Kumisaappaiden käyttö
Onko kumisaappaiden käytölle mielestäsi jotain rajoitteita? Onko outoa lähteä kaupungille/kauppaan/baariin kumppareissa? Käytätkö sinä kumisaappaita ns epänormaaleissa olosuhteissa tai katseletko toisten saapastelua ihaillen vai kauhistellen?
Kommentit (148)
Just muutama päivä sitten katselin, kun monella oli saappaat jalassa Helsingin keskustassa. Hienoa, että ihmiset kehtaavat, eivätkä ajattele, ettei niitä voisi kaupungilla käyttää. Itsekin käytän lyhytvartisia mustia kumisaappaita. Ne tuskin edes kiinnittävät kenenkään huomion. Oli minulla aiemmin vähän kynnys pitää pitkävartisia kumppareita (ennen kuin ostin nuo lyhyet), mutta mieluummin kuljen jalat kuivina. Nykyisin olen niin vanha, etten enää välitä, vaikka joku tuijottaisi.
Muistan yhden kaverin joka tuli syyskeleillä treeneihin pyörällä ja jalassa oli kunnon mustat kumpparit. Oli maalta kotoisin ja muuten samalta suunnalta ja sama sukunimi kuin yhdellä Suomen tunnetuimmista kansainvälistäkin uraa tehneellä miesnäyttelijällä. Olihan se kaupungissa vähän outo näky kyllä. Kaveri oli pitkä ja komea tyyppi, korkeat poskipäät kuin jollain Elviksellä. Ja olihan sillä menekkiä, isokullinenkin vielä. Joskus kun lähdettiin vkl pelireissulle tämä sankari piti hakea jonkun muijan luota aamulla...
Kun on itseluottamusta ja on komea niin voi sitä kulkea vaikka rönttävaatteissa.
Lapset/teinit voi käyttää missä vaan, mutta ei minusta aikuisten ihmisten kuulu kumisaappaissa kulkea kaupungilla paitsi jos katuviemärit ei toimi :D
Käytän kumisaappaita ihan just sillon ku haluan.
Vierailija kirjoitti:
Just muutama päivä sitten katselin, kun monella oli saappaat jalassa Helsingin keskustassa. Hienoa, että ihmiset kehtaavat, eivätkä ajattele, ettei niitä voisi kaupungilla käyttää. Itsekin käytän lyhytvartisia mustia kumisaappaita. Ne tuskin edes kiinnittävät kenenkään huomion. Oli minulla aiemmin vähän kynnys pitää pitkävartisia kumppareita (ennen kuin ostin nuo lyhyet), mutta mieluummin kuljen jalat kuivina. Nykyisin olen niin vanha, etten enää välitä, vaikka joku tuijottaisi.
Henk.kohtaisesti pidän nimenomaan pitkävartisia saapikasmallisia kumppareita nimenomaan naisilla parhaimpina. Miehet tyytykööt lyhytvartisiin paitsi ehkä johonkin metsurihipsterityyliin voi Kontiotkin yhdistää!
Vierailija kirjoitti:
Musta on vähän pervoa olla kumisaappaissa tuntitolkulla sisätiloissa jossain kauppakeskuksessa... Mutta oon ollu!
Yks äityli oli kanssa Ideaparkissa varmaan 4h oikein hienoissa pitkävartisissa kiiltävänmustissa Huntereissa. Oli tyylikästä vaikka ei siellä nyt välttämättä kumisaappaita kyllä olisi tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Muuten käyttäisin estoitta kaikkialla mutta en ole löytänyt ratkaisua lonksumisongelmaan. Villasukat, pohjalliset ja lukuisat eri saapasmallit on kokeiltu, mikään ei istu niin hyvin että jaksaisin niillä kävellä kauhean pitkälle. Mutta jonain päivänä ne täydelliset saappaat vielä löytyy!
Hunterit on sellaiset! <3
Tykkään. Minulla on kiiltävänmustat nilkkurikumpparit kaupunkikäyttöön, ja haluaisin vielä pitkävartiset. Kiiltävänmustat ovat hienot, mutta punaisetkin voisivat olla kivat. Hait ovat liian retrot mulle, sopivat parikymppisille hipstereille. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään rajoitteita ole, eikä sitä varmaan kaikkia kumppareita tule huomattuakaan, mutta onhan jotkut kirkkaat tai kuviolliset sellaiset jotka huomataan helposti. Takavuosien Marimekkokuosiset nokialaiset oli aika hienot!
Niillä sai muuten jonkin verran huomiota Ruisrokissa n. vuonna 2005! Mutta sen jälkeen jäi enemmän pihakäyttöön ne.
Tule ensi vuonna Puntalaan, niin nuuhkin saappattaisi...m'kay?
Täytyy kyllä myöntää, etten osaa kuvitella koskaan katsovani jonkun kumisaappaiden käyttöä ihaillen :D On siis ihan yksi hailee, mitä itse kukin jalkaansa sujauttaa.
Meillä koko perhe käyttää ympäri vuoden lämminvuorikumppareita, kukaan ei tykkää meillä siitä peruskumpparin hiostavuudesta.
Aikuisilla on lämminvuorihait ja lapsella Vikingin Termot.
Laitan heti kumisaappaat jalkaan, kun keli vain sallii. Välillä laitan kumisaappaat kauppareissullekin vain siksi, että ne saa nopeasti sujautettua jalkaan.
Nykyään on tarjolla hienon värisiä ja hyvin jalkaan istuvia saappaita.
Oikeesti vähän säälittää niitä, jotka eivät kehtaa kulkea kumisaappaissa,mutta omapahan on häpeänsä.
https://m.aliexpress.com/item/32903871115.html?trace=wwwdetail2mobilesi… naisille että esim. tämän tyyliset bootsit kyllä kääntää katseita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten käyttäisin estoitta kaikkialla mutta en ole löytänyt ratkaisua lonksumisongelmaan. Villasukat, pohjalliset ja lukuisat eri saapasmallit on kokeiltu, mikään ei istu niin hyvin että jaksaisin niillä kävellä kauhean pitkälle. Mutta jonain päivänä ne täydelliset saappaat vielä löytyy!
Hunterit on sellaiset! <3
Ei mahdu pohkeet Huntereihin...
Kyllähän etenkin ne iloisen väriset Hait on ihan sopivat kaupungilla tepasteluun ja yleiseen hassutteluun. Sellaiset raskaammat mustat työsaappaat ei niinkään, ne on enemmän metsään.
Vinkkinä viileän kelin saapasteluun: saappaisiin kantsii laittaa kunnon lämpöpohjalliset ja sukiksi tekninen alussukka/villasekoitesukka alimmaiseksi siirtämään hien pois iholta ja sen päälle puuvillainen keräämään kosteuden itseensä. Ei niinpäin että puuvillasukka alimmaksi ja villasukka siihen päälle, koska silloin kosteus jää iholle ja tulee vilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on vähän pervoa olla kumisaappaissa tuntitolkulla sisätiloissa jossain kauppakeskuksessa... Mutta oon ollu!
Yks äityli oli kanssa Ideaparkissa varmaan 4h oikein hienoissa pitkävartisissa kiiltävänmustissa Huntereissa. Oli tyylikästä vaikka ei siellä nyt välttämättä kumisaappaita kyllä olisi tarvinnut.
Ettei vaan olisi ollut aviomiehen toivekenkäpäivä menossa :D Itse ainakin toivon korko- tai kumisaapasta vaimon jalkoihin. Joskus jopa toive toteutuu! Itse muuten käytän kumppareita ihmisten ilmoillakin. Lähikaupassa tullu monet kerrat asioitua tummansinisissä Haisaappaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään rajoitteita ole, eikä sitä varmaan kaikkia kumppareita tule huomattuakaan, mutta onhan jotkut kirkkaat tai kuviolliset sellaiset jotka huomataan helposti. Takavuosien Marimekkokuosiset nokialaiset oli aika hienot!
Niillä sai muuten jonkin verran huomiota Ruisrokissa n. vuonna 2005! Mutta sen jälkeen jäi enemmän pihakäyttöön ne.
Tule ensi vuonna Puntalaan, niin nuuhkin saappattaisi...m'kay?
Pääsenkö mukaan nuuhkimaan saappaita ja jalkoja? Voin myös nuolla varpaanvälit, suudella jalkoja ja hieroa niitä. T. Pano Pertti 30V
Jos on sadesää, niin kumpparien käytössä ei minusta ole mitään outoa. Itse käytän mielelläni keltaisia Hai-saappaitani kauppareissuilla ja kaupungilla jos sataa. Baariin nyt en kuitenkaan taitaisi kumisaappaita laittaa. Värikkäitä kumppareita katselen mielelläni toistenkin jaloissa, niin naisten kuin miestenkin.
Oon ollu baarissa kumisaappaissa:) Ne oli sellaset aika kivat mansikkakuosiset, halpahallista n. kympin maksaneet... Mutta muistan kyllä niitä silloin kehutun ja tanssi lattiallakin tuli pyörähdeltyä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henk.kohtaisesti pidän nimenomaan pitkävartisia saapikasmallisia kumppareita nimenomaan naisilla parhaimpina. Miehet tyytykööt lyhytvartisiin paitsi ehkä johonkin metsurihipsterityyliin voi Kontiotkin yhdistää!
En pidä uusia kiiltävänmustia Kontioita ollenkaan huonona kenkävalintana miehelle kaupunkioloissakaan. Onhan ne nyt ihan klassisen tyylikkäät miehekkäät kumisaappaat!