Ihmisten käsittämätön laiskuus ja heikko motivaatio
Olen niin mitta täynnä ihmisten jatkuvaa kitinää, valitusta ja vinkunaa koskien esimerkiksi työaikoja ja työmatkojen pituutta. Kaiken taustalla YLEENSÄ pelkästään laiskuus ja heikko motivaatio. Esimerkiksi nyt nämä veturinkuljettajat, jotka eivät voineet sopeutua nykyajan vaatimuksiin työnantajan kanssa kommunikoinnista.
Samaan aikaan nämä ihmiset ovat ensimmäisinä kritisoimassa ahkeria menestyjiä ja vaatimassa ”tasa-arvoisempaa verotusta”, eli enempi veroja niiltä jotka eniten saavat aikaan. Minä en halua kustantaa toisten laiskuutta ja lekottelua.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut ajattelevat, että suurituloisilta olisi oikein kiskoa enempi veroja vain siksi että he ovat ahkerampia ja/tai paremmin palkatussa työssä. Tasavero on ainoa oikeasti reilu järjestelmä. Vähintään progressio pitäisi saada matalammaksi ja korottaa sen tulorajoja. Nyt ollaan tilanteessa, missä johtajalla ei jää käteen paljon enempi kuin sairaanhoitajalla.
Mitä reilua on siinä että esim. 1000 euron palkkaa saava siivooja maksaa 300 euroa veroina eikä yksiön vuokran jälkeen jää penniäkään käteen, kun taas 100,000 palkkaa nostavalle jää käteen 70,000 jolla voi ostaa vaikka tuliterän bemarin jokaikinen kuukausi?
Ei todellakaan kukaan maksa 1000 eurosta veroa 30%, turhaan paisuttelet asiaa
Onko lukutaito hukassa? Kyseinen kirjoittaja väitti että tasavero olisi reilu, ja se ei todellakaan olisi kuten tuo siivoojaesimerkki osoittaa.
Tasaveroa nimenomaan ei ole käytössä eikä tulisi olla.
Ehdotan järjestelmää, jossa ihminen saa käyttää julkisia verovaroin kustannettuja palveluja vain maksamiensa verojen verran.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan järjestelmää, jossa ihminen saa käyttää julkisia verovaroin kustannettuja palveluja vain maksamiensa verojen verran.
Eli jos sinulle tai lapsellesi tulee syöpä ja tarvitse 400,000€ maksavia sytostaattihoitoja, sinä tai lapsesi kuolette pois aivan kuten jenkeissä.
Et tainnut ajatella ihan loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tietää mitä Ap tekee työkseen ja millä palkalla.
Mukavaa että keskustelua on herännyt! Olen johtavassa asemassa asiantuntijaorganisaatiossa. Palkkani vastaa työn vaativuutta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos sinulle tai lapsellesi tulee syöpä ja tarvitse 400,000€ maksavia sytostaattihoitoja, sinä tai lapsesi kuolette pois aivan kuten jenkeissä.
Olen ollut muutamaa vuotta kauemmin työelämässä ja maksanut kyllä jo tuon verran veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa että keskustelua on herännyt! Olen johtavassa asemassa asiantuntijaorganisaatiossa. Palkkani vastaa työn vaativuutta. Ap
"Vaativa asiantuntijatyö" on palstajargonia ja meemi sille että on oikeasti joku asiakaspalvelijatiimin vetäjä tai parturikampaamon vetäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muutamaa vuotta kauemmin työelämässä ja maksanut kyllä jo tuon verran veroja.
Olet myös käyttänyt muita palveluita satojen tonnien edestä. Olet myös kuluttanut tieverkostoa, työpaikkasi päivittäinen turvallisuutesi on taattu poliisin toimesta (et joudu palkkaamaan vartijoita jne.), lapsesi saavat ilmaisen koulutuksen ja kouluruuan.
Tuskin edes olet nettomaksajapuolella, puhumattakaan siitä että sinä tai perheenjäsenesi sairastuisivat vakavasti ja tarvitsisivat noita kalliita lääkkeitä ja hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko lukutaito hukassa? Kyseinen kirjoittaja väitti että tasavero olisi reilu, ja se ei todellakaan olisi kuten tuo siivoojaesimerkki osoittaa.
Tasaveroa nimenomaan ei ole käytössä eikä tulisi olla.
Ihmiset jotka vinkuvat tasaveron epäreiluudesta tarkoittavat käytännössä sitä, että on epäreilua että siivooja saa vähemmän palkkaa kuin johtaja
Vierailija kirjoitti:
"Vaativa asiantuntijatyö" on palstajargonia ja meemi sille että on oikeasti joku asiakaspalvelijatiimin vetäjä tai parturikampaamon vetäjä.
Jep, varmasti jos suurin osa palstailijoista on matalasti koulutettuja duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Kun ihmisille maksetaan palkkaa, jossa he tuntevat työpanoksensa merkittäväksi, niin loppuu se velttoilu. Ansiantuntijana suosittelen kokeilemaan ja katsomaan kuinka käy.
Lopettakaa jo trollin ruokkiminen. Nämä tekstit menee niin naurettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa typerä. Helppo huudella tasolta, jossa ns. "ylityöt" on jo huomioitu peruspalkan tasossa. Motivaatiota ei todellakaan ole venyttää työpäivää minuutillakaan työssä, jossa et saa ylityöstä kunnon korvausta tai tuntipalkka ylipäätään on vähän toista kymppiä. Työnantaja saa juuri rimaa hipoen sen mistä maksaa eikä yhtään enempää. Hanskat tippuvat juuri silloin, kun työaika päättyy.
Olen tehnyt töitä alkaen alle 10e/h palkalla. Asenteeni työhön on ollut AINA erilainen. En ole katsonut minuutin päälle vaan tehnyt parhaan mahdollisen suorituksen aina. Se on huomattu ja työnantajat itse sitä arvostaneet. Myös myöhemmin uralla on tätä arvostettu.
Itse en palkkaisi henkilöä, jonka pomo kertoisi työn olevan tasoa riittävä. En vaikka tämä työ olisi siivojan tai Mäkkärin kassan työtä ja nyt haettava työ lääkärin tai toimittajan työ. Asenneongelma ja motivaatio-ongelma ei katoa työtä vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo trollin ruokkiminen. Nämä tekstit menee niin naurettaviksi.
Eivät ole trolleja. Näitä kokoomus-ihmishirviöitä jotka kuvittelevat olevansa muita parempia on ihan oikeasti valtavasti olemassa. Myös omassa suvussani.
En oikein ymmärrä ap.n kantaa veturimiesten tilanteeseen. Työnantaja ei kykene laittamaan tekstiviestiä kun hälyttää vapaalla olevan työntekijän töihin? Ehkäpä VR.n kannattaisi palkata toimari joka ymmärtää rekrytoida henkilön joka osaa lähettää tekstiviestejä?
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä ap.n kantaa veturimiesten tilanteeseen. Työnantaja ei kykene laittamaan tekstiviestiä kun hälyttää vapaalla olevan työntekijän töihin? Ehkäpä VR.n kannattaisi palkata toimari joka ymmärtää rekrytoida henkilön joka osaa lähettää tekstiviestejä?
En ole ap mutta minua ärsyttää, ettei työntekijäpuoli sopeudu muutoksiin (digitalisaatio, yhteiskunnan muutos, työelämän muutos). Kas kun ei sähkösanomaa vaadita. Jäävät junan kyydistä (pun intended) tuolla menolla. En ota kantaa siihen, olisiko muutoksesta kuulunut maksaa palkkaa eli katsoa työajaksi, mut muutoksen vastustaminen todella typerää.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutan maahan missä koulutusta ja kokemusta vastaavan työn bruttopalkka noin 2500 korkeampi kuin täällä, ja verotus kevenee noin 12 % (nykyisin n. 55% - uudessa maassa noin 43 %). En edes tiedä mitä kaikella ylimääräisellä rahalla teen! Säästöön ja sijoituksiin nyt ainakin
Kyllä joku sitten rakastaa rahojaan. Ei edes tiedä, mihin tarvitsee lisää rahaa, mutta pakko vaan saada lisää :D
Töissä se vasta kivaa onkin, kun puolet porukasta vaan istuu ja tuijottaa typeränä eteensä tekemättä mitään. Mikä helvetti tätä maata vaivaa kun tollasia pidetään töissä? Suututtaa ihan todella ja syö myös omaa motivaatiota!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ajatuksista. Minäkin olen miettinyt ulkomaille muuttua. Kesken lasten koulussa olemisen se ei ole paras idea. Toki lapset osaavat sujuvasti englantia, eli muutto sikäli onnistuisi. Sääli jos paras ja tuotteliain kansanosa valuu ulkomaille, vaikka lähtijöitä en syytäkään. Ap
Laitat ne kakkaras opiskeleen ulkomaille.
Ärsyttvää, että jotkut idarit poimivat kirsikat päältä verorahoin kustannetuista palveluista ja pakenevat sitten verottomiin paratiiseihinsa siihen asti, että alkaa taas tuntua siltä, että olis taas kiva päästä nauttimaan muiden maksamista palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka vinkuvat tasaveron epäreiluudesta tarkoittavat käytännössä sitä, että on epäreilua että siivooja saa vähemmän palkkaa kuin johtaja
Samaa mieltä. Ihan samalla logiikalla voisi sanoa, että epäreilua että kahvi maksaa kaikille yhtä paljon
Jokainen vaikuttaa itse ammatinvalintaansa ja sitä kautta tulotasoonsa.
100 000 palkkaa saa Suomessa ehkä alle 10 henkilöä, joten todella huono esimerkki. Mutta hän varmasti tekee käytännössä 24/7 työtä mitä ei voi rinnastaa 40h/viikko työaikaan. Siivoojan palkkakin lienee enempi kuin 1000 kokoaikaisesta työstä.
Millä tavalla perustelet että suurituloisemman olisi reilua maksaa suhteessa suurempaa veroa?