Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset apua. Mieheni koira ei tottele minua yhtään

Vierailija
11.10.2019 |

Miehellä oli koira kun tapasimme. Oli ottanut sen 2 vuotta aiemmin. Pidän koirista mutta itselläni ei koskaan ole ollut koiraa. Nyt olemme jo naimisissakin eli vuosia on kulunut mutta ongelma on yhä sama, miehen koira ei vieläkään tottele minua yhtään. Olen alkanut aika paljon rasittua tästä kun kotona sisälläkään se ei tottele minua yhtään ja joudun asumaan koiran kanssa jota en saa tekemään mitään mitä käsken. Koiraihmiset apua?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne ongelmatilanteet on joku esimerkki avaisi hieman mitä "tottelu" sisällä pitää sisällään?

Vierailija
2/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ei tottele? Oletko opetellut juuri ne käskysanat jotka tuo koira ymmärtää vai höpötätkö sille ummet ja lammet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ne ongelmatilanteet on joku esimerkki avaisi hieman mitä "tottelu" sisällä pitää sisällään?

Koiralla on sääntönä että yhteen huoneeseen ei saa mennä eikä sohvalle. Kun mies on kotona tottelee nämähyvin. Kun olen yksin kotona niin koira yrittää mennä molempiin ja ei tottele yhtään kun kiellän vaan juoksee niihin vain. Kun käsken pois niin ei tottele vaan joudun työntämään pois. Ja käsken koiraasiten miten mies on minua opettanut tekemään. Ap

Vierailija
4/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tottelee vain kasvattajaansa.

Et ole sen kasvattja, miksi se sinua silloin tottelisi.

Jos koira tottelisi kaikkia muiden ihmisten käskyjä, se olisi todella vaarallista.

Vierailija
5/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiralla on sääntönä että yhteen huoneeseen ei saa mennä eikä sohvalle. Kun mies on kotona tottelee nämähyvin. Kun olen yksin kotona niin koira yrittää mennä molempiin ja ei tottele yhtään kun kiellän vaan juoksee niihin vain. Kun käsken pois niin ei tottele vaan joudun työntämään pois. Ja käsken koiraasiten miten mies on minua opettanut tekemään. Ap

Muriseeko koira sinulle, kun työnnät pois? Tai näyttää muuten dominoinnin merkkejä? Olet koiralle liian lepsu... Tottakai koirat kokeilee...

Vierailija
6/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettu koira tottelee opettajaansa, omistajaansa.

Koiralla ja sen omistajalla on aivan erityinen suhde.

Sinä et kuulu tuohon suhteeseen.

Vierailija
7/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sen kanssa kursseille niin opit kouluttamaan sitä.

Vierailija
8/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koira tottelisi kaikkia muiden ihmisten käskyjä, se olisi todella vaarallista.

Jos asutaan samassa taloudessa, niin kyllä sen koiran pitäisi totella ihan jokaista ihmistä.

Kuinka paljon ap puuhaat koiran kanssa? Lenkität, harrastat? Kannattaa pyrkiä positiivisella tavalla luomaan suhdetta koiraan ja palkita, kun se toimii haluamallasi tavalla. Onko sinun tyylisi työntää koira vaan pois ei-toivotusta paikasta ja lässyttää jotain "et saa tulla tänne"?

Vierailija
9/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpanta käyttöön. Jos koira ei tottele, niin annat sille sähköshokin.

Vierailija
10/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se ei tottele? Oletko opetellut juuri ne käskysanat jotka tuo koira ymmärtää vai höpötätkö sille ummet ja lammet?

Olen opetellut ne käskysanat ja mies on monta kertaa ihan vieressä opettanut minua miten tätä koiraa pitää käskeä (ja miehen mielestä teen ihan niin kuin hän neuvoo). Ap

Vierailija
11/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muriseeko koira sinulle, kun työnnät pois? Tai näyttää muuten dominoinnin merkkejä? Olet koiralle liian lepsu... Tottakai koirat kokeilee...

Ei murise eikä muutenkaan dominoi. Heittäytyy vaan sellaiseksi löysäksi, että ei kiinnosta yhtään mennä pois. Ap

Vierailija
12/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, useimmat kouluttavat koiransa tottelemaan ainoastaan itseään. Koirat saattavat myös yleensä kuunnella jostakin syystä paremmin toista sukupuolta olevia.

Miten vietät muuten koiran kanssa aikaasi? Osallistutko ruokintaan, leikittämiseen ja lenkittämiseen?

Vai käskytätkö ainoastaan? Koirakin tarvitsee jonkin syyn totella.

Vierailija
13/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetettu koira tottelee opettajaansa, omistajaansa.

Koiralla ja sen omistajalla on aivan erityinen suhde.

Sinä et kuulu tuohon suhteeseen.

Joo, siis mies on koiran isäntä ja he elivät 2 vuotta kaksin ennen kuin tapasimme. Ja koira varmaan on sellainen yhden ihmisen koira, siis leimaantuu vain yhteen. 

Mutta jotenkinhan tämä pitää ratkaista, koska koira on kuitenkin meidän kodissa se lauman alin.

Ap

Vierailija
14/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asutaan samassa taloudessa, niin kyllä sen koiran pitäisi totella ihan jokaista ihmistä.

Kuinka paljon ap puuhaat koiran kanssa? Lenkität, harrastat? Kannattaa pyrkiä positiivisella tavalla luomaan suhdetta koiraan ja palkita, kun se toimii haluamallasi tavalla. Onko sinun tyylisi työntää koira vaan pois ei-toivotusta paikasta ja lässyttää jotain "et saa tulla tänne"?

En lässytä vaan puhun tiukalla matalalla äänellä, joskus karjaisen. Olen lenkittänyt paljonkin ja leikkinyt ja silittänyt ja ruokkinut, mutta en tykkää siitä enää koska koira ei lenkilläkään yhtään tottele minua. Jaksoin monta vuotta yrittää, mutta nyt vain ärsyttää enää koko koira. Ap

Vierailija
15/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei murise eikä muutenkaan dominoi. Heittäytyy vaan sellaiseksi löysäksi, että ei kiinnosta yhtään mennä pois. Ap

Eli sinä olet sille liian lepsu ja kokee, että saa tehdä kanssasi noin, kun sinä et kuitenkaan kiellä tarpeeksi johdonmukaisella tavalla :D koirat ovat, kuin pikkulapsia tällaisissa asioissa... Kokeilevat rajojaan kuinka pitkälle saa mennä ennen, kuin puututaan kunnolla.

Vierailija
16/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhaa sen kanssa muutakin kuin käskytät, käytä palkkioita, leiki sen kanssa, ulkoile yms. Mitä nyt normaalisti koirien kanssa puuhataan. Siis luo suhde koiraan.

Vierailija
17/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vielä:

en ole kertaakaan antanut periksi koiralle eli kun käsken jotain, niin se asia tehdään kuin käsken, vaikka sitten niin että työnnän pois. Mutta ei silti tottele minua ollenkaan, vaikka en ole koskaan antanut sen "voittaa" noita käskemistilanteita. Sitä ei vaan kiinnosta yhtään totella. Ap

Vierailija
18/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijota vihaisesti, huuda möreällä äänellä, ota uhkaava kehonkieli käskiessä käyttööm

Vierailija
19/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen koira on? Uros vai narttu? Leikattu?

Vierailija
20/86 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuhaa sen kanssa muutakin kuin käskytät, käytä palkkioita, leiki sen kanssa, ulkoile yms. Mitä nyt normaalisti koirien kanssa puuhataan. Siis luo suhde koiraan.

Monta vuotta hoidin kaikki ruokkimiset, ja lisäksi leikin sen kanssa joka päivä ja ulkoilin joka päivä, koska noilla jutuilla yritettiin saada asiaa kuntoon miehen kanssa. Mutta ei ole ollut vaikutusta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan