Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Ostin sähköpyörän. Maksoin siitä 2500e ja olen ajanut sillä kaksi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus, parisuhde ja ajatus onnellisesta yhteisestä elämästä tuon rakastamansa miehen kanssa.
Sydän ja mielihän siinä vain särkyi.
T. N 55v
Sama juttu. Olin niin naiivi, että luotin ja kuvittelin avioliiton olevan ns. reilu diili. Nyt on kotileikit nähty, onneksi tajusin lähteä 12 vuoden jälkeen.
T. toinen N 55v.
Eihän tämä mikään yleinen villitys ole. Tuli silti mieleen kuinka vuosia sitten kävin todella paljon erilaisissa chateissa kuten chat*rbatessa. Ensin katsojana ilman tunnuksia. Myöhemmin tunnuksien kanssa. Kirjoitin siellä muutamien kanssa. Sivuston teemahan on s*ksi ja tietysti se on siellä esillä. Itsellä taas tuolla käynti oli yksinäisyyden poistamista. Näin en sopinut tuolla käyvien joukkoon. Eräs tyyppi, jonka kanssa kirjoitin oli ihan kiva. Ensin yritti kirjoittaa s*ksistä, mutta huomasi etten oikein tykännyt ja niin kirjoitimme myöhemmin kaikesta muusta. Toinen tyyppi oli myös sellainen, jonka kanssa kirjoitimme muista jutuista. Annoin tippejä kannatuksen vuoksi. Myöhemmin ymmärsin sen, että on typerää istua koneen ääressä ja tuijottaa heitä heidän huoneissaan. Minulla meni tähän tuntikausia. Joillakin ok musiikki huoneissaan ja joillakin jotain ihan kamalaa. Samalla näistä kaksi tyyppiä olivat mukavia ja itselläni aina kivoja.
Kuitenkin kyllästyn siiten kaikkeen lopulta. Ei heillä ollut aikaa ja mielenkiintoa kirjoittaa kanssani aina sen enempää ja minulle oli vaikeaa keksiä aiheita. Oli kiusallista monesti miettiä mitä voi kysyä ja mistä kirjoittaisi ja heitä ei useinkaan kiinnostanut kysyä minulta mitään. Se on toki ymmärrettävää. Näin vähitellen jäin tuolta pois. Toivon heille kaikkea hyvää kuitenkin. En jäänyt heidän takiaan pois ja ehkä se kaikki piristi minua silloin. Olen nainen jos sillä merkitystä.
Suoritin yliopistoarvosanoja paljon yli sen, mitä tutkintoon olisi ollut pakollista. Tein graduni tunnontarkan tieteellisten metodien mukaan, ja aivan suotta. Opiskelin sivuaineina aloja, joista ei mitään hyötyä. Kituuttelin työpaikoissa, joista sai huonon liksan ja huonon olon henkisesti. Olin vuosia tekemisissä manipuloivien ihmisten kanssa, jne. Jotenkin luulin, että niin minun kuului tehdä.
Silikonit :( Se paine oli vaan vuosituhannen vaihteessa rinnattomalle nuorelle liikaa. Nykyään mediakuvasto on onneksi monipuolistunut.
Uskoinkohan -ainakin toivoin että ...ääh, ei jaksa.
Hömpötysten mukana olo on todellakin jäänyt taaksepäin.
Siitä "kiitos" teille kaikille (ja itsellenikin)
Rippikoulu. En saanut elämyksiä, en uusia ystäviä. Sen ajan olisin voinut olla vaikka töissä. Lahjaksi sain koruja ja lusikoita, joita en koskaan ole käyttänyt. Jotkut kertoivat saaneensa rahaa paljonkin, ja olin heille kateellinen. Paha mieli jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli joku buumi, missä kehuttiin fluoritonta hammastahnaa. Fluoria haukuttiin ja sanottiin, että se pilaa suunnilleen aivot. Minä raukka säikähdin ja aloin pestä hampaat niillä ns luonnonmukaisilla tahnoilla, joissa ei ole yhtään fluoria.
Vuoden fluorittomuushömpöttelyn jälkeen seurauksena tuhottomasti reikiä ja kalliit hammaslääkärilaskut. Nyt pesen taas kiltisti fluorilla ja reiät pysyneet poissa.
Tarkoitat varmaan jotain luontaistuotehammastahnoja/soodaa tms? Oikeastihan hammastahnassa ei tarvitse olla fluoria. Oon joutunut viime aikoina ostamaan apteekin fluorittomia hammastahnoja, koska suupieli jatkuvasti rikki. Hammashoitaja vakuutteli että ovat ihan yhtä suojaavia vaikkeivat vaahtoakaan tms...
Ainut mikä ärsyttää on niiden hinta.. ihan järkyttävän kalliita ja apteekissa tyyli 1 kpl hyllyssä.
Sodium Layrul Sulfate on aine, joka vaahtoaa ja joka aiheuttaa joillekin yliherkkyyttä ja suupielten halkeilua (SLS on mm. myrkyllinen vesieliöille). Fluori ei vaikuta vaahtoamiseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Suoritin yliopistoarvosanoja paljon yli sen, mitä tutkintoon olisi ollut pakollista. Tein graduni tunnontarkan tieteellisten metodien mukaan, ja aivan suotta. Opiskelin sivuaineina aloja, joista ei mitään hyötyä. Kituuttelin työpaikoissa, joista sai huonon liksan ja huonon olon henkisesti. Olin vuosia tekemisissä manipuloivien ihmisten kanssa, jne. Jotenkin luulin, että niin minun kuului tehdä.
Minä opiskelin kieliä ja kirjallisuutta, kun kaikki muutkin tutut tytöt tekivät niin. Lopulta sain tutkinnon mutta en ammattipätevyyttä mihinkään, oli vain isot opintolainat. Sama asia kuin aikaisempina vuosisatoina, kun tytöt opettelivat koruompelemista ja klaviirin soittoa. Minua viisaammat tiesivät, että on paljon ammatteja, joissa naisenakin voi saada säällistä (siis ei säälistä) palkkaa, varman toimeentulon ja arvostusta. Surkea sanoa, mutta kyllä humanististen aineiden yliopisto-opiskelu oli kohdallani mitä suurimmassa määrin typerää hömpötystä, harrastuksenakin olisi voinut asioita tutkia. Ammattia ajatellen olisi kannattanut opiskella vaikka LVI-asentajaksi mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin D - vitamiinia hemmetin isoja määriä, kun jossain vaiheessa tuntui että mikään määrä D vitamiinia ei ollut riittävästi. En usko enää että nuo jättiannokset D-vitamiinia purkista on terveellisiä tai tarpeen.
Minulla oli sama D-hairahdus, kunnes tilanne huomattiin sairaalassa viime hetkellä. Oireettoman sairauden vuoksi saan syödä D3 hormoonia juuri virallisen suosituksen mukaisesti.
D-vitamiinin suositeltava päivittäinen saanti on 10 g/päivä niin lapsille kuin aikuisille.
Nyt meni kyllä saantisuositus niin monituhatkertaisesti pieleen, että pakko korjata. Saantisuositus on 10 MIKROgrammaa per päivä (10 g/pv).
Tämä on myös yksi syy, miksi itsehoitolääkkeidenkin pitäisi pysyä apteekeissa, eikä vapauttaa kaikkea lääkitystä tavan kauppoihin, kun töhöt käy siellä sekoilemassa annostusten kanssa aivan huolella sitten vaan keskenään, kun kukaan ammattilainen ei neuvo oikeita annostuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin D - vitamiinia hemmetin isoja määriä, kun jossain vaiheessa tuntui että mikään määrä D vitamiinia ei ollut riittävästi. En usko enää että nuo jättiannokset D-vitamiinia purkista on terveellisiä tai tarpeen.
Minulla oli sama D-hairahdus, kunnes tilanne huomattiin sairaalassa viime hetkellä. Oireettoman sairauden vuoksi saan syödä D3 hormoonia juuri virallisen suosituksen mukaisesti.
D-vitamiinin suositeltava päivittäinen saanti on 10 g/päivä niin lapsille kuin aikuisille.
Nyt meni kyllä saantisuositus niin monituhatkertaisesti pieleen, että pakko korjata. Saantisuositus on 10 MIKROgrammaa per päivä (10 g/päivä)
Tämä on myös yksi syy, miksi itsehoitolääkkeidenkin pitäisi pysyä apteekeiss
Lainaankin näköjään itseäni, eli vika ei välttämättä ole postaajassa, vaan vauva.fi ei anna laittaa mikron myy-merkkiä eteen, jonka takia omassakin postauksessa näkyy pelkkä grammamäärä, vaikka se mikro siellä vielä lähettäessä näkyy.
Oh well.
Epätoivoissani haksahdin tilaamaan Happy Mammoth-sarjan laihdutustuotepaketin. Kallis ja täysin hyödytön kuten pelkäsinkin, mutta olin valmis kokeilemaan mitä vain. Tilasin tahtomattani jopa ylimääräisen paketin, koska ovelasti kassalla pompsahti ikkuna jossa kysyttiin halusinko paketin hintaan x (alkuperäistä selvästi halvemmalla) ja kun klikkasin kyllä niin maksu menikin suoraan siitä enkä sitä voinut sitä enää millään keinolla perua. Vaikka laitoin heti perään viestin asiakaspalveluun, jossa peruin toisen paketin, eivät he tähän suostuneet koska paketti oli muka jo matkalla (2 min. ostamisen jälkeen...). Tosiasiassa lähettivät paketin (siis molemmat) eteepäin varastosta vasta 2-3 päivää myöhemmin.
Ei koskaan enää mitään siitä firmasta!
Vierailija kirjoitti:
Lähdin mukaan koronahömpötykseen, että pysyin kiltisti kotona eristyksissä, käytin maskeja ja otin rokotteita.
Sama. Olin kyllä hieman kapinallinen, eli käytin maskia vain silloin kun oli ihan pakko, ja rokotteita otin vain kaksi. Mutta sanottakoon, että painostus oli aikanaan niin supervoimallista, että nostan hattua kaikille, joilla oli voimia vastustaa sitä.
Karppaaminen, meditointi ja enkeliasiat. Olen ainakin oppinut paljon. :)
Ostin työkaverilta Herbalife jauhetta, olevinaan terveystuote, joka osoittautui maksalle tuhoksi. Monet saivat (jos saivat) maksan siirron.
Sen jälkeen en usko mihinkään mainoksiin, ennen kuin selvitän huolella ja perusteellisesti tutkimus tulokset. Eikä sekään ole helppoa, eikä aukotonta. Tutkimuksia on niin paljon, ettei tutkijat itsekään pysty niitä kaikkia seuraamaan. Seurataan lähinnä linjoja, ovatko tulokset saman suuntaisia. Varovaisuutta ja omaa vastuuta tarvitaan koko ajan.
Kävin rauhanmarssilla. kävi niin, että tuli tappelu siitä minkälainen rauhan kuuluisi olla, kenen rauha olisi paras rauha ;)
Teininä 2000-luvun kieppeillä innostuin terveellisistä elämäntavoista ja sen ajan tiedon mukaan opin, että rasva on keholla pahasta. Eliminoin sen syömisistäni pois niin hyvin kuin pystyin. Nyt 30 vuotta myöhemmin mietin, ovatko erinäiset vaivani peruja siitä, että kehoni jäi elintärkeistä rasvoista paitsi kiivaassa kasvuiässä. Nyt aamupalalla hurautan kananmunan ja avokadon päälle vielä lisää öljyä ja nappaan pähkinöitä kyytipojaksi.
Extravaganza-laihdutus. Söin erilaisia pirtelöitä ja keittoja monta kuukautta. Paino putosi yli 20 kiloa ja näytin tosi hyvältä. Toisaalta vaihdevuodet aikaistuivat ja hiuksista lähti puolet. Paino palasi kahdessa vuodessa samaan, mutta ei mennyt yli. Kolme vuotta sitten lopetin painosta stressaamisen ja punnitsemisen ja paino putosi yli kymmenen kiloa. Se siitä.