Saisinko asiallisen vastauksen asialliseen kysymykseen miksi minun pitäisi antaa köyhille joululahjoja
Enhän minäkään ole heiltä saanut paketin pakettia.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Perustelkaa miksi vieraiden hyysäämisestä pitäisi saada hyvä mieli
Normaalille ihmiselle tulee hyvä mieli lahjan antamisesta. Tämä normaalius ei koske sinua.
Tottakai perheen sisällä lahjan antamisesta tulee hyvä mieli mutta ei perheen ulkopuolelle antamista kuulu tulla hyvä mieli
Silputtu, blogisi on täyttä pashaa. Et osaa kirjoittaa, teet aivan käsittämättömiä kielioppivirheitä, et osaa yhdyssanoja alkuunkaan ja vaikutat muutenkin täysin sekopäältä. Mene hoitoon, oikeasti. Pitkäniemeen pääsee kyllä jos on oikeasti tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Silputtu, blogisi on täyttä pashaa. Et osaa kirjoittaa, teet aivan käsittämättömiä kielioppivirheitä, et osaa yhdyssanoja alkuunkaan ja vaikutat muutenkin täysin sekopäältä. Mene hoitoon, oikeasti. Pitkäniemeen pääsee kyllä jos on oikeasti tarvetta.
Meille ei kelpaa mikään perheen ulkopuolinen apu.
Perheen ulkopuolelta tulevan avun vastaanottamista ei hyväksytä yhteisössämme ja se että sitä yrittää tyrkyttää on aivan järkyttävän hävettävää
anna ne sun stringit jollekki köyhälle
Vierailija kirjoitti:
anna ne sun stringit jollekki köyhälle
Minulla ei ole köyhälistö h u O r a u s vaatteita ja vaikka olisi en antaisi edes niitä köyhälle
Alottajasta en tiedä, mutta vähäosaisuutta ja vähäosaista ei kylläkään ymmärrä vasta kun sellaista on itse kokenut. on tuo niin usein omien edustajiemmekin toimista ja puheista nähty.
Jonkun halvankin ostamista joutuu miettimään ja sittenkin voi joutua olemaan ilman vaikka sen haluaisikin.
Lahjoittaisin, mutta toisaalta mielellän vaikka anonyyminä suoraan. Tuppaa aika usein välikäsillä olemaan omat intressit tärkeimpiä.
Mikä tai kuka tämä Silppu oikein on? Blogistaan ei ainakaan löytynyt punaista lankaa. Kenelle ja miksi hän kirjoittelee?
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Empatia on sairaus. On väärin jos sairailta kiskotaan lahjoja hyvyyden hyysäämisen nimissä.
Minusta jokainen hankki lahjat jotka antaa perheen sisällä. Jos ei ole perhettä joka lahjoo esim minua ostaisin lahjat itse. Jos ei ole varaa lahjoihin ollaan ilman
Myös empatian puute on sairautta. Se voi ilmetä esimerkiksi niin, että vähättelee toisten ihmisarvoa, tuo jotain piirrettä (rautalangasta nyt - esim. köyhyyttä) esiin ja naljailee toisille.
Empatian puute ei ole sairaus vaan silloin ihminen on terve. Empatia on harhaoppisia höpölöpöä
Tee seuraavaksi sellainen epä-empaattinen koe ja lue oma avausviestisi. Siellä kyselet asiallisia vastauksia. Nyt sitten kun olet saanut niitä ja sen päälle kuittailuja omasta huonosta viestinnästäsi, niin osoitat itse olevasi asiaton (empatia on harhaoppista höpölöpöä jne)
Terapiaanko kirjoitti:
Mikä tai kuka tämä Silppu oikein on? Blogistaan ei ainakaan löytynyt punaista lankaa. Kenelle ja miksi hän kirjoittelee?
Vaikea sanoa kun on sen verran silppua. Mutta on hänellä ainakin aikaa. Rahasta en olisi niin varma kun oikeasti rikkaan ei tarvitse pönkittää egoaa mamma-palstalla kettuilemalla rahvaalle.
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Empatia on sairaus. On väärin jos sairailta kiskotaan lahjoja hyvyyden hyysäämisen nimissä.
Minusta jokainen hankki lahjat jotka antaa perheen sisällä. Jos ei ole perhettä joka lahjoo esim minua ostaisin lahjat itse. Jos ei ole varaa lahjoihin ollaan ilman
Myös empatian puute on sairautta. Se voi ilmetä esimerkiksi niin, että vähättelee toisten ihmisarvoa, tuo jotain piirrettä (rautalangasta nyt - esim. köyhyyttä) esiin ja naljailee toisille.
Empatian puute ei ole sairaus vaan silloin ihminen on terve. Empatia on harhaoppisia höpölöpöä
Tee seuraavaksi sellainen epä-empaattinen koe ja lue oma avausviestisi. Siellä kyselet asiallisia vastauksia. Nyt sitten kun olet saanut niitä ja sen päälle kuittailuja omasta huonosta viestinnästäsi, niin osoitat itse olevasi asiaton (empatia on harhaoppista höpölöpöä jne)
Minua on tällä palstalla haukuttu hulluksi.
Eikö se ole asiatonta käytöstä.
Jopa jos seuraisit oikeita medioita Venäjältä etkä suomalaisia köyhälistö paapovia trollitehtaiden lehtiä valkenisi sinullekin se tosiasia että empatia on sairaus
Vierailija kirjoitti:
Terapiaanko kirjoitti:
Vaikea sanoa kun on sen verran silppua. Mutta on hänellä ainakin aikaa. Rahasta en olisi niin varma kun oikeasti rikkaan ei tarvitse pönkittää egoaa mamma-palstalla kettuilemalla rahvaalle.
Aikaakin on pääsääntöisesti vähän. Nyt palstailen enemmän kun palasin viimesyksyiseen työpaikkaani enkä viihdy täällä edelleenkään mutta pakko mikä pakko.
Tuntuuhan se köyhästä kurjalta, kun toiset pyytää apua, eikä pysty auttamaan :(
Auttamishaluton rikas ei välittäisi asiasta tuon taivaallista, saati että tekisi tänne aloituksen asiasta.
Silppu paljasti itsensä. Olet köyhä, jolle tuli huono omatunto, kun et pysty auttamaan muita.
Olen 27-vuotias nainen.
Olen naimisissa ja minulla ja miehellä on 9/18 syntynyt poika.
Perheeseen kuuluu miehen ja pojan lisäksi miehen mummo joka asua meidän kanssa ja miehen setä joka melkein asuu meillä tai ainakin meidän jääkaapinliepeillä.
Saat toki elättää vain ne kenet haluat.
Voit toki laittaa numerosi salaiseksi, jättää tuon sian, siipeilijöitä katoaa ja sitten voit laittaa pojan kesätöihin.
Eiköhän meno ole sitten tasapainoisempaa:)
Voimia ja jaksuhaleja sulle.
Ps sulla on hevosissa paljon lihaa
Vierailija kirjoitti:
Auttamishaluton rikas ei välittäisi asiasta tuon taivaallista, saati että tekisi tänne aloituksen asiasta.Silppu paljasti itsensä. Olet köyhä, jolle tuli huono omatunto, kun et pysty auttamaan muita.
En ole köyhä eikä ole huono omatuntokaan.
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttamishaluton rikas ei välittäisi asiasta tuon taivaallista, saati että tekisi tänne aloituksen asiasta.Silppu paljasti itsensä. Olet köyhä, jolle tuli huono omatunto, kun et pysty auttamaan muita.
En ole köyhä eikä ole huono omatuntokaan.
Turha inttää, kun tämä aloitus paljasti asian.
Veli kirjoitti:
Olen 27-vuotias nainen.
Olen naimisissa ja minulla ja miehellä on 9/18 syntynyt poika.
Perheeseen kuuluu miehen ja pojan lisäksi miehen mummo joka asua meidän kanssa ja miehen setä joka melkein asuu meillä tai ainakin meidän jääkaapinliepeillä.Saat toki elättää vain ne kenet haluat.
Voit toki laittaa numerosi salaiseksi, jättää tuon sian, siipeilijöitä katoaa ja sitten voit laittaa pojan kesätöihin.
Eiköhän meno ole sitten tasapainoisempaa:)
Voimia ja jaksuhaleja sulle.
Ps sulla on hevosissa paljon lihaa
Vieläkö se sedänraato lojuu siellä jääkaapilla? :OOO
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille ei kelpaa mikään perheen ulkopuolinen apu.
Perheen ulkopuolelta tulevan avun vastaanottamista ei hyväksytä yhteisössämme ja se että sitä yrittää tyrkyttää on aivan järkyttävän hävettävää
Missä teidän yhteisössä?
Ei miksikään. Kiittämättömämpää sakkia ei olekaan. "Ottajan käsi ei väsy " muista aina se.
Sama mitä annat, haluavat enemmän ja parempaa. Ei tule kuin valitusta.
Pelastusarmeijan kirpputori on loistava paikka testata asiaa. Nokka kippuralla katselevat tuomisiasi sinne. "Tän merkkiset farkut ei oikein liiku", " ice peak merkkinen kerran käytetty lasketteluasukaan ei meinannut kelvata. "Ihmiset nyt kuitenkin kyselevät merkkejä...." kuului vastaus. Viimein kerta kun vien lähes uusia pitämättömiä vaatteita sinne. Jatkossa menee suoraan roskiin.
Samoin kierrätyskeskukset ei ota esim. kirjahyllyjä, iskun / askon pöytiä tuoleja. Toimistokalusteita. Alvar Aaltoa pitäisi olla....
Ronkeleita on köyhät.
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Perustelkaa miksi vieraiden hyysäämisestä pitäisi saada hyvä mieli
Normaalille ihmiselle tulee hyvä mieli lahjan antamisesta. Tämä normaalius ei koske sinua.
Tottakai perheen sisällä lahjan antamisesta tulee hyvä mieli mutta ei perheen ulkopuolelle antamista kuulu tulla hyvä mieli
MITÄ??!! Hyvä mieli on EMPATIAA!!! Empatia on SAIRAUS!!!