Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

Kurko kirjoitti:
Sitä elokuvaa ymmärtää vain 30v. naimisissa olleet. Juntit luulee, että siinä on ne ryhmäorgiat jotenkin keskiössä. 

Hyvä elokuvahan se on, mutta synkkä ja vaikeaselkoinen suurimmalle osalle katsojista.

No höpö höpö. Olen nähnyt elokuvan kun se ilmestyi ja olen nähnyt sen uudelleen pari vuotta sitten. Ekalla kerralla olin nuori, vasta muutaman vuoden seurustellut mieheni kanssa, toisella katselukerralla yhteisiä vuosia lähemmäs tuo 30, jos ei enemmänkin, en ole laskenut tarkkaan. Elokuva oli just niin typerä kuin muistinkin. Joo, ymmärrän kyllä sen pointin, mutta kun sen pointin lähtökohta on niin saakelin mieskeskeinen ja tunkkainen, mikä vie pohjan koko jutulta. Raina tuntui itsestä jo silloin 80/90 taitteessa tosi vanhanaikaiselta lähtökohdiltaan. Ihmettelin kovasti kun useat kehuivat leffaa, mutta taitaa olla ohjaajan kulttimaine, mikä sokaisee. Vähän sellainen keisarin uudet vaatteet -ilmiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähnyt muutamankin kerran. Parhaiten muistan tuon seremonia, ne kepin paukuttelut lattiaan ja ne luisevat pitkät naiset, naamiot ym,.. koko ajan fiilis, että jotain kauheaa tapahtuu. Leffasta huokuu hyvin Tompan ja Nicolen myös omat kipupisteensä, olivathan oikeastikin pari. Nyt kun muistelen, en muista miten leffa loppuu. Hyvin kuvattu, hyvin pystyy eläytymään päänäyttelijän pelkoihin ja tunnetiloihin. JOs joku muistaa lopun , kerrohan.

Olisit alapeukun sijaan kertonut minulle sen leffan lopun ?

Loppuu lässähtäen. Cruise kömpii aamulla kotiinsa vaimon luo ja kaikki jatkuu bisnes as usual.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tarantinon paskaleffat kyllä monelle uppoaa, mutta sitten kun on tällainen elokuva jossa asioita pöyhitään vähän syvemmältä niin menee monella ihan yli ymmärryksen. Elokuva on toki pitkäveteinen, siitä ei mihinkään pääse.

Ei orjat ymmärrä. Orja näkee vain panemisen ja maskit, helpot nautinnot. Sen takia näitä on niin helppo kontrolloida, tissejä ja vatsalihaksia telkkariin, sokeria ruokaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kidman parhaimmillaan. Loistavat sivuosaroolit. Cruise upea, vaikka yleensä inhoan häntä niin tässä on kyllä loistava.

Cruise on minustakin siedettävä tässä leffassa vaikka lähes kaikissa muissa olen vain vihannut sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut kyseisen elokuvan pari kertaa.

Mielenkiintoinen se on siksi, että elokuvasta tarkkasilmäinen voi löytää lukuisia eri piiloviestejä (oli ohjaajan idea). Kokonaisuutena kuitenkin melko taiteellinen ja kärjistetty pläjäys. Mutta on sitä huonompiakin nähty.

Mitä nämä piiloviestit ovat?

Vierailija

Niitä harvoja leffoja joita olen katsonut monta kertaa. Tunnelmaltaan ainutlaatuinen. Selittelemällä tuo ei parane, jos ei tajua, niin ei tajua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarantinon paskaleffat kyllä monelle uppoaa, mutta sitten kun on tällainen elokuva jossa asioita pöyhitään vähän syvemmältä niin menee monella ihan yli ymmärryksen. Elokuva on toki pitkäveteinen, siitä ei mihinkään pääse.

Ei orjat ymmärrä. Orja näkee vain panemisen ja maskit, helpot nautinnot. Sen takia näitä on niin helppo kontrolloida, tissejä ja vatsalihaksia telkkariin, sokeria ruokaan.

Sääli ihmiskunnan kannalta kun ihmisiä on niin helppo ohjailla Holllywoodista käsin, asia on juurikin niin kuin tuossa kerrot, tästäkin elokuvasta nähdään vain se ohut pintakerroos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen sun kanssa samaa mieltä.
Mulla tämä leffa menee top 25 kun puhutaan Maailman parhaimmista elokuvista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähnyt muutamankin kerran. Parhaiten muistan tuon seremonia, ne kepin paukuttelut lattiaan ja ne luisevat pitkät naiset, naamiot ym,.. koko ajan fiilis, että jotain kauheaa tapahtuu. Leffasta huokuu hyvin Tompan ja Nicolen myös omat kipupisteensä, olivathan oikeastikin pari. Nyt kun muistelen, en muista miten leffa loppuu. Hyvin kuvattu, hyvin pystyy eläytymään päänäyttelijän pelkoihin ja tunnetiloihin. JOs joku muistaa lopun , kerrohan.

Olisit alapeukun sijaan kertonut minulle sen leffan lopun ?

Loppuu lässähtäen. Cruise kömpii aamulla kotiinsa vaimon luo ja kaikki jatkuu bisnes as usual.

Ehkä se oli se pointti... oikeassakin elämässä rikkaiden ja valtaa omaavien omituiset jutut ja epäilyttävät tekoset unohdetaan nopeasti eikä seuraamuksia usein tule paljoakaan jos ollenkaan. Jos nyt siis jotain joskus sattuu paljastumaan, kohta ollaan taas niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo elokuva on. Youtubesta löytyy näistä salajärjestöistä tietoa. Aikuiset ihmiset tanssii nuotion ympärillä hupuissaan kuin klaanilaiset. Pankkiireja, liikemiehiä, poliitikkoja jne

mies52v

Kiinnostava aihe. Linkkiä, kiitos. :)

Vierailija

Tuosta leffasta kuulemma on leikattu todella paljon matskua pois ennen kuin se on tuutattu ulos. Siis Kubrikin kuoleman jälkeen leikelty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niitä harvoja leffoja joita olen katsonut monta kertaa. Tunnelmaltaan ainutlaatuinen. Selittelemällä tuo ei parane, jos ei tajua, niin ei tajua.

Jep. Musiikki, roolitus, ohjaus, käsikirjoitus 10. Muutaman katsomiskerran jälkeen taidan antaa lavastuksellekin kympin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat