Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhällä on enää varaa polttaa tupakkaa

Vierailija
09.10.2019 |

Tupakka askin hinta on jo noin 8 euroa suomessa. Jos polttaa askin päivässä se tekee viikossa 56 euroa. Ja kuukaudessa 224 euroa. Miten köyhällä siis on enää varaa polttaa tupakkaa? Perustoimeentulotuen perusosa on noin 480 euroa joten melkein puolet rahasta palaisi pelkästään tupakkaa.

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika lopettaa nyt kun on validi syykin?

Vierailija
22/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se olekaan mikään yhteiskunnan ydintehtävä rahoittaa vähävaraisten tupakointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se olekaan mikään yhteiskunnan ydintehtävä rahoittaa vähävaraisten tupakointia.

No sehän se just onkin, viina ja tupakka. Muun saa ilmaiseksi.

Vierailija
24/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu polttaa askin päivässä???

Mulla meni aski 3pv ku poltin

Vierailija
25/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten on varaa tatuoida ja lävistää ihoaan? Ja yhteiskuntako sen maksaa, jos tulee allergiseksi väriaineille ja  täytyy aloittaa iso poisto-operaatio? Luulen, että ottavat velkaa näihin turhuuksiin, siis kaikki karseat kulutusluotot ja lopun elämäänsä syyttävät yhteiskuntaa!

Vierailija
26/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerää, jos masennusta aletaan hoitamaan itsetuhoisilla asioilla. Silloin aiheuttaa vain syyn masentua lisää! Järki käteen, yhtään tupakkaa ei kannata polttaa, niin ei tule niistä riippuvaiseksikaan!

Vierailija
27/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin ennenkin. Tt-tuki menee tupakkaan ja sitten kinutaan sossusta maksusitoumuksia vaatteisiin ja lääkkeisiin. Myydään pesukone ja kinutaan sossua ostamaan uusi. Pummataan tutuilta kaikki mitä saa ja ollaan velkaa joka puolelle. Näin mennään kuukaudesta toiseen ja valitetaan ku ei oo varaa mihinkään ja se on yhteiskunnan vika.

Missä rinnakkaistodellisuudessa elät?

Itsekin olen kyllä valitettavasti seurannut vierestä juuri tuollaista elämäntyyliä vuosikausia. Lapsilisät monesti menee kurkusta alas.

Vierailija
28/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun järkeä on vähemmän kuin rahaa.

Riippuvuudella ei ole järjen kanssa mitään tekemistä, joten siihen et voi verrata.

Ekat tupakat iskettiin fiksulle huuleen väkisin?

Vierailija
29/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin ennenkin. Tt-tuki menee tupakkaan ja sitten kinutaan sossusta maksusitoumuksia vaatteisiin ja lääkkeisiin. Myydään pesukone ja kinutaan sossua ostamaan uusi. Pummataan tutuilta kaikki mitä saa ja ollaan velkaa joka puolelle. Näin mennään kuukaudesta toiseen ja valitetaan ku ei oo varaa mihinkään ja se on yhteiskunnan vika.

Missä rinnakkaistodellisuudessa elät?

Tuo on täyttä totta, ei kuvitelmaa. Sitten vielä aloitetaan naukuminen ihmisten holhoamisesta siinä vaiheessa kun yritetään saada tupakointi loppumaan.

Tajuatteko ihmiset että tupakointi maksaa teillekin vaikka ette polta!

Vierailija
30/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten on varaa tatuoida ja lävistää ihoaan? Ja yhteiskuntako sen maksaa, jos tulee allergiseksi väriaineille ja  täytyy aloittaa iso poisto-operaatio? Luulen, että ottavat velkaa näihin turhuuksiin, siis kaikki karseat kulutusluotot ja lopun elämäänsä syyttävät yhteiskuntaa!

Tupakointi, einesruoka, tatuoinnit, hiusten värjäys, kulutusluotot...kaikki köyhien harrastuksia. Jostain syystä myös köyhyys ja tyhmyys korreloivat voimakkaasti. Eikö vajaakuntoisia ole ennenkin holhottu, miksi nyt ei saisi?

Vierailija
31/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen säännöllisesti tällaisen wt-gheton läpi. Minkähän takia heillä on tämän tupakointi- ja kulutusharrastuksen lisäksi aika usein joku huonosti koulutettu koira? Hedonistinen ja laiska collegehousumuija ei yleensä kuljeta myöskään niitä paskapusseja.

Vierailija
32/189 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä on aina varaa omiin nautintoihinsa, vaikka sitten lapset jäisivät ilman ruokaa ja joululahjoja! Nii! Heillä on oikeus!

Vierailija
33/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas askin hinta nousee

Vierailija
34/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä leipäjonolaisilta. Askin hinnalla saa kurmee-eväät liitistä.

Vierailija
35/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia, mistä itse luovuin kun taloudellinen katastrofi iski päälle, oli tupakka ja alkoholi. Sitten kaikki sokeri ja eines.

Selvittiin, sokeri on palannut elämään ja alkoholi pienissä erissä, mutta tupakointia en kyllä ole jatkanut.

Turhaa rahanmenoa.

Vierailija
36/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on niin hemmetin arka asia. Tupakoitsija tietää että se maksaa, tietää että se myrkyttää lähellä olijat ja itse haisee ja maistuu aivan pask****. Mutta auta armias jos joku sanoo sen ääneen niin sanoja käsketään muuttamaan korpeen tai käännetään puhe lihaviin ja mitä HE tulevat maksamaan veronmaksajille.

Moni "köyhä" kyllä löytää sille kessulle sen rahan. Ensin kessu ja sitten lapset. Ihan tosiasia monessa perheessä. Tätä ei vaan saa pohtia ääneen ja pahoittaa kessuttelijoiden mieltä. Pitäähän heilläkin olla jokin pahe.

Vierailija
37/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rollin Stonesien Keith Richards sanoi pari vuotta sitten: " Heroiinista on helpompi päästä irti kuin nikotiinista". Mies, joka on vetänyt kaiken mahdollisen kaman.

Vierailija
38/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhä ja nopeutan kuolemaani tupakoimalla. Eikös se ole hyvä vain!

Vierailija
39/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on niin hemmetin arka asia. Tupakoitsija tietää että se maksaa, tietää että se myrkyttää lähellä olijat ja itse haisee ja maistuu aivan pask****. Mutta auta armias jos joku sanoo sen ääneen niin sanoja käsketään muuttamaan korpeen tai käännetään puhe lihaviin ja mitä HE tulevat maksamaan veronmaksajille.

Moni "köyhä" kyllä löytää sille kessulle sen rahan. Ensin kessu ja sitten lapset. Ihan tosiasia monessa perheessä. Tätä ei vaan saa pohtia ääneen ja pahoittaa kessuttelijoiden mieltä. Pitäähän heilläkin olla jokin pahe.

Johtuisikohan siitä, että tupakka koukuttaa yhtä vahvasti kuin heroiini vaikkei fyysiset vieroitusoireet ole yhtä rankkoja. Tupakka on laillinen huume, josta ei edes saa mitään kiksejä. Kyllä tupakoijat tietää, ettei tupakoinnissa ole järkeä, eivät he tyhmiä ole, riippuvuus on vaan niin kova, että on pakko valehdella itselleen ja muille, että tupakoinnista saisi jotain iloa.

Vierailija
40/189 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läheltä seuraillut perheen elämää, jossa molemmat aikuiset eivät ole päivääkään olleet töissä ja lapsia on viisi. He elelevät varsin leveästi. On autot, kaikilla lapsilla viimeisimmät iPhonet, valtavat telkkarit, joka viikonloppu hoplopissa ja vastaavissa paikoissa sekä matkustelevat ulkomailla pari kertaa vuodessa. Että oikein mahtavasti näyttää pärjäilevän ja vielä tupakkaankin jää varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi