Nordea tarvitsee minulta videokuvaa ja passin
Kirjauduin äsken nordean mobiiliverkkopankkiin ja ruutuun lävähti ilmoitus.
Tarvitsemme sinulta passin tai henkilökortin ja lisäksi lyhyen videon jossa käännöt päätäsi sivulle.
Mitä ihmettä taas!?? Alkaa pikkuhiljaa riittämäön nämä vaatimukset.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kanssa noita kysymyksiä että tuleeko sinulle ulkomailta tuloja tai jotain vastaavaa.Eikö noita voisi ensin tileiltä katsoa että onko aikaisemminkaan tullut ja kohdentaa kysymykset sellaisille joille on ennenkin tullut.
Rahanpesulaki velvoittaa pankkeja kysymään, ei tarkoita että epäilevät mitään vaan pankkien on pakko kysyä välillä asiakkailtaan https://kymensanomat.fi/uutiset/talous/3eb0d75f-e9dd-41c3-b88b-0b86cc4a…
Näytä peräpäätä sitähän ei pyynnössä määritelty kumpipää
Siittähän pankinjohtaja sut näppärästi tunnistaa
Kyllä nuo rahanpesu lait tiedetään mutta nyt onkin kyse kuka torvelo hyysää rahojaan turhaan eli niin kuin joku jo mainitsikin näihin palvelumaksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi en tee mobillipankilla yhtään mitään
Nordean mobiilipankki kannattaa ladata, vaikka käyttäisikin verkkopankkia.
Saa halvemman kuukausimaksun
ainakin minulla on 0 euroa /kk nordean maksut, vaikka en mobiilia käytäkään. Miten se voi olla halvempi?
Vierailija kirjoitti:
Kysymykset tosiaan tyhmiä, varsinkin kun kaikki voivat vastata miten sattuu.
Just näin. Aivan kuten minulta kysyttiin USAn ja Kanadan rajalla, onko minulla mukanani huumeita. Jos minulla olisi ollutkin, niin olisinko vastannut kyllä?
Huh huh, voiko tota edes kutsua pankiksi. Pelottavaa.
Kun ei ole mobiilipankkia, niin ei ole kasvojentunnistustakaan. Maksaa voi muutenkin, kuten automaatilla, ja isommassa kaupungissa on kaikkien pankkien konttorit.
Ihmisten kannattaisi pitää kiinni näistä palveluista, ja siitä, että tarjolla on edelleen käteispalvelut. Pankit, valtio ja viranomaiset nimenomaan tykkää näistä sähköisistä palveluista, kun niillä voi viedä kyttäyksen ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Usein Suomen uutisoinnissa mainitaan Ruotsi, mutta olettekos koskaan tutustuneet englantilaisten uutissaittien kautta, mitä se meno on Kiinassa? Sitä meininkiä ette taatusti Suomeen halua.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole mobiilipankkia, niin ei ole kasvojentunnistustakaan. Maksaa voi muutenkin, kuten automaatilla, ja isommassa kaupungissa on kaikkien pankkien konttorit.
Ihmisten kannattaisi pitää kiinni näistä palveluista, ja siitä, että tarjolla on edelleen käteispalvelut. Pankit, valtio ja viranomaiset nimenomaan tykkää näistä sähköisistä palveluista, kun niillä voi viedä kyttäyksen ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Usein Suomen uutisoinnissa mainitaan Ruotsi, mutta olettekos koskaan tutustuneet englantilaisten uutissaittien kautta, mitä se meno on Kiinassa? Sitä meininkiä ette taatusti Suomeen halua.
Mobiilipankki tarkoittaa älypuhelimen sovellusta, nettipankki toimii edelleen pahviläpyskällä tai ainakin tunnuslukugeneraattori-härpäkkeellä.
Minulla taas espanjalainen pankki sulki yllättäen ja mitään etukäteen ilmoittamatta debit-kortin ilmeisesti jonkinlaisena varotoimenpiteenä, koska ilmeisesti jokin pankin tarvitsema tieto ei ollut päivitetty. Mitään ei siis ilmoitettu etukäteen, vaan korttimaksu kassalla ei onnistunutkaan yhtenä päivänä ja jouduin kaivamaan toisen pankin varakortin esiin, onneksi siellä oli muutama roponen, jotta sain maksettua ostokset. Ja perään tuli tyly tekstari, että tapahtuma hylätty, käyhän pankissa päivittämässä tietosi.
Kävin sitten raivoamassa pankissa ja sanoin, että antaa olla laitimmainen kerta kun suljette kortin ilman mitään ilmoitusta etukäteen. Pankissa vaan levittelivät käsiään ja sanoivat, että tämä tietokyselyt on EU:n määräyksiä ja että mitään emme niille voi ja että ei pitäisi edes tuollaista tapahtua. Vaan tapahtuipa kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tosiaan ala lähettää kuvaa rumasta naamastani mihinkään.
Enkä minä. Saatan laittaa elävää kuvaa prseestäni. Tehköön lajin tunnistuksen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kanssa noita kysymyksiä että tuleeko sinulle ulkomailta tuloja tai jotain vastaavaa.Eikö noita voisi ensin tileiltä katsoa että onko aikaisemminkaan tullut ja kohdentaa kysymykset sellaisille joille on ennenkin tullut.
Rahanpesulaki velvoittaa pankkeja kysymään, ei tarkoita että epäilevät mitään vaan pankkien on pakko kysyä välillä asiakkailtaan https://kymensanomat.fi/uutiset/talous/3eb0d75f-e9dd-41c3-b88b-0b86cc4a…
Mulle soitettiin Danskesta pari kuukautta sitten. Kyselivät raha-asioista. Syynä se, että olin töissä kansainvälisessä yrityksessä ja palkkani tuli ulkomaiselta tililtä. Jouduin myös lähettämään kuvan passini etusivusta. Uhkasivat muuten sulkea tilini.
Aikamoista. Onneksi oma pankki ei moisia ole vaatinut. Varmasti Nordeallakin tuon voi ns. kiertää menemällä henkilökohtaisesti pankkii ja esittämällä passin, ei kenenkään ole pakko suostua ottamaan videoita itsestään.
Mulla on tili kolmessa pankissa kahdessa maassa. Viimeisen vuoden sisään jokainen pankki on pyytänyt henkilötietojen päivitystä sekä selvitystä tulojen alkuperästä. Asiakkuudet ovat alkaneen v. 1986, 2005 ja 2012. Tietenkin vastasin kysymyksiin, ei minulla ole mitn salattavaa.
Pian varmaan tunnistaudutaan solutasolla. Joka kerta pumpulitikku suuhun ja siitä pika-analyysi.
Vierailija kirjoitti:
Pian varmaan tunnistaudutaan solutasolla. Joka kerta pumpulitikku suuhun ja siitä pika-analyysi.
Bakteerinäyte välilhasta. Jos on puhdas, saat jatkaa asiakkaana. Jos vaikka sairaalabakteeri, valkopukuiset sukupuolettomat tyypit tulee ja vie sinut suljettuun laitokseen ja olet ulkona yhteiskunnasta. Muutaman kuukautta karanteenissa ja uusi yritys. Orwell taisi sittenkin olla oikeassa.
Muutaman vuotta sitten kävin maaseudulla pankissa, ei kysytty mitään henkilöpapereita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tili kolmessa pankissa kahdessa maassa. Viimeisen vuoden sisään jokainen pankki on pyytänyt henkilötietojen päivitystä sekä selvitystä tulojen alkuperästä. Asiakkuudet ovat alkaneen v. 1986, 2005 ja 2012. Tietenkin vastasin kysymyksiin, ei minulla ole mitn salattavaa.
Onko sinua pyydetty ottamaan passista kuvia jollakin sovelluksella, jonka salauksesta tai sen toimivuudesta ei ole mitään takeita?
Onko suunnitteilla pedon merkki? Pakko olla videokuvaa että ihmisiä voi valvoa ja tunnistaa?
Sairasta, ihmisten kontrollointi raha välineenä.
Onneksi minun aarteet ei olekaan maallisessa. Samaa suosittelen muillekin.
Nordea pakottaa ihmiset tunnuslukusovellukseen, nyt pitää jo itseään Nordealle kuvata. Hyi mikä saatanallinen pankki, suoraan ilmestyskirjasta.
Väli virallisen henkkarin tarpeessa on ainakin mulla ollut pidempi kuin se 5 vuotta, jonka se on voimassa.