Miksi roosanauha on paljon enemmän esillä kuin miesten vastaava, sininauha?
Miesten etirauhassyöpä on kuitenkin erittäin yleinen ja verrattavissa naisten rintasyövän yleisyyteen. Sininauha on olemassa, muttei sitä markkinoida näin kuten roosanauhaa. Rintasyövän voi yhä useimmiten parantaa. Niin toipuu eturauhassyövästäkin hyvällä säkällä, mutta se koskee miehen henkilökohtaisimmalle alueelle. Sänkyhommien jättäminen on varsinkin nuorempien sairastuneiden taakka, samoin pysyvä tai ajoittainen virtsanpidätysongelma. Nainen saa uuden rinnan leikkauksella. Mitä mies saa? On paljon vaikeampi tilanne. Tutkimusta tarvitaan ja mielestäni keräys miesten sininauhan kautta tulisi olla yhtä lailla esillä kuin naisten roosa. Olemme päälle nelikymppinen pariskunta ja kyllä, mieheni on tässä tuskaisassa tilanteessa. Että mikä hoito, mitkä seuraukset sitä ottaisi, kun houkuttavaa vaihtoehtoa ei ole. Tietenkin elämän jatkuminen on luovuttamaton päämäärä, mutta millaisena se jatkuu, jää nähtäväksi.
Kommentit (153)
Koska uhriutuminen on enemmän naissukupuoleen liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vastaukset taas. Tältä palstalta taitaa olla turha odottaa mitään älyllisempää. Ihan vaan tiedoksi, että jos mies sairastuu, se koskee todella paljon naisen elämään myös. Toivottavasti kaksi ekaa vastaajaa eivät joudu tekemisiin tän asian kanssa. Ei mulla muuta.
Ap.Jos nainen sairastuu rintasyöpään, niin sekö ei kosketa miestä? Totuus on vain se, että miehet eivät kampanjoi asiaa, kuten naiset...
Mutta miksi naiset niin empaattisina kampanjoivat naisten ongelmien puolesta? Eikö sitä tasa-arvoa edustetakaan?
Mikseivät miehet kampanjoi kenenkään puolesta? Eivätkö he edusta tasa-arvoa?
Millä todistat, että roosanauhan takana ei olisi missään kohtaa organisaatiota lainkaan miehiä? Puhut vain miltä tuntuu.
Yksi näkökulma on se, että esim. minä täällä o/ kuulen koko sininauhasta nyt ensimmäistä kertaa. Eli taitaa olla näkymättömämpi juttu kuin tuo naisten roosanauha. Itse en osta edes roosanauhaa, koska en sitä kuitenkaan tuossa rinnapielessä pitäisi. En vain ole sen tyylinen. Voin silti vallan hyvin laittaa muuten keräyksiin, kun niitä kohdalleni tulee, koskettaa keräys sitten miesten tai naisten syöpiä tai muuta.
N44
Ihan turha haaskata paukkuja eturauhassyöpää vastaan, kun mies ei mene lääkäriin kuitenkaan. Vain siitä johtuu niiden lyhyempi elinajanodote; ne eivät hoida itseään. Lihovat, juovat, polttavat, pössyttelevät. Ei mitään omaavastuuta mistään.
Saikkua otetaan maanantaisin mutta lääkäriin ei mennä vaikka verta kustaisiin. Miksi tämäkin asia pitäisi naisten hoitaa? Katsooko emäntä vierestä kusemistasi, ap? Etkö osaa varata lääkäriaikaa? Täytyykö pidellä kädestä kun lääkäri työntää sormet pyllyyn?
Vierailija kirjoitti:
Koska uhriutuminen on enemmän naissukupuoleen liittyvää.
Höhöhö, olet sokea miesulinalle. Naiset nimenomaan eivät enää suostu uhriksi, mutta miehet eivät muuta osaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä menee nyt tunteisiin tämä vähän liikaa. Syöpä on sairaus jossa ei ole mitään hävettävää, kenelläkään. Ottaa vaan mallia naisten kampanjasta ja tekee perässä, eikä uhriudu.
Kaikki kirjoittajat tässä ketjussa on NAISIA, älyätkö millään?
Minä ainakin olen transgender, se on totta koska kerron sen näin netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vastaukset taas. Tältä palstalta taitaa olla turha odottaa mitään älyllisempää. Ihan vaan tiedoksi, että jos mies sairastuu, se koskee todella paljon naisen elämään myös. Toivottavasti kaksi ekaa vastaajaa eivät joudu tekemisiin tän asian kanssa. Ei mulla muuta.
Ap.Jos nainen sairastuu rintasyöpään, niin sekö ei kosketa miestä? Totuus on vain se, että miehet eivät kampanjoi asiaa, kuten naiset...
Mutta miksi naiset niin empaattisina kampanjoivat naisten ongelmien puolesta? Eikö sitä tasa-arvoa edustetakaan?
Miksei miehet kampanjoi edes miessukupuolta koskevia asioita? Miehetkö ei edusta tasa-arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Älyllistä on sinun mielestäsi miesten itsesääli. Naisten vastuu omasta terveydestään taas epä-älyllistä. Mitä jos vaatisit vain kaikilta samaa, myös itseltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät miehet kampanjoi kenenkään puolesta? Eivätkö he edusta tasa-arvoa?
Millä todistat, että roosanauhan takana ei olisi missään kohtaa organisaatiota lainkaan miehiä? Puhut vain miltä tuntuu.
Höpö höpö taas, todista itse olkiukkosi. Ja lopeta uliseminen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha haaskata paukkuja eturauhassyöpää vastaan, kun mies ei mene lääkäriin kuitenkaan. Vain siitä johtuu niiden lyhyempi elinajanodote; ne eivät hoida itseään. Lihovat, juovat, polttavat, pössyttelevät. Ei mitään omaavastuuta mistään.
Saikkua otetaan maanantaisin mutta lääkäriin ei mennä vaikka verta kustaisiin. Miksi tämäkin asia pitäisi naisten hoitaa? Katsooko emäntä vierestä kusemistasi, ap? Etkö osaa varata lääkäriaikaa? Täytyykö pidellä kädestä kun lääkäri työntää sormet pyllyyn?
Ap vastaa vielä kerran. Olemme mieheni kanssa päälle nelikymppinen pariskunta. Kirjoitin tämän aloituksessani. Olen nainen, siksi tämä koskettaa minua. Jo nyt on touhua täällä, kun jatkuvasti mieheksi luullaan! Yllättävän paljon sekavia vastauksia heti aamusta kyllä on. Nostin siis asian esille, joka mielestäni ansaitsisi huomiota, niin paljon nämä sairaudet yleistyvät koko ajan. Propo ainakin markkinoi sininauhaa. Se on eturauhassyövän tutkimuksen ja tukemisen tunnus. Kuten roosanauha on rintasyövässä. Päihdetyö ja muu on ihan asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä menee nyt tunteisiin tämä vähän liikaa. Syöpä on sairaus jossa ei ole mitään hävettävää, kenelläkään. Ottaa vaan mallia naisten kampanjasta ja tekee perässä, eikä uhriudu.
Kaikki kirjoittajat tässä ketjussa on NAISIA, älyätkö millään?
Minä ainakin olen transgender, se on totta koska kerron sen näin netissä.
Minä olen mies ja välillä häpeän ja vihaan oman sukupuoleni vähäjärkisiä edustajia.
Ap mene stna lääkäriin, ei se ole muijasi asia sinua sinne raahata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Sininauha ole säätiö, joka avustaa päihde- ja mielenterveysongelmaisia sekä kodittomia?
Juu, minäkään en ole koskaan kuullut mistään eturauhassyöpänauhoista.
Tarkistin googlesta, marraskuussa 2018 on ollut
eturauhassyöpäkampanja Sininen nauha. Mennyt ihan täysin ohi, vaikka mieheni sairastaa eturauhassyöpää. Sininauha on tuo, mitä aiemmin sanoin.
Ei siis ole tekemistä Sininauhasäätiön kanssa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Sininauha ole säätiö, joka avustaa päihde- ja mielenterveysongelmaisia sekä kodittomia?
eturauhassyöpäkampanja Sininen nauha. Mennyt ihan täysin ohi, vaikka mieheni sairastaa eturauhassyöpää. Sininauha on tuo, mitä aiemmin sanoin.
Tätä juuri tarkoitin, että kyllä kampanja on ollut. Se on vain jäänyt kiinnostavuudessa jotenkin sivuun tms. ap
Miten voi olla toisesta syövästä ”kateellinen”...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa vielä kerran. Olemme mieheni kanssa päälle nelikymppinen pariskunta. Kirjoitin tämän aloituksessani. Olen nainen, siksi tämä koskettaa minua. Jo nyt on touhua täällä, kun jatkuvasti mieheksi luullaan! Yllättävän paljon sekavia vastauksia heti aamusta kyllä on. Nostin siis asian esille, joka mielestäni ansaitsisi huomiota, niin paljon nämä sairaudet yleistyvät koko ajan. Propo ainakin markkinoi sininauhaa. Se on eturauhassyövän tutkimuksen ja tukemisen tunnus. Kuten roosanauha on rintasyövässä. Päihdetyö ja muu on ihan asia erikseen.
Olisiko syynä just se, että Sininauha säätiö on nimenomaan päihdetyön asialla ja moni liittää sininauhan just siihen? En minäkään ollut tiennyt, että sininauha liittyisi eturauhassyöpäänkin. Sininauha säätiön taas tiedän, koska lähistöllä on säätiön omistama kerrostalo, jossa asuu päihdeongelmaisia. Jos sininauhaa markkinoitaisiin, moni sekoittaisi sen Sininauha säätiön toimintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakaan tämä ei ole sukupuolikysymys nyt. On kyse siitä, että kahden sairauden tutkimus ja niihin liittyvissä asioissa tuen saaminen pitäisi olla yhtä korkealla tasolla. On totta, että sairaus koskettaa kumpaakin puolisoa molemmissa tapauksissa. On lapsellista kirjoitella, niinkuin jotkut tässäkin ketjussa. Voimia ap:lle.
Rintasyöpä tässä ehkä ainoa poikkeus, muuten naisten vaivoille lähinnä naureskellaan lääkärissä ja vähätellään. Tutkittu ilmiö, naisten terveysongelmia alidiagnosoidaan tai tahallaan leimataan esim. mt-ongelmiksi tai luulosairaudeksi. Ja synnytyksessäkin kivunlievitys kortilla, kun naisten osa nyt ilmeisesti on vaan kärsiä.
Onhan meillä papakoe ja mammografia. Ihan kutsutaan säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eturauhassyöpäkampanja Sininen nauha. Mennyt ihan täysin ohi, vaikka mieheni sairastaa eturauhassyöpää. Sininauha on tuo, mitä aiemmin sanoin.Tätä juuri tarkoitin, että kyllä kampanja on ollut. Se on vain jäänyt kiinnostavuudessa jotenkin sivuun tms. ap
Mahtaakohan johtua siitä, että miehiä ei kiinnosta tuollaisten asioiden kampanjointi toisin, kuin naisia?
Siksi koska miehiä ei tuollaiset humpuukit kiinnosta.
M28
Ul.i on vauva, ja tietenkin ulin puolesta pitää naisten hoitaa kaikki, muuten y-hyyyyyy.