Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nousisiko syntyvyys, jos naisen eläkkeeseen lisättäisiin 250 €/kk jokaisesta lapsesta?

Vierailija
05.10.2019 |

Totuushan on, että lasten synnyttäminen vaikuttaa nimenomaan naisen työuran ansioihin ja sitä myöten myös eläkkeeseen pienentävästi. Vanhuudessa kuitenkin naisillekkin tulee sairauksia, vaivoja yms. ja hoidot, lääkkeet, asuminen, ruoka ja eläminen on maksettava ihan samoin kuin miestenkin. Joten eikö kaikkien vauvarahojen tai vauvatonnien sijasta voisi ennemmin laittaa porkkanaa eläkkeiden suuntaan? Joku tonnin vauvaraha on toki ajatuksena kiva, mutta summana oikeastaan vain täysin symbolinen ja kosmeettinen, se tonni kun on käytetty vauvan osalta lähes heti.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja jos lapsi kuolee tsi muuttaa pois Suomesta eikä maksa veroja tänne niiin silloin vähenee eläke

Vierailija
22/24 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi vaikuttanut lähinnä se, että kotihoidon tuki olisi ollut isompi, ei ollut varaa olla yhtään enempää kotona ja pienen lapsen paikka ei mun mielestä ole päiväkodissa. Kolme kuitenkin tein, joten olen kai kantanut korteni kekoon, mutta tosiaan olisin vielä voinut yhden tehdä, jos olisi ollut parempi kotihoidontuki. Vanhuuteen olen varautunut monella tavalla:: olen maksanut yksityistä eläkevakuutusta jo vuosien ajan ja maksan edelleen, olen myös alkanut sijoittamaan. Lainoja lyhennetään urakalla ja uskon, että kun on aika myydä talo, tästä saadaan ihan hyvä summa, sen verran suosittu alue on ja kaupunki kasvussa. Työtä meinaan tehdä niin kauan kuin pystyn, äitinikin oli työelämässä yli 70-vuotiaaksi, koska oli pitkään kotona lasten kanssa ja eläke hyvin pieni. Oli terve ja jaksoi hyvin ja onkin nyt todella nuorekas ysikymppinen. Nyt onkin tosi outoa, että täysin terveet ihmiset makaa kotona, vaikka olisivat ihan työkykyisiä. Eläkeiän nosto on hyvä asia, kunhan otetaan ihmisen kunto huomioon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisi nostaa synnytyshalukkuutta epäkelvoilla (anteeksi: elämänhallintaongelmaisilla) äideillä.Se ei välttämättä ole lapselle tai yhteiskunnalle eduksi.

No miten se elämänhallintaongelmainen jaksaisi eläkettään tuossa kohtaa ajatella, jos se ei siitä muutenkaan olisi kiinnostunut ja on valmis olemaan koko elämänsä tekemättä mitään töitä, josta sitä eläkettä tulisi.

Ihminen jolla elämänhallinta on entinen, ei mieti huomista tai eläkettä vaan sitä, mistä saa seuraavan huikan/huumeen/röökin jne.

Ei ne ajattelis, että nyt kun teen lapsen riesakseni ja elätettäväkseni, saan 50v päästä paremman eläkkeen.

Vierailija
24/24 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kyl pitäis antaa kerrankin takautuvasti!!!!

Olen väliinputoaja, kun mult meni eläkemaksu, mutta ei kertyny eläke ensimmäisinä työvuosina. Nykyään kertyy.

Mulla ei kertynyt eläke, kun olin äitiyslomalla ja kotihoidon vapaalla. Olin sitä ennen työtön. Nykyään kertyy. Jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän