Saisinko asiallisen vastauksen asialliseen kysymykseen miksi minun pitäisi antaa köyhille joululahjoja
Enhän minäkään ole heiltä saanut paketin pakettia.
Kommentit (113)
Outoa. Minulle ei tule koskaan kerjuuviestejä. Ei sähköpostissa, tekstarina eikä postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia aloittajalle. Tunnen empatiaa sinua kohtaan ja olen todella pahoillani, että sinua on kasvatettu ihan väärin ja nyt elämäsi vaikuttaa olevan täysin kiinni siitä, että pysyvätkö konservatiiviset kulissisi pystyssä.
Voisin antaa lisääkin ohjeita, mutta sinulla on aikamoinen kieltovaihe päällä. Toivotaan, että pääset siitä joskus yli ja pystyt tarkistelemaan asiaa vähän terveemmästä näkökulmasta ennenkuin kaikki romahtaa.
Empatia on sairaus ja se pitää kitkeä jo lapsena ihmisestä pis Minut ja mieheni on kasvatettu suoraselkäisiksi rehellisiksi kunnon kansalaisiksi. Meistä ei ole kasvatettu työttömiä pummeja jotka valheillaan riistää sossulta aina vaan lisää rahaa.
Meille on turha harhaoppisia näkökulmia tulla tyrkyttämään. Me emme manipuloidu köyhälistön harhaopille.
Rehellistä sinä et ole nähnytkään. Vai onko feikki elämä muka rehellistä.
Elämme rehellistä kunnon ihmisen elämää. Emme feikki elämää. Me emme feikkaa uskovamme hyvyys harhaoppiin jne. Olenmme oikeamielisiä. oikeamielinen on aina rehellinen.
Itse ostin kolmelle vieraalle lapselle kerran joululahjat. Kyllä siitä tuli parempi mieli kuin siitä että olisin yhdessä illassa vetänyt ne rahat baarissa kurkusta alas. Eli aivan luokittelisin tämän vaan ”itselleni ja niille lapsille hyvää mieltä” toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Minulle ei tule koskaan kerjuuviestejä. Ei sähköpostissa, tekstarina eikä postiluukusta.
Liittyisikö tulotasoosi. Rikkaille noita tuppaa pukkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin kolmelle vieraalle lapselle kerran joululahjat. Kyllä siitä tuli parempi mieli kuin siitä että olisin yhdessä illassa vetänyt ne rahat baarissa kurkusta alas. Eli aivan luokittelisin tämän vaan ”itselleni ja niille lapsille hyvää mieltä” toimintaan.
Me emme saa htyvyyden hyysäämisestä hyvää mieltä koska se on harhaoppista toimintaa.
Perustelkaa miksi vieraiden hyysäämisestä pitäisi saada hyvä mieli
Silppu2 kirjoitti:
Silloin sinua ei kutsuttaisi saituriksi
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia aloittajalle. Tunnen empatiaa sinua kohtaan ja olen todella pahoillani, että sinua on kasvatettu ihan väärin ja nyt elämäsi vaikuttaa olevan täysin kiinni siitä, että pysyvätkö konservatiiviset kulissisi pystyssä.
Voisin antaa lisääkin ohjeita, mutta sinulla on aikamoinen kieltovaihe päällä. Toivotaan, että pääset siitä joskus yli ja pystyt tarkistelemaan asiaa vähän terveemmästä näkökulmasta ennenkuin kaikki romahtaa.
Empatia on sairaus ja se pitää kitkeä jo lapsena ihmisestä pis Minut ja mieheni on kasvatettu suoraselkäisiksi rehellisiksi kunnon kansalaisiksi. Meistä ei ole kasvatettu työttömiä pummeja jotka valheillaan riistää sossulta aina vaan lisää rahaa.
Meille on turha harhaoppisia näkökulmia tulla tyrkyttämään. Me emme manipuloidu köyhälistön harhaopille.
Rehellistä sinä et ole nähnytkään. Vai onko feikki elämä muka rehellistä.
Elämme rehellistä kunnon ihmisen elämää. Emme feikki elämää. Me emme feikkaa uskovamme hyvyys harhaoppiin jne. Olenmme oikeamielisiä. oikeamielinen on aina rehellinen.
Silloin kun et leuhki kovaäänisesti ja teeskentele parempaa, tylytät normaaleja ihmisiä.
Pummi kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Silloin sinua ei kutsuttaisi saituriksi
Ei kiinnosta jos minua sanotaan saituriksi
Hmmm, ei tietenkään ole pakko antaa. Jotkut mukavat ja empaattiset ihmiset antavat. Et kuulu joukkoon. Kysymyksestäsi päättelen että olet lisäksi idiootti.
Mistä olet päätellyt, että sinun pitäisi? Ei pidä, se on täysin vapaaehtoista ja pyyteetöntä.
Empatia on sairaus. On väärin jos sairailta kiskotaan lahjoja hyvyyden hyysäämisen nimissä.
Minusta jokainen hankki lahjat jotka antaa perheen sisällä. Jos ei ole perhettä joka lahjoo esim minua ostaisin lahjat itse. Jos ei ole varaa lahjoihin ollaan ilman
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä olet tällaisen tarinan kuullut.
Nää sun rikkaus-larpit on aika ankeita.
Silppu2 kirjoitti:
Empatia on sairaus. On väärin jos sairailta kiskotaan lahjoja hyvyyden hyysäämisen nimissä.
Minusta jokainen hankki lahjat jotka antaa perheen sisällä. Jos ei ole perhettä joka lahjoo esim minua ostaisin lahjat itse. Jos ei ole varaa lahjoihin ollaan ilman
Aivan,sinä olet näitä. Säälin lapsiasia ja jos tunnistaisin, tekisin heistä lasun sillä ilman empatiaa lapsesta ei kasva psyykkisesti tervettä :( Onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet päätellyt, että sinun pitäisi? Ei pidä, se on täysin vapaaehtoista ja pyyteetöntä.
Miksi pitää sitten kerjätä
Silppu2 kirjoitti:
Myös empatian puute on sairautta. Se voi ilmetä esimerkiksi niin, että vähättelee toisten ihmisarvoa, tuo jotain piirrettä (rautalangasta nyt - esim. köyhyyttä) esiin ja naljailee toisille.
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä olet tällaisen tarinan kuullut.
Nää sun rikkaus-larpit on aika ankeita.
En larppaa.
Aloin saamaan noita keräys viestejä ja puheluita siinä kohtaa kun oma varallisuuteni alkoi kasvamaan
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Myös empatian puute on sairautta. Se voi ilmetä esimerkiksi niin, että vähättelee toisten ihmisarvoa, tuo jotain piirrettä (rautalangasta nyt - esim. köyhyyttä) esiin ja naljailee toisille.
Empatian puute ei ole sairaus vaan silloin ihminen on terve. Empatia on harhaoppisia höpölöpöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain Suomen olosuhteisiin nähden jättiperinnön (n. 6 miljoonaa verojen jälkeen) kymmenisen vuotta sitten. Melko varakas olin sitä ennen itsekin.
Miksi en jakaisi tätä iloa muidenkin kanssa? Lapsilleni ostin helsinkiläisasunnot, mutta silti jäi viisi miljoonaa.
Mitä ihmettä minä teen sellaisella summalla ? Pelkät sijoitukset tuovat nyt enemmän kuin tarpeeksi ja perintöä lapsille tulee olemaan riittämiin.
Mutta kohteeni valikoin kyllä tarkasti. Samoin kuin tämä yksi kirjoittaja -- vain Suomen kohteisiin pääsääntöisesti.
Miksi juuri Suomen kohteisiin? Todellinen tarve on ihan muualla, vaikkapa Afrikassa.
Siksi, koska tiedän avustuskohteen ja voin tarkistaa rahan menneen perille.
Jos syydät roposiasi vaikka Unicefin kautta Afrikkaan, et koskaan voi tietää mille leopardisuikalle ne päätyvät.
Näitä naiiveja riittää. Oikeasti ne rahat menevät suurelta osin korruptioon ja golfkenttien ylläpitoon.
Joku kaivo rakennetaan näön vuoksi tai vaikkapa tyttöjen vessa kouluun.
Yksi vessahanke muuten oli tehty kanalaksi. Idea oli helpottaa tyttöjen koulunkäyntiä siten, että ei tarvitse kyykistellä puskassa ja vaihtaa kuukautissuojausta muiden katseiden alla.
Mutta ei, kanala oli tärkeämpi... Tämä on karmivaa, mutta mitä voi tehdä? Ei ainakaan antaa rahaa.
Joo niin me annetaankin perheen kesken lahjoja. Kerjuuviestit tulee perheen ulkopuolelta.
https://silputtusilpuksi.blogspot.com/