Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nummelan ponitallia lapsena ja nuorena lukeneet, haluaisitteko näin aikuisena osallistua....

Vierailija
08.10.2019 |

johonkin kaveriporukan ratsastusleirille, missä voisi "matkia" niiden kirjojen ihanaa kesä- ja leirifiilistä? :D

Tiedän olevani vähän lapsellinen, mutta olin lapsena suuri Nummelan ponitallifani, ja harrastinkin ratsastusta useamman tunnin viikossa yli kymmenisen vuotta.. Nyt olen jo yli kolmekymppinen, enkä ole käynyt hevosen selässä 15 vuoteen, mutta leikittelen ajatuksella, missä keräisin muutaman ratsastusta harrastaneen kaverin kokoon, ja järjestäisin vaikka viikonloppuleirin meille jossain tallilla...

Vaellusleiri ja nukkumiset heinäladoissa ym sellaiset olisi tietysti ihan parhaita, mutta olosuhteet huomioonottaen, voisin aloittaa ihan tallin omista majoitustiloista jne ;)

Toki käytännössä pari ratsastustuntia alle ei tekisi yhtään pahaa, mutta tämä onkin vasta ajatuksen tasolla.

Kysymys siis kuuluu, osallistuisitko Sinä tälläiseen aikuisten "ponitalli"leiriin, jos kaverisi ehdottaisi? Entä tiedätkö mitään tallia, joka järjestäisi räätälöityjä pienleirejä porukoille, ja omaisi idylliset ja kotoisat leiri- ja talliolosuhteet? Lähinnä eteläsuomen alueelta... ;)

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Pirkanmaalla ja pari vuotta sitten muutaman muun vanhan heppatytön kanssa toteutettiin Luomajärven Hevoskievarilla tuollainen viikonloppu.

Oli kyllä ihanaa ja nyt olen hiljalleen lämmittelemässä vanhaa harrastusta. Suosittelen kyllä tuota edellämainitsemaani paikkaa. Tai ihan missä vaan toteutettua Ap:n suunnitelmaa 😀

Kuulostaa ihanalta! Kerro lisää? Montako teitä oli, oliko kentällä vai maastossa, oliko jotain muuta ohjelmassa? Mitä kustansi? :)

ap

Pikaisesti katsastin jo ton kievarin, näyttääpä ihanalta paikalta <3

ap

Vierailija
22/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sattuikin, just yksi päivä mietin noita kirjoja sekä toista suosikkisarjaani, Ponityttö Neeaa! Itse palasin tallille 20 vuoden tauon jälkeen muutama vuosi sitten ja usko pois ap, melkein kaikki aikuisten alkeisryhmissä on nykyään niitä, jotka on ratsastaneet lapsena/nuorena ja sitten pitäneet taukoa. Heppatyttöjen sukupolvi on tekemässä massapaluuta talleille, mene ihmeessä sinäkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sattuikin, just yksi päivä mietin noita kirjoja sekä toista suosikkisarjaani, Ponityttö Neeaa! Itse palasin tallille 20 vuoden tauon jälkeen muutama vuosi sitten ja usko pois ap, melkein kaikki aikuisten alkeisryhmissä on nykyään niitä, jotka on ratsastaneet lapsena/nuorena ja sitten pitäneet taukoa. Heppatyttöjen sukupolvi on tekemässä massapaluuta talleille, mene ihmeessä sinäkin :)

Kuulostaapa hauskalta! Vanhat tallitytöt back on track :)

ap

Vierailija
24/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jostain syystä jäänyt parhaiten mieleen se tallin omistaja, joka kärsi aina migreeneistä. Lapsena se vaikutti hassulta, nyt aikuisena tunnen empatiaa sitä miesparkaa kohtaan :D

Vierailija
25/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT. Luin joku vuosi sitten Nea-kirjat uudestaan (siihen osaan asti, kun Nea ostaa uuden hevosen, uudempia ei enää pystynyt). Aivan järkyttävää, kuinka sitä tyttöä kohdeltiin :( Mutta miksi, miksi, miksi Jalon kirjoissa teinitytöt seurustelevat aikuisten ratsastuksenopettajien kanssa? Joni ja Minna, Kikka ja Kristian, Neakin pussaili Karin kanssa.

Vierailija
26/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT. Luin joku vuosi sitten Nea-kirjat uudestaan (siihen osaan asti, kun Nea ostaa uuden hevosen, uudempia ei enää pystynyt). Aivan järkyttävää, kuinka sitä tyttöä kohdeltiin :( Mutta miksi, miksi, miksi Jalon kirjoissa teinitytöt seurustelevat aikuisten ratsastuksenopettajien kanssa? Joni ja Minna, Kikka ja Kristian, Neakin pussaili Karin kanssa.

En muista noista kirjoista, mutta pienellä paikkakunnalla se oli kasarilla aika tavallista ja hyväksyttyä.

Vierailija
27/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jostain syystä jäänyt parhaiten mieleen se tallin omistaja, joka kärsi aina migreeneistä. Lapsena se vaikutti hassulta, nyt aikuisena tunnen empatiaa sitä miesparkaa kohtaan :D

Niin Pena, joka kalasteli aina sombrero päässä :D

Vierailija
28/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap onko heppatyttövaihe jäänyt vähän päälle?

Mulle on ainakin jäänyt! Käyn ratsastuskoulussa viikkotunnilla ja talutan lastentunnilla, sen lisäksi pari kertaa kuussa valmennuksissa. Liikutan tuttujen hevosia ja käyn kisahoitajana. Ratsastusseuran tapahtumissa teen talkoohommia.

39-vuotias perheenäiti

Vierailija
29/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaan milloin noita on aloitettu kirjoittaan, eli joskus 70-luvulla, se "seurustelu" on varmaan enempi ollut vain yhdessä hengailua ja kädestä pitämistä... tarkkoja ikiähän ei näissä kirjoissa juuri sanota, eli itse olen aina nummelan ponitallilaisista ajatellut, että ovat n. 15-17 v ja opettajat 18-19...

Vierailija
30/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane pysähtyä matkalla syömään kaikkia laatuja jäätelöä, tai hevonen ei jaksa enää kantaa :D

Vierailija
31/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Toisaalta... Ilmeisesti Jalo ei ollut täysin eri aaltopituudella lukijoidensa kanssa, tykättiinhän mekin niistä tarinoista. Itselläni ei tosin koskaan ollut miespuolista ratsastuksenopettajaa, joten asia ei ollut mulle henkilökohtainen.

Vierailija
32/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap onko heppatyttövaihe jäänyt vähän päälle?

Mulle on ainakin jäänyt! Käyn ratsastuskoulussa viikkotunnilla ja talutan lastentunnilla, sen lisäksi pari kertaa kuussa valmennuksissa. Liikutan tuttujen hevosia ja käyn kisahoitajana. Ratsastusseuran tapahtumissa teen talkoohommia.

39-vuotias perheenäiti

Kuulostaa ihanalta :)

ap

Vierailija
33/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuisin todellakin. Hevosten uittamiset, pitkät maastot jne sellaiset mitä ei nyt erityisemmin joka leirillä ole näin aikuisena.

Vierailija
34/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuisin todellakin. Hevosten uittamiset, pitkät maastot jne sellaiset mitä ei nyt erityisemmin joka leirillä ole näin aikuisena.

Noi uittamiset ja pitkät maastot oli kyllä <3 Omasta nuoruudesta on jäänyt ihania muistoja uittamisesta Ruoveden ratsutallilta, ja upeista maastoista Ypäjältä, missä olin kenttäleirillä... voi niitä aikoja <3

ap

Vierailija
35/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulimi es menis nyt muualle onanoimaan.

Vierailija
36/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka se oli se "cool" poika? Riittääkö siitä kaikille? Entä se inhottava tyttö?

Leirille pitää siis pyytää mukaan ”henkilökunnaksi” Marko Björs ja Martina Aitolehti?

Vierailija
37/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti annatte tallinomistajallepillua. Aiemmin annoitte taputella pyllylle ja vähän puristaa tisusta.

Tuon takiahan ne sinne meneekin.

tunnen erään anorektikon, joka kertoi rakastelleensa teininä tallinomistajan kanssa ratsastustunteja vastaan, aivan kuin ilmaiset tallityöt eivät olisi riittäneet.

Vierailija
38/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kaipaisin myös ilman satulaa ratsastamista... 

Vierailija
39/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ajatellut, että Björs on ilmety Repe!

Vierailija
40/68 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kaipaisin myös ilman satulaa ratsastamista... 

No täähän onneksi olisi AIKUISTEN leiri! (Sorry tuli tuhmat mielleyhtymät tuosta... ). :D