Vegaaniruokahömpötys menee varmaan ohi.
80-luvulla oli hiivattoman ruokavalion kannattajat, jossain vaiheessa ei saanut syödä kolesterolia, seuraavassa vaiheessa vältettiin tiettyjä E-koodeja, sitten tuli vähähiilihydraattinen ruokavalio, jotkut kääntyivät raakaruoan puolelle, tuli kasvisruokavalio, nykyään ketodieetti muotia.
Veikkaan että muutama vuosi eteenpäin eikä kukaan edes muista tätä vegaaniruokahömpötystä.
Ostin joskus vahigossa maitohyllystä vegaanisen jonkun kaurajuttu välipalajutun. Kyllä oli pahaa, roskiin piti heittää. Olen myös "avarakatseisena" kokeillut makaronilaatikkoa soijarouheesta, ei todellakaan maistunut. Jäi ainoaksi kokeiluksi kyllä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Hölmöintä tuossa on juuri se, että pitää tehdä lihaa muistuttavia tuotteita.
Jaa miksi se on hölmöä? Jotkut eivät halua syödä eläimiä mutta saattavat silti kaivata tuttuja ruokia, umamimaista makua ja lihaisaa tekstuuria. Korvikkeet ovat hyviä myös niille, jotka eivät ole lopettamassa lihansyöntiä kokonaan mutta haluavat vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon päinvastaista.
Niin minäkin. Vegaaniruuan suosio on lisääntynyt viime vuosina koko ajan. Lihaa muistuttavien tuotteiden entistä onnistuneempi kehittely tulee aikaansaamaan sen, että lihansyöjätkin siirtyvät enenemässä määrin vegaanituotteiden pariin.
Näytäs mulle vegemakkara, joka maistuu lihamakkaralta.
Jos tälläinen oikeasti keksittäisiin, ryhtyisivätkö kaikki epäluuloisimmatkin yrmyukkelit kasvissyöjiksi?
Ruotsissa ICA myy lihapullien makuisia kasvispullia. Eivät maistuneet kasvissyöjälle mutta maistuivat lihansyöjille. Maistuivat liikaa lihapullilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon päinvastaista.
Niin minäkin. Vegaaniruuan suosio on lisääntynyt viime vuosina koko ajan. Lihaa muistuttavien tuotteiden entistä onnistuneempi kehittely tulee aikaansaamaan sen, että lihansyöjätkin siirtyvät enenemässä määrin vegaanituotteiden pariin.
Näytäs mulle vegemakkara, joka maistuu lihamakkaralta.
Jos tälläinen oikeasti keksittäisiin, ryhtyisivätkö kaikki epäluuloisimmatkin yrmyukkelit kasvissyöjiksi?
Ruotsissa ICA myy lihapullien makuisia kasvispullia. Eivät maistuneet kasvissyöjälle mutta maistuivat lihansyöjille. Maistuivat liikaa lihapullilta.
Minun mielestäni esim. seitan on liian lihaisaa. Maistuisi varmaan hyvin jollekin sianlihaa fanittavalle.
Tuossa vegaanihommassa on se pointti, että ne yleensä elää aivan s....tanan vanhoiksi verrattuna lihansyöjiin.
Lihansyöjän etu puolestaan on se, että hän on ehtinyt madata maan matosena paljon pitempään kuin kasvissyöjäkaverinsa ja tuntee käytävät ym. maanalaiset käytännöt paremmin.
Kasvissyöjä on yleensä aina pitempään eksyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöintä tuossa on juuri se, että pitää tehdä lihaa muistuttavia tuotteita.
Aivan varmasti ne sirkatkin pitäisi tehdä kurkun näköisiksi ja makuisiksi teille vegaaneille, ennenkuin kelpaa.
Hieman ihmisen evoluutiota tutkimalla saadaan selville että jos me emme olisi tajunneet alkaa syödä lihaa (suuri proteiinin lähde) aivomme eivät olisi kehittyneet niihin mittoihin kun nyt ovat. Tällä perusteella voimme päätellä että jos olisimme jatkaneet kasvisruoka valiolla olisimme yhä puussa. Tämä ravinto touhotus on muutenkin turhaa ja varsinkin kun sitä käytetään vielä "ilmastonmuutoksen" lyömä aseena. Kiistämätön fakta on se että suurin osa planeettamme ongelmista johtuu ylikansoituksesta. Ja mitä ilmastonmuutokseen tulee on se täyttä humpuukia. Pallomme ilmasto on koko olemassa olonsa aikana vaihdellut rajusti esim. jääkausi ja olihan viikingeillä ilmeisesti huumorin tajua nimetessään Grönlantia...
Ihminen on ollut Telluksella niin vähän aikaa että uskallan väittää että meidän toimintamme on ainoastaan pistemäinen välähdys koko aikajanalla.
Ylipäätään ruoan saaminen voi tulevina vuosina vaikutus joten ihmisten on syötävä mitä on
No kun huomataan näiden hömpötysten terveysvaikutukset, niin eiköhän se liika kasvisinto laannu.
Miksi? Liha on proteiinin lähde ja esim jauheliha helppo käyttää. Siksi tehdään lihaa muistuttavia tuotteita.