Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hömpötys, johon lähdit matkaan

Vierailija
07.10.2019 |

Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!

Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D

Kommentit (839)

Vierailija
761/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena join inkiväärivettä, jossa oli sitruunaa. Se meni niin, että yksi inkiväärinpala höyryssä kypsytettiin ja liuotettiin veteen. Sekaan puristettiin puolikkaan sitruunan mehu. Siivilän läpi siis kaikki. Sen piti olevinaan auttaa poistamaan kuona-aineita elimistöstä ja olla hyväksi iholle ja kaiken lisäksi pitäisi estää flunssien ja muiden virusten tarttuminen. Ainoa minkä sain, oli jumalaton refluksitauti. Ihan hiukan vaan hapanta litkua tuli juotua päivittäin. Ja tuo oli siis ihan yleinen terveysneuvo.

"...sen piti olevinaan auttaa..." Paremmin: sen piti MUKA auttaa. Tavoittelit kai rakennetta: on auttavinaan, on olevinaan, on kirjoittavinaan, olen olevinani, olen auttavinani, olet olevinasi jne.

Katso linkki  https://www.kotus.fi/kielitieto/yleiskieli_ja_sen_huoltaminen/yleiskiel…

Vierailija
762/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on selvästi naisten juttu, en keksi itse mitään.

Sulla voisi olla tämän palstan seuraaminen naisseuran takia, siis digitaalisen naisseuran. Olet niin jumittunut naisiin, ettet yhtään tajua. Yrittäisit raitistua elämään omaa elämääsi, mitä täällä roikut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena join inkiväärivettä, jossa oli sitruunaa. Se meni niin, että yksi inkiväärinpala höyryssä kypsytettiin ja liuotettiin veteen. Sekaan puristettiin puolikkaan sitruunan mehu. Siivilän läpi siis kaikki. Sen piti olevinaan auttaa poistamaan kuona-aineita elimistöstä ja olla hyväksi iholle ja kaiken lisäksi pitäisi estää flunssien ja muiden virusten tarttuminen. Ainoa minkä sain, oli jumalaton refluksitauti. Ihan hiukan vaan hapanta litkua tuli juotua päivittäin. Ja tuo oli siis ihan yleinen terveysneuvo.

"...sen piti olevinaan auttaa..." Paremmin: sen piti MUKA auttaa. Tavoittelit kai rakennetta: on auttavinaan, on olevinaan, on kirjoittavinaan, olen olevinani, olen auttavinani, olet olevinasi jne.

Katso linkki  https://www.kotus.fi/kielitieto/yleiskieli_ja_sen_huoltaminen/yleiskiel

---

Jos kirjoitat kirjaa, kielioppinatsismi on paikallaan. Vauva-palstalla tavoittelet lähinnä rakennetta 'on olevinaan'.

Vierailija
764/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin piti lisätä edelliseen, että varokaa kaikki yliopistossa opiskelevat sosialismia, sillä se on kuin roisto, joka käy armottomasti päällesi. Hankkikaa jokin rokoite liiallista sosialistista ajattelua vastaan, opetelkaa mieluummin ajattelemaan omilla aivoillanne.

Rokoite ?

Mikä on rokoite ?

Vierailija
765/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo`apina hömpötys, nyt on sormet punaisena ja perce pikinen

Vierailija
766/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että mähän en oo mihinkään hömpötyksiin menny mukaan, kun haluan aina vähän kapinoida ja uida valtavirtaa vastaan. Mutta nopealla ajattelulla, olen minäkin hömpötyksiin mennyt:

-ostos tv urheiluvälineitä 2000-luvun alussa (kun olin parikymppinen)

- painonvartijat

- painollinen hulavanne

Tähän hömpötykseen en mennyt: eli musta-valkoinen avokeittiö, vaikka suurimpana trendiaikana valitsimme keittiön kalusteet ja pohjan

Vierailija
767/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin älypuhelimen ja sillä tiellä ollaan

Vierailija
768/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin.

Tarpeeton, koukuttava, kallis, liian suuri käteen, hankala ja oikukas. Akku eikestä uutenakaan hyvin.

Mut puhelin pitäö olla. En tarttis tietokonetta käteen, tietokoneitahan nää on. 

Pakko olla lapsen (ekalla) vanhempainryhmässä Whatsupissa. Muita appeja en enää käytä. 

Haluaisin takasin perus-Nokiaan, jolla voi soittaa, tekstata ja pelata vaikka Matopelin. Lapsella on sellanen. Ei ole koukussa luuriinsa.

Vierailija
769/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelin.

Tarpeeton, koukuttava, kallis, liian suuri käteen, hankala ja oikukas. Akku eikestä uutenakaan hyvin.

Pakko olla lapsen (ekalla) vanhempainryhmässä Whatsupissa. Muita appeja en enää käytä. 

Haluaisin takasin perus-Nokiaan, jolla voi soittaa, tekstata ja pelata vaikka Matopelin. Lapsella on sellanen. Ei ole koukussa luuriinsa.

Ja vielä se että pienestäkin kolhusta halkeaa melodramaattisesti. Nokia otti osumaa ihan tyynenä, käyny mitään jos osu pöydänkulmaan vahingossa.

Vierailija
770/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso linkki  https://www.kotus.fi/kielitieto/yleiskieli_ja_sen_huoltaminen/yleiskiel…

Et ole puhekielisiin ilmauksiin ennen törmännyt?

Vierailija
771/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla voisi olla tämän palstan seuraaminen naisseuran takia, siis digitaalisen naisseuran. Olet niin jumittunut naisiin, ettet yhtään tajua. Yrittäisit raitistua elämään omaa elämääsi, mitä täällä roikut.

Ihan tyhmää ilkeilyä. 

Vierailija
772/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curly girl-menetelmä. Yhtäkkiä normituotteet eivät käykään koska eivät ole metodin mukaisia. Eli esim. reissatessa mukana hirveä arsenaali tuotteita, koska hotellin shampoo sisältää sulfaatteja ja hoitoaine silikoneja, ja ne eivät ole metodin mukaisia. Näitä luonnonkiharoita piti sitten stailata ja freesata joka päivä, muuten ei kiharoista ollut tietoakaan. Sopii ehkä oikein kiharalle tukalle mutta ei laineikkaalle. Menetelmän avulla sain kyllä jopa korkkiruuveja, mutta se edellytti jäätäviä määriä geeliä litimärkänä tukkaan ja pitkää ploppausta. Tämä sai minut kyseenalaistamaan koko metodin idean, jossa muka autetaan omat suorina hiuksina hoidetut luonnonkiharat takaisin kihartumaan. Mitä luonnollista siinä on jos kihara pysty puoli päivää ja ainoastaan vahvojen tuotteiden ja pitkän puristelun ansiota. Ja koska fööniä ei saanut käyttää, hiusten kuivuminen vei vähintään 5-6 tuntia. Vieläkin naurattaa että lähdin mukaan :D

Vierailija
773/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelin.

T Ä M Ä !

Vierailija
774/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matopeli ja muistipeli olivat ihania!

Vierailija
775/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyhmää ilkeilyä. 

Ilkeilyä on. Vierailija nimittäin kirjoitti: "Tää on selvästi naisten juttu, en keksi itse mitään." Siihen vastasin miesoletetulle.

Vierailija
776/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin aina haksahtavani leipäkoneeseen. Mutta haave ei ole vieläkään  toteutunut. Olisihan se ihanaa saada tuoretta gluteenitonta leipää aamiaiseksi. En vain osaa luottaa leivän lopputulokseen. 

Vierailija
777/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole puhekielisiin ilmauksiin ennen törmännyt?

Eihän tässä mitään puhuta, vaan OLEVINAAN kirjoitetaan.

Vierailija
778/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2000 luvun alussa ternimaitokapseleita joiden piti edesauttaa mm immuniteetin vahvistusta. Söin purkin enkä muista millon oisin ollu niin helv....tin kipeenä kovassa flunssassa ja nielutulehduksessa kun sen purkin syömisen jälkeen. Ihan huu haata.

Vasikat tarvitsee ternimaigoa, ei ihmiset.

Vierailija
779/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cambridge laihdutusohjelma. Se on vaarallista.

Älkää ikinä kokeilko ainakaan 1-2 vko pidempään. 

Kokeilin 2,5-3 kk lähti kyllä n 5 kg mutta sen jälkeen oli suolisto pas... kana, josta seurasi 4-5 kk mittainen krooninen ripuli ja yhdistettynä pitkäkestoiseen työstressitilaan alkoi räjähdysmäinen lihominen. Seuraavien 2 v aikana olin lihonut n 20 kg eli + 15 lähtöpainoon nähden. Enkä ole siis ollut koskaan aiemmin edes tukeva, vaan ihan normaalivartaloinen. 

Sitten törmäsin kuin ihmeen kaupalla hyvinvointivalmentaja-ravintoterapeuttiin joka oli tutkinut paljon suoliston mikrobiston vaikutusta suhteessa painoon (lihomiseen tai laihtumisern).  Hänen hyvin maanläheisillä ohjeilla ja ruokavalion palauttamisella puhtaaseen itsetehtyyn proteiini- ja rasvapitoiseen ruokaan sain palautettua suolistoni mikrobiston kuntoon 3-4 kk aikana. Lihominen pysähtyi ja palautuminen normaalipainoon alkoi. 

Maksoin kalliit oppirahat noista helv...n pussijauheista. Enkä tarkoita nyt pelkkiä euroja, vaan ihan omaa terveyttä.

Vierailija
780/839 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellerimehu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi