6-vuotias poikani kysyi että milloin on poikien päivä
Muistan että itse olen ollut ehkä 5 tai 6-vuotias, kun tajusin (tai sain kuulla) että mummoni suosii veljiäni ja poikaserkkujani ja asia tuntui todella omituiselta. En itse siinä vaiheessa ymmärtänyt ollenkaan mitä järkeä siinä on ja mikä se suuri ero on veljieni ja minun välillä. Mummoni oli sellainen ihminen että sanoi ihan suoraan, että hän tykkää vain pojista. Eli siinä ei ollut mitään arvuuttelemista. Poikani on myös autuaan tietämätön siitä että maailma on vähän erilainen tytöille ja pojille. Hänellä on kavereina tyttöjä siinä missä poikiakin, hän ei sillä tavalla vielä erottele. Jotenkin hämmennyin tuosta aamun kysymyksestä. Ei ole mitään poikien päivää. Mitä siinä olisi pitänyt vastata? Hämäsin ja siirsin aiheen hänen huomisiin synttäreihinsä ja että huomenna on hänen päivänsä. Mitä te olisitte vastanneet? Pitäisikö 6-vuotiaalle kertoa jo miten karu maailma on tytöille?
Kommentit (333)
Joulukuussa on viattomien lasten päivä. Silloin voi juhlistaa jokaista lasta, joka ei ei ole itse valinnut sukupuoltaan eikä sukupuolensa menneitä tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän teini-ikää lähestyvät pojat ymmärtää, kuinka etuoikeutettuja he ovat, kun isommat pojat mättää turpaan koulumatkoilla
Miesten väkivaltaisuus toisiaan ja monia naisia kohtaan on kuvottavaa.
Jokaisella pitäisi olla oikeus turvalliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiesnautiskelija kirjoitti:
Kerro pojalle kanssa, että miehet kuolevat nuorempina, miehet tekevät valtaosan raskaista ja vaarallisista töistä, miehiä on vähemmistö yliopistoissa, miestä syyllistetään kollektiivisesti sukupuolensa tekemistä "rikoksista" ja miehiä useimmiten syrjitään avioero ja huoltajuuskiistoissa.
Kerro lisäksi, että poikien odotetaan olevan "vähemmän" ja "kiltimmin", että tytöt saavat mahdollisuuden.
Tämäkin viesti varmaan saa alapeukkuja vaikka on täyttä asiaa. Suomalaisten etuoikeutettujen naisten on vaikea asettua suomalaisen miehen kurjaan asemaan omasta kuplastaan.
Joopa joo ja lehmät lentää. Edelleen naisen palkka on miehen palkasta vain osa. Edelleen naiset on ne, jotka jää uransa kustannuksella lasten kanssa kotiin ja siellä kotona ne, jotka organisoi kaiken neuvolakäynneistä remontteihin. Mies saa vaan lepäillä laakereillaan ja istua "ylitöissä" kun tietää, että kotona on siivous meneillään.
Kummasti melkein kaikki tuttavanaiset saavat isompaa palkkaa mitä minä mies. Pitäisikö tässä mennä kysymään sitä mieslisää seuraavan tilin tultua kun palkka on noilla naisilla isompi. Kyllä tuo naiseneuro on yksi isommista valheista suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro pojalle kanssa, että miehet kuolevat nuorempina, miehet tekevät valtaosan raskaista ja vaarallisista töistä, miehiä on vähemmistö yliopistoissa, miestä syyllistetään kollektiivisesti sukupuolensa tekemistä "rikoksista" ja miehiä useimmiten syrjitään avioero ja huoltajuuskiistoissa.
Kerro lisäksi, että poikien odotetaan olevan "vähemmän" ja "kiltimmin", että tytöt saavat mahdollisuuden.
Tämäkin viesti varmaan saa alapeukkuja vaikka on täyttä asiaa. Suomalaisten etuoikeutettujen naisten on vaikea asettua suomalaisen miehen kurjaan asemaan omasta kuplastaan.
Joopa joo ja lehmät lentää. Edelleen naisen palkka on miehen palkasta vain osa. Edelleen naiset on ne, jotka jää uransa kustannuksella lasten kanssa kotiin ja siellä kotona ne, jotka organisoi kaiken neuvolakäynneistä remontteihin. Mies saa vaan lepäillä laakereillaan ja istua "ylitöissä" kun tietää, että kotona on siivous meneillään.
Mä olen nainen ja voin kertoa, että en minäkään jäisi ylitöihin jos olisi joku muu, joka osaisi töissä hommani hoitaa. Se on kaikkea muuta kuin istuskelua. Päälle vielä jumalaton huono omatunto siitä että päivä kuluu omia lapsia näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän teini-ikää lähestyvät pojat ymmärtää, kuinka etuoikeutettuja he ovat, kun isommat pojat mättää turpaan koulumatkoilla
Miesten väkivaltaisuus toisiaan ja monia naisia kohtaan on kuvottavaa.
Jokaisella pitäisi olla oikeus turvalliseen elämään.
Kyllä naisetkin ovat väkivaltaisia parisuhteissa. Niitä ei vain tilastoida kun feministien mielestä se on hauskaa keppostelua.
Miksi pitää olla erikseen tyttöjenpäivä ja poikienpäivä? Tämä päivä mitä tänään vietetään on epätasa-arvon päivä, miksi tytöille järjestetään jotain tapahtumia missä he tutustuvat tekniikan alaan?
Miksi sinne ei voi kutsua molempia sukupuolia?
Ajatelkaa jos olisi poikienpäivä ja pojat pääsisivät silloin tutustumaan tekniikan alaan ja pojat saisivat toimia sen päivän ajan johtajina firmoissa.
Mitä mieltä tasa-arvo valtuutettu on tästä tyttöjenpäivästä tai mitä mieltä feministit on?
Loppujen lopuksi tyttöjen ja poikien ainoa eroavaisuus on ulkonäkö joten minun mielestä sukupuolittuneita päiviä ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti suurin osa naisten ja miesten palkkaeroista johtuu naisten ja miesten henkilökohtaisista valinnoista. Kuten myös lastenhoidon jakautuminen. Ja vaikka voimmekin tehdä työtä kulttuurin muuttamiseksi niin, että miehillä ei olisi sosiaalista painetta olla jäämättä kotiin lasten kanssa tai naisella pysyä poissa kovapalkkaisista tehtävistä, eroja tuskin tullaan koskaan kokonaan poistamaan niin kauan, kun ei haluta koskea ihmisen mahdollisuuteen päättää itse omasta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen ja voin kertoa, että en minäkään jäisi ylitöihin jos olisi joku muu, joka osaisi töissä hommani hoitaa. Se on kaikkea muuta kuin istuskelua. Päälle vielä jumalaton huono omatunto siitä että päivä kuluu omia lapsia näkemättä.
Tämä! Nämä miehiä haukkuvat feministisiat tuskin ikinä on olleet edes missään töissä saatikka heillä on lapsia. Elelevät vaan sosiaalituilla kun se naistutkimuksen koulukin jäi kesken.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla erikseen tyttöjenpäivä ja poikienpäivä? Tämä päivä mitä tänään vietetään on epätasa-arvon päivä, miksi tytöille järjestetään jotain tapahtumia missä he tutustuvat tekniikan alaan?
Miksi sinne ei voi kutsua molempia sukupuolia?
Ajatelkaa jos olisi poikienpäivä ja pojat pääsisivät silloin tutustumaan tekniikan alaan ja pojat saisivat toimia sen päivän ajan johtajina firmoissa.
Mitä mieltä tasa-arvo valtuutettu on tästä tyttöjenpäivästä tai mitä mieltä feministit on?
Loppujen lopuksi tyttöjen ja poikien ainoa eroavaisuus on ulkonäkö joten minun mielestä sukupuolittuneita päiviä ei pitäisi olla.
Tämäkin lisää juuri poikien syrjäytymistä kun tytöt saavat toimia päivän johtajina ja pojille ei anneta samanlaista päivää vaan heidät nähdään automaattisesti huonompina. Feministit oikein nauttivat tästä että poikia syrjitään.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuon ikäiselle lapselle voi jo kertoa, että monessa maassa on vielä sellainen tilanne, että tytöt ovat todella paljon huonommassa asemassa kuin pojat ja sen takia tyttöihin on ihan hyvä kiinnittää huomiota. Samalla voit kertoa, että pojan itsensä lähipiirissä asiat ovat hyvin, kun tytöillä ja pojilla on samat mahdollisuudet ja kaikki saavat mm. leikkiä yhdessä ja käydä samoja kouluja ja saada yhtä hyvän koulutuksen. Mutta se, että itsellä on asiat hyvin, ei tarkoita llesitä, etteikö niihin asioihin pitäisi vielä kiinnittää huomiota niin kauan kuin jollain muulla vielä on asiat huonosti.
Minä en ymmärrä, minkä takia pikkulapsen pitäisi kantaa syyllisyyttä sukupuolensa vuoksi sekä sen, että on sattunut syntymään sellaiseen kulttuuriin ja maahan, jossa asiat on hyvin kaikkien kannalta?
Miksi oksentaa pahaa oloa ja maailmantuskan paatosta lapselle? Kyllä se oppii ja huomaa nämäkin asiat, kun kasvaa. Tieto lisää tuskaa. Onnellinen lapsuus on minusta tärkeämpi.
Mikäköhän päivä on "pojan päivä"?
Sekö päivä kun pojan kokeet arvostellaan paskasti naisopettajan toimesta, hänet laitetaan jälki-istuntoon sukupuolensa vuoksi ja hän syrjäytyy?
Niin, onhan tällainen sukupuolitettu päivä aika ongelmallinen maailmassa, missä sukupuoli nähdään kasvavassa määrin enemmänkin spektrinä kuin binäärisenä. Ihmisiä tulisi kohdella samalla tapaa heidän biologisesta sukupuolestaan tai Sukupuoli-identiteetistään riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut minä jäisin, jos tietäisin että mies sillä välin yksinään siivoo kodin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan tällainen sukupuolitettu päivä aika ongelmallinen maailmassa, missä sukupuoli nähdään kasvavassa määrin enemmänkin spektrinä kuin binäärisenä. Ihmisiä tulisi kohdella samalla tapaa heidän biologisesta sukupuolestaan tai Sukupuoli-identiteetistään riippumatta.
Tasa-arvoistaminen on kuitenkin ideana tässäkin päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuon ikäiselle lapselle voi jo kertoa, että monessa maassa on vielä sellainen tilanne, että tytöt ovat todella paljon huonommassa asemassa kuin pojat ja sen takia tyttöihin on ihan hyvä kiinnittää huomiota. Samalla voit kertoa, että pojan itsensä lähipiirissä asiat ovat hyvin, kun tytöillä ja pojilla on samat mahdollisuudet ja kaikki saavat mm. leikkiä yhdessä ja käydä samoja kouluja ja saada yhtä hyvän koulutuksen. Mutta se, että itsellä on asiat hyvin, ei tarkoita llesitä, etteikö niihin asioihin pitäisi vielä kiinnittää huomiota niin kauan kuin jollain muulla vielä on asiat huonosti.
Minä en ymmärrä, minkä takia pikkulapsen pitäisi kantaa syyllisyyttä sukupuolensa vuoksi sekä sen, että on sattunut syntymään sellaiseen kulttuuriin ja maahan, jossa asiat on hyvin kaikkien kannalta?
Miksi oksentaa pahaa oloa ja maailmantuskan paatosta lapselle? Kyllä se oppii ja huomaa nämäkin asiat, kun kasvaa. Tieto lisää tuskaa. Onnellinen lapsuus on minusta tärkeämpi.
Asiat voi esittää monella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän päivä on "pojan päivä"?
Sekö päivä kun pojan kokeet arvostellaan paskasti naisopettajan toimesta, hänet laitetaan jälki-istuntoon sukupuolensa vuoksi ja hän syrjäytyy?
Se on se päivä. Tämän viestiketjun feministit ja muut poikia vihaavat naiset tulevat alapeukuttamaan sinunkin viestisi ja ulisemaan mystisestä naisen eurosta vaikka 90% tasa-arvo ongelmista kohdistuu miehiin ja poikiin tässä maassa.
Pojille kannattaa jo pienestä pitäen opettaa mikä on patriarkaatti ja miten pojat ovat etuoikeutettuja sortajia jotka sortavat naisia ja vähemmistöjä. Pojalle kannattaa myös kertoa setämiehistä ja siitä, miten heistä tulee entistä pahempa sortajia isona, kun he kasvavat setämiehiksi.
Vierailija kirjoitti:
Surullista ja vastenmielistä. Lapsiparat.
Osalle pojista pitäisi ilmeisesti jakaa rauhoittavia lääkkeitä kouluruoassa tai energiajuomissa.
Mikset muuta sinne ambomaalle, kun siellä miesten asema on niin paljon Suomea parempi?