Uskotko, että akateeminen yläluokkainen nainen voi koskaan löytää parisuhdetta, jossa yhdistyy kaikki tarpeet?
Olen varakas ja koulutettu nainen, kolmissakymmenissä ja sinkku. Todella tuntuu, että ns. monin eri tavoin hyvien miesten löytäminen on vaikeaa. Tarkoitan tällä sitä, että miehessä yhdistyisi äly, hyvät sosiaaliset taidot, kemia ja itseä edes jotenkin miellyttävä ulkonakö.
Tapasin taannoin erään miehen serkun syntymäpäivien jatkoilla ravintolassa. Oli ottanut pari cocktailia, joten tapaaminen eteni seksisuhteeksi, joka sai pääni pyörälle.
Ongelmana on, että mies on duunari. Ei pelkästään koulutukseltaan, vaan myös tavoiltaan. Juo joka ilta olutta, katsoo jalkapalloa ja käy kalastamassa.
Hyvänen aika... Meillä on ns. menneet kemiat yhteen, ja olen oudolla tavalla kiinnostunut miehestä, vaikka olemmekin kaikin tavoin eri tilanteissa ja eri maailmoista.
En kestä, että miehet ovat tällaisia. Jos mies olisi edes vähän omista piireistä, niin voisin mennä naimisiin hänen kanssaan. Nyt kaikki jotenkin kaatuu. En oikein pääse yli tästä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on provo? Kyllä meitä on. Ja nuorena usealla on juuri noin oudot mietteet kuin aloittajalla.
Minäkin olin 45 v, kunnes pystyin päästämään irti esim akateemisuuden vaatimuksesta.
Ihan sairasta, että menee noin pitkään elämässä ennen kuin pystyy katsomaan vähän oman altaan ulkopuolelle. Siis etkö tosiaan ole tuohon ikään mennessä huomannut, miten paljon vastenmielisiä tyyppejä mahtuu akateemiseen maailmaan? Ihan oikeasti? Menet jollain urpo-autopilotilla?
En minä kaverista akateemisuutta ole vaatinut, vaan miehestä. Tämä loppui siihen, kun tapasin mieheni, joka ei ole edes ylioppilas. Minulla oli mielikuva, ettei meillä riittäisi keskusteletavaa. Se loppui lyhyeen, kun huomasin, että hänellä on ”telkkarista” saatu parempi yleissivistys kuin minulla ja hän menisi heittämällä Mensaan ja minä ehkä en. Nykyään olemme naimisissa.
Kun pistän 10 parasta kaveriani riviin, niin siellä on kolme tohtoria, neljä kahden akateemisen tutkinnon suorittanutta, loput normaaleita akateemisia. Ei kukaan heistä ole urpo.
Mieheni on ollut mm. Suvustani tosi yllättynyt. Ei ole koskaan tavannut näin koulutettua väkeä. Eikä sielläkään urpoja ole.Ei meillä vanhoilla enää ole vaatimuksia, mutta nuorena niitä oli enemmän. Voisin kirjoittaa romaanin nuorten naisten älyttömistä kriteereistä. Siis sellaisista, mitä minulla ei edes ollut.
Älä nyt kuitenkaan kirjoita :D.
Pieni prosenttiosuus voi, loput ei. Ongelma ei tosi koske pelkästään yläluokkaisia naisia. Sen voi laajentaa koskemaan suurinta osa pk-seudun korkeakoulutettuja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on provo? Kyllä meitä on. Ja nuorena usealla on juuri noin oudot mietteet kuin aloittajalla.
Minäkin olin 45 v, kunnes pystyin päästämään irti esim akateemisuuden vaatimuksesta.
Ihan sairasta, että menee noin pitkään elämässä ennen kuin pystyy katsomaan vähän oman altaan ulkopuolelle. Siis etkö tosiaan ole tuohon ikään mennessä huomannut, miten paljon vastenmielisiä tyyppejä mahtuu akateemiseen maailmaan? Ihan oikeasti? Menet jollain urpo-autopilotilla?
En minä kaverista akateemisuutta ole vaatinut, vaan miehestä. Tämä loppui siihen, kun tapasin mieheni, joka ei ole edes ylioppilas. Minulla oli mielikuva, ettei meillä riittäisi keskusteletavaa. Se loppui lyhyeen, kun huomasin, että hänellä on ”telkkarista” saatu parempi yleissivistys kuin minulla ja hän menisi heittämällä Mensaan ja minä ehkä en. Nykyään olemme naimisissa.
Kun pistän 10 parasta kaveriani riviin, niin siellä on kolme tohtoria, neljä kahden akateemisen tutkinnon suorittanutta, loput normaaleita akateemisia. Ei kukaan heistä ole urpo.
Mieheni on ollut mm. Suvustani tosi yllättynyt. Ei ole koskaan tavannut näin koulutettua väkeä. Eikä sielläkään urpoja ole.Ei meillä vanhoilla enää ole vaatimuksia, mutta nuorena niitä oli enemmän. Voisin kirjoittaa romaanin nuorten naisten älyttömistä kriteereistä. Siis sellaisista, mitä minulla ei edes ollut.
Minua lähinnä hävettää sinun puolestasi tuo sinun täydellinen yllätyksesi siitä, että akateemisen maailman ulkopuolelta löytyy fiksumpaa väkeä kuin mitä itse olet. Kuulostaa ihan siltä, että olet koulutusjärjestelmän leipoma epäoriginelli keskinkertainen pulla. Kunhan vain kopioin muita niin olen muka fiksu ja sivistynyt. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Tasokkaan naisen ON vaikea löytää sopivaa miestä. Miehet on yleensä köyhiä, rumia, huonosti koulutettuja, huonosti treenattuja, sivistymättömiä jne. Moni tasokas nainen on siksi yksin.
Lol miten tynnyri kommentti. Onnea vain omalle onnellesi. Not.
Akateemisella yläluokkaisella miehellä on sen sijaan mistä valita, kun naisen ”luokka” ei ole niin tärkeä. Löytyy tarjokkaita niin kevyisiin ja vakavahkoihin suhteisiin 😊
Yläluokkainen ? Nimi löytyy laulu 20 perheestä -säkeistöstä ?
Miten toi luuseri JAKSAA esittää naista? Tuo on u-li.
Miksi yläluokkainen olisi akateeminen?
Uskon.
Sanot dildollesi vain, että "tahdon".
Vierailija kirjoitti:
Tasokkaan naisen ON vaikea löytää sopivaa miestä. Miehet on yleensä köyhiä, rumia, huonosti koulutettuja, huonosti treenattuja, sivistymättömiä jne. Moni tasokas nainen on siksi yksin.
On niitä paljon tasokkaita miehiäkin. Itseään tasokkaaksi kuvitteleva nainen ei kenties olekaan niin tasokas jos ei sopivaa miestä löydy.
Se on kyllä helpompaa meillä ruupuilla kun ihania suhteita löytyis pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua lähinnä hävettää sinun puolestasi tuo sinun täydellinen yllätyksesi siitä, että akateemisen maailman ulkopuolelta löytyy fiksumpaa väkeä kuin mitä itse olet. Kuulostaa ihan siltä, että olet koulutusjärjestelmän leipoma epäoriginelli keskinkertainen pulla. Kunhan vain kopioin muita niin olen muka fiksu ja sivistynyt. Hyi.
Katsokaa, kuinka oikeasti fiksu henkilö ojentaa akateemista. Ottakaa oppia hänestä sisaret! Akateemiset vain kopioivat, amikset sentään osaavat. Hyi.
Varmasti paremmin kuin muut naiset
Millä perusteella luokittelet itsesi yläluokkaan? Mielenkiinnosta kysyn. Olen itse aatelinen ja meillä kyllä karsastetaan tuota sanaa aika tavalla.
Mikä tekee sinusta yläluokkaisen?
Teen oletuksen, ettei aloitus ollut provo. Mikään vaatimus itsessään ei ole ongelma. Ongelmia tulee siitä, että useita vaatimuksia pitäisi päteä yhteen ja samaan ihmiseen samaan aikaan.
Enemmistö korkeakouluopiskelijoista on naisia, joten jo matemaattisesti kaikille akateemisille naisille ei riitä akateemista miestä. Nykyaikana ei ole mitenkään selvää, että akateemisella tutkinnolla saa koulutusta vastaavan työn. Siksi maisterin papereilla saattaa joutua olemaan töissä kaupan kassalla, varastossa, kokkina tai taksikuskina. Ja vaikka olisikin akateeminen mies koulutusta vastaavassa työssä niin sehän ei riitä, vaan pitää olla yli 180 cm pitkä, reilusti sosiaalinen ekstrovertti, tumma, komea ja niin edelleen.
Kun kaikki edellä kuvatut vaatimukset ynnätään niin päästään juuri siihen palstamiesten kuvailemaan tilanteeseen, jossa 100% naisista tavoittelee 5-20% miehistä. Ja kun tällainen skaba on päällä, jää se akateeminen uraansa panostanut 30-vuotias nainen varmasti viimeiseksi, kun kilpakumppanina on 20-vuotias ulkonäköönsä panostanut isorintainen söpö Siwan kassa.
Ehkä kannattaisi lopettaa tuo ihmisten ja tekemisten luokittelu. Miksi miehen pitäisi olla sun omista piireistäsi? Ethän ole tähänkään mennessä ketään sieltä löytänyt. Älä nyt päästä hyvää miestä menemään noin pienen jutun takia. Käythän säkin tällä roskapalstalla esim. Et kai mitään edustuspuolisoa ole hankkimassa?
No mutta, ymmärrän kyllä kumppanin löytämisen vaikeuden. Olen lievästi autistinen mies ja päälle kolmekymppinen opiskelija. En enää oikein ole edes varma, miltä ikäiseni naiset näyttävät ja ehkä vähän erikoisempana tyyppinä mun pitäisi löytää joku hyvin kärsivällinen ja avarakatseinen nainen, jonka kanssa olisi vielä jotain yhteistäkin. En ole mitenkään kovassa huudossa tuolla "markkinoilla" edes.
Ei mulla olisi varaa heittää pois suhdetta hienoon ihmiseen, koska se esim. katselisi tv:tä liikaa (itse en katso ollenkaan) tai vaikka liikkuisi pyörätuolilla, eikä voisi tulla kanssani metsään. Koko ajatus on aivan absurdi.
Vierailija kirjoitti:
Teen oletuksen, ettei aloitus ollut provo. Mikään vaatimus itsessään ei ole ongelma. Ongelmia tulee siitä, että useita vaatimuksia pitäisi päteä yhteen ja samaan ihmiseen samaan aikaan.
Enemmistö korkeakouluopiskelijoista on naisia, joten jo matemaattisesti kaikille akateemisille naisille ei riitä akateemista miestä. Nykyaikana ei ole mitenkään selvää, että akateemisella tutkinnolla saa koulutusta vastaavan työn. Siksi maisterin papereilla saattaa joutua olemaan töissä kaupan kassalla, varastossa, kokkina tai taksikuskina. Ja vaikka olisikin akateeminen mies koulutusta vastaavassa työssä niin sehän ei riitä, vaan pitää olla yli 180 cm pitkä, reilusti sosiaalinen ekstrovertti, tumma, komea ja niin edelleen.
Kun kaikki edellä kuvatut vaatimukset ynnätään niin päästään juuri siihen palstamiesten kuvailemaan tilanteeseen, jossa 100% naisista tavoittelee 5-20% miehistä. Ja kun tällainen skaba on päällä, jää se akateeminen uraansa panostanut 30-vuotias nainen varmasti viimeiseksi, kun kilpakumppanina on 20-vuotias ulkonäköönsä panostanut isorintainen söpö Siwan kassa.
Suomessa ihmiset pariutuvat suurin piirtein ikäistensä kanssa. Akateemiset miehet naisia useammin toisen yhtä koulutetun kanssa. Isotissinen Siwan kassa voi kelvata sänkyyn, muttei sitä kehdata esitellä äidille tai ystäville. Jotain todellisuudentajua näihin palstamiesten maalailemiin uhkakuviin olisi jo hyvä saada.