Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matkustamista pidetään niin itsestäänselvyytenä?

Vierailija
06.10.2019 |

Jossain keskustelussa joku vastasi, että lentää, koska on vähän vaikea muuten päästä Aasiaan. Niin kuin meidän pitäisi päästä Aasiaan. Ihan kuin siihen olisi joku itsestäänselvä oikeutus. Ihmiset on alkaneet matkustaa tällä tavalla kaukomatkaillen vasta muutaman vuosikymmenen. Tästäkö on pakko tehdä joku standardi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan käynyt missään kaukomatkoilla. Ihan hyvin pärjään ilmankin. Olen tehnyt joitakin Euroopan matkoja. Nyt, kun ilmastokysymyksistä keskustellaan niin paljon, olen päättänyt lentää todella harvoin, vain kerran viidessä vuodessa. Alan suosia kotimaanmatkailua.

Vierailija
2/6 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nimenomainen asia hämmentää eniten lentokeskustelussa. Mikä ihmeen pakko on päästä sinne pallon toiselle puolelle? Ei matkailu ole mikään ihmisoikeus vaan etuoikeus rikkaimmille tallaajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksityiset jetit ja niillä turha pärrääminen pitäisi kieltää heti. Ihan typerää, lentävät johki saastuttavalle superjahdille vaan.

Vierailija
4/6 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiaan pääsee kyllä junallakin. On päässyt jo ties kuinka pitkään! Miten tämä on jollekkin epäselvää? Monillehan on matkaelämys matkustaa esim. kuuluisa Trans-Siperian junamatka.

Toki junalla matkustaminen sinne kestää selvästi kauemmin kuin matkanteko lentäen. Mutta kun tekniikka kehittyy ja ilmastoasioita otetaan koko ajan enemmän huomioon, niin enpä pidä ollenkaan mahdottomana, että joskus rakennettaisiin luotijunayhteys Euroopan ja Aasian välillä. Mutta se luultavasti vaatisi useiden maiden yhteistyötä.

Vierailija
5/6 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mut miten mä sit pääsen ottaa selfieitä Dubaihin jos en lennä???

T: Somevaikuttaja

Vierailija
6/6 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kolmihenkinen perhe pääsee viikoksi Kanarialle alle tonnilla. Muistan kun meidän eka viikon Kanarian-matka lentoineen ja hotelleineen v. 1999 maksoi 15000 mk, joka oli tuohon aikaan posketon hinta. Samaten kotimaan reittilennot maksoi älyttömästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme