Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoiset ensikengät lapsellasi oli?

Vierailija
05.10.2019 |

Ristiäislahjaa mietin niin ei oikein tiedä vielä kuinka iso jalka siinä vaiheessa on? Mutta etteivät olisi liian pienet ainakaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta somat tossut.

Vanhemmat voivat haluta itse ostaa mieleisensä ensikengät. Saattavat vielä olla hyvin tarkkojakin siitä, millaiset niiden tulee olla.

Vierailija
22/27 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 oli meillä, vaikka lapsi oli tosi pieni. Älä osta kenkiä. Ensikenkuen täytyy olla juuri sopivat ja et voi tietää kokoa tai vanhempien toiveita niiden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä idea ostaa kengät. Anna rahaa ja sano että se on kenkiin.

Ostin juuri 1v. lapsenlapselleni välikausikengät ja ne maksoivat satasen. About se on sopiva summa.

Suorastaan loukkaavaa viedä ristiäisiin rahaa lahjaksi, voi jestas tätä sivistymättömyyttä. 

Jos nyt kengät tuntuvat tämän keskustelun myötä liian vaikeilta, niin vie joku tosi söpö vaate. Se on paljon helpompaa. 

Tai vaikka kiva vauva-astiasto.  Jos yhtään olet käsityöihminen, niin itse tehty villahaalari olisi aivan huippu tai edes pienet villatöppöset. 

Lapseni sai aikoinaan taitelijaystävältä maalauksen. Se on vieläkin seinällä hänen omassa kodissaan. 

Vierailija
24/27 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri 1v. lapsenlapselleni välikausikengät ja ne maksoivat satasen. About se on sopiva summa.

Suorastaan loukkaavaa viedä ristiäisiin rahaa lahjaksi, voi jestas tätä sivistymättömyyttä. 

Jos nyt kengät tuntuvat tämän keskustelun myötä liian vaikeilta, niin vie joku tosi söpö vaate. Se on paljon helpompaa. 

Tai vaikka kiva vauva-astiasto.  Jos yhtään olet käsityöihminen, niin itse tehty villahaalari olisi aivan huippu tai edes pienet villatöppöset. 

Lapseni sai aikoinaan taitelijaystävältä maalauksen. Se on vieläkin seinällä hänen omassa kodissaan. 

Vaatteita vein jo vauvalahjaksi ja käsityöt odottavat joulupukin paketissa. Miksei joku astiastokin mutta ei sillekään käyttöä heti ole. Enkä itse kokenut kenkiä ongelmaksi, lähinnä se koko mietitytti mutta lähden nyt katselemaan vaihtoehtoja. Rahaa en anna missään tapauksessa koska raha on musta sellainen asia että voin antaa sitä milloin vain mutta tällaisesta ristiäisestä, synttäristä tms toivoisin jäävän jotain pysyvämpää.

Vierailija
25/27 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoisella oli 21, jäivät nopeasti pieneksi. Muita kolmea en muista varmaan 22 - 24.

Kolmevuotiaalla meillä on 24 koko ja aika monet kengät on tätä ennen ollut :) Että aika isotassuisia sulla. 

Ettet vaan kuulu niihin äiteihin, jotka eivät mittaa lapsensa jalkaa ja kenkää, koska "näyttävät sopivilta". Eli jospa omallasi onkin pari numeroa liian pienet kengät, kuten n. 70 % lapsista on...

Vierailija
26/27 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta somat tossut.

Vanhemmat voivat haluta itse ostaa mieleisensä ensikengät. Saattavat vielä olla hyvin tarkkojakin siitä, millaiset niiden tulee olla.

Kannatan! En olisi halunnut mummon enkä kenenkään muunkaan maun mukaisia ensikenkiä lapsilleni.

Vierailija
27/27 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kaikilla lapsilla ristiäisiin mennessä kaikki tarvittavat tarvikkeet ja vaatteet ja olin enemmän kuin kiitollinen ettei meille kannettu mitään (turhaa) rompetta, vaan lahja tuli vähäeleisesti rahana kortin kanssa kuoressa. Rahat talletettiin lasten säästötilileille. Mummot toi neulomiaan nuttuja ja töppösiä jo heti lasten synnyttyä ja ne pääsi heti käyttöön, ja myöhemmin talletettiin muistolaatikoihin. Tauluja maalaavaa taiteilijaystävää ei valitettavasti jokaisella ole ja noita (eripari) kippoja ja kuppeja on kyllä tullut jouluin ja synttärein ihan riittämiin.

Raha on oikein arvokas ja fiksu lahja. Sijoitus pienen tulevaisuuteen.