Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nummelan ponitallia lapsena ja nuorena lukeneet, haluaisitteko näin aikuisena osallistua....

Vierailija
08.10.2019 |

johonkin kaveriporukan ratsastusleirille, missä voisi "matkia" niiden kirjojen ihanaa kesä- ja leirifiilistä? :D

Tiedän olevani vähän lapsellinen, mutta olin lapsena suuri Nummelan ponitallifani, ja harrastinkin ratsastusta useamman tunnin viikossa yli kymmenisen vuotta.. Nyt olen jo yli kolmekymppinen, enkä ole käynyt hevosen selässä 15 vuoteen, mutta leikittelen ajatuksella, missä keräisin muutaman ratsastusta harrastaneen kaverin kokoon, ja järjestäisin vaikka viikonloppuleirin meille jossain tallilla...

Vaellusleiri ja nukkumiset heinäladoissa ym sellaiset olisi tietysti ihan parhaita, mutta olosuhteet huomioonottaen, voisin aloittaa ihan tallin omista majoitustiloista jne ;)

Toki käytännössä pari ratsastustuntia alle ei tekisi yhtään pahaa, mutta tämä onkin vasta ajatuksen tasolla.

Kysymys siis kuuluu, osallistuisitko Sinä tälläiseen aikuisten "ponitalli"leiriin, jos kaverisi ehdottaisi? Entä tiedätkö mitään tallia, joka järjestäisi räätälöityjä pienleirejä porukoille, ja omaisi idylliset ja kotoisat leiri- ja talliolosuhteet? Lähinnä eteläsuomen alueelta... ;)

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se oli se "cool" poika? Riittääkö siitä kaikille? Entä se inhottava tyttö?

Leirille pitää siis pyytää mukaan ”henkilökunnaksi” Marko Björs ja Martina Aitolehti?

:D :D :D 

Tosin Björshän painii valitettavasti eri liigassa, mutta sinänsä hlökuntakarikatyyreinä hieno castaus :D

ap

Vierailija
42/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa kivalta! Olin lapsena kirjojen fani, ja ratsastin noin 4-5 vuotta aktiivisesti ihan kilpaillenkin mutta sitten jäi myöhemmin teini-iässä pois. Perustaidot siis kuitenkin olemassa, kai ne sieltä palautuisi : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistuisin todellakin. Hevosten uittamiset, pitkät maastot jne sellaiset mitä ei nyt erityisemmin joka leirillä ole näin aikuisena.

Itse kaipaisin myös ilman satulaa ratsastamista... 

No täähän onneksi olisi AIKUISTEN leiri! (Sorry tuli tuhmat mielleyhtymät tuosta... ). :D

:D :D

Vierailija
44/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa kivalta! Olin lapsena kirjojen fani, ja ratsastin noin 4-5 vuotta aktiivisesti ihan kilpaillenkin mutta sitten jäi myöhemmin teini-iässä pois. Perustaidot siis kuitenkin olemassa, kai ne sieltä palautuisi : )

Itsekkin haluan ajatella, että ratsastus vertautuu pyörällä ajoon tässä mielessä :D

Mutta alan itsekkin innostumaan tästä leiristä tosissani, ehkä ensi kesänä pääsen unelman toteuttamaan :)

ap

Vierailija
45/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osallistuisin todellakin. Hevosten uittamiset, pitkät maastot jne sellaiset mitä ei nyt erityisemmin joka leirillä ole näin aikuisena.

Näin aikuisena tallilla käymisessä on lisänä se hyvä puoli, että tiedostaa ihan eri tavalla olevansa maksava asiakas, joka voi esittää toiveita tuntien sisällöstä, muodostettavista ryhmistä ym. (kohtuuden rajoissa, tietenkin). Ei ole sellaista pelonsekaista kunnioitusta omistajaa ja opeja kohtaan, mitä tunsi silloin lapsena. Jos rahat riittää, voit ostaa vaikka yksityistunteja, joilla käydään maastossa ja ratsastetaan ilman satulaa. Tai parin kaverin kanssa pienryhmätunteja.

Vierailija
46/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan ajatellut, että Björs on ilmety Repe!

Mun mielikuva Repestä oli oikeestaan Onnenpäivien Fonzie. :D Kun muistaakseni Repelläkin oli aina nahkatakki, joko kuvailtuna tai kansipiirroksissa.

Vierailija
47/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava idea! Varmasti osallistuisin :)

Vierailija
48/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin aikuisena tallilla käymisessä on lisänä se hyvä puoli, että tiedostaa ihan eri tavalla olevansa maksava asiakas, joka voi esittää toiveita tuntien sisällöstä, muodostettavista ryhmistä ym. (kohtuuden rajoissa, tietenkin). Ei ole sellaista pelonsekaista kunnioitusta omistajaa ja opeja kohtaan, mitä tunsi silloin lapsena. Jos rahat riittää, voit ostaa vaikka yksityistunteja, joilla käydään maastossa ja ratsastetaan ilman satulaa. Tai parin kaverin kanssa pienryhmätunteja.

Hyvä pointti! Just tältä pohjalta olis kiva lähtee suunnitteleen just omalle porukalle sopivaa kokonaisuutta :) Nimenomaan se, että nyt ei oltais kurinalaisesti opiskelemassa ratsastusta, vaan maksavina aikuisina asiakkaina hakemassa elämystä :)

ap

Vierailija
49/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää saattais olla aika hyvä bisnesidea jollekkin talliyrittäjälle, räätälöidä Nummelan ponitalli-kokemuksia aikuisille :P

Vierailija
50/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei tarvitse selvittää rikoksia siinä ratsastuksen ohessa, niin mikä ettei.

Haha, se oleellinen lisäjännitys jäis kyllä tietysti (toivonmukaan?) pois, eli mitäs muuta "jännittävää" sitä keksis sitten sinne leirille tilalle? :)

ap

Aina löytyy matkan varrelta jokin autiotalo vaikka tutkittavaksi.

N44

Vierailija
51/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se oli se "cool" poika? Riittääkö siitä kaikille? Entä se inhottava tyttö?

Leirille pitää siis pyytää mukaan ”henkilökunnaksi” Marko Björs ja Martina Aitolehti?

Nää oli paljon kasarin jälkeen. Oliko ees syntyneetkään seitkytluvulla?

Vierailija
52/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin nuorena Jalon kirjojen fani, ainakin siihen asti kunnes myöhemmässä tuotannossa jonkun sivuhahmon nimi vaihtui kesken kirjan. :D Sen jälkeen meni maku niistä kirjoista.

Vierailija
53/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää saattais olla aika hyvä bisnesidea jollekkin talliyrittäjälle, räätälöidä Nummelan ponitalli-kokemuksia aikuisille :P

Siihen vielä päälle sopiva yhteistyökuvio pakohuonepeli-yrittäjän kanssa, ettei jännitys unohdu :D

Vierailija
54/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen vielä päälle sopiva yhteistyökuvio pakohuonepeli-yrittäjän kanssa, ettei jännitys unohdu :D

Joo se pakopeli olis pako "palavasta" tallista, tai romahtaneesta luolasta, tai säppiin menneestä heinäladosta :D ja sitten ehkä jotain epämääräisen oloisia hahmoja ikkunan taakse ja rapinaa nurkkiin :D

Vierailija
55/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin nuorena Jalon kirjojen fani, ainakin siihen asti kunnes myöhemmässä tuotannossa jonkun sivuhahmon nimi vaihtui kesken kirjan. :D Sen jälkeen meni maku niistä kirjoista.

haha, aika läppä :D

Vierailija
56/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mut ajattele jos siihen oikeasti yhdistäisi jonkun rikoksenratkaisemisleikin! Tallialueelta löytyisi vihjeitä ja leiriläisten pitäisi ryhmänä etsiä ne ja selvittää, että mitä on tapahtunut. Yksi vihje johtaisi aina toiselle.

Vierailija
57/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mut ajattele jos siihen oikeasti yhdistäisi jonkun rikoksenratkaisemisleikin! Tallialueelta löytyisi vihjeitä ja leiriläisten pitäisi ryhmänä etsiä ne ja selvittää, että mitä on tapahtunut. Yksi vihje johtaisi aina toiselle.

Joo olis oikeesti hauska. Ja sitten yhdistäisin vielä just ton aiemmin mainitun "pako suljetusta heinäladosta" osuuden.. Alkaa kuulostaan aika hyvältä :)

ap

Vierailija
58/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania muistoja, kirjat tuli luettua aikoinaan moneen kertaan ja tallilla luuhattua kaikki vapaa-aika. Vähän vanhempana olin monena kesänä myös ponileireillä leiriohjaajana. Olisi ihana verryttää harrastusta nyt lähemmäs 4-kymppisenäkin, mutta olen nykyään sellainen köntys, että pelottaisi pudota hepan selästä, silloin nuorempana sekin sujui taidokkaasti :D

Vierailija
59/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania muistoja, kirjat tuli luettua aikoinaan moneen kertaan ja tallilla luuhattua kaikki vapaa-aika. Vähän vanhempana olin monena kesänä myös ponileireillä leiriohjaajana. Olisi ihana verryttää harrastusta nyt lähemmäs 4-kymppisenäkin, mutta olen nykyään sellainen köntys, että pelottaisi pudota hepan selästä, silloin nuorempana sekin sujui taidokkaasti :D

Takaisin satulaan alkeiskurssin kautta ja rauhallisella hevosella, niin siitä se taas lähtee sujuun :)

Vierailija
60/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin Merja Jalolle kirjeen 11-vuotiaana. Sain takaisin kirjeen mittaisen käsin kirjoitetun vastauksen, jossa oli mukana nimmari erillisellä lapulla ja Jalon oman hevosen jouhia. Oli tärkeä setti.