Voiko alapään pestä pelkällä vedellä?
Täytyy olla jotain urbaanilegendaa niiltä jotka väittävät pelkällä vedellä lutraavan. Pesuaineet jopa varta vasten intiimihygieniaan on keksitty ja oikealla pH arvolla varustettuja tuotteita saa edullisesti ihan halpiskaupoistakin.
Kommentit (16)
Ei PH ole kaikki. Minkä hyvänsä pesuaineen aineosaluettelo on täynnä kemikaaleja. Tarvitseeko herkkä alapään iho niitä? Ei tarvitse.
No ei tosiaankaan, kaikkea sitä kuuleekin. Mäntysuopaa kannattaa käyttää ja kyykkyvatkauksella tehostaa levitystä.
Ei ole hyväksi alapäälle että jatkuvasti saippualla lutrataan... voi tulehtua.
Voi, pesen aina. Tykkään sebamedilläkin, mutta harvemmin sitä kaapissa on.
Ei kun lipeällä!
...kysy miltä tahansa gynekologilta, ne suosittelee ihan vaan vesipesua. Kaiken maailman saippuat, hajusteet ja intiimipesuaineet häiritsee alapään luontaista bakteerikantaa ja happamuutta, ja kohta ollaankin niiden pesuaineiden kanssa lutratessa siinä tilanteessa että kirjoitellaan palstoille kuinka haisee ja kutisee vaikka kuinka pesee.
Mieluiten miehensä kusella, niin että mies kusee sen puhtaaksi. Gynde suositteli.
Vierailija kirjoitti:
Ei PH ole kaikki. Minkä hyvänsä pesuaineen aineosaluettelo on täynnä kemikaaleja. Tarvitseeko herkkä alapään iho niitä? Ei tarvitse.
Lacto Line on hyvä ja halpa. Ei ole mitään vaarallisia tai herkkää ihoa haittaavia ainesosia.
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten miehensä kusella, niin että mies kusee sen puhtaaksi. Gynde suositteli.
Ja spermat sisään.
Mullekin lääkäri suositellut, että niitä hyviä intiimipesuaineitakin vain menkkojen aikana. Eipä ole sen ohjeen jälkeen ollut yhtäkään virtsatietulehdusta.
Mä pesen ulkopuolelta saippualla, häppärien välistä vedellä.
Lähes aina pesen pelkällä vedellä, eikä haise miltään silakalta. Niinä kertoina kun olen pessyt sitä pesuaineella (ihan intiimialueelle tarkoitettuja), olen saanut hiivatulehduksen, joten ei enää kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Seksi pitää paikat puhtaana! Se valkoinen ihmeneste tosin, ei virtsa.
Karvoituksen pesen saippualla, mutta muuten ihan vedellä.
Voi kuulemma kun gyne suosittelee.