Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Korvavalot. Oulun yliopiston tutkimuksiin viittaaminen markkinoinnissa johti harhaan...
Kaikki jumppapallot mitä oon tarjouksesta ostanut. Eniten niiden kanssa on tullut jumpattua siivotessa, kun ovat aina tiellä. Ja eivät kyllä kaunista olkkaria..
Vierailija kirjoitti:
Facebookin mainoksen vuoksi ostin Green mask stickin. Mainoksen mukaan se nostaa ihon epäpuhtaudet pintaan. Joo, ei nostanut. Nyt samaisessa paikassa maiostetaan ihmevoiteita, jotka silottaa rypyt. Joo, en mene toista kertaa lankaan.
Mailasin juuri tilata! On niin vaikuttava mainos!!
😄
Vierailija kirjoitti:
Korvavalot. Oulun yliopiston tutkimuksiin viittaaminen markkinoinnissa johti harhaan...
Minäkin ostin korvavalot. Mutta vieläkin mietin voisiko se auttaa jotakuta.
jokutaas kirjoitti:
Vesisänkyä lähes kaikki tuntuivat kehuvan 30-40 v sitten. Miksei heillä ole enää sitä sänkyä?
Koska se vie tilaa ja ne aiheutti paljon vesivahinkoja. Ovat kyllä tosi hyviä nukkua, mutta sängystä ylöspääseminen onkin sitten eri juttu. Tuntuu vähän samalta kuin yrittäisi veneestä siirtyä maalle.
Vierailija kirjoitti:
Ostin piikkimaton ja tanssitangon. Ei niitä kehtaa edes myydä.
Minä käytän piikkimattoa päivittäin. Käyttänytc10v. Ja muutama ystävä myös.
Erityisesti unettomuuteen.
Oikea kohtaaminen kirjoitti:
Joka toinen viikonloppu vanhemmuus. Nyt kun olen luopunut siitä niin olen saanut tilalle oikeita kohtaamisia:
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Saanko veikata:. Ne lapset ei ole sun luona koskaan vkl. Sä tapailet niitä siis silloin, kun SUA huvittaa. Ja milloin SULLA on sitä aikaa. Tunnin tai kaksi silloin tällöin.
Sulla on kaikki viikonloput vapaat, exällä ei koskaan. Sitä sinä tällä olet hakenutkin.
Syömässä ja kahvilassa ei tarkoita mitään oikeata kohtaamista, vaan siihen sulla olisi ollut mahdollisuus siellä omassa kodissasi, mutta sua ei huvittanut.
Lapset lienee jo sen ikäisiä, että saivat itse sanoa, miten haluavat sua tavata ja koska sun luona ne ei viihtyneet, niin tokihan tuo on heillekin helpompaa.
Olet kirjoittanut tämän esitelmäsi tänne jo monet kerrat ja eri ketjuihin, tarkoituksenani tietysti saada aikaan keskustelua SINUN tilanteestasi ja ärsyttääksesi äitejä, joiden ex-miehet ei viitsisi ottaa lapsia luokseen, koska ei kiinnosta lapset kuin tipoittain silloin tällöin vähän aikaa. Ei välttämättä silloinkaan, mutta pitäähän sitä pitää yllä jonkinlaista kuvaa siitä, kuinka sinä lapsiasi kovastikin tapaat.
Isyys on sinulta hukassa, ei sitä millään kahvilla käynnillä hoideta.
Valitettavasti tollasia isiä on paljon ja seurauksiakin on nähtävissä. Lapset ja nuorethan voi huonommin kuin ikinä ja nuorisorikollisuus on räjähtänyt käsiin.
Oletko muuten kovastikin ollut yhteyksissä esim. lastesi opettajiin, huolehtinut Wilman käytöstä, käynyt vanhenpain illoissa jne.?
Tilasin kerran jeggingsit. Näytin kuin aikuiselta vauvan potkuhousuissa. Palautin jeggingsit.
Vierailija kirjoitti:
Oli joku buumi, missä kehuttiin fluoritonta hammastahnaa. Fluoria haukuttiin ja sanottiin, että se pilaa suunnilleen aivot. Minä raukka säikähdin ja aloin pestä hampaat niillä ns luonnonmukaisilla tahnoilla, joissa ei ole yhtään fluoria.
Vuoden fluorittomuushömpöttelyn jälkeen seurauksena tuhottomasti reikiä ja kalliit hammaslääkärilaskut. Nyt pesen taas kiltisti fluorilla ja reiät pysyneet poissa.
Tarkoitat varmaan jotain luontaistuotehammastahnoja/soodaa tms? Oikeastihan hammastahnassa ei tarvitse olla fluoria. Oon joutunut viime aikoina ostamaan apteekin fluorittomia hammastahnoja, koska suupieli jatkuvasti rikki. Hammashoitaja vakuutteli että ovat ihan yhtä suojaavia vaikkeivat vaahtoakaan tms...
Ainut mikä ärsyttää on niiden hinta.. ihan järkyttävän kalliita ja apteekissa tyyli 1 kpl hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a. Olen sillä lailla erikoinen tyyppi, että ajattelen itsenäisesti, enkä lähde mukaan mihinkään hömpötyksiin. Toki jään noiden hömpötyksien jakamisen ilosta paitsi. Pidän silti tästä ominaisuudestani.
Älä jaksa. Kaikki ihmiset on jossain määrin ja jollain tavalla manipuloitavissa. Jos olisit oikeasti ihminen, joka ajattelee kuten väität "itsenäisesti," tekemättä koskaan virhearviointeja ja päätymättä koskaan tilanteeseen, jossa joutuu myöntämään, että ei olisi kannattanutkaan, et voisi ikinä kokeilla mitään uutta
etkä aloittaa mitään sellaista, mistä et tiedä täydellisesti kaikkea, ja sellaistahan ei voi olla.
Et nyt vain näe asiaa oikeasti.
Yrität nyt esittää, että olet erityinen, mutta ethän todellakaan ole.
Montaakin asiaa, mihin on järkiperäisestikin uskonut ja mihin on mennyt mukaan, voi myöhemmin kutsua hömpötykseksi.
Kutsuisin hömpötykseksi esim. Suomessa 50-80 -luvulla voimissaan elänyttä kommunismia. Aatteen pauloissa oli mukana erittäinkin järkeviä, jalat maassa olevia, koulutettuja ja ainakin omasta mielestään itsenäisesti ajattelevia ihmisiä. Sillä aatteella vain ei ollut minkäänlaista aitoa päämäärää, vaan enemmänkin sitä ohjasi tunne ja asenne.
Mutta varmasti heistä monikin siis uskoi olevansa itsenäinen ajattelija.En ole henkilö kenelle vastasit mutta voisin olla.
En oikeasti keksi mihin trendiin tai hömpötykseen olisin lähtenyt mukaan.
Oikeastaan minua ärsyttää kaikki se hössötys mitä eri asioista pidetään kun tulee asia mihin täytyy ottaa osaa koska muutkin ottavat.
Ajatuskin siitä, että kokeilisin jotain trendikästä vain koska muutkin nyt tekevät niin on vierasta.Koronan alussa porukka kuka ei ole ikinä leiponut mitään hifistelee jotain juurileipää koska muutkin.
Vaatteita ostetaan sen perusteella mitä joku influenseri käyttää.
Tiktokissa joku tekee jotain niin heti ollaan testaamassa itsekin.Fucking muiden perässä kulkevat sopulit joille on tärkeää vain kokea sitä mitä muut juuri silloin kokevat.
Villi arvaus: av-palstalle olet lähtenyt mukaan. Että sellainen hömpötysten vastustaja siellä 😂
Niin mutta onks tää hömpötystä?
Voi ajankulukseen höpistä ihmisten kanssa, joskus ihan asiaakin.
Ei maksa mitään.
Ei pakota mihinkään, voi olla kirjoittamatta mitään ja voi olla poiskin täältä, ei kukaan vaadi eikä kaipaa.
Täähän on vähän niin kuin viihdettä, mutta myös monilta osin vertaistukea.
Joskus nää jutut täällä on tosi hauskoja.
Totta on, että tähän voi jopa koukuttua, mutta niinhän sitä voi koukuttua moneen muuhunkin asiaan.
Onko ihmisten kanssa keskusteleminen hömpötystä?
On yksinäisiä ihmisiä, jotka on syystä tai toisesta sidottu olemaan kotonaan, kontakteja ei juuri ole, eikö tällainen palsta tai ylipäänsä netissä keskusteleminen ja netin käyttäminen ole melko hyväkin asia joskus?
Netti voi olla vaarallinen, mutta myös hyvin tarpeellinen.
En minä sanoisi tätä hömpötykseksi.
Tai sitten sen pystyy arvioimaan vasta vuosien päästä, että oliko viisasta vai ei.
Ostin Jumpsuitin -muistatteko ne ylikalliit eriväriset haalarit vuosilta viimevuosikymmenen vaihteesta noin.
Vierailija kirjoitti:
New age -höpinät. Kesti vuosia huomata new age -pohjainen höpötys myös työpaikkojen tsemppipuheessa, kehitysmenetelmissä, harrastuspiireissä, coacheissa, jne. Tosiasiassa tarkoitus on vain pinota rahaa omistajille, ei mulle eikä mun hyvinvointiin. Jos minulla olisi menestyvä yritys, en veisi sitä pörssiin ja palkitsisin tuloksesta kaikkia työntekijöitä tasaisesti, ihan johdosta siivoojiin.
Niin. Outoa. Odottaisi että oikeasti henkiset harrastavat niitä erikseen. Jos sitä on joka paikassa, kyseessä voi olla rahastus tai jos on rihkamaa, eikä laatua. Saa olla tarkkana. Taukohuonepuhe on erikseen myös.
Kpop.
No, on vieläkin jotain biisejä, joista pidän, mutta 99% kpop kuulostaa ihan samalta, bändejä ei erota toisistaan.
Olin vihreiden jäsen 2000-luvun alkupuolella. Olin vaan vuoden verran. Sen vuoden aikana selvisi, ettei vihreät ole mikään aito ympäristöpuolue vaan kapitalistinen kaupunkilaisten puolue.
Koronavouhotus. Maskit. Rokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Ostin piikkimaton n. 6 vuotta sitten, vai milloin se villitys nyt olikaan.
Niin minäkin, mutta ei ollut hömpötys. Käytän vieläkin viikoittain. Toisin kuin Tv- shopista ostamaani vatsalihaslaitetta. Vaikka laitan vastukset nollille, en saa yhtäkään liikettä tehtyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli joku buumi, missä kehuttiin fluoritonta hammastahnaa. Fluoria haukuttiin ja sanottiin, että se pilaa suunnilleen aivot. Minä raukka säikähdin ja aloin pestä hampaat niillä ns luonnonmukaisilla tahnoilla, joissa ei ole yhtään fluoria.
Vuoden fluorittomuushömpöttelyn jälkeen seurauksena tuhottomasti reikiä ja kalliit hammaslääkärilaskut. Nyt pesen taas kiltisti fluorilla ja reiät pysyneet poissa.Tarkoitat varmaan jotain luontaistuotehammastahnoja/soodaa tms? Oikeastihan hammastahnassa ei tarvitse olla fluoria. Oon joutunut viime aikoina ostamaan apteekin fluorittomia hammastahnoja, koska suupieli jatkuvasti rikki. Hammashoitaja vakuutteli että ovat ihan yhtä suojaavia vaikkeivat vaahtoakaan tms...
Ainut mikä ärsyttää on niiden hinta.. ihan järkyttävän kalliita ja apteekissa tyyli 1 kpl hyllyssä.
Meneeköhän sulla nyt asiat sekaisin? Vaahtoamaton hammastahna ei ole sama asia kuin fluoriton. Apteekin hoitavat herkän suun hammastahnat sisältävät kyllä yleensä fluoria. Eikä fluori ole se ainesosa joka aiheuttaa suupielen haavaumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama lastenvaatemerkki, joiden tiettyjä malleja piti metsästää nettihuutokaupoissa huippuhinnoilla. Silloin tuntui että oli hyvä jälleenmyyntiarvo ja vaateryhmien seuraaminen oli kivaa harrastetta pienen esikoisen kanssa. Meillä onneksi kolme lasta niin ollaan ehditty nämä ihanat jo pois muodista menneet vaatteet käyttää. Itse tykkään näistä pikkulasten vaatteina edelleen mut myyntiarvoa ei kyllä enää ole 😂
Muutamia vuosia sitten näkyi tätä villitystä. Ja tietenkin esikoisten kanssa. Itsekin ensimmäisen lapsen ollessa pieni mietin ja selvitin tosissani näitä merkkiasioita, joka naurattaa nyt, kun kaksi lasta on jo kouluiässä. En siis onneksi ostellut mitään näitä överihintaisia vaatteita, vaan onneksi tajusin, että lapsi pysyy hengissä ihan ilmankin, eikä oma mainekaan (edes äitinä) mennyt pilalle vaikka lapsilla on joskus 0,20e kirpparipöksyt.
Mutta nämä on näitä millä kokemattomia äitejä rahastetaan, vedotaan epävarmuuteen.
Mun lasten ollessa pieniä oli jo miikkarien kulta-aika vähän takana päin, ei luojan kiitos tullut haksahdettua ylihintaisiin sydänpyllyhaalareihin ym. Mutta kyllä ne lapsen vaatteet tuntui hirveän tärkeiltä silloin nuorena esikoisen äitinä, ja halusi kuulua joukkoon käyttämällä samanlaisia kuin muillakin. Itse kyllä shoppailin kirppiksillä kun ei ollut rahaa uutena ostaa, mutta kyllähän siihen tuli tuhottomasti aikaa ja energiaa käytettyä.
Joillain se vauva-ajan vinksahtaminen ulottuu myös erittäin kalliisiin tuotteisiin, kuten lastenvaunuihin. Muistan kun kävin samaan aikaan raskaana olevan kaverin kanssa vaunukaupassa testailemassa vaunuja. Itselle tärkeitä ominaisuuksia oli ketteryys, turvallisuus ja säilytystila. Löysinkin kevyet vaunut, jollaiset ostin käytettynä netistä. Kaveri jauhoi vain tietyistä merkeistä, eikä edes testannut mitään muita. Nämä hänen hankkimansa merkkivaunut maksoivat uutena reilusti yli tonnin, ja tuntui että painoivatkin yli tonnin. Kaverin vaunuilla ei päässyt sisään kaikkiin kahviloihin, oli raskaat nostaa autoon, ja kulkivat huonosti lumihangessa, mutta näkyipä merkki ja oli siinä kahvikupin pidike (varmaan juuri siksi kun ei mahdu kahvilaan).
Kyllä, minäkin vähän haksahdin tähän vaunuhulluuteen ja niiden varusteluun. Onneksi oli järkeä ostaa käytettynä, ja hyvin pidettynä ne sai aika samalla hintaa myytyä eteenpäin, enkä jumiutunut tiettyihin merkkeihin vaan kokeilin vähän erilaisia. Suosikki löytyi kyllä niistä kalliimmista merkeistä, laadun huomasi kaikessa.
Mä ostin käytettynä sydänpylly haalarit.
Ompelin nappeja ylemmäksi, jotta saatiin käyttöaikaa pidemmäksi.
Onneksi sain ne myytyä