Vieläkö joku tekee pappilan hätävaraa?
Kommentit (25)
En muista miten se tehdään! Saisinko neuvoja?
Tottakai - se on ota mitä löytyy jälkkäri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen joskus tehnyt, monella tavalla soveltaenkin. Yksi omia suosikkeja muunneltavuuden ansiosta. Joskus otan vaikutteita Eton messistä ja teen noiden yhdistelmän.
Just meinasinkin, että aiköhän sillä nyt joku hienompi nimi ole nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Nakkeja pilkotaan astiaan ja päälle sinappia ja ketsuppia. Hyvä hätävara.
Vierailija kirjoitti:
Esim kermavaahtoa tai flora vanillaa, marjoja, hilloa, keksin tai kakun paloja. Ja mitä muuta vaan keksit.
Meillä on varsin usein viikonloppuna jälkiruuaksi kahvin kanssa.. Kahden hengen talous enkä niin usein viitsi leipoa kun sitä makeaa syötävää olisi sitten niin paljon. Joten murustelen digestive-keksejä, vatkaan kermavaahtoa ja lisään marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim kermavaahtoa tai flora vanillaa, marjoja, hilloa, keksin tai kakun paloja. Ja mitä muuta vaan keksit.
Ei kuulosta hätävaralta. Minulla ei ole yhtään ainesta valmiina kotona.
Ot. Ruustinna on muuten hauska sana. Harvoin näkee käytössä nykyään.
On tosi hyvää,suorastaan herkkua, Vielä kermavaahtoa päälle. Ei ole vuosiin tullut tehtyä, harvemmin leetaa talossa.
Mulla ei ole useinkaan mitään kermavaahdon tms eikä leivonnaisten tai keksien jne jämiä eikä kaapeista löydy hilloakaan (marjoja toki on), joten ei tule tehtyä.
Teen vasun täyteen Puppalan hätävaraa👴🥰🥳
Vierailija kirjoitti:
k v g
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
k v g
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
k v g
Varsinkin gluteenittomat kvg:t! Nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hätävaralta. Minulla ei ole yhtään ainesta valmiina kotona.
Ot. Ruustinna on muuten hauska sana. Harvoin näkee käytössä nykyään.
On se sikäli hätävara, että "ennenvanhaan" aina oli jotain tarjottavaa kaapissa. Ja jos sattuikin tilanne, ettei ollut kuin kuivaneita kakkunpaloja ja keksinmuruja ja tuli yllätysvieras, niin ei muuta kuin vatkataan kerma (sitä aina oli) ja sekoiteltiin pikapikaa noista jämistä jälkkäri.
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä vuonna 2024 joku oikeasti noin avuton ettei osaa hakea tietoa itse? Viisivuotias autistinen lapsikin osaisi hakea kaikki aiheeseen liittyvät ohjeet ja neuvot itse sekunneissa.
Tein kerran, kun toiveena oli tehdä sellaista mitä äiti teki kun olin lapsi.
Yrittäminen jäi siihen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
karkki vasu pois
Lopeta jo perkele tuo lässytys. Tuo laitoskieli ei ole kenestäkään hauskaa.
Kyllä olen joskus tehnyt, monella tavalla soveltaenkin. Yksi omia suosikkeja muunneltavuuden ansiosta. Joskus otan vaikutteita Eton messistä ja teen noiden yhdistelmän.