Tuo uusi Jokeri elokuva on todella hyvä
Hyvä kuvaus mitä pahimmillaan voi tapahtua, kun ihmistä kohdellaan jatkuvasti huonosti ja ajetaan pisteeseen missä ei ole mitään menetettävä.
Kommentit (82)
Veikkaan, että Batmanin vanhempien kuolema otettiin tähän leffaan mukaan ainakin osittain siksi, että Thomas Wayne on tässä leffassa huomattavasti ylimielisempi ja omissa pilvilinnoissaan elävämpi, kuin aikaisemmissa leffatulkinnoissa, (esim. Batman Beginsissä hän oli jonkin sortin filantrooppi), ja leffan käsikirjoittaja on ehkä ajatellut, että hahmoa ei katsojat samalla tavalla säälisi, kuin aiemmissa leffoissa, ja siksi hahmo haluttiin tapattaa, ja sitä kautta lisätä Batmanin syntytarina leffaan mukaan.
Onko tämän leffan tarkoitus olla samaa jatkumoa, sen vuonna 2021 tulevan Robert Pattisonin tähdittämän Batman-leffan kanssa?
Mulla on leffalippuja käyttämättä (ad 31.10) ja just mietin et mitä menisin katsomaan, kun tuntuu että Finnkinon teattereissa menee pelkkää shaibaa.
Kuulostaa hyvältä. Phoenix on yksi tämän hetken parhaista näyttelijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata mennä katsomaan jos on henkisesti rikki, itse en aio mennä katsomaan kun olen täysin romuna niin ahdistus pahenisi melko varmasti.
Riippuu. Itse olen henkisesti rikki, ja oli helpottavaa nähdä, että joku on ymmärtänyt kaltaisia ihmisiäni niin hyvin, että osaa jopa kirjoittaa meitä valkokankaalle. Suurin osa meistä ei tosin sorru väkivaltaan hyväksyntää saadaksemme, kärsimme vaan hiljaisuudessa. Jos tuo leffa saisi jotkut ihmiset ajattelemaan ennen kuin tuomitsevat.
Eihän siinä ollut mitään eläinten kiduttamista? Elokuva kiinnostaa, mutta jossä eläimiin kajotaan niin en voi katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän leffan tarkoitus olla samaa jatkumoa, sen vuonna 2021 tulevan Robert Pattisonin tähdittämän Batman-leffan kanssa?
Ei ainakaan tämän leffan ohjaajan mukaan. Kokonaan oma itsenäinen jatkumonsa.
Tosin voihan se vielä myöhemmin muuttua, jos tuotantoporras niin haluaa. Phoenix veti roolinsa sen verran upeasti, että olisi mukava nähdä häntä tulevaisuudessa lisääkin Jokerin roolissa., jossain Batman-leffassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ollut mitään eläinten kiduttamista? Elokuva kiinnostaa, mutta jossä eläimiin kajotaan niin en voi katsoa.
Ei ole mitään tuollaista.
Elokuva kiteyttää erityisen raa´asti nykymaailman ja sen mihin se voi pahimmillaan johtaa.
Typerä tarina. Jokerin ainut oikea syntytarina on kun pikkurikollinen Jack Napier pakenee batmania teollisuusalueella ja putoaa kemikaalisammioon! Näyttelijäsuoritus oli toki hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Onko täsä kauhua ???
Ei ole. Hidastempoinen leffa eikä ekaan tuntiin tapahdu juuri mitään.
Kotimaisen elokuvan suosio romahti – Joker oli vuoden 2019 katsotuin Suomessa
Vuosikymmenten parhaita elokuvia ja ihmetyttää kuinka se on voitu tehdä pahoinvointitehtaassa Usassa?
Elokuva on radikaalein köyhien ja osattomien puolestapuhuja mitä koskaan olen nähnyt.
Se suorastaan kehottaa nousemaan ihmisistä piittaamatonta järjestelmää vastaan, sillä kaikki muut keinot on jo aikaa sitten käytetty, enää jäljellä on silkka an arkia ja vä kivalta.
Jokerissa yhdistyvät kaikki ne asiat jotka syrjäyttävät ihmisen yhteiskunnasta ja kuinka yksilön arvo mitataan vain hänen tuottamansa rahamäärän perusteella.
Muita ihmisiä hyväksikäyttävän tv-juontajan telo ittaminen ei oikeastaan ole yhtään vähemmän inhimillinen teko kuin Jokerin kaltaisen ihmisen alistaminen yhteiskunnan rahaatekeväksi koneeksi.
Kummatkin ovat mieleltään sairaita, mutta ainoastaan Jokerin sairautta pidetään yhteiskunnan kannalta vaarallisena, vaikka Tv-juontajan ylläpitämä maailma tuottaa enemmän mu rhia, tapp amista, osattomuutta ja köyhyyttä, kuin mitä Jokeri pystyi koko elämänsä aikana tuottamaan.
Eli se on vähän niin kuin se youtubessa pyörinyt Ketutus-video.
up