Oletteko katsoneet Kubrickin Eyes Wide Shut elokuvaa?
Kommentit (111)
Huh. Tuo maskirituaali kohtaus on yksi elokuvahistorian parhaimmista kohtauksista. Musiikki, huh.
PitÀnee joskus lukea tuo kirja minkÀ pohjalta elokuva on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀhnyt muutamankin kerran. Parhaiten muistan tuon seremonia, ne kepin paukuttelut lattiaan ja ne luisevat pitkÀt naiset, naamiot ym,.. koko ajan fiilis, ettÀ jotain kauheaa tapahtuu. Leffasta huokuu hyvin Tompan ja Nicolen myös omat kipupisteensÀ, olivathan oikeastikin pari. Nyt kun muistelen, en muista miten leffa loppuu. Hyvin kuvattu, hyvin pystyy elÀytymÀÀn pÀÀnÀyttelijÀn pelkoihin ja tunnetiloihin. JOs joku muistaa lopun , kerrohan.
Olisit alapeukun sijaan kertonut minulle sen leffan lopun ?
Loppuu lÀssÀhtÀen. Cruise kömpii aamulla kotiinsa vaimon luo ja kaikki jatkuu bisnes as usual.
Kidman parhaimmillaan. Loistavat sivuosaroolit. Cruise upea, vaikka yleensÀ inhoan hÀntÀ niin tÀssÀ on kyllÀ loistava.
Vierailija kirjoitti:
Tarantinon paskaleffat kyllÀ monelle uppoaa, mutta sitten kun on tÀllainen elokuva jossa asioita pöyhitÀÀn vÀhÀn syvemmÀltÀ niin menee monella ihan yli ymmÀrryksen. Elokuva on toki pitkÀveteinen, siitÀ ei mihinkÀÀn pÀÀse.
Ei orjat ymmÀrrÀ. Orja nÀkee vain panemisen ja maskit, helpot nautinnot. Sen takia nÀitÀ on niin helppo kontrolloida, tissejÀ ja vatsalihaksia telkkariin, sokeria ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Kidman parhaimmillaan. Loistavat sivuosaroolit. Cruise upea, vaikka yleensÀ inhoan hÀntÀ niin tÀssÀ on kyllÀ loistava.
Cruise on minustakin siedettÀvÀ tÀssÀ leffassa vaikka lÀhes kaikissa muissa olen vain vihannut sitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut kyseisen elokuvan pari kertaa.
Mielenkiintoinen se on siksi, ettÀ elokuvasta tarkkasilmÀinen voi löytÀÀ lukuisia eri piiloviestejÀ (oli ohjaajan idea). Kokonaisuutena kuitenkin melko taiteellinen ja kÀrjistetty plÀjÀys. Mutta on sitÀ huonompiakin nÀhty.
MitÀ nÀmÀ piiloviestit ovat?
TykkÀÀn Stanleyn tavasta kuvata kauhua. Onko hÀnestÀ olemassa hyvÀÀ elÀmÀkertaa?
NiitÀ harvoja leffoja joita olen katsonut monta kertaa. Tunnelmaltaan ainutlaatuinen. SelittelemÀllÀ tuo ei parane, jos ei tajua, niin ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarantinon paskaleffat kyllÀ monelle uppoaa, mutta sitten kun on tÀllainen elokuva jossa asioita pöyhitÀÀn vÀhÀn syvemmÀltÀ niin menee monella ihan yli ymmÀrryksen. Elokuva on toki pitkÀveteinen, siitÀ ei mihinkÀÀn pÀÀse.
Ei orjat ymmÀrrÀ. Orja nÀkee vain panemisen ja maskit, helpot nautinnot. Sen takia nÀitÀ on niin helppo kontrolloida, tissejÀ ja vatsalihaksia telkkariin, sokeria ruokaan.
SÀÀli ihmiskunnan kannalta kun ihmisiÀ on niin helppo ohjailla Holllywoodista kÀsin, asia on juurikin niin kuin tuossa kerrot, tÀstÀkin elokuvasta nÀhdÀÀn vain se ohut pintakerroos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sun kanssa samaa mieltÀ.
Mulla tÀmÀ leffa menee top 25 kun puhutaan Maailman parhaimmista elokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀhnyt muutamankin kerran. Parhaiten muistan tuon seremonia, ne kepin paukuttelut lattiaan ja ne luisevat pitkÀt naiset, naamiot ym,.. koko ajan fiilis, ettÀ jotain kauheaa tapahtuu. Leffasta huokuu hyvin Tompan ja Nicolen myös omat kipupisteensÀ, olivathan oikeastikin pari. Nyt kun muistelen, en muista miten leffa loppuu. Hyvin kuvattu, hyvin pystyy elÀytymÀÀn pÀÀnÀyttelijÀn pelkoihin ja tunnetiloihin. JOs joku muistaa lopun , kerrohan.
Olisit alapeukun sijaan kertonut minulle sen leffan lopun ?
Loppuu lÀssÀhtÀen. Cruise kömpii aamulla kotiinsa vaimon luo ja kaikki jatkuu bisnes as usual.
EhkÀ se oli se pointti... oikeassakin elÀmÀssÀ rikkaiden ja valtaa omaavien omituiset jutut ja epÀilyttÀvÀt tekoset unohdetaan nopeasti eikÀ seuraamuksia usein tule paljoakaan jos ollenkaan. Jos nyt siis jotain joskus sattuu paljastumaan, kohta ollaan taas niin kuin mitÀÀn ei olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo elokuva on. Youtubesta löytyy nÀistÀ salajÀrjestöistÀ tietoa. Aikuiset ihmiset tanssii nuotion ympÀrillÀ hupuissaan kuin klaanilaiset. Pankkiireja, liikemiehiÀ, poliitikkoja jne
mies52v
Kiinnostava aihe. LinkkiÀ, kiitos. :)
Tuosta leffasta kuulemma on leikattu todella paljon matskua pois ennen kuin se on tuutattu ulos. Siis Kubrikin kuoleman jÀlkeen leikelty.
Kukaan niistĂ€ naisista ei ollut sheivannut đŻ.
Vierailija kirjoitti:
NiitÀ harvoja leffoja joita olen katsonut monta kertaa. Tunnelmaltaan ainutlaatuinen. SelittelemÀllÀ tuo ei parane, jos ei tajua, niin ei tajua.
Jep. Musiikki, roolitus, ohjaus, kÀsikirjoitus 10. Muutaman katsomiskerran jÀlkeen taidan antaa lavastuksellekin kympin.
No höpö höpö. Olen nÀhnyt elokuvan kun se ilmestyi ja olen nÀhnyt sen uudelleen pari vuotta sitten. Ekalla kerralla olin nuori, vasta muutaman vuoden seurustellut mieheni kanssa, toisella katselukerralla yhteisiÀ vuosia lÀhemmÀs tuo 30, jos ei enemmÀnkin, en ole laskenut tarkkaan. Elokuva oli just niin typerÀ kuin muistinkin. Joo, ymmÀrrÀn kyllÀ sen pointin, mutta kun sen pointin lÀhtökohta on niin saakelin mieskeskeinen ja tunkkainen, mikÀ vie pohjan koko jutulta. Raina tuntui itsestÀ jo silloin 80/90 taitteessa tosi vanhanaikaiselta lÀhtökohdiltaan. Ihmettelin kovasti kun useat kehuivat leffaa, mutta taitaa olla ohjaajan kulttimaine, mikÀ sokaisee. VÀhÀn sellainen keisarin uudet vaatteet -ilmiö.