Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä mustasukkaisuudesta yli?

Vierailija
08.10.2019 |

12 vuoden liitto päättyi 2,5 vuotta sitten siihen että mies rakastui työkaverinsa. Koin paljon nöyryytystä. rankinta oli seurata vierestä heidän henkistä yhteyttä kun suhteesta se oli jo kauan sitten kadonnut. Jäin ulkopuolelle omassa suhteessani. Se satutti ja rikkoi luottamuksen.

Olen nyt lähes vuoden ollut suhteessa ihanan miehen kanssa joka on ollut luotettava. Eilen kuitenkin hän oli viettänyt aikaa työkaverinsa kanssa joka oli "stressaantunut ja hajalla". Uskon hänen olevan rehellinen, mutta päässäni alkoi pyöriä 3 vuoden takaiset muistot miten eksäni tuli läheisemmäksi työkaverinsa kuin minun kanssani ja minut syrjäytettiin.

Pelkään että sama toistuu. Exäni työkaveri oli "damsel in distress" joka tilitti ex-miehelleni työstressiä ja omaa eroaan. Minä olin jotenkin itsestäänselvyys, mies ei nähnyt että tarvitsin häntä mihinkään.

Pelkään että nykyinen miesystäväni kokee jotenkin samoin, että työkaveri tarvitsee häntä ja minä en tarvitse mitään.

Tämä on täysin menneestä noussut muisto kriisistä. Nykyisen miehen kanssa meillä oli juuri ihana viikonloppu ja olemme rakastuneita. Kaikki epävarmuuteni vain vyöryivät ylitseni illalla ja itkin kun mies kertoi viestissä olleensa työkaverinsa kuuntelijana. Arvostan että kertoi, exäni teki kaiken salassa ja valehdellen. En ole kertonut miehelle näitä tunteita vielä, koska en halua että hän kokee syytöksiä ja alkaa salailla asioita suojellakseen minua.
Miten elän tämän kanssa sabotoimatta uutta suhdetta vanhojen haavojen takia?

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa naisia, jotka tietoisesti yrittävät varattuja. Naiset haluavat aina sitä mitä muillakin on! Esim. merkkilaukkuhysteria; jollain muotivaikuttajalla on laukku merkkiä X, niin pakkohan se on saada!

Vierailija
22/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut miesystäväni kanssa pari vuotta, ja hänellä on myös töissä naispuolinen "ystävä", eri osastolla kuulemma mutta aina kaikissa firman juhlissa juttelevat syvällisiä "parisuhteista ja elämästä". Ovat tunteneet toisensa pitkään. Myönnän, että suhtaudun tällaiseen ystävyyteen hieman epäluuloisesti, siksi lainausmerkit. Varsinkin tuollainen omista parisuhteista avautuminen viittaa siihen, että jonkinlaista kiinnostusta toista kohtaan on olemassa jomman kumman puolelta. En suoraan epäile miesystävääni pettämisestä, koska kertoi niin avoimesti tästä asiasta, mutta mistäs sitä tulevaisuudessa tietää, tilaisuus tekee varkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut miesystäväni kanssa pari vuotta, ja hänellä on myös töissä naispuolinen "ystävä", eri osastolla kuulemma mutta aina kaikissa firman juhlissa juttelevat syvällisiä "parisuhteista ja elämästä". Ovat tunteneet toisensa pitkään. Myönnän, että suhtaudun tällaiseen ystävyyteen hieman epäluuloisesti, siksi lainausmerkit. Varsinkin tuollainen omista parisuhteista avautuminen viittaa siihen, että jonkinlaista kiinnostusta toista kohtaan on olemassa jomman kumman puolelta. En suoraan epäile miesystävääni pettämisestä, koska kertoi niin avoimesti tästä asiasta, mutta mistäs sitä tulevaisuudessa tietää, tilaisuus tekee varkaan.

Tämä "ystävyys" on usein sitä ei-niin luvallista. Miehet on aika huonoja puhumaan toisille miehille, haluavat uskoutua naiselle mieluummin. Ja onhan aika ihanaa kun joku vastakkaisen sukupuolen edustaja ymmärtää. Oma kumppani ei niin kauheasti. 

Johtuu varmaan siitä että on kiinnostusta tasolla jota ei välttämättä itsekään tiedetä, ja se halutaan purkaa näennäisellä syvällisyydellä, päästä lähelle silleen jotenkin "luvallisesti".  Naiset on vaan aika helppoja maaleja uskoutumiselle. 

Vierailija
24/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No.

Mä nyt ylipäätään en todellakaan ymmärrä mitään vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin tukemista tämän henk.kohtaisissa murheissa.

Jännä juttu, että ei ole itselle koskaan tullut eteen sellaista tilannetta, vaikka 20v uraa takana. Töissä toki jutellaan ja läppä lentää, mutta vain muutama tullut ystäväksi vuosien varrella työn ulkopuolellakin ja hekin kaikki naispuoleisia kuten itsekin.

No. Mitäs nyt? Jättää sen sian koska teki noin?

Melkeinpä. Ainakin itselleni se, että edes joutuu tuollaiseen tilanteeseen, on jo omituista ja epäluotettavaa. Kyllähän nämä henkilöt tuntevat toisensa hyvin työn ulkopuolellakin, jos apuun vapaa-ajalla pyydetään murheissa.

Vierailija
25/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on työpaikalta mies jonka kanssa puhumme myös omista suhteistamme. Hän on 54-vuotias, minä olen 40-vuotias. Ikinä ei ole mitään kiinnostusta ollut häntä kohtaan, olemme kavereita. En edes osaisi kiinnostua noin paljon vanhemmasta.

Vierailija
26/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni kuukausi sitten uuteen projektiin ja nainen on hänen pomonsa.

Ap

Vierailija
27/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Reittä pitkin töihin?

Vierailija
28/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Reittä pitkin töihin?

Ehkä ei mutta vaikea miehesi varmaan oli kieltäytyä kun kyseessä oli ylemmässä asemassa oleva.

Vierailija
29/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu. Kerro miehelle omista ajatuksista ja peloista. Ei mies ole ajatustenlukija, etkä varsinkaan voi kostaa hänelle omia menneidyyden asioitasi.

Mä olen töissä paikassa, jossa 95% on miehiä. Olen ollut jo vuosia. Kyllä siinä yksinäistä tulisi, jos ei työkavereille saisi ikinä puhua mistään kuten joillain tuntuu ajatus olevan.

Työkaverin kanssa oli vasta puhetta, että hänenkin vaimonsa oli alkuun todella mustasukkainen pelkästään siitä, että mä olin kyseisessä työpaikassa. Hei, mä olin ja olen siellä TÖISSÄ.

Vierailija
30/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu. Kerro miehelle omista ajatuksista ja peloista. Ei mies ole ajatustenlukija, etkä varsinkaan voi kostaa hänelle omia menneidyyden asioitasi.

Mä olen töissä paikassa, jossa 95% on miehiä. Olen ollut jo vuosia. Kyllä siinä yksinäistä tulisi, jos ei työkavereille saisi ikinä puhua mistään kuten joillain tuntuu ajatus olevan.

Työkaverin kanssa oli vasta puhetta, että hänenkin vaimonsa oli alkuun todella mustasukkainen pelkästään siitä, että mä olin kyseisessä työpaikassa. Hei, mä olin ja olen siellä TÖISSÄ.

Tuntuu ettei nyksän teot ole olennaisia vaan eksän, sekä AP:n oma psyyke. Eihän nyksä ole tehnyt mitään väärää?

Vierailija
31/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita asioita jää yksin märehtimään niin ne vaan paisuu. Siksi on parempi sanoa ääneen sille miehelle, että anteeksi mä tiedän, että tämä on typerää, mutta mun menneisyydessä kävi näin ja nyt mua pelottaa ne samat asiat vaikka tiedän, että sä et ole niihin syyllinen etkä sä ole tehnyt mitään väärää. Mä yritän työstää tätä, mutta välillä se on vaikeaa.

JA sitten pitää oikeesti työstää sitä asiaa ja ymmärtää että mies haluaa olla SUN kanssa. Se ois voinu ottaa jonkun muunkin, mutta se otti sut. Se valitsi sut. Ei se halunnu ketään muuta. Eikä se ole sama mulkku eksä.

Vierailija
32/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
33/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Av:n ratkaisu kaikkeen!

Ei täältä taida saada mitään henkeviä ohjeita. Av:lla on todennäköisemmin ihmisiä jotka varjostavat miehiään.

Vierailija
34/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä SINÄ haluaisit tapahtuvan?

Vierailija
35/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesi rakastaminen on ainut tie.

Vierailija
36/151 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsesi rakastaminen on ainut tie.

Vaikeaa! Nyk. miehellä oli ollut työkaverinsa kanssa eilen "hyviä keskusteluja".

Tietty tulkitsen tämän niin että minun keskusteluni eivät riitä ja etten ole kiinnostava keskustelija.

Tämän takana on se miten eksäni vertasi minua uuteen ihastukseensa törkeästi 3v sitten. Hänen mielestään ihastus oli kiinnostava, jännittävä ja älykäs toisin kuin minä (olen kyllä hyvin koulutettu ja minulla on laajat kiinnostukset). Ihastuksen kanssa pystyi puhumaan kaikesta toisin kuin minun.

Nykyinen mies ei ole sanonut mitään tuollaista mutta mieleni lisää nuo alaviitteet.

Ap

Vierailija
37/151 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä,että parisuhteen asioita jaetaan toista sukupuolta olevan työkaverin kanssa.Niistä voi puhua vaikka omien ystävien kanssa.Mulla ei ole tarvetta hengailla kovin intensiivisesti miespuolisten työkavereiden kanssa.Tosin ei kyllä naispuolisten kaa kanssa.

Vierailija
38/151 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No.

Mä nyt ylipäätään en todellakaan ymmärrä mitään vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin tukemista tämän henk.kohtaisissa murheissa.

Jännä juttu, että ei ole itselle koskaan tullut eteen sellaista tilannetta, vaikka 20v uraa takana. Töissä toki jutellaan ja läppä lentää, mutta vain muutama tullut ystäväksi vuosien varrella työn ulkopuolellakin ja hekin kaikki naispuoleisia kuten itsekin.

Kyllä mulle miespuoliset työkaverit ovat kertoneet murheitaan. Yksi vanhempi työkaveri kertoi paljonki avoliitostaan ja toinen vaimonsa sairastumisesta. Tarvitsivat vain kuuntelijaa. Myös naispuolinen työkaverini on kertonut avioliitto-ongelmistaan. Mulle helposti uskoudutaan jostain syystä.

Vierailija
39/151 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo vähän särähtää omaan korvaan, että miksi juuri sille uudelle vastakkaista sukupuolta olevalle työkaverille pitää päästä tilittämään, että eikö todellakaan ole ketään muuta kuulijaa. Itsekin rypenyt monessa sopassa, mutta olkapää löytynyt kyllä aivan muualta kuin työmaan miehistä. Todellakin olisi karvat pystyssä, jos oma mies löytäisi suurta sielujen sympatiaa jonkun tuoreen naispuolisen työkaverin kanssa. Ja sama toisinpäin, niin johan olisi hemmetti irti.

Ketään ei tietenkään voi pitää vahtimalla, että siihen on turha lähteä. Avoin keskustelu siitä, että menneisyydessä käynyt näin ja siksi vähän hirvittää tilanne. Loppuun vaikka lisäys, että ethän sinä tietenkään niin tekisi ja olet syytän eksän tekoihin. Tietääpä sit mieskin, mikä fiilis.

Vierailija
40/151 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No.

No. Mitäs nyt? Jättää sen sian koska teki noin?

Kyllä. En ikinä katselisi vierestä jos mieheni yhtäkkiä alkaisi noin läheiseksi naispuolisen työkaverin kanssa.

Pahoittelen ap, mutta muunlaisia miehiäkin on maailmassa. Näytät rakastuneen eksäsi kaltaiseen mieheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan