Töissä riita: tytöttelyn jälkeen en tervehdi/puhu ”setämiehelle”
Mies sai huomautuksen esimieheltään, on minuun nähden esimiesasemassa. Tilanne on kireä, mutta olen saanut luvan käsitellä asiaa itseksekseni, ja olla huomioimatta miestä. Miehen mielestä ”uhriudun”, ja nyt olen tehnyt jälleen hänestä valituksen tästä takanapäin uhriutuja- nimittelystä.
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (216)
Ala sedättelemään häntä, aamulla kun tuut töihin niin "huomenta, miten menee setämies"
Ottakaa rennosti tytöt ja pojat niin työtkin sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nimittää henkilöksi? Näin ei tulisi sitä sukupuoliolettamaakaan, joka joitain kovasti satuttaa… niin tai onko siinäkin olettama, kun joku ei ehkä koekaan identiteettinsä olevan varsinaisesti ihminen… ehkä olennoksi nimittäminen olisi riittävän neutraalia. "Tulisitteko olennot nyt palaveriin."
Niin, sehän nyt on ihan liian vaikeaa sanoa "Pirkko ja Pekka, tulisitteko palaveriin" tai isommalle porukalle "myyntiosaston palaveri alkaa kohta" tai vain kaikkia koskien "tulisitteko nyt palaveriin". Miksi tuossakaan pitää mainita kenenkään sukupuoli?
Miksi ei? Jos vaikka huvittaa.
Lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikoista julkisesti tytöttelyä ova saaneet ainakin Merja Kyllönen, kun hänet valittiin liikenneministeriksi ja Sanni Grahn-Laasonen. Yksi pitkän linjan miespoliitikko kommentoi Kyllösen valintaa lehdessä mielipidekirjoituksessaan "mitä se nuori tyttö näistä asioista tietää". Grahn-Laasosta nimiteltiin tyttöseksi. Kai se joistain on ihan asiallista puhetta, minusta ei.
Nyyhnyyhnyyh! Voivoivoi! Valivalivali!
Lääkkeet?
Enpä jaksa kahlata koko ketjua läpi. Toteaisin ekan sivun perusteella, että asiattomasta kohtelusta voi mainita ja niinhän tässä on tehty. Ei kuitenkaan kannata takertua ihan joka sivulauseeseen, koska muuten päätyy mielensäpahoittajaksi ja mikään ei enää onnistu.
Puolensa voi pitää ilman että joka asiasta kantelee ylöspäin. Riittää että kertoo tietyn nimittelyn olevan asiatonta, ja että ei hyväksy sellaista käytöstä.
puhumattomuus kiusaamista,miehen tulis tehä valitus ja opetella uhriutumaan.
jos itse olisin tuolla esimiehenä, oisin antanut tolle aloittajalle potkut , koska nuin herkästä loukkaantuminen ei tiedä hyvää tulevaisuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, olen sanonut työkavereita työtöiksi ja pojiksi riippumatta ovatko he minua nuorempia vai vanhempia.. Miesvaltaisella alalla pojitellut ehkä sata kertaa enemmän
Ehkä kannattaisi miettiä mitä suustaan laukoo nykypäivänä.
Aina on kannattanut. Möläyttelijät ovat päässeet hengestään.
Vierailija kirjoitti:
Ihme sontaa, kyllä vähän saisivat kaikki nykynuoretkin kestää. Itsellä pitkä yli 30 vuoden työkokemus ennen näitä naurettavia # me too-kampanjoita. Ennen esimies sai vähän mielihyvää, kun näki ympärillään nuoria nättejä jopa kauniita naisia ja urahan siitä noilla nuorilla naisilla lähti nousuun.....
Lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
jos itse olisin tuolla esimiehenä, oisin antanut tolle aloittajalle potkut , koska nuin herkästä loukkaantuminen ei tiedä hyvää tulevaisuuden kannalta.
Mitä sinä selität? Miehet tappavat toisiaan vähemmästäkin, ja nyt oli kyse asiattomasta ja laittomasta käytöksestä työpaikalla.
Taidat olla niitä, joiden mielestä raizkauskin on pelkkä väärinkäsitys.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa rennosti tytöt ja pojat niin työtkin sujuu.
Ongelma on, että pojat rentoutuvat tyttöjen kustannuksella. Älä viitsi entisestään pahentaa käsitystä miesten tilannetajun ja älyn puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme sontaa, kyllä vähän saisivat kaikki nykynuoretkin kestää. Itsellä pitkä yli 30 vuoden työkokemus ennen näitä naurettavia # me too-kampanjoita. Ennen esimies sai vähän mielihyvää, kun näki ympärillään nuoria nättejä jopa kauniita naisia ja urahan siitä noilla nuorilla naisilla lähti nousuun.....
Lääkkeet?
Näillä viennin sedillä on persoonallisuushäiriö. Siihen ei lääkitys pure.
"Voi pientä, oliko sisältö sinulle liian vaikea ymmärtää?"
Jos olet vähättelyä vastaan, miksi vähättelet itse?
Jos vaikka tappaisit itsesi. Hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä selität? Miehet tappavat toisiaan vähemmästäkin, ja nyt oli kyse asiattomasta ja laittomasta käytöksestä työpaikalla.
Taidat olla niitä, joiden mielestä raizkauskin on pelkkä väärinkäsitys.
Nyt menee jo dramaattisuuteen asti.
Apua joku kutsui tytöksi! Voi ei en voi enää elää kun olen niin shokissa, nyt on aika tehdä kyllä valitus tuollaisesta siasta hyi. Toivottavasti saa potkut mokoma niljake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet?
Omien lääkkeittesikö perään täällä jatkuvasti kysele? Väärä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Apua joku kutsui tytöksi! Voi ei en voi enää elää kun olen niin shokissa, nyt on aika tehdä kyllä valitus tuollaisesta siasta hyi. Toivottavasti saa potkut mokoma niljake.
Päivän paras!
Eihän näille prinsessoille saa nykyään mitään sanoa kun itketään kuin vauvat! Kun täytät 50 niin kyllä se tytöttely loppuu ja olet sitten kitisijä harppu.
Pojittelu on ihan samanlaista henkistä väkivaltaa kuin tytöttelykin. Jostain syystä siihen ei vain tahdota puuttua samalla tavalla.