Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nummelan ponitallia lapsena ja nuorena lukeneet, haluaisitteko näin aikuisena osallistua....

Vierailija
08.10.2019 |

johonkin kaveriporukan ratsastusleirille, missä voisi "matkia" niiden kirjojen ihanaa kesä- ja leirifiilistä? :D

Tiedän olevani vähän lapsellinen, mutta olin lapsena suuri Nummelan ponitallifani, ja harrastinkin ratsastusta useamman tunnin viikossa yli kymmenisen vuotta.. Nyt olen jo yli kolmekymppinen, enkä ole käynyt hevosen selässä 15 vuoteen, mutta leikittelen ajatuksella, missä keräisin muutaman ratsastusta harrastaneen kaverin kokoon, ja järjestäisin vaikka viikonloppuleirin meille jossain tallilla...

Vaellusleiri ja nukkumiset heinäladoissa ym sellaiset olisi tietysti ihan parhaita, mutta olosuhteet huomioonottaen, voisin aloittaa ihan tallin omista majoitustiloista jne ;)

Toki käytännössä pari ratsastustuntia alle ei tekisi yhtään pahaa, mutta tämä onkin vasta ajatuksen tasolla.

Kysymys siis kuuluu, osallistuisitko Sinä tälläiseen aikuisten "ponitalli"leiriin, jos kaverisi ehdottaisi? Entä tiedätkö mitään tallia, joka järjestäisi räätälöityjä pienleirejä porukoille, ja omaisi idylliset ja kotoisat leiri- ja talliolosuhteet? Lähinnä eteläsuomen alueelta... ;)

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin Merja Jalolle kirjeen 11-vuotiaana. Sain takaisin kirjeen mittaisen käsin kirjoitetun vastauksen, jossa oli mukana nimmari erillisellä lapulla ja Jalon oman hevosen jouhia. Oli tärkeä setti.

Aww :D <3

ap

Vierailija
62/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini omisti Jalon kasvattaman lv-tamman. Tamma oli myös jossain Hituri-kirjassa mainittu. Voi sitä onnea, kun pääsin aikuisiällä ratsaille tutulla Merjan kasvatilla <3 Olin ihan fani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummelan ponitalli<3 Onko kukaan lukenut Merjan siskon Marvin kirjoja? Itse omistin muksuna sellaiset kuin Hevostytön syksy ja Kevät tulee hevostyttö, ja ne olivat aivan lempikirjojani! Tarinassa ylipainoinen, kiusattu ja ujo Raila aloittaa ratsastamisen, päätyy huimapäisen Beldanin hoitajaksi ja haaveilee Ruotsissa asuvasta ja välillä tallilla vierailevasta Jiristä, joka on kaikkien tallin tyttöjen päiväunien kohde :D Nyt kun aikuisena miettii, niin ko. kirjoissa oli aika rajuakin tematiikkaa, esimerkiksi tallimestari(?) Osku ryyppää ja pettää tyttöystäväänsä. Tokassa kirjassa Jiri myös ”sairastuu” ja lopussa käy ilmi, että hän sairastui keltatautiin likaisesta neulasta, eli oli masennuksen myötä alkanut käyttämään huumeita. Mutta loistavia kirjoja ja tärkeitä aiheita!

Vierailija
64/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nummelan ponitalli<3 Onko kukaan lukenut Merjan siskon Marvin kirjoja? Itse omistin muksuna sellaiset kuin Hevostytön syksy ja Kevät tulee hevostyttö, ja ne olivat aivan lempikirjojani! Tarinassa ylipainoinen, kiusattu ja ujo Raila aloittaa ratsastamisen, päätyy huimapäisen Beldanin hoitajaksi ja haaveilee Ruotsissa asuvasta ja välillä tallilla vierailevasta Jiristä, joka on kaikkien tallin tyttöjen päiväunien kohde :D Nyt kun aikuisena miettii, niin ko. kirjoissa oli aika rajuakin tematiikkaa, esimerkiksi tallimestari(?) Osku ryyppää ja pettää tyttöystäväänsä. Tokassa kirjassa Jiri myös ”sairastuu” ja lopussa käy ilmi, että hän sairastui keltatautiin likaisesta neulasta, eli oli masennuksen myötä alkanut käyttämään huumeita. Mutta loistavia kirjoja ja tärkeitä aiheita!

Marvin Ratsutyttö-sarjasta tykkäsin.

Vierailija
65/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marvin Ratsutyttö-sarjasta tykkäsin.

Minä myös! Päähenkilön romanssi kylän pahiksen kanssa aiheutti mulle sydämentykytyksiä :D Ja muistan vieläkin millaisessa ihanassa maalaistalossa päähenkilö (Katri? Katja? Kati? En ihan muista.) asui, oli tupa ja pirttipöytä, jollaisista kaupunkilaislapsena haaveilin.

Vierailija
66/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut myös heppatyttö ja kirjojen fani. Tykkäsin myös niistä ravitallikirjoista (Jutta&Juha niissä seikkaili, jos oikein muistan), vaikka itse ratsastuspuolella harrastinkin.

Lasten myötä hevostelut jäi, mutta Silloin tällöin ollaan nyt aikuisina myös kavereiden kanssa tehty viikonloppuvaelluksia ja työkavereiden kanssa käyty issikkatunneilla.

Edellisenä kesänä toteutin yhden haaveen ja olin tyttären kanssa viikon perheratsastusleirillä. Ihanaa oli vaikka paikat oli kyllä kovilla pitkän tauon jälkeen ja sain tuta, etten ole enää nuori. Nuoruuden innolla kun halusin mennä vielä kolmannen estetunnin peräkkäin, niin sitten sanoi selkä poks :(. Oli puoli vuotta hurjan kipeä, välilevy ilmeisesti, eli pää veti enemmän kuin kroppa kesti. Mutta hurjan tyytyväinen olin, että oli edelleen rohkeutta mennä esteitäkin!

Nyt ollaan käyty viikkotunneilla ihanassa issikkapaikassa, minä ja tytär. Kiva kun on yhteinen harrastus ❤️.

Vierailija
67/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Nyt alkoi ihan harmittaa etten itse lukenut ponitalleja yhtään mutta Neiti Etsiviä senkin edestä ja niitä kerään itsekin.

Vierailija
68/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin pitää olla hemmoteltu pikku koira, mielellään narttu niin voi saada lempinimekseen Fifi, kuten kirjoissa.