Uskotko, että akateeminen yläluokkainen nainen voi koskaan löytää parisuhdetta, jossa yhdistyy kaikki tarpeet?
Olen varakas ja koulutettu nainen, kolmissakymmenissä ja sinkku. Todella tuntuu, että ns. monin eri tavoin hyvien miesten löytäminen on vaikeaa. Tarkoitan tällä sitä, että miehessä yhdistyisi äly, hyvät sosiaaliset taidot, kemia ja itseä edes jotenkin miellyttävä ulkonakö.
Tapasin taannoin erään miehen serkun syntymäpäivien jatkoilla ravintolassa. Oli ottanut pari cocktailia, joten tapaaminen eteni seksisuhteeksi, joka sai pääni pyörälle.
Ongelmana on, että mies on duunari. Ei pelkästään koulutukseltaan, vaan myös tavoiltaan. Juo joka ilta olutta, katsoo jalkapalloa ja käy kalastamassa.
Hyvänen aika... Meillä on ns. menneet kemiat yhteen, ja olen oudolla tavalla kiinnostunut miehestä, vaikka olemmekin kaikin tavoin eri tilanteissa ja eri maailmoista.
En kestä, että miehet ovat tällaisia. Jos mies olisi edes vähän omista piireistä, niin voisin mennä naimisiin hänen kanssaan. Nyt kaikki jotenkin kaatuu. En oikein pääse yli tästä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Miksi yläluokkainen olisi akateeminen?
Niinpä. Ne eivät ole synonyymejä. Suomessa on paljon vanhoja sukuja, joissa yläluokkainen on maanviljelijä opistotasoisella tutkinnolla.
Vanhoja aateliskartanoita löytyy vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen oletuksen, ettei aloitus ollut provo. Mikään vaatimus itsessään ei ole ongelma. Ongelmia tulee siitä, että useita vaatimuksia pitäisi päteä yhteen ja samaan ihmiseen samaan aikaan.
Enemmistö korkeakouluopiskelijoista on naisia, joten jo matemaattisesti kaikille akateemisille naisille ei riitä akateemista miestä. Nykyaikana ei ole mitenkään selvää, että akateemisella tutkinnolla saa koulutusta vastaavan työn. Siksi maisterin papereilla saattaa joutua olemaan töissä kaupan kassalla, varastossa, kokkina tai taksikuskina. Ja vaikka olisikin akateeminen mies koulutusta vastaavassa työssä niin sehän ei riitä, vaan pitää olla yli 180 cm pitkä, reilusti sosiaalinen ekstrovertti, tumma, komea ja niin edelleen.
Kun kaikki edellä kuvatut vaatimukset ynnätään niin päästään juuri siihen palstamiesten kuvailemaan tilanteeseen, jossa 100% naisista tavoittelee 5-20% miehistä. Ja kun tällainen skaba on päällä, jää se akateeminen uraansa panostanut 30-vuotias nainen varmasti viimeiseksi, kun kilpakumppanina on 20-vuotias ulkonäköönsä panostanut isorintainen söpö Siwan kassa.
Suomessa ihmiset pariutuvat suurin piirtein ikäistensä kanssa. Akateemiset miehet naisia useammin toisen yhtä koulutetun kanssa. Isotissinen Siwan kassa voi kelvata sänkyyn, muttei sitä kehdata esitellä äidille tai ystäville. Jotain todellisuudentajua näihin palstamiesten maalailemiin uhkakuviin olisi jo hyvä saada.
Juuri eilen kuuntelin Radiosta tutkimuksesta, missä todettiin, että akateemiset miehet on ”loppu”. Yliopistot on suuremmaksi osaksi naisvaltaisia nykyään ja naisten on vähän pakko laskea koulutustasovaatimuksiaan.
Siinä oli kirjaan haastateltu muistaakseni lääkäri -trukkikuski pariskuntaa ja he olivat oikein onnellisia.
Kannattaa hypätä ulos omasta kuplastaan.Vaikka provohan tämä aloitus on.
Onpahan taas höpöä. Akateemiset miehet eivät ole mihinkään loppumassa - ei edes akateemiset sinkkumiehet. Ainakaan tällä hetkellä naisten ei olisi mikään pakko laskea koulutusvaatimuksiaan, mutta he yleensä laskevat mieluummin niitä kuin ulkonäkövaatimuksia
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen oletuksen, ettei aloitus ollut provo. Mikään vaatimus itsessään ei ole ongelma. Ongelmia tulee siitä, että useita vaatimuksia pitäisi päteä yhteen ja samaan ihmiseen samaan aikaan.
Enemmistö korkeakouluopiskelijoista on naisia, joten jo matemaattisesti kaikille akateemisille naisille ei riitä akateemista miestä. Nykyaikana ei ole mitenkään selvää, että akateemisella tutkinnolla saa koulutusta vastaavan työn. Siksi maisterin papereilla saattaa joutua olemaan töissä kaupan kassalla, varastossa, kokkina tai taksikuskina. Ja vaikka olisikin akateeminen mies koulutusta vastaavassa työssä niin sehän ei riitä, vaan pitää olla yli 180 cm pitkä, reilusti sosiaalinen ekstrovertti, tumma, komea ja niin edelleen.
Kun kaikki edellä kuvatut vaatimukset ynnätään niin päästään juuri siihen palstamiesten kuvailemaan tilanteeseen, jossa 100% naisista tavoittelee 5-20% miehistä. Ja kun tällainen skaba on päällä, jää se akateeminen uraansa panostanut 30-vuotias nainen varmasti viimeiseksi, kun kilpakumppanina on 20-vuotias ulkonäköönsä panostanut isorintainen söpö Siwan kassa.
Suomessa ihmiset pariutuvat suurin piirtein ikäistensä kanssa. Akateemiset miehet naisia useammin toisen yhtä koulutetun kanssa. Isotissinen Siwan kassa voi kelvata sänkyyn, muttei sitä kehdata esitellä äidille tai ystäville. Jotain todellisuudentajua näihin palstamiesten maalailemiin uhkakuviin olisi jo hyvä saada.
Voit halutessasi muuttaa tuon viestini lopun muotoon "ja kun tällainen skaba on päällä, jää se akateeminen uraansa panostanut 30-vuotias nainen varmasti viimeiseksi, kun kilpakumppanina on 30-vuotias ulkonäköönsä panostanut isorintainen söpö Siwan kassa."
Asia ei silti muutu miksikään.
Uskon akateemisella naisella olevan sen verran älykkyyttä, että osaa tehdä oikean valinnan. Mielestäni valinnassa pitää käyttää järkeä ja tietoa enemmän kuin tunnetta. Tunteet muuttuvat, mutta muut asiat harvoin kovasti muuttuvat.
Olen mies
Voi hyvä luoja. Olen akateeminen "yläluokkainen" nainen. Pyörin vauvapalstalla, piereskelen sohvalla katsoen jenkkirealityjä. En ole mikään intelleltuelli yli-ihminen. 😂
Mieheni on duunariperheestä (ei koulutusta), hänen isovanhempansa eivät osaa edes lukea.
Ja hän on erittäin fiksu. Lukee enemmän kuin minä, tietää historiasta ja kulttuurista enemmän kuin minä. On perillä politiikasta paremmin. Nauttii myös peleistä ja Netflixistä.
Eli varmasti olet yksin, jos kaiki duunarit leimaat jonkun yhden kaljaa kittaavan miehen perusteella. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on provo? Kyllä meitä on. Ja nuorena usealla on juuri noin oudot mietteet kuin aloittajalla.
Minäkin olin 45 v, kunnes pystyin päästämään irti esim akateemisuuden vaatimuksesta.
Ihan sairasta, että menee noin pitkään elämässä ennen kuin pystyy katsomaan vähän oman altaan ulkopuolelle. Siis etkö tosiaan ole tuohon ikään mennessä huomannut, miten paljon vastenmielisiä tyyppejä mahtuu akateemiseen maailmaan? Ihan oikeasti? Menet jollain urpo-autopilotilla?
En minä kaverista akateemisuutta ole vaatinut, vaan miehestä. Tämä loppui siihen, kun tapasin mieheni, joka ei ole edes ylioppilas. Minulla oli mielikuva, ettei meillä riittäisi keskusteletavaa. Se loppui lyhyeen, kun huomasin, että hänellä on ”telkkarista” saatu parempi yleissivistys kuin minulla ja hän menisi heittämällä Mensaan ja minä ehkä en. Nykyään olemme naimisissa.
Kun pistän 10 parasta kaveriani riviin, niin siellä on kolme tohtoria, neljä kahden akateemisen tutkinnon suorittanutta, loput normaaleita akateemisia. Ei kukaan heistä ole urpo.
Mieheni on ollut mm. Suvustani tosi yllättynyt. Ei ole koskaan tavannut näin koulutettua väkeä. Eikä sielläkään urpoja ole.Ei meillä vanhoilla enää ole vaatimuksia, mutta nuorena niitä oli enemmän. Voisin kirjoittaa romaanin nuorten naisten älyttömistä kriteereistä. Siis sellaisista, mitä minulla ei edes ollut.
Minua lähinnä hävettää sinun puolestasi tuo sinun täydellinen yllätyksesi siitä, että akateemisen maailman ulkopuolelta löytyy fiksumpaa väkeä kuin mitä itse olet. Kuulostaa ihan siltä, että olet koulutusjärjestelmän leipoma epäoriginelli keskinkertainen pulla. Kunhan vain kopioin muita niin olen muka fiksu ja sivistynyt. Hyi.
Katsokaa, kuinka oikeasti fiksu henkilö ojentaa akateemista. Ottakaa oppia hänestä sisaret! Akateemiset vain kopioivat, amikset sentään osaavat. Hyi.
Niin, miten Raamattu sanoikaan? Jotenkin niin, että ei nähdä tukkia omassa silmässä, mutta nähdään malka toisen silmässä.
Hyvä yläluokkainen nainen, jos olet hyvän näköinen niin Löydät miehen mistä luokasta tahansa. Tuskin siis olet kaunis kaunis.
Mitä vikaa jalkapallossa on? Tai kalastamisessa? No, oluen ryystämisen jotenkin tajuan jos olusia menee useampi illassa ja kaveri on kännissä. Mutta jos työpäivän jälkeen ottaa yhden vaikka ruokajuomaksi niin mitä siitä?
Rakas ap, et edelleenkään osaa uskottavasti teeskennellä naista. 0/5
Tavismuija täällä. Ollut ekaks n 10 v akateemisen tyypin kanssa naimisissa, nyt viimiset 10 duunarin kanssa.Paaaljon parempi tää duunari, vaik lapset tulikin tehtyä sen ekan kans.
Mitä vikaa on siinä, jos nainen tai mies haluaa akateemisen kumppanin? Ihan yhtä lailla amis voi haluta toisen amiksen, eikä mitään epäkäytännöllistä 'paperinpyörittelijää' tai pelkän peruskoulun varassa olevaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinostaisi, millainen on seksisuhde, joka saa naisen pään pyörälle?
Seksiä harrastettiin lasten karusellissa.
Ap
Mä löysin, mutta etsiminen kesti parikymmentä vuotta. Mutta ap:lla on siis toivoa. Hänhän ei aloituksessaan vaatinut esim hienoa työtä tai rahaa, vaan kemiaa ja älyllistä yhteensopivuutta ja samantyyppistä suhtautumista maailmaan. Oma mieheni on komea ja seksikäs ja fiksu ja keskiluokkaisrsta, sivistyneestä perheestä, mutta ei vaan itse ole opiskellut paljon ja on köyhä kuin mikä. Ilmeisesti ap:lle kävisi samantyyppinen.
Vierailija kirjoitti:
Tasokkaan naisen ON vaikea löytää sopivaa miestä. Miehet on yleensä köyhiä, rumia, huonosti koulutettuja, huonosti treenattuja, sivistymättömiä jne. Moni tasokas nainen on siksi yksin.
Ehkäpä ne rikkaat, komeat, korkeasti koulutetut, treenaavat ja sivistyneet miehet ovat jo pariutuneet sinua tasokkaampien naisten kanssa?
Ollakseen yliopistokoulutettu nainen ap kirjoittaa vähäjärkisen amis-Jonnen tyyliin.
Liikaa yritystä, liian vähän substanssia ja sanasto miestyypillinen.
Ei yks ihminen voi vttu olla niin monessa paikassa yhtä aikaa. Pitäis osata gloonautua.
Näinhän se on. Muistan jo yläasteella ihmetelleeni miksi kouluun panostavalla on niin vähän vientiä. Sama jatkuu aikuisuuteen. Miksi näin? Vai onko kyse vain sattumasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokkaan naisen ON vaikea löytää sopivaa miestä. Miehet on yleensä köyhiä, rumia, huonosti koulutettuja, huonosti treenattuja, sivistymättömiä jne. Moni tasokas nainen on siksi yksin.
Ehkäpä ne rikkaat, komeat, korkeasti koulutetut, treenaavat ja sivistyneet miehet ovat jo pariutuneet sinua tasokkaampien naisten kanssa?
Ymmärrä jo, noin se tietysti menee.Mikähän se sun tasosi oikein onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinostaisi, millainen on seksisuhde, joka saa naisen pään pyörälle?
Mies on erittäin komea. Mikä muu syy? Nainenhan hyppäsi samantien sänkyyn miehen kanssa.
Juuri eilen kuuntelin Radiosta tutkimuksesta, missä todettiin, että akateemiset miehet on ”loppu”. Yliopistot on suuremmaksi osaksi naisvaltaisia nykyään ja naisten on vähän pakko laskea koulutustasovaatimuksiaan.
Siinä oli kirjaan haastateltu muistaakseni lääkäri -trukkikuski pariskuntaa ja he olivat oikein onnellisia.
Kannattaa hypätä ulos omasta kuplastaan.
Vaikka provohan tämä aloitus on.