kristityt.

Voit tehdä valituksen EU:n lainkäyttöelimiin, mikäli vaatimukset ovat mielestäsi maalaisjärjen vastaisia.

Vierailija
197/224 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otithan huomioon, ettei ihmisen itse tarvitse tietoisesti osallistua esim. rahanpesuun tai terrorismin rahoittamiseen, mutta hän voi silti olla siinä osallinen. Ihmistä voidaan kiristää, hän on voinut tietämättömyyttään maksaa kyberrikolliselle jne. Erityisesti näihin kovassa kasvussa oleviin verkkohuijauksiin ko. eläkeläiset ovat potentiaalinen kohderyhmä.

Vierailija
198/224 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mulla on likaiset hiukset ja iso finni nenässä. Miks siinä muuten pitää hymyillä kun passikuvassakaan ei saa? Ei paljon naurata.

Vierailija
199/224 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole voimassa olevaa henkilötodistusta tällä hetkellä...

Vierailija
200/224 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tällainen ilmoitus tulee kirjautuessa Nordean mobiilipankkiin:

"Meidän on turvallisuussyistä päivitettävä henkilötietosi

Sinua pyydetään ottamaan valokuva kasvoistasi ja voimassa olevasta passistasi tai suomalaisesta henkilökortistasi, joka on myönnetty 1.6.2011 jälkeen.

Jos haluat käyttää päivitykseen muita henkilöllisyysasiakirjoja, katso ohjeet verkkosivultamme nordea.fi/miksipankkikysyy, kohdasta ”Henkilöllisyyden todentaminen Nordeassa”. "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän