Oletteko katsoneet Kubrickin Eyes Wide Shut elokuvaa?
Kommentit (111)
Kubrickia ei moni ymmÀrrÀ, se vaatii kolminumeroisen ÀlykkyysosamÀÀrÀn.
TÀmÀ kyseinen suku liittyy lÀheisesti myös Suomen kohtaloon.
"12/1864
EnsimmÀinen ulkomainen laina M. A. V. Rothschild & Söhnen pankkiiriliikkeestÀ (Frankfurt am Main) 3 miljoonaa Preussin taalaria, joka on 19 % pÀÀoma-alennuksen jÀlkeen 8 998 300 markkaa."
Kiusoittelua muttei kliimaksia...
Vierailija kirjoitti:
EikÀ toinen numero saa silloinkaan olla nolla eikÀ ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Olen nÀhnyt, en pitÀnyt. Vanhentunut kuva seksistÀ ja parisuhteesta.
Minusta se on Kubrickin elokuvista kirkkaasti huonoin. Kellopeli appelsiini sen sijaan on lempielokuvani.
MitÀ tarkoittaa vanhentunut kuva seksistÀ ja parisuhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀhnyt muutamankin kerran. Parhaiten muistan tuon seremonia, ne kepin paukuttelut lattiaan ja ne luisevat pitkÀt naiset, naamiot ym,.. koko ajan fiilis, ettÀ jotain kauheaa tapahtuu. Leffasta huokuu hyvin Tompan ja Nicolen myös omat kipupisteensÀ, olivathan oikeastikin pari. Nyt kun muistelen, en muista miten leffa loppuu. Hyvin kuvattu, hyvin pystyy elÀytymÀÀn pÀÀnÀyttelijÀn pelkoihin ja tunnetiloihin. JOs joku muistaa lopun , kerrohan.
Olisit alapeukun sijaan kertonut minulle sen leffan lopun ?
Kukaan ei osaa sitÀ loppua edes tulkita , sen verran vaatii ÀlyÀ. Tubessakin vaikka kuin ka monta eri versiota, ehkÀ katsojan silmÀssÀ lopputulkinta.
Ei siinÀ minusta mitÀÀn ihmeellistÀ tapahtunut, paluu arkeen seikkailujen jÀlkeen. Toki mistÀ tahansa saa vÀÀnnettyÀ kymmenen eri merkitystÀ jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen elokuva ja ilmeisesti liiankin paljastava kun Kubrick yllÀttÀen kuoli pian elokuvan julkaisemisen jÀlkeen.
Kuoli kyllÀkin jo ennen julkaisua.
VielÀ raskauttavampaa.
Minusta tylsÀ, mutta niin olen yleensÀkin kokenut kaikki Kubrickin leffat. EhkÀ en vain ymmÀrrÀ.
Taisi osua liiankin oikeaan kun elokuvan ohjaaja kuoli vÀlittömÀsti elokuvan julkaisun jÀlkeen.
Minusta leffa on niin tylsÀ, ettÀ en ole saanut sitÀ kertaakaan katsottua loppuun. Mutta ehkÀ se on vain liian Àlyllinen minulle.
Vierailija kirjoitti:
Eli vÀhintÀÀn sata? :-D
Hurjaa.
Vaikka Kubrickista tykkÀÀnkin, niin tÀmÀ leffa on kyllÀ semmosta jöötiÀ, ettei paremmasta / pahemmasta ole vÀliÀ. Mestariohjaajalta varsinainen pohjanoteeraus ja rimanalitus. Yritin joskus katsoa, mutten vaan pystynyt loppuun asti.
En. En itseasiassa edes tiedÀ mistÀ se kertoo.
Okei luin. Ei vaikuta sellaiselta elokuvalta joka kiinnostaisi minua. Ja kun en tykkÀÀ pÀÀosanÀyttelijöistÀkÀÀn niin ehkÀ jÀtÀn vÀliin ainakin toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla sitÀ ei ainakaan taida olla jos luulet ettÀ kolminumeroinen Ào on jotenkin korkea...
TykkÀÀn ihan valtavan paljon, ainakin 4 kertaa nÀhnyt. Musiikki, eroottinen lataus, uhkaava, jopa pelottava tunnelma, vÀrit.. toimii edelleen, vaikka alkaa olemaan jo suht vanha leffa. Linnan kohtaus on vaikuttavin, musiikki, naamiot.....
Tottahan tuo elokuva on. Youtubesta löytyy nÀistÀ salajÀrjestöistÀ tietoa. Aikuiset ihmiset tanssii nuotion ympÀrillÀ hupuissaan kuin klaanilaiset. Pankkiireja, liikemiehiÀ, poliitikkoja jne
mies52v
Tarantinon paskaleffat kyllÀ monelle uppoaa, mutta sitten kun on tÀllainen elokuva jossa asioita pöyhitÀÀn vÀhÀn syvemmÀltÀ niin menee monella ihan yli ymmÀrryksen. Elokuva on toki pitkÀveteinen, siitÀ ei mihinkÀÀn pÀÀse.
Kukaan ei osaa sitÀ loppua edes tulkita , sen verran vaatii ÀlyÀ. Tubessakin vaikka kuin ka monta eri versiota, ehkÀ katsojan silmÀssÀ lopputulkinta.