Saisinko asiallisen vastauksen asialliseen kysymykseen miksi minun pitäisi antaa köyhille joululahjoja
Enhän minäkään ole heiltä saanut paketin pakettia.
Kommentit (113)
Sain Suomen olosuhteisiin nähden jättiperinnön (n. 6 miljoonaa verojen jälkeen) kymmenisen vuotta sitten. Melko varakas olin sitä ennen itsekin.
Miksi en jakaisi tätä iloa muidenkin kanssa? Lapsilleni ostin helsinkiläisasunnot, mutta silti jäi viisi miljoonaa.
Mitä ihmettä minä teen sellaisella summalla ? Pelkät sijoitukset tuovat nyt enemmän kuin tarpeeksi ja perintöä lapsille tulee olemaan riittämiin.
Mutta kohteeni valikoin kyllä tarkasti. Samoin kuin tämä yksi kirjoittaja -- vain Suomen kohteisiin pääsääntöisesti.
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sukusi on köyhä.
Emme oel köyhiä. Kukaan ei ole saanut minkäänlaisia tukia.
Köyhä voi olla, vaikka ei tukia saisikaan.
Kas kummaa kun köyhät ei kieltäydy lapsilisitä jne. Me emme ole köyhiä. Me vihaamme köyhiä niinpaljon että veri ei meinaa köyhiä ajatellessa päässä kiertää. Sitten oksettavat amebat saavat liikkua vapaasti tässä maassa.
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Miksi minulle sitten vuosittain lähetetään ja soitetaan kerjuu viestejä / puheluita.
Numeroiden esto ei auta kun joka vuosi tuntuu numerot ja sähköposti osoitteet vaihtua.
Sun pitää tehdä suoramarkkinointikielto. Silloin pitäisi loppua.
Ei auta.
Se on kurja juttu. Mulle ei ole enää vuosiin tullut mitään kerjuusoittoja eikä kerjuuviestejä. Tosin mulla ei ole käytössä muita sähköpostiosoitteita kuin työsähköpostini ja ehkä eivät lähetä sellaisiin sähköpostiosoitteisiin, jotka ovat yrityksen osoitteita.
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sukusi on köyhä.
Kas kummaa kun köyhät ei kieltäydy lapsilisitä jne. Me emme ole köyhiä. Me vihaamme köyhiä niinpaljon että veri ei meinaa köyhiä ajatellessa päässä kiertää. Sitten oksettavat amebat saavat liikkua vapaasti tässä maassa.
Eihän niitä lapsilisiä tule kuvitteellisista lapsista :D
Kuukausimenojesi perusteella olet todella pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Sain Suomen olosuhteisiin nähden jättiperinnön (n. 6 miljoonaa verojen jälkeen) kymmenisen vuotta sitten. Melko varakas olin sitä ennen itsekin.
Miksi en jakaisi tätä iloa muidenkin kanssa? Lapsilleni ostin helsinkiläisasunnot, mutta silti jäi viisi miljoonaa.
Mitä ihmettä minä teen sellaisella summalla ? Pelkät sijoitukset tuovat nyt enemmän kuin tarpeeksi ja perintöä lapsille tulee olemaan riittämiin.
Mutta kohteeni valikoin kyllä tarkasti. Samoin kuin tämä yksi kirjoittaja -- vain Suomen kohteisiin pääsääntöisesti.
Miksi juuri Suomen kohteisiin? Todellinen tarve on ihan muualla, vaikkapa Afrikassa.
Se, ettet itse ole saanut lahjoja köyhyyteesi (ymmärsinkö oikein sinun olevan muiden armoilla) on aivan hyvä syy miettiä miksi antaisit vähästäsi. Silloinhan se on aivan järkevää selvitä elämässäsi ja huolehtia ensin omista tarpeistasi. Vähän samaan tapaan kuin lentokoneessa on laitettava happinaamari kasvoilleen ensin ennen kuin auttaa muita.
Toivon mukaan olet esittänyt avuntarpeesi hyväntekeväisyyteen? He yleensä ovat tahoja, jotka järjestävät lahjat tarvitseville. Tuskin sinun täytyy kadulla kerjätä saadaksesi lahjan?
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sukusi on köyhä.
Eihän niitä lapsilisiä tule kuvitteellisista lapsista :D
Kuukausimenojesi perusteella olet todella pienituloinen.
Mistä sinä minun kuukausi menoista tiedät yhtään mitään. Jos perustat tietosi siihen mitä tuo yksi olio kirjoittaa siitä että hän on laskenut paljon blogissani olevat asiat maksaa olet hakoteillä. Enhän minä kaikkea kuukauden aikana ostamaani blogissa esittele. Tuosta laskelmasta ei käy esim laskuihin menevä summa, auton kulut, ruoka jne.
Minulla on yksi lapsi ja se ei ole mielikuvituksen tuotetta. En ota vastaan lapsilisiä koska voinfyysisesti huonosti kun ajattelenkin että joku köyhä saa sitä ja vieläpä korotettuna koska on yh
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet itse ole saanut lahjoja köyhyyteesi (ymmärsinkö oikein sinun olevan muiden armoilla) on aivan hyvä syy miettiä miksi antaisit vähästäsi. Silloinhan se on aivan järkevää selvitä elämässäsi ja huolehtia ensin omista tarpeistasi. Vähän samaan tapaan kuin lentokoneessa on laitettava happinaamari kasvoilleen ensin ennen kuin auttaa muita.
Toivon mukaan olet esittänyt avuntarpeesi hyväntekeväisyyteen? He yleensä ovat tahoja, jotka järjestävät lahjat tarvitseville. Tuskin sinun täytyy kadulla kerjätä saadaksesi lahjan?
En ole köyhä. En tule koskaan saamaan minkäänlaista apua perheemme ulkopuolelta koska emme ota koskaan apua vastaan perheen ulkopuolelta koska se on äärimmäisen hävettävää.
Minulla olisi varaa ostaa joka hemmetin keräykseen lahja mutta en todellakaan sitä tee.
Voimia aloittajalle. Tunnen empatiaa sinua kohtaan ja olen todella pahoillani, että sinua on kasvatettu ihan väärin ja nyt elämäsi vaikuttaa olevan täysin kiinni siitä, että pysyvätkö konservatiiviset kulissisi pystyssä.
Voisin antaa lisääkin ohjeita, mutta sinulla on aikamoinen kieltovaihe päällä. Toivotaan, että pääset siitä joskus yli ja pystyt tarkistelemaan asiaa vähän terveemmästä näkökulmasta ennenkuin kaikki romahtaa.
Mahtaa olla rankkaa vihata kaikkea. Olisiko vihan syynä pienet tulot.
Silppu haluaisi selkeästi tehdä "kaikkea" hienoa mutta ei ole ilmeisesti varaa. Rahaa jäisi säästöön jos ostaisi vähemmän nameja koirille.
Koirat on taatusti tuolla hyvässä hoidossa vaikka ei aina kaikki valinnat olekkaan parhaita mahdollisia.
Haluat asiallisen vastauksen rimanalittavaan kysymykseen?
Vastaus kysymykseen: Koska joulupukki on satua
Vierailija kirjoitti:
Voimia aloittajalle. Tunnen empatiaa sinua kohtaan ja olen todella pahoillani, että sinua on kasvatettu ihan väärin ja nyt elämäsi vaikuttaa olevan täysin kiinni siitä, että pysyvätkö konservatiiviset kulissisi pystyssä.
Voisin antaa lisääkin ohjeita, mutta sinulla on aikamoinen kieltovaihe päällä. Toivotaan, että pääset siitä joskus yli ja pystyt tarkistelemaan asiaa vähän terveemmästä näkökulmasta ennenkuin kaikki romahtaa.
Empatia on sairaus ja se pitää kitkeä jo lapsena ihmisestä pis Minut ja mieheni on kasvatettu suoraselkäisiksi rehellisiksi kunnon kansalaisiksi. Meistä ei ole kasvatettu työttömiä pummeja jotka valheillaan riistää sossulta aina vaan lisää rahaa.
Meille on turha harhaoppisia näkökulmia tulla tyrkyttämään. Me emme manipuloidu köyhälistön harhaopille.
Saisinko asiallisen vastauksen asialliseen kysymykseen: miksi valitat asiasta täällä, etkä sille taholle, joka niitä lahjoja sinulta kerjää?
K A D E P U N I K K I kirjoitti:
Silppu on bloginsa olemassa olon aikana käyttänyt rahaa seuraavasti (blogissa ja instassa esitellyt tavarat)
Ravintolat, kahvilat jne noin 1189€
Koiran herkut noin 551€
Ihmisten herkut noin 378€
Koiran märkäruoka 102€
Kosmetiikka noin 601€
Vaatteet ja asusteet noin 575€
Puhelin noin 200€
Korut noin 120€
Kirjat ja askartelu krääsät noin 264€
Astiat ja aterimet jne 156€
DVD:t 109€
Koiran nappulat 100€
Muu tilpehööri noin 480€
Tämä tekee yhteensä noin 4825€.
Kun 4906 jaetaan blogin olemassa olo kuukausilla eli yhdellätoista saadaan 438,63€.
Summa on alle työttömyys korvauksen. Silppu ei siis ole rikas.
Nyt Silppu saat haukkua minut kateelliseksi punikiksi.
Minä käytän joka kuukausi alle 1000e kaikkineen. Tarkoittaako se että tienaan alle 1000e...?
Vierailija kirjoitti:
Saisinko asiallisen vastauksen asialliseen kysymykseen: miksi valitat asiasta täällä, etkä sille taholle, joka niitä lahjoja sinulta kerjää?
Eivät usko että meiltä ei kerjätä. Joka vuosi tulee kerjäys viestit.
Silppu2 kirjoitti:
Empatia on sairaus ja se pitää kitkeä jo lapsena ihmisestä pis Minut ja mieheni on kasvatettu suoraselkäisiksi rehellisiksi kunnon kansalaisiksi. Meistä ei ole kasvatettu työttömiä pummeja jotka valheillaan riistää sossulta aina vaan lisää rahaa.
Meille on turha harhaoppisia näkökulmia tulla tyrkyttämään. Me emme manipuloidu köyhälistön harhaopille.
Et kertonut mitään uutta, tiedän jo sinun denialismista tai sitten olet trolli, joka on käyttänyt ihan liikaa aikaa omaan kusetukseensa
Sinun kertomasi mukaan sinun "hyvinvointisi" on kiinni omaisuudestasi ja statuksestasi. En usko, että noin kierolla maailmankuvalla tulet selviytymään jos nämä menetät joskus. Ja jos kuvittelet, että ne asiat ovat täysin sinun käsissäsi (kuten luulen sinun kuvittelevan), niin sitä huonompi asia sinun ja miehesi kannalta.
Kaikista suurin uhri tässä on lapsesi. Toivotaan, että hänen altistuttua teidän maailmankuvaan, hän kokee tehtäväkseen elää mahdollisimman vähän teidän tapaista elämää, muuten tuo sairaus jatkuu seuraavillekin sukupolville.
Sinun suoraselkäinen ja rehellinen kunnon kansalaiselämä on ihan tieteen tasollakin osoitettavissa sairaudeksi, ei se tarvitse sinun mielikuvitusköyhiä jotka sinua muka ahdistelee.
Ai miksi sinun pitäisi antaa lahjoja? No siksi että lahjojen antaminen on tapa läheisten kesken. Riippumatta heidän varallisuudesta.
Silppu2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä sinä et ole nähnytkään. Vai onko feikki elämä muka rehellistä.