Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaaniruokahömpötys menee varmaan ohi.

Vierailija
04.10.2019 |

80-luvulla oli hiivattoman ruokavalion kannattajat, jossain vaiheessa ei saanut syödä kolesterolia, seuraavassa vaiheessa vältettiin tiettyjä E-koodeja, sitten tuli vähähiilihydraattinen ruokavalio, jotkut kääntyivät raakaruoan puolelle, tuli kasvisruokavalio, nykyään ketodieetti muotia.

Veikkaan että muutama vuosi eteenpäin eikä kukaan edes muista tätä vegaaniruokahömpötystä.

Ostin joskus vahigossa maitohyllystä vegaanisen jonkun kaurajuttu välipalajutun. Kyllä oli pahaa, roskiin piti heittää. Olen myös "avarakatseisena" kokeillut makaronilaatikkoa soijarouheesta, ei todellakaan maistunut. Jäi ainoaksi kokeiluksi kyllä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että aidot asdiat tulevat jälleen.

Vierailija
2/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks nuoriso on fiksua ja avarakatseista (HUOM! ilman lainausmerkkejä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon päinvastaista.

Vierailija
4/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälistö syö mitä saa.

Rikkaat syövät aitoja asioita.

Vierailija
5/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmisen ravinto ole mikään muotiasia. Ihminen on sekasyöjä muodista huolimatta.

Vierailija
6/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon päinvastaista.

Niin minäkin. Vegaaniruuan suosio on lisääntynyt viime vuosina koko ajan. Lihaa muistuttavien tuotteiden entistä onnistuneempi kehittely tulee aikaansaamaan sen, että lihansyöjätkin siirtyvät enenemässä määrin vegaanituotteiden pariin. 

Vierailija
7/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhälistö syö mitä saa.

Rikkaat syövät aitoja asioita.

Oikean ja aidon ravinnon syöminen ei ole rahasta kiinni.

Vierailija
8/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotta ilman lihaa, viime vuodet ilman muitakaan eläinperäisiä tuotteita. Ihan sama, meneekö trendi ohi, itse en voi kuvitella palaavani lihansyöjäksi enkä muitakaan eläinperäisiä tuotteita kaipaa.

Vierailija
9/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona ole edes mietitty hienoja nimikkeitä ruuille mutta todellisuus on esim se että eilinen ruokamme ( miehen tekemä) oli vegaania kasviscurrya. Samoin tänään kaikki muu vegaania/vegeä paitsi broileriköftet. Ihan normaalia ruokaa meille ilman mitään hihhulointia. Huomenna syödään sitten pihvit ja ranskalaisia

Vierailija
10/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon päinvastaista.

Niin minäkin. Vegaaniruuan suosio on lisääntynyt viime vuosina koko ajan. Lihaa muistuttavien tuotteiden entistä onnistuneempi kehittely tulee aikaansaamaan sen, että lihansyöjätkin siirtyvät enenemässä määrin vegaanituotteiden pariin. 

Älä unta nää.

Vierailija
11/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvissyönnin rinnastaminen muihin ruokatrendeihin on sikäli ontuvaa, että kasvissyöntiä on ollut läpi vuosikymmenten noiden muiden trendien lopahtaessa. on vain kasvanut volyymillä, siinä missä joku atkins tms dieetit tulee ja menee ajankohdasta riippuen. kasvisruokien saamisen helpottuminen tekee siitä entistä suositumpaa.

kasvissyönti tai vielä rajoitetumpi vegaanius on myös aika monipuolista sen suhteen että vegaanikin voi olla epäterveellinen jos eineksiä mättää vaan. eli monenlaista kulkijaa sisältyy kasvissyönnin alle, se ei ole pieni ohimenevä trendi.

Vierailija
12/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 27v kasvissyöjä joista 4 viimeistä vuotta vegaani.

Niin moni tuttu sekasyöjä on muuttunut vegaaniksi viime vuosina ja vaikea kuvitella heitä enää palamaan sekaravintoon. Sen verran ihmisiä huolestuttaa maapallon tulevaisuus, että kyllä vegaanius on kasvussa kokoajan eikä tämä ole mikään trendi.

Vierailija
13/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mene ohi.

T. Sekasyöjä

Vierailija
14/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniruoan ympäristöntuhovaikutukset ovat kammottavat.

Vierailija
15/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoan ympäristöntuhovaikutukset ovat kammottavat.

Mistähän luit tämän? Umpun blogista?

Vierailija
16/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen heittää kelvollista ruokaa roskiin, koska se on _pahaa_?

Vierailija
17/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon päinvastaista.

Näytäs mulle vegemakkara, joka maistuu lihamakkaralta.

Vierailija
18/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon päinvastaista.

Näytäs mulle vegemakkara, joka maistuu lihamakkaralta.

Jos tälläinen oikeasti keksittäisiin, ryhtyisivätkö kaikki epäluuloisimmatkin yrmyukkelit kasvissyöjiksi?

Vierailija
19/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöintä tuossa on juuri se, että pitää tehdä lihaa muistuttavia tuotteita.

Vierailija
20/29 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt käyttää noita pirun lihankorvikkeita, mutta saavat vaan himoitsemaan lihaa entistä enemmän. Luovutin.