Yrittämisen aloittaminen työttömänä? Kokemuksia?
Olin aluksi innoissani, nyt olen alkanut epäröidä, kun kuulin huonoja kokemuksia.
Olisi kiva kuulla millaisia kokemuksia täällä on, hyviä tai huonoja. Onko kukaan joutunut tosi hankalaan tilanteeseen rahallisesti aloitettuaan yrittämisen? Itse olisi tarkoitus kokeilla freelancer-hommia kevytyrittäjänä.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Tuot indokiinasta 1000 tyyppiä "opiskelemaan" Suomeen ja haet rahoituksen tälle toiminnalle veronmaksajilta. Sillä tienaa kivan alkupääoman. Sijoitat rahan ja pistät nämä tyypit sitten itsellesi töihin muutamalla eurolla tunnissa. Ostat talon Westendistä ja jätät nämä tyypit suomalaisten perusduunareiden huolehdittavaksi, heidän asuinaluieilleen rikostelemaan, kun yrityksesi romahtaa, ja sehän romahtaa. Mutta se ei ole ongelma, koska siinä vaiheessa sinulle on tulossa jo uusi "opiskelijalauma" halpatyövoimaksi.
Heh, heh. Kuten sanottua, tarkoitus olisi kokeilla kevytyrittäjyyttä, tyyliin Ukko.fi. Ihan vain oma elanto on tähtäimessä, eikä talo Westendissä.
Kevytyrittäjäksi ei kannata lähteä et siitä mitään hyödy. Joudut maksamaan kaikki työnantajan työeläke yms. Maksut. Myös oman eläkkeesi aikanaan. Näitä ulkomaalaisia raksatyöntekijöitä on pistetty kevytyrittäjiksi tietämättään. Se kertoo jo paljon mikä huijaus on kyseessä.
Hyvä kokemus on.
Aloitin yrittäjyyden käymällä te toimiston järjestämän yrittäjäkurssin. Sen jälkeen aloitin kevytyrittäjä ja sain ensimmäiset kuukaudet soviteltua päivärahaa. Kun yrittäjyys alkoi tuottaa enemmän aloitin toiminimi yrittäjänä ja katkaisin työnhaun te toimistosta.
Nyt takana 2 vuotta kokopäiväisenä yrittäjänä.
Suosittelen rohkeasti vaan kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kokemus on.
Aloitin yrittäjyyden käymällä te toimiston järjestämän yrittäjäkurssin. Sen jälkeen aloitin kevytyrittäjä ja sain ensimmäiset kuukaudet soviteltua päivärahaa. Kun yrittäjyys alkoi tuottaa enemmän aloitin toiminimi yrittäjänä ja katkaisin työnhaun te toimistosta.
Nyt takana 2 vuotta kokopäiväisenä yrittäjänä.
Suosittelen rohkeasti vaan kokeilemaan.
Kuinka nopeasti yrittäjyytesi alkoi tuottaa? Kun minä kuulin, että sen pitäisi olla tuottavaa neljässä kuukaudessa, tai muuten jää tyhjän päälle. Pelkäänpä, että noin nopealla aikataululla tämä on minun alallani mahdoton tehtävä.
Aloitteita on yritetty - huonolla menestyksellä naisten nauraessa ivallisesti.
M 56
Minä tässä vielä, jolla on hyvä kokemus kevytyrittäjyydessä.
Tuo on totta, että kannattaa tarkasti katsoa ettei joudu hyväksikäytetyksi, kun aloittaa kevytyrittäjyyden. Mieluummin kannattaa etsiä palkallinen työsuhde, jos kyseessä on jokin toinen yritys joka työllistäisi sinut kevytyrittäjänä.
Jos alat ihan oikeaksi yrittäjäksi niin pitää olla alkupääomaa riittävästi. Muun muassa noin 3 kk "nettopalkka" sinulle itsellesi, tarvittavat tuotantovälineet ja valmiit asiakkaat.
Se aloitusaika ennenkuin rahavirta alkaa tasaantumaan, kestää noin puoli vuotta. Pariin vuoteen et pidä kesälomia, ja yrittäjän pitää kerätä ja säästää ne omat kesälomarahat, kerryttää kassavarantoa, tehdä investointeja ja markkinoida aktiivisesti. Pitää tehdä paljon työtä, mutta ei saa ajaa itseään piippuun.
Näillä ohjeilla eteenpäin ja yrittämään.
HIeno juttu. Onnea matkaan. Takaisin ei sitten ole tulemista.
t. TE-toimisto
Suosittelen katsomaan Aki Kaurismäen elokuvan Kauas Pilvet Karkaavat .löytyy yle areenasta.. niin saat vastauksen kysymykseesi
Tuot indokiinasta 1000 tyyppiä "opiskelemaan" Suomeen ja haet rahoituksen tälle toiminnalle veronmaksajilta. Sillä tienaa kivan alkupääoman. Sijoitat rahan ja pistät nämä tyypit sitten itsellesi töihin muutamalla eurolla tunnissa. Ostat talon Westendistä ja jätät nämä tyypit suomalaisten perusduunareiden huolehdittavaksi, heidän asuinaluieilleen rikostelemaan, kun yrityksesi romahtaa, ja sehän romahtaa. Mutta se ei ole ongelma, koska siinä vaiheessa sinulle on tulossa jo uusi "opiskelijalauma" halpatyövoimaksi.