Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2020

11.10.2019 |

Joko täältä löytyy muita hätähousuja jotka on plussanneet vai olenko ainoa? :)

Kommentit (157)

21/157 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin kans varhaisultran muutaman viikon päähän. Viime raskaudessa en mennyt, kun kuulin kotidopplerilla sydänäänet rv 8. Mutta mun pitää muutenkin käydä gynellä, joten samalla reissulla saa ultrata sitten 🙂

22/157 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 7+4 ja ensimmäinen raskaus. Torstaina varhaisultraan. Jännittää kyllä melko paljon, että onhan kaikki varmasti niinkuin pitää. Melko olemattomilla oireilla on alku mennyt, lukuunottamatta rintojen arkuutta, kovaa väsymystä ja pientä huimausta välillä. Hetkittäin pysähtyy miettimään, että näinköhän plussatestit on pitänyt edes paikkaansa, kun ei ole mitään suurempia tuntemuksia. 3 testiä tehnyt, pitäisköhän tehä vielä neljäs 😄🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes samoilla aikatauluilla siis mennään Casamaria!😊

Millaisia oireita teillä on?

Minulla lähinnä paineentunnetta alavatsalla tai vihlaisuja välillä ja hieman alaselkäkipua. Rinnat hieman turvonneet, mutta eivät ole arat/kipeät. Raskaus tuntuisi konkreettisemmalta, jos olisi selkeästi kunnon oireita.😅

Mukavaa viikkoa kaikille!

24/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibsu20 tsemppiä varhaisultraan! 😊👍 Varmasti jännittää, kun päivä on jo näin lähellä. Itse mietin varaisinko myös ultran oireiden vähyyden vuoksi. Kirjoittelethan tänne kokemuksestasi millainen ultraus oli.

25/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ultra varata itse? Vai voiko sen varata ekalla neuvolakäynnillä?

26/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi plussannut, nyt pitäisi olla viikot 6+0. Jatkuvasti on jotenkin niin onnellinen olo ja mietin vaan voiko tämä olla totta 🙈 Takana on yksi kaavintaan johtanut tuulimuna, joten kovasti jännittää miten tässä käy. Sen vuoksi suunnittelen ensi viikolla varhaisultraan menoa, erityisesti siksi, että asutaan ulkomailla, eikä täällä muutenkaan ole samanlaista neuvolajärjestelmää kuin Suomessa.

Oireita ei kamalasti ole, rintoja raastaa ja välillä mahassa tuntuu paineen tuntua ja vihlontaa. Tänään on myös ollut tosi etova olo.

Paljon tsemppiä kaikille ♥️ toivottavasti pikkuset pysyy mukana.

27/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltainen_mimosa kirjoitti:

Pitääkö ultra varata itse? Vai voiko sen varata ekalla neuvolakäynnillä?

Mulle varattiin ultra samalla kun soitin ekaa neuvola-aikaa. Saattaa olla paikkakuntakohtaisia eroja? Varhaisultraa en ole varannut, haluan kyllä ehdottomasti kuulla kokemuksia!

Mulla tänään 4+6. Rinnat aristaa, pyörryttää ja uutuutena valikoimaan on tullut pahoinvointi. Mä oon pahoinvoinnin suhteen kova luu, pusken yleensä vaan eteenpäin. Nyt täytyy oikein erikseen muistaa olla itselleen armollisempi, kun pahoinvointiin on selkeä syy.

Milloin olette ajatelleet kertoa raskaudesta muille? Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, ollaan pidetty meidän suuri onni piilossa. Ajateltiin tuleville isovanhemmille kertoa joululahjana, kun ultrassa on käyty. Mä kuitenkin kovasti haluaisin kertoa mun äidille ja kysellä hänen kokemuksiaan. Nyt oon jotenkin niin tämän palstan varassa. Toisaalta taas pelottaa, jos sattuukin jotain. Äidillä on ensi kuussa synttärit ja oon kahden vaiheilla kertomisen kanssa.

Ystäville ei meillä ole kiirettä kertoa. Mä luulen että muut eivät ole erityisen innoissaan, kuin yksi ystävä. Lisäksi ystäväpiirissä on pariskunta, jotka ovat yrittäneet raskautua jo vuoden tuloksetta ☹️ niin senkin vuoksi haluan kertoa jossain sopivassa kohtaa ja ottaa vastaan ystävien reaktiot sellaisina kuin ne tulevat.

28/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei muita oireita kuin pienet ajoittaiset alavatsakivut, rintojen arkuutta ja vähän huimausta. En voi uskoa että tärppäsi kun olen kuitenkin 37. Ensimmäinen neuvola-aika vasta viikolla 47. En näe kuitenkaan varhaisultraa tarpeelliseksi. Pakko vaan uskoa että tärppäsi. Laskettuaika pitäisi olla 21.6. Ihanaa odotusta kaikille 😊

29/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en millään malttaisi olla kertomatta siskolle. En tiedä maltanko odottaa ensimmäiseen ultraan. Kaksi ystävää tietää jo koska pakko oli jakaa jonkun kanssa. Casamaria: uskon että ystävät ymmärtävät toisen onnen. Täysi oikeus iloita. Itsellä exän kanssa oli yritystä mutta ei tärpännyt. Silti iloitsin silti toisten vauvauutisista.

30/157 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultra ainakin meillä päin varattava itse, jos sinne mieli tekee mennä 😊 Itse menen sen takia, etten malta odottaa rv 12 ultraukseen ( johon saa lähetteen neuvolasta). Haluan vain selvyyden, että onko raskaus alkanut ja edennyt normaalisti jotta saa mielenrauhan asiaan 😊

31/157 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melli kirjoitti:

Niin ja en millään malttaisi olla kertomatta siskolle. En tiedä maltanko odottaa ensimmäiseen ultraan. Kaksi ystävää tietää jo koska pakko oli jakaa jonkun kanssa. Casamaria: uskon että ystävät ymmärtävät toisen onnen. Täysi oikeus iloita. Itsellä exän kanssa oli yritystä mutta ei tärpännyt. Silti iloitsin silti toisten vauvauutisista.

Kiitos kommentista, paransi mun mieltä. <3 Ja toki muutkin ystävät varmasti ymmärtävät meidän onnen. Mutta ymmärrän myös haikeuden tai "harmituksen" tunteet, ystävien kanssa me yleensä urheillaan, matkustellaan ja käydään ulkona (syömässä, ei juomassa). Toki nämä aluksi jäävät pois ja ylipäänsä vähenevät kun ei enää samalla tavalla voi lähteä esimerkiksi äkkilähdöllä mihinkään. Olen myös ystäväni kaaso ja hän on sen luontoinen että saattaa oikeasti aluksi loukkaantua kun vauvan la on niin lähellä häitä (silti hän on hurjan rakas ihminen, ei tarvitse kauhistella ja voihan hän yllättää meidät positiivisesti :D <3), jonka vuoksi itse hääjuhlaan pääseminen on epävarmaa. Huomautuksena silti, meitä kaasoja on neljä, joten pulaan ei ystävä jää.

Uskon ystävien sopeutuvan ja toivon myös että he järjestävät mulle Baby Showerit (tosin tähän olen varmuuden vuoksi osallistanut miehen ja mies on luvannut ohjeistaa mun ystäviä etten jää ilman juhlia :D). Meillä on mun kaveriporukassa vain yksi lapsiperhe (miehellä useampi), ja hänelle ei muistaakseni järjestetty vauvajuhlia. Ehkä ne eivät vielä silloin olleet niin yleisiä kun ystävä odotti esikoistaan.

Tällaista tänään, pikkuisen "etuajassa" mietin näitä.

32/157 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun tuolta kuumeilupuolelta nyt tänne. Yli viikko meni ennenkuin sain jotenkin taottua päähäni että kyllä tässä odotetaan. :D Tosiaan mitään klassisia oireita ei ole, rinnat ehkä hitusen arat. Jouduin myös tekemään vielä yhden raskaustestin ennen neuvolaan soittamista, että onhan nyt varmasti ne kaksi viivaa siinä. :'D Meillä myös neuvola-ajanvaraus vain hetken aamulla auki. Se ajanvarauksessa oleva täti kysyi ainakin kaksi kertaa että "Onko tämä sinun eka raskaus?" Ja sain vastata monta kertaa kyllä, kyllä, kyllä... ❤ Taitavat muuten olettaa kierron olevan 28 päivää, koska heidän mukaan olisin nyt 6+0, vaikka kierron pituuden mukaan olen laskenut että 5+2. Selvinnee sitten ekassa ultrassa. Ekalla käynnillä ei meilläkään ole ultraa.

33/157 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tähtityttö! 😊

Minultakin neuvolan ajanvarauksessa kysyttiin onko eka raskaus ja tuntui ihanalta sanoa, että on tehnyt ekan positiivisen testin ikinä ☺️

Meillä taisivat olettaa kierron pituudeksi 29, kun heidän mukaansa olisin nyt rv 5+6 ja kiertoni on säännöllinen 28, joten itse laskin olevani nyt rv 6+0. Mutta ultrassahan tuo sitten täsmenee. Minulla ja Tähtitytöllä taitaa olla siis lähes sama LA😍

34/157 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen_mimosa Varhaisultra pitää varata ja maksaa itse jos sinne haluaa mutta ainakin täälläpäin varataan ekan neuvolakäynnin yhteydessä viikolle 12 eka ultra ja siitä tulee kutsu kotiin. :)

Täällä menossa rv 8+3 ja edelleen oireettomana. Ensiviikolla olisi neuvolalääkäri, toivottavasti kuuntelisi sydänääniä että saisi mielenrauhan. 

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

35/157 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitikö alkuraskauden verikokeita varten olla syömättä/juomatta? Tämä unohtui kysyä neuvolassa.

36/157 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli huoli yhdestä oireesta, nimittäin mua janottaa koko ajan tosi paljon. Googlettelin (ei ehkä sais) ja raskausdiabeteksen yksi oire ois kova jano? Olen ylipainoinen ja raskausdiabetekseen on riski. Pitääkö huolestua? Oon aivan paniikissa täällä. :( 

37/157 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli huoli yhdestä oireesta, nimittäin mua janottaa koko ajan tosi paljon. Googlettelin (ei ehkä sais) ja raskausdiabeteksen yksi oire ois kova jano? Olen ylipainoinen ja raskausdiabetekseen on riski. Pitääkö huolestua? Oon aivan paniikissa täällä. :( 

Eikös janontunteen lisääntyminen ole ihan tavallinen alkuraskauden oire? Mua ainakin on selkeästi janottanut enemmän ja useassa lähteessä on lukenut että on normaalia. 😊 Tietenkään en osaa sanoa suoraan sinun tilanteestasi, mutta en ainakaan ole itse ollut huolissani.

38/157 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessani (joka meni kesken) en edes tiennyt olevani raskaana, vaan todellakin luulin saaneeni diabeteksen. Täyttelin nimittäin 2 litran limupulloa vedellä koko ajan ja joinkin sen samantien tyhjäksi :D vasta hetken päästä tajusin tehdä raskaustestin. Yleinen raskausoire tuo "janottaa ja pissattaa 24/7", huoli pois siis :)

39/157 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yleensä vesi maistunut tosi hyvin, mutta nyt ei iltaisin meinaa janottaa enää millään. Juon kuitenkin riittävästi ja vähän enemmänkin.

Jännitys lisääntyy kun päiviä tulee lisää... Onko siellä tosiaan joku pieni kasvamassa..? 5-6 viikkoa ensimmäiseen ultraan. Eilen illalla oli aika koviakin alavatsakipuja, ei kuitenkaan vuotoa. Vaikea jotenkin ilakoida ennen ultraa. Sais seuraavat viikot kulua vähän nopeammin. :D

Onko joku jo käynyt varhaisultrassa (omakustanteisesti)? Kuulumisia? :)

40/157 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen varhaisultrassa... Kuukautisten mukaan rv 8.

Kohdussa näkyi kaksi "onteloa" joista toisessa ruskuaispussi ja toinen täysin tyhjä. Ei sikiöstä tietoakaan 😓 Voitte kuvitella sen pettymyksen tunteen. Minulla alkuraskaus ollu lähes oireeton, väsymystä ja huimausta lukuunottamatta sekä rintojen lievää arkuutta. Olen 30v ja tämä on ensimmäinen raskaus. Lääkäri sanoi, että tuulimunaraskaus, mutta pieni mahdollisuus voi olla, jotta raskaus saanut alkunsa oletettua myöhemmin ja laittoi lähetteen keskussairaalan naistentautien poliklinikalle, jossa asia ensi viikolla varmistetaan.

Toivoisin niin paljon, että sieltä vielä pieni sikiö löytyisi ja kaikki olisi hyvin ❤