Miksi ei varoitettu! Alapääni on kauhea, valtava riekaleinen aukko, synnytyksestä 3,5 kuukautta!
En olisi todellakaan ryhtynyt hommaan jos olisin tiennyt.
Kommentit (417)
onneksi näistä asioista on suomessa enemmän tietoa kuin melkein missään muualla maailmassa,joten ei tule yhdellekkään lapsen tekijälle yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi eppareita ei tehdä nykyään, vaan annetaan ihmisten repeillä.
Vielä 70-luvulla tehtiin siistit epparit ja ommeltiin nätisti, joten ei kennellekään mitään riekaleita tullut.
Minä taas toivon että olisin saanut vaan revetä. Tikit kun aukes niin hyvästi koko väliliha.
Vierailija kirjoitti:
onneksi näistä asioista on suomessa enemmän tietoa kuin melkein missään muualla maailmassa,joten ei tule yhdellekkään lapsen tekijälle yllätyksenä.
Suomessa on eniten tietoa ja vertaa maailmaan, voi vittu.
Mikään lääkätieteen tai minkään muunkaan alan tietämys ei tule eikä ole tullut suomesta.
Väitätkö, että suomen 5,5 miljoonaa ihmistä on neroja ihan vertailun vuoksi vaikka Pietarissa asuu enemmän väkeä. Moskovan metrossa matkustaa kaksi kertaa Suomen väkiluku päivässä.
Täällä Bangkok :metropol: Issa on väkeä n. 40 miljoonaa ja turisteja käy vuodessa noin 39 miljoonaa.
Ainoa millä voi kehua on, että suomen 5,5 miljoonasta miljoona eli n. 19 % on hulluja jotka syövät kelan korvaamia mielenterveyslääkkeitä.
Laske mitä se tekee vaikka Japanin väkiluvulla.
Tietoa varmasti ihan riittävästi, mutta luulen että mammat vauvakuumeessa eivät lue tai vastaanota mitään neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaan ei pidä antaa lupaa leikellä alapäätään synnytyksen aikana. Jos ei perse*tä leikkaamalla mahdu, sitten vaihtoehto sektio.
Huomioikaa potilaan oikeudet ja hoitotahto.
Ensinnäkin, siellä mennään lapsen terveys edellä. Lapsen jumiutuessa jostain syystä on nopeampaa leikata välilihaa, kuin tehdä sektio. Vai ottaisitko mielummin hapenpuutteesta kärsineen aivovaurioisen lapsen, kun tikatun arven.
En tiedä myöskään mistä sinä synnytät, mutta itse ainakin ihan emättimen kautta, en peräaukon. Näin ollen sitä ei myöskään ole tarve leikata. Välilihan alue on niin verekästä ja hyvin palautuvaa aluetta, että repeämät paranevat yleensä hyvin. En tiedä, miksi se haava vatsan alueella olisi parempi. Ihan yhtälailla niissä keisarileikkauksissa on komplikaatioita, vaikka valtaosa niistä menee hyvin.
Sektioilla olen synnyttänyt. Niin kauan kuin lapsen hankinta, raskaus ja synnytys ovat naisen vastuulla, niin kauan naisen ehdoilla mennään - muutenhan se toiminta loppuu. Vasta syntymässä tullaan ihmiseksi, saadaan henkilötunnus ja ihmisoikeudet.
Jos synnytys on omalla vastuullasi, niin silloinhan synnytät kotona? Tottakai kätilöt ja lääkärit tekevät päätöksen lapsen terveyden mukaan siinä hetkessä. Ymmärräthän erottaa hätätilanteen suunnitellusta sektiosta.
Lääkäri ja kätilöt ovat AUTTAMASSA, eivät johtamassa.
Kuvittelitko, että se säilyy entisenlaisena kun työnnät parin kilon jöötin sieltä toosasta ulos??
Moni jöötti on 4-5kg, jopa 6kg, hyvin harva n.2kg
Minun painoi 5,8 eikä värkki mennyt miksikään.
Noin senkin ihmeen on evoluutio muokannut.
Vierailija kirjoitti:
Niin se on mullakin, mutta ei se ole sisältöön vaikuttanut. Toimii ilmeisen hyvin.
Ja suosittelen ap kurkkaamaan tilannetta vaikka vuoden päästä uudelleen.
t: neljän äiti
Ihanko totta, että oikein vuoden välein näet vittusi. Omg
Onneksi pidin puoleni ja vaadin suunnitellun sektion. Alatiesynnytysten seurauksia vähätellään yhä nykyäänkin.
Tärkeintä on se, että jokainen nainen saa itse valita tavan, jolla synnyttää. Omille tytöilleni meinaan todellakin suositella sektiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on mullakin, mutta ei se ole sisältöön vaikuttanut. Toimii ilmeisen hyvin.
Muuten on lesbians tai ihan narsisti, jos siis katsot useammin.
terv, pohjanmaan uskismammat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo totta, mistä tuon sait päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten on lesbians tai ihan narsisti, jos siis katsot useammin.
terv, pohjanmaan uskismammat
Uskon, että jopa sun aivokapasiteetilläs varustettu ymmärtää mitä sillä ajettiin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan ryhtynyt hommaan, koska tiesin. Oikeasti naiset, verratkaa vauvan + jälkeisten kokoa m****n kokoon, ja päätelkää itse. Suomessa naisia ei arvosteta kuin siitostammoina, ja siksi keisarileikkaukseen ei uhrata varoja.
Maksa se itse, yksityisellä saat juuri mitä haluat
https://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/672822-yksityinen-synnytys-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaan ei pidä antaa lupaa leikellä alapäätään synnytyksen aikana. Jos ei perse*tä leikkaamalla mahdu, sitten vaihtoehto sektio.
Ensinnäkin, siellä mennään lapsen terveys edellä. Lapsen jumiutuessa jostain syystä on nopeampaa leikata välilihaa, kuin tehdä sektio. Vai ottaisitko mielummin hapenpuutteesta kärsineen aivovaurioisen lapsen, kun tikatun arven.
En tiedä myöskään mistä sinä synnytät, mutta itse ainakin ihan emättimen kautta, en peräaukon. Näin ollen sitä ei myöskään ole tarve leikata. Välilihan alue on niin verekästä ja hyvin palautuvaa aluetta, että repeämät paranevat yleensä hyvin. En tiedä, miksi se haava vatsan alueella olisi parempi. Ihan yhtälailla niissä keisarileikkauksissa on komplikaatioita, vaikka valtaosa niistä menee hyvin.
Sektioilla olen synnyttänyt. Niin kauan kuin lapsen hankinta, raskaus ja synnytys ovat naisen vastuulla, niin kauan naisen ehdoilla mennään - muutenhan se toiminta loppuu. Vasta syntymässä tullaan ihmiseksi, saadaan henkilötunnus ja ihmisoikeudet.
Jos synnytys on omalla vastuullasi, niin silloinhan synnytät kotona? Tottakai kätilöt ja lääkärit tekevät päätöksen lapsen terveyden mukaan siinä hetkessä. Ymmärräthän erottaa hätätilanteen suunnitellusta sektiosta.
Lääkäri ja kätilöt ovat AUTTAMASSA, eivät johtamassa.
Kun tämä tajutaan, ollaan oikealla tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tutuilla on kuusi (6) lasta ja ovat vieläkin ihan hulluina toisiinsa. Halut kuulema vaan lisääntyy sitä mukaa kuin lapsetkin.
Sen näkee kyllä päältäpäin kuinka rakastuneita he ovat.💞Miten tämä liittyy repaleisiin toosiin?
Varmaankin siten että jos niistä tulis ämpäreitä synnytyksessä niin tuskin syntyisi lisälapsia. Kuka sitä patonkia viittis messuhallissa heilutella.
Tämä patonki ja messuhalli -vertaus on paitsi kulunut niin myös järjetön. Kun nainen yleensä on miestä pienempi, niin jos jalkojen välissä on messuhalli, vertautuu se miehen patonki silloin mikroskooppiseen hituseen.
Totta lol
Vierailija kirjoitti:
Minun painoi 5,8 eikä värkki mennyt miksikään.
Noin senkin ihmeen on evoluutio muokannut.
Tuolla pääsee jo Suomen suurimpien vauvojen listalle. Mikä sairaala?
Lista linkissä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000452985.html
Oliko raskausdiabetes vai oletko itse huomattavan ylipainoinen?
Te samat mammatko te haukutte tietyissä ketjuissa silikonibimboja pinnallisiksi? Vai onko tämän ketjun aloittaja silikonibimbojen ihailija?
Ei tämmöisiä ongelmia ollut ennen.
Eikö lapset oikeasti merkitse enää yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei pidä paikkaansa. Eivät synnyttäjät ole mitenkään etuoikeutetussa asemassa muihin terveydenhuollon asiakkaisiin. Ei jokainen nivelrikkoinenkaan pääse keinonivelleikkaukseen vaan siksi, että haluaa. Kaiken saa tietysti itse maksamalla ja varmaan jokainen, joka haluaa saa keisarileikkauksen omakustanteisesti.
Väitteesi ei pidä paikkaansa: synnytystä ei saa yksityisellä, vaikka kuinka ja paljon haluaisi maksaa. Sektiota ei ole mahdollista Suomessa ostaa, valitettavasti. Mikään yksityinen toimija ei tätä palvelua tarjoa, siksi ne tehdään julkisella puolella. Synnytyksen hinta ei tietenkään voi olla yhteiskunnallinen ongelma enää nyt, kun matala syntyvyys on sitä.
Potilaan oikeudet koskevat myös raskaana olevia ja synnyttäjiä. Yhä useampi on tästä tietoinen, eikä jätä viemättä asiaa eteenpäin kun potilaan oikeuksia rikotaan.
Miksi miehillä pitäisi olla kokemusta mahdollisimman monesta "tavarasta" livenä? Hävettääkö sinua naistenkin puolesta, jos eivät ole livenä nähneet monia peniksiä?