Hulavanne "hulluus", uskooko
joku todella näitä juttuja, mitä nyt joka lehdessä vilisee?
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/86824161-1e42-492f-96cf-9fb7a…
Toisen luin vkl paikallislehdestä ja siinä rouva väitti, että pelkällä hulavanteen pyörityksellä on yli 30 cm vyötäröstä lähtenyt 8 kuukaudessa. Ei mitään muita elämänmuutoksia. Jos ylipainoa on reippaasti, niin ei siinä paino putoa rytinällä hulahulalla. Höpö höpö taas.. ja vanteet näkyy facebookista päätellen käyvän kaupaksi suhinalla.
Jutut on kyllä kuin ostoskanavalta joku vatsalihaslaite, jolla saa hetkessä sixbäckin. Tämäkin yleensä päättyy kaljabäckiin, kun niin potuttaa, ettei tulosta tullutkaan kuten mainoksessa.
Kommentit (19)
Selkävaivat on hävinneet täysin hulailun myötä. 15 min päivittäin, eikä selkään satu enää lainkaan (Tätä ennen kärsin vuosia jatkuvasta pienestä selkäkivusta. Lihaskuntoliikkeet, venyttelyt, aerobinen liikunta eivät auttaneet yhtään.) Jos näin pienellä saa olla kivuton, niin todellakin jatkan hulailua.
Jos joku reilusti ylipainoinen (käytin esimerkkiäsi) innostuu jostain, mistä tahansa, liikunnasta 8kk ajaksi niin sehän toimii.
Liikunta on terveellistä ja edistää laihtumista on se sitten mitä tahansa. Aika paljon saa pyöritellä että ilman ruokavaliomuutoksia jotain isompaa tapahtuisi. Itseään ei kannata pettää näissä asioissa.
Mitään paikallista laihduttamistahan ei ole olemassa (paitsi rasvaimu). Hulailu vähentää siis rasvaa vyötäröltä ihan samalla tavalla kuin vaikkapa vesijuoksu tai maastopyöräily; eli kulutetun energian verran.
Lihasmassan kasvaminen voi toki rasvan vähenemisen lisäksi vaikuttaa vartalon muotoon, ja lihaksista kasvavat ne, joita harjoitetaan. Mikään mainitsemistani lajeista ei kuitenkaan kovin merkittävästi kasvata lihasmassaa, koska niissä suoritukset ovat pitkäaikaisia ja matalalla rasituksella. Lihas kasvaa enemmän lyhytaikaisella korkealla rasituksella, kuten painoja nostamalla. Vaikutus kehon muotoon tulee siis hulailussa lähinnä laihtumisesta, jonka suhteen ei ole väliä, millä tavalla energiaa kulutetaan.
Jos jaksaa puolikin tuntia päivässä hulailla niin kyllä se jossain tuntuu. Hassua jos se on just hulavanne millä saa liikuttua, kun esim kävely ajaisi kyllä saman asian ja on IMO vähän mielekkäämpää hommaa.
Lopputulemana jengillä on nurkissaan thigh masterin vieressä hulavanne eikä sitäkään kukaan käytä.
Te jotka pyöritätte, pyöriikö vanteenne aina samaan suuntaan? Vai osaatko pyörittää myötäpäivään ja vastapäivään ja teet myös näin?
Jaa se on nyt muotia. Mulla on vanne ollut muutaman vuoden ajan, ei koko aktiivisessa käytössä. On se ihan kiva. Jutun nainen näyttää käyneen salilla, hänellä löytyi läskin alta aikamoiset pohkeet.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka pyöritätte, pyöriikö vanteenne aina samaan suuntaan? Vai osaatko pyörittää myötäpäivään ja vastapäivään ja teet myös näin?
Pyöritän molempiin suuntiin käytettävissä olevan ajan puoliksi. Toinen puoli on selkeästi helpompi, joten aluksi pyöritin siihen vaikeampaan suuntaan enemmän. Edelleen toinen sujuu hiukan helpommin, mutta olen kuitenkin siirtynyt tuohon puolet ja puolet systeemiin.
Vierailija kirjoitti:
Pyöritän tietenkin molempiin suuntiin. Myös sillä, miten asettaa jalkansa, voi tehdä paljon eroa ja tuoda vaihtelevuutta liikkeisiin.
Epäilijöille sanoisin, että minäkin olin alkuun skeptinen. Oon aina ollut turvonnut vatsan kohdalta, mutta hulailun myötä se katosi täysin. Kävelyllä yms. ei koskaan ollut vaikutusta vaan sillä pieneni lähinnä pylly, joka oli muutenkin pieni. Hulailu nyt vain on paras juttu ikinä.
Kyllä liikunnalla ja varsinkin keskivartsloliikunnalla on merkitystä. Eikä liikunnan tarvitse olla mitään himoliikuntaa kuten liikuntariippuvaiset uskovat. Hulavanteessa on se etu, että ajallisesti jo pienelläkin määrällä on vaikutusta.
Kaverin kanssa laihdutettiin. Hän ei liikkunut lainkaan ja minä liikuin useamman kerran viikossa. Vaikka painonpudotus oli meillä sama, niin vain minun laihtumiseni näkyi myös muille. Tämä tapahtui ennen hulavannevillitystä.
Voi olla kivaa ja vyötäröä vähän kaventaa, mutta camoon.. ei sillä kyllä esmes 20-30 kg lähde, siis pelkällä hulailulla. Jos henkilö jatkaa epäterveellistä syömistä, millä ne siivut on tulleetkin. Ja kyllä koko kropan kiinteytyminen vaatii muutakin liikkumista tai kuntoilua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikunnalla ja varsinkin keskivartsloliikunnalla on merkitystä. Eikä liikunnan tarvitse olla mitään himoliikuntaa kuten liikuntariippuvaiset uskovat. Hulavanteessa on se etu, että ajallisesti jo pienelläkin määrällä on vaikutusta.
Kaverin kanssa laihdutettiin. Hän ei liikkunut lainkaan ja minä liikuin useamman kerran viikossa. Vaikka painonpudotus oli meillä sama, niin vain minun laihtumiseni näkyi myös muille. Tämä tapahtui ennen hulavannevillitystä.
Eli teitkö pelkkiä vatsalihaksia? Jos et, niin tarinasi ei ole tässä verrannollinen yhtään.
Jos lähtötilanne on se, että on oikeasti todella lihava ja mahaa löytyy, niin kyllä siinä varmasti karisee sentit vyötäröltä jos sohvalla makaamisen vaihtaa hulailuun. Painokin saattaa pudota, mutta todennäköisesti ensi alkuun suurin muutos on kudoksiin kertyneen nesteen poistuminen vyötäröltä.
Hoikilla ja normaalipainoisilla vaikutus tuskin on yhtä dramaattinen, mutta uskon kyllä, että jonkinlaista kiinteytymistä voi säännöllisellä hulailulla saada aikaan. Ennen kaikkea aktivoi keskivartalon lihaksia ja sitä kautta mahdollisesti parantaa liikkuvuutta ja ryhtiä, mikä ainakin kaltaisellani istumatyöntekijällä on todella jees homma.
Minulla on vatsalihasten erkauma. Auttaisikohan hulailu siihen, normaalit sit-upit kun on kiellettyjen listalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vatsalihasten erkauma. Auttaisikohan hulailu siihen, normaalit sit-upit kun on kiellettyjen listalla.
Googlaamalla löytyy vaivaasi hyviä kuntoutusohjeita..
Minun vaimo on pyöritellyt, mutta yhtä kuvottava se on kuin ennenkin.
Ei nyt kolmeakymmentä senttiä sentään, kukas nyt on mennyt ja mihin ansaan! Hulailu on hyvää kotikuntoilua ja muokkaa kyllä vyötäröä, kun sitä oppii tekemään ja tekee sitkeästi. Hauskaa on ja mieluummin tekee edes jotain kuin vain istuu sohvalla. Itse olen tyytyväinen ostokseeni. Kunhan ihon kipu, joka tuli pyörittämisestä, laantui, se todella muuttui kivaksi. Ei siis ole mikään uskon asia! Keskivartalon lihakset tekevät tasaista työtä, en minä ainakaan aiemmin ole niitä tarpeeksi käyttänyt.