Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja pyysi työterveyden sairaskertomuksen

Vierailija
07.10.2019 |

Ovat siis irtisanomassa minua pitkän sairausloman vuoksi. Minulle tuli taas vuoden sairausloma. Onko pakko lähettää sairaskertomus työnantajalle? Työterveys sanoi että on koska pyytävät sitä. Pelkään että asiat leviää siitä ympäri kaupunkia koska haluavat tosiaan minusta eroon.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajahan ei maksa vuden mittaista sairaslomaa. Sen maksaa kela. Joten älkää turhaan säälikö työnantajaa.

Vuodenmittaisia sairaslomia tulee esim syöpien yhteydessä. Ihmiset eivät ole pitkiin aikoihin työkykyisiä, mutta osa heistä paranee ja pystyy palaamaan yöhön. Olisi aika inhaa ottaa pois paikka, mihin palata. Enkä näe, miksi syöpäsairaan pitåisi ”itse tajuta irtisanoutua” ainakaan niin kauan kuin vähänkään toivoa on.

Riippuu tapauksesta minkälaisia sairauslomia syöpäsairaalla on. Meidän firmassa ollut kaksi syöpäpotilasta ja max kuukauden olivat kerralla pois hoitojen aikana. Molemmat parantuneet ja edelleen töissä.

Vierailija
22/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti te huutelijat joudutte myös pitkälle sairaslomalle ja saatte potkut töistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VUODEN sairasloma! Käy työnantajaa sääliksi kun joutuu tuollaista sontakasaa sietämään. Älyäisit irtisanoutua itse.

Toivon sinulle oikein lämpimästi aggressiivista, uusiutuvaa syöpää, hankalaa reumaa tai nopesti etenevää ms-tautia. Toivottavasti oireita alkaa tulla jo tämän vuoden puolella :)

eri

Vierailija
24/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei siis maksa palkkaa sulle ja saat kuntoutustukea? Kuule, et toimita mitään terveystietoja kellekään, vaan lähde siitä yrityksestä kävelemään kuormittamasta sen toimintaa.

Jos aapeelle maksetaan kuntoutustukea, niin ei ap kuormita typnantajaa mitenkään. Työnantaja ei maksa kuntoutustukea.

Kyllä kuormittaa olemalla 'ehkä' työvoimaa. Työnantajan työnsuunnittelu kärsii ja luo lisäpaperityötä. Ei yritykset ole lähtökohtaisesti mitään hyväntekeväisyyslaitoksia. Pahoittelen kyynistä suhtautumistani, mutta jos ap:lla nyt on jokin sellainen tilanne, jossa työkykyä ei todennäköisesti tulla ikinä saavuttamaan, niin ehkä hän voisi vetäytyä työelämästä tai siirtyä toiseen paikkaan, johon tuo järjestely sopii.

Toivottavasti sinä ja kaikki läheisesi saatte syövän, oikein kivuliaan ja mahdollisimman pien. Pahoittelen jo etukäteen kyynistä suhtautumistani, Mutta kullekin ansionsa mukaan. Pas IAA ei maailma tarvitse.

Vierailija
25/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/25 korjaa pa skaa ei maailma tarvitse.

Vierailija
26/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät pysyvästi työkyvyttömäksi viimeisin työnantaja joutuu maksamaan eläkkeesi siihen asti kun jäät eläkkeelle. Jotta ihan varmasti tulet irtisanotuksi ja työnantajan olisi se pitänyt jo tehdä. TAAS vuoden saikku kuulostaa todella pahalta. Ihmettelen minäkin mahdatko olla enää koskaan työkykyinen. Tossa tilanteessa pitäisi ymmärtää irtisanoutua itse, vai voitko rehellisesti sanoa että joku päivä kykenet vanhaan työhösi?

Työnantaja joutunee jonkinlaiset korvaukset sulle maksamaan mutta se on pientä verrattuna siihen että joutuu maksamaan vuosia eläkettäsi. Enkä edes usko että paria, kolmea kuukautta palkkaa enempää joutuisi maksamaan laittomasta irtisanomisesta kun saikkusi on ollut pitkää ja tulee jatkumaan. Muu olisi kohtuutonta.

Toivottavasti kuntoudut ja  löydät itsellesi sopivaa työtä kun sen aika on, tsemppiä syksyyn.

Vierailija kirjoitti:

Oon kuntoutustuella. Työnantaja ei maksa palkkaa minulle.

Ap

Vierailija
27/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva nähdä nää huutelijat lähietäisyydeltä, että minkä näköistä porukkaa on. Tunnetaankohan me?

Uskallatteko päin naamaa avautua vai vaan netissä anonyyminä huudella?

Ap

Vierailija
28/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VUODEN sairasloma! Käy työnantajaa sääliksi kun joutuu tuollaista sontakasaa sietämään. Älyäisit irtisanoutua itse.

Työkaveri sairastui kahdesti syöpään. Valitettavasti hän kuoli sitten. 

Vierailija
29/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mielipiteitä suurimmalla osalla. Tuollaisten soisi joutuvan itse pitkälle sairaslomalle. Käsittääkseni työnantajalla ei ole oikeutta saada sairauskertomuksia, ainoastaan poissaolotodistukset/lausunnot. Tarkista vielä jostain ennen kuin alat lähettelemään mitään. Tsemppiä sulle <3

Vierailija
30/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jäät pysyvästi työkyvyttömäksi viimeisin työnantaja joutuu maksamaan eläkkeesi siihen asti kun jäät eläkkeelle. Jotta ihan varmasti tulet irtisanotuksi ja työnantajan olisi se pitänyt jo tehdä. TAAS vuoden saikku kuulostaa todella pahalta. Ihmettelen minäkin mahdatko olla enää koskaan työkykyinen. Tossa tilanteessa pitäisi ymmärtää irtisanoutua itse, vai voitko rehellisesti sanoa että joku päivä kykenet vanhaan työhösi?

Työnantaja joutunee jonkinlaiset korvaukset sulle maksamaan mutta se on pientä verrattuna siihen että joutuu maksamaan vuosia eläkettäsi. Enkä edes usko että paria, kolmea kuukautta palkkaa enempää joutuisi maksamaan laittomasta irtisanomisesta kun saikkusi on ollut pitkää ja tulee jatkumaan. Muu olisi kohtuutonta.

Toivottavasti kuntoudut ja  löydät itsellesi sopivaa työtä kun sen aika on, tsemppiä syksyyn.

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nat seiltako olet elämänarvoisi saanut? Tuttava teki huipputulosta työnantajalleen 23 vuotta, sitten sairastui vakavasti, oli pitkään sairaslomalla, kolmen vuoden jälkeen palasi töihin ja voi nyt hyvin. Sinustako hänet olisi pitänyt irtisanoa kun sairastui?

Todella toivon, että sinua kohtaa vakava sairastuminen ja että sinut irtisanotaan. Tiedän, ettet opi sittenkään, mutta hyvää se sinulle tekee.

Vierailija
31/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva nähdä nää huutelijat lähietäisyydeltä, että minkä näköistä porukkaa on. Tunnetaankohan me?

Ap

Aloituksessasi ei käy kaikki faktat ilmi. Eikä tarvitsekaan tunnistautumussyistä. Mutta me emme tiedä, mikä on syynä noin pitkälle saikulle ja mahdatko edes haluta kuntoutua ja jatkaa työtäsi normaalisti jossain vaiheessa. Jos esim. toivoa työkyvyn palautumisesta ei olisi, niin eikö se olisi kaikkien etu siirtyä työkyvyttömyyseläkkeelle? Niin, ongelmana on, että emme tiedä tarkemmin, että mikä on työpaikkasi, mikä sun sairaus on, mikä on tulevaisuudennäkymäsi. Sinut ns tuomitaan suppeiden tietojen vuoksi. Nyt aloituksesi vaikuttaa siltä, että saikutat toistuvasti pitkästi lähes tulkoon ilman toivoa pysyvästä työhön paluusta. Ehkä siksi kommentoijilla on nihkeä asenne sua kohtaan? On vaikeaa antaa sympatiaa tietämättä tarkemmin syitä tuohon kuvioon.

Vierailija
32/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut irtisanoivat ja olin yli 7 vuotta saikulla sen jälkeen.

Mikähän älykkö se siellä kirjoittelee?

Vierailija
33/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työnantaja saa kyllä ihan laillisesti irtisanoa, jos hänellä ei ole tarjota sopivaa työtä ja työkyky on pysyvästi alentunut.

Vierailija
34/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajahan ei maksa vuden mittaista sairaslomaa. Sen maksaa kela. Joten älkää turhaan säälikö työnantajaa.

Vuodenmittaisia sairaslomia tulee esim syöpien yhteydessä. Ihmiset eivät ole pitkiin aikoihin työkykyisiä, mutta osa heistä paranee ja pystyy palaamaan yöhön. Olisi aika inhaa ottaa pois paikka, mihin palata. Enkä näe, miksi syöpäsairaan pitåisi ”itse tajuta irtisanoutua” ainakaan niin kauan kuin vähänkään toivoa on.

Ei syöpäkään ole sellainen asia, minkä vuoksi työnantajaa täytyisi roikottaa löysässä hirressä. Työnantaja ottaa mieluummin jaksavan ja kykenevän työntekijän siihen tilalle. Nyt on raha tiukassa monessa paikassa ja tarvitaan tekijöitä, ei sairasvuoteella makaajia. Voihan sitä hakea uudelleen työpaikkaansa jos tulee kuntoon.

Vierailija
35/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako tonnia/kk sinä tienaat työnantajallesi nettona?

Vierailija
36/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aloituksessasi ei käy kaikki faktat ilmi. Eikä tarvitsekaan tunnistautumussyistä. Mutta me emme tiedä, mikä on syynä noin pitkälle saikulle ja mahdatko edes haluta kuntoutua ja jatkaa työtäsi normaalisti jossain vaiheessa. Jos esim. toivoa työkyvyn palautumisesta ei olisi, niin eikö se olisi kaikkien etu siirtyä työkyvyttömyyseläkkeelle? Niin, ongelmana on, että emme tiedä tarkemmin, että mikä on työpaikkasi, mikä sun sairaus on, mikä on tulevaisuudennäkymäsi. Sinut ns tuomitaan suppeiden tietojen vuoksi. Nyt aloituksesi vaikuttaa siltä, että saikutat toistuvasti pitkästi lähes tulkoon ilman toivoa pysyvästä työhön paluusta. Ehkä siksi kommentoijilla on nihkeä asenne sua kohtaan? On vaikeaa antaa sympatiaa tietämättä tarkemmin syitä tuohon kuvioon.

Työkyvyttömyyseläkkeellehän voikin jokainen siirtyä, noin vain halutessaan, siitä vain ilmoittamaan, että jään nyt eläkkeelle.

Nyt ei ollutkaan kyse siitä, hyväksyykö tämän palstan typerämpi osa (eli sinä ja kaverisi) sairastamisen, oli kyse siitä, pitääkö terveystiedot antaa.

Mutta kaltaisellesi heikkolahjaiselle on tietysti vaikea ymmärtää lukemaansa, kun on kiire tuomitsemaan sairastunut.

Vierailija
37/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syöpäkään ole sellainen asia, minkä vuoksi työnantajaa täytyisi roikottaa löysässä hirressä. Työnantaja ottaa mieluummin jaksavan ja kykenevän työntekijän siihen tilalle. Nyt on raha tiukassa monessa paikassa ja tarvitaan tekijöitä, ei sairasvuoteella makaajia. Voihan sitä hakea uudelleen työpaikkaansa jos tulee kuntoon.

Niinpä, minäkään en nyt ihan ymmärrä näitä, jotka toivoo jollekin nyt kamalaa sairautta ja syöpää siksi, että on työnantajan puolella tässä asiassa. Siis eikö mitään muuta työtä voi enää ikinä saada, kun palautuukin työkykyiseksi? Miksi on pakko roikkua jossain työpaikassa, jos ei edes kykene työskentelemään siellä? Eikö voisi keskittyä toipumiseen, eikä selitellä henkilökohtaisia terveystietojaan työnantajalle?

Vierailija
38/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä luottamusmieheen tai liittoon. Jos ole jäsen.

Vierailija
39/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, minäkään en nyt ihan ymmärrä näitä, jotka toivoo jollekin nyt kamalaa sairautta ja syöpää siksi, että on työnantajan puolella tässä asiassa. Siis eikö mitään muuta työtä voi enää ikinä saada, kun palautuukin työkykyiseksi? Miksi on pakko roikkua jossain työpaikassa, jos ei edes kykene työskentelemään siellä? Eikö voisi keskittyä toipumiseen, eikä selitellä henkilökohtaisia terveystietojaan työnantajalle?

Eli jokainen hyvä työntekijä, joka sattuu sairastumaan, pitää potkia pois? Nat sis mi on todella lähellä nyt, eikö voitaisi saman tien sopia, että ap saunan taakse. Aika moni porvari varmasti tunnistaa itsestään tuon aat un aatteen.

Vierailija
40/53 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä luottamusmieheen tai liittoon. Jos ole jäsen.

Vaikka et olisikaan, kyllä ne neuvoo eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme