Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhat köyhyydestä vinkujat

Vierailija
05.10.2019 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b921a0f5-a82f-4312-8e01-358d…
Nainen kertoo, että pahin on jo tapahtunut lun ei ole rahaa. Voi kuule, sinä et tiedä pahasta mitään. Jos suurinpia ongelmia on kun lapsi ei pääse kaverisynttäreille, niin vähällä olet päässyt!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Miksi noin ilkeä aloitus. Varmaan tuo nainen kärsii esim reunastaan. Tuo astikkeli käsittelee kuitenkin köyhyyttä.

Vierailija
2/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?

Miksi noin ilkeä aloitus. Varmaan tuo nainen kärsii esim reunastaan. Tuo astikkeli käsittelee kuitenkin köyhyyttä.

Aloittajan tilanne on aina pahin. Hän joutuu juomaan petusta tislattua viinaa.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän suunnittelua nyt. Hakee velkajärjestelyyn nyt edes. 

Vierailija
4/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä naurettavaa vinkumista!

Vierailija
5/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin lapseni. Hän kuoli syöpään kun oli 10v. Olemme köyhiä. Antaisin mitä vaan, jotta saisin hänet takaisin. Söisin vaikka kaurapuuroa loppuelämäni. Siinä tälle naiselle mittakavaa" elämän pahimmista"

Vierailija
6/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin lapseni. Hän kuoli syöpään kun oli 10v. Olemme köyhiä. Antaisin mitä vaan, jotta saisin hänet takaisin. Söisin vaikka kaurapuuroa loppuelämäni. Siinä tälle naiselle mittakavaa" elämän pahimmista"

Kurjaa jos totta, mutta eihän se niin mene, että vain se kärsii (saa kärsiä) jolla on kaikkein huonoin tilanne. Jos tuohon mennään niin Afrikassa kuollaan nälkään jo lapsena. Äidiltä kuolee lapsi eikä ole sitä puuroakaan.

Vierailija
7/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisi uskonnlliseen seuraan. Siellä on rahaa ja "auttajia" . Vaikka he ovat kaksinaamaisia pellejä niin sieltä saa apua :) Olen itse valehdellut olevani uskossa. Saan kaikki ruoat ilmaiseksi. Ja jopa seurakunta maksoi tyttöni ratsastusharrastuksen. 

Vierailija
8/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan tuossa tilanteessa varmaan isoin miettinnän aihe ollut saako lapsia vietyä hampurilaiselle. Osanottoni.

Vierailija
9/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mijnäkin, alkoholisti sain apua seurakunnalta. Hyvin huijasin diakonia. Ostolappuja kauppaan ja vaatetta sekä huonekaluja. Sinne vaan!

Vierailija
10/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin vuokra ok-taloon ilamiset sähköt. Kaikki maksoi kela ja seurakunta. Onhan meillä lapsiakin, mutta tosi hienosti auttoivat. Ja maksoivat vielä kahdelle lapselle kausiliput että pääsivät laskettelemaan. Koska erityislapsia.

Vierailija
11/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen luku ennen Apua avoimuudella -väliotsikkoa on kuin mun elämästä. Olen opiskelija. Täysin normaalia, en ole koskaan ajatellut olevani mitenkään köyhä - vähätuloinen toki. En ole ikinä kummastellut sitä, etten voi ostella muuta leipää kuin ruisleipää enkä voi ostella appelsiinimehuja ja kalliita jogurtteja pikkupurkeissa. Mitä tämä valittaa?

Vierailija
12/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta naurahdin vähän ääneen kun luin miten äiti ei kehtaa mennä Prismaan, koska ei ole tarpeeksi hienoja vaatteita Prismaan. :D Siis anteeksi mitä? Mistä lähtien Prismaan on ollut dresscode vai onko minulta mennyt jotakin ohi?

Vierailija
13/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse yksinhuoltajana lähtisi enää missään  nimessä töihin. Masennus diagnoosi ja vielä kun sanoin että en ole varma mitä itselleni teen, sain kotiapua. Käyvät siivoamassa, hoitavat lapsia, tukiperhe. Hiton hyvin pyyhkii :)

Vierailija
14/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän suunnittelua nyt. Hakee velkajärjestelyyn nyt edes. 

Mitä velkajärjestelyllä tekee köyhä, jolla ei ole velkaa, ainoastaan minipienet tulot?

Vierailija
15/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse yksinhuoltajana lähtisi enää missään  nimessä töihin. Masennus diagnoosi ja vielä kun sanoin että en ole varma mitä itselleni teen, sain kotiapua. Käyvät siivoamassa, hoitavat lapsia, tukiperhe. Hiton hyvin pyyhkii :)

On se kyllä jossain vikaa kun itse teen kolmivuorotyötä. Yh. En tosiaan saa mistään apua. Köyhyysrajalla eletään, Makaronia, makkaraa, tonnikalaa. Kasviksia harvoin. Itse teen kotona hampurilaisteriat lapsille. Ja he kyllä tyytyvät siihen.

Vierailija
16/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta. Joku oikeasti saa kotiavun ym ilmaiseksi? Ja työtön? Onko tässä itsekin lopetettava tämä raataminen?

Vierailija
17/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä että lapsen on saatava joskus jotain vaihtelua, pasteija tai hampurilainen ei ole paljon.

Köyhänä oltava kiitollinen ruoasta.

Ymmärrän jos lapsi kyllästyy puuroon ja perunalaatikkoon.

Vierailija
18/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uhkasin sossuja aikoinaan ( aikaa sitten) Että tapan perheeni, jos en pääse jonnekin pois kotoa. Sossu maksoi mulle ulkomaan matkan. Mutta olen lestadiolainen ja lapsia piti tehdä putkessa. Erosin siitä uskonnosta, kun mieheni yritti minut tappaa. Mutta kyllä silloin hyvin voitiin. Nykyään ei onneksi tarvitse turvautua näihin valehteluihin. Mutta meillä kävi kotiapu 4 krt viikossa. Siivosivat, tekivät ruoat, ihan kaiken. Sain levätä,

Vierailija
19/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhetyöntekijä. Alkaa jo rasittamaan nämä isolapsiset perheet. Suurin työllistäjä, 

Vierailija
20/30 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uhkasin sossuja aikoinaan ( aikaa sitten) Että tapan perheeni, jos en pääse jonnekin pois kotoa. Sossu maksoi mulle ulkomaan matkan. Mutta olen lestadiolainen ja lapsia piti tehdä putkessa. Erosin siitä uskonnosta, kun mieheni yritti minut tappaa. Mutta kyllä silloin hyvin voitiin. Nykyään ei onneksi tarvitse turvautua näihin valehteluihin. Mutta meillä kävi kotiapu 4 krt viikossa. Siivosivat, tekivät ruoat, ihan kaiken. Sain levätä,

Joo, mun tuttava käytti samoin hyväkseen sossuja. Otti kyllä päähän katsoa vierestä kun hoidatti lapset kaupungin työntekijöillä. Ja heillä oli iso talo. Mutta tämä äiti ei jaksanut siivota. Niinpä tuli siivojaat kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän