Kuinkahan moni oikeasti elää onnellisessa parisuhteessa?
Tätä mietin kun tuntuu että monella on pahoja ongelmia parisuhteessaan.
Kommentit (28)
Minulla on takana piiiitkä ja onneton parisuhde. Nyt voin ihan rehellisesti sanoa, ettei kenenkään kanssa ole ollut niin helppoa ja onnellista kuin nykyisen kumppanin kanssa.
Minusta tuntuu että harva on onnellisessa parisuhteessa, muutama selkeästi onnellinen löytyy kuitenkin lähipiiristäkin! Se entinen parisuhde oli juuri sellainen päälle päin oikein kadehdittavan hyvä, mutta pinnan alta aivan mätä suhde. Nykyään tunnistan onnettomat ja onnelliset parit melkein vilkaisemalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Ainakin tietääkseni ja viime keskustelun perusteella.
Sama meillä. Olemme molemmat ymmärtäneet antaa toiselle tilaa hengittää ja vaikeimmissakin vaiheissa olemme toimineet kuitenkin yhtenä yksikkönä. Välillä voi tulla sanailua, mutta aina pyydetään anteeksi. Ohje, että älä anna auringon laskea vihasi yli on hyvä.
Moni kuvittelee, että enemmistöllä menee niin kuin itsellä tai lähipiirillä. Eli jos itsellä tai läheisillä menee huonosti, uskotaan sen olevan yleistä.
Mä en enää usko parisuhteisiin. Tai ehkä vielä vähän, mutta kyllä yhden pitkän suhteen jälkeen on aika takki tyhjä. Kaikki ne kompromissit, tunteiden vaihtelut, ja ajan myötä ruohon vihertäminen aidan toisella puolella vähintään toisen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Puolet eroaa niin 50%
Sehän ei tarkoita, että ne kaikki 50% liittoonsa jääneistä olisivat onnellisia. Huonossakin liitossa voidaan pysyä lasten, talouden, asunnon, lainan, kulissin, erohäpeän tms. vuoksi. Tai vaikka ihan vaan piruuttaan, kuten eräskin Lipsanen.
Sanoisin, että suurin osa elää onnellisessa parisuhteessa. Tosin se mikä sinusta on onnellisuuden merkki ei välttämättä ole toisella. Otetaan vaikka seksi, toinen pariskunta on kriisin ja eron partaalla jos seksiä ei ole vähintään kerran viikossa, toiselle pariskunnalle kerran kuussa on riittävää ja ovat todella onnellisia.
Toki on näitä somessa onnellisen parisuhteen ylläpitäjiä vaikka totuus on toinen. Mutta omassa lähipiirissäni tiedän monta onnellista paria. Jo pelkästään se miten toisesta puhuu ja miten hänet huomioi, kertoo paljon suhteesta. Itse elän parisuhteessa jota ei varmaan voi enää edes parisuhteeksi luokitella, asutaan hyvässä hengessä yhdessä mutta käytännössä ystävinä. Mutta en usko, että lähipiirissä kukaan sanoisi meitä onnelliseksi, kyllä sen näkee ettei mitään vetovoimaa tai kipinää enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että suurin osa elää onnellisessa parisuhteessa. Tosin se mikä sinusta on onnellisuuden merkki ei välttämättä ole toisella. Otetaan vaikka seksi, toinen pariskunta on kriisin ja eron partaalla jos seksiä ei ole vähintään kerran viikossa, toiselle pariskunnalle kerran kuussa on riittävää ja ovat todella onnellisia.
Toki on näitä somessa onnellisen parisuhteen ylläpitäjiä vaikka totuus on toinen. Mutta omassa lähipiirissäni tiedän monta onnellista paria. Jo pelkästään se miten toisesta puhuu ja miten hänet huomioi, kertoo paljon suhteesta. Itse elän parisuhteessa jota ei varmaan voi enää edes parisuhteeksi luokitella, asutaan hyvässä hengessä yhdessä mutta käytännössä ystävinä. Mutta en usko, että lähipiirissä kukaan sanoisi meitä onnelliseksi, kyllä sen näkee ettei mitään vetovoimaa tai kipinää enää ole.
Miksi ette eroa?
Yhdessä 28 vuotta ja ollaan edelleen onnellisia ja rakastuneita. Ollaan myös toistemme parhaat ystävät. Harrastetaan yhdessä ja tykätään aika pitkälti samanlaisista asioista. Hyvää seksiä ja läheisyyttä paljon.