Mun MIES teki tänään POSITIIVISEN raskaustestin :D
Kommentit (187)
eli molemmat sitten pissattiin kuppiin ja tehtiin testi.. positiivinen tulos tuli aivan väärälle henkilölle :(
Sen piti olla vaan pilaa että mieskin tekee " myötätuntotestin" :(
Voi itku.. miten sanon tästä miehellekään.. me vaan naurettiin kun miehen tikkuun ilmestyi viivat.. Nyt tämä asia vasta jysähti mun tajuntaan :(
Nyt kannattaa mennä lääkäriin! Ihan hyvin voi sanoa että vitsinä teki testin ja se näyttikin " plussaa" , voihan tämä olla onni onnettomuudessa jos ajoissa saadaan tietää.
onko sinun miehese kiveksissä esiintynyt mitään poikkeavaa? liika kasvua, punoitusta tai patteja?
siis kivessyöpä tuntuu kiveksissä, siis se kasvain. Tunnustelkaa, onko kives sileä ja tasainen, vai tuntuuko siellä " kumimaisia" muutoksia, möykkyjä.
Eihän virtsapurkit vaan vaihtuneet?
Vierailija:
Eihän virtsapurkit vaan vaihtuneet?
Kivessyövän ihan ensimmäisiä oireita on liikakasvu(toispuoleinen), punoitus ja kutina, kirvely...
Kivessyöpä on todella harvinainen, kylläkin nuorten miesten sairaus, noin 100 tapausta vuodessa, joissa ennuste on hyvä.
Mutta ei nyt hyvänen aika voi täällä palstalla antaa sun miehelle diagnoosia syövästä, joten otappa rauhallisesti. HCG- taso voi nousta muistakin syistä, myös miehellä!!
T:sh
Tulipas taas opittua uutta kun käy AV:lla...
mietinkin että olisiko purkit vaihtuneet.. voisin tietysti tehdä itselleni uuden testin..
Ei mies ole ainakaan valitellut mitään ongelmia kiveksissä, enkä minäkään ole mitään möykkyjä huomannut.. en tosin ole mitenkään tutkinut, mutta näin normaalilla katselulla ja koskettelulla en ole huomannut
Ap
Mies on nuorempana harrastanut painonnostoa! Ei enää, mutta miten se vaikuttaa?
Minkä muun takia voi raskaushormonia olla virtsassa? Missä vaiheessa syöpää sitä tulee?
Ole kiltti ja vastaa!
T. Ap
jotka saattaa näkyä plussana raskaustestissä, jos testi on erittäin herkkä. Esim. Romedilla tiedän monen miehen tehneen positiivisen testin ja ihan terveitä ovat :)
Voisithan tuota soittaa terveyspalvelunumeroon ja kysyä asiasta vielä sieltä.
T: Toinen sairaanhoitaja
" Kasvaindiagnostiikka
Määritys soveltuu istukkakarsinooman, rypäleraskauden sekä hCG:tä tuottavien kives- ja munasarjakasvainten hoidon seurantaan. Pahanlaatuisten haiman saarekesolukasvainten yhteydessä seerumin hCG-pitoisuus voi olla koholla."
Tämä siis oli labran sivuilla. Siellä oli maininta siitä että miehellä ei siis raskaustesti näytä positiivista tulosta " normaalisti" . Tee ihmeessä itsellesi ensin testi ennen kuin säikäytät miehesi!!!! Ja mistä sitä tietää vaikka se testi on ollut viallinen taikka miehelläsi olisi vain joku vaarattomampi juttu. Mutta selvittäkää asia mahdollisimman nopeasti!
vastasin sulle äsken pitkän viestin enkä linkittänyt mitään, ja herjasivat mut ulos, helvetti!!!
Arvasinkin että kyse on siitä!! Nuorena miehenä aloitettu rankka fyysinen suorite, bodaus tms nostattaa miehellä hcg:tä. Ja se säilyy se hormoni ihmisessä kauan vaikkei bodausta olisi pitkään aikaan harrastanutkaan! Sama pätee toisinpäin, painonnostaja naisilla on " liikaa" testosteronia kehossaan. Joten äläpä huoli, tuo EI ole syövän merkki.
Rauhoitu ystävä hyvä!!
Tuli paljon parempi mieli.. koitan pysyä rauhallisena siihen asti kun mies tulee kotiin.. sitten kerron varovasti, tutkitaan kivekset ja tehdään uusi testi.. ja sitten otetaan yhteyttä lääkäriin.. Helpommin sanottu kuin tehty..
Minun testi näytti edelleen negaa..
T. ap
Vierailija:
Tuli paljon parempi mieli.. koitan pysyä rauhallisena siihen asti kun mies tulee kotiin.. sitten kerron varovasti, tutkitaan kivekset ja tehdään uusi testi.. ja sitten otetaan yhteyttä lääkäriin.. Helpommin sanottu kuin tehty..Minun testi näytti edelleen negaa..
T. ap
ihan niinkuin tuo toinenkin sh kertoi tienneensä monta miestä joilla raskaustesti näyttänyt plussaa ja olevan terveitä, myös minä tiedän. Olen ammatiltani siin sh/kätilö ja minun synnyttävien asiakkaitten miehet ovat monta kertaa naureskellen kertoneet tehneensä testin myös aikoinaan ja ovat nyt sitten molemmat raskaana, että millonkohan tämä miehen vauva syntyy :)))
Urologia ei tosiaan ole mun erikoisalaani, mutta sen tiedän että hcg:n nousu ei viittaa suoranaisesti syöpään. Tossa oli jonku lainaus labralausunnoistakin, unohda tollaset... mua joskus ihan oikeesti inhottaa kun maallikot alkaa tulkitsemaan lukemaansa. Haimasaarekkeen syövässäkin on oireita jotka kyllä ilmoittavat itsestänsä jo paljon ennen kun päästään ottamaan labroja.
Kaikkea hyvää!!
Unohda koko juttu yms. niin ei kannata kuitenkaan unohtaa!!! Kyllä tuollainen pitää selvittää koska ikinä ei voi mistään olle varma että onko ns. normaalia jne. Mutta älkää nyt kuitenkaan hirveesti tästä asiasta huolestuko :)
todennäköisesti ja toivottavasti ei olekaan. Mutta esim. haimasyöpä ei todellakaan välttämättä anna mitään oireita, ennenkuin on levinnyt pahasti, olen hoitanut useita kymmeniä tällaisia potilaita, sattumalöydöksenä löydetyt ovat oikeastaan ainoita, joilla edes mahdollisuus parantua. Mutta ap:n miehellä tuskin sitä on, se on oikeasti erittäin harvinainen nuorilla ihmisillä. Kivessyöpä sen sijaan mahdollinen, sitä on jonkinverran nuorilla, mutta ennustehan on syöväksi aivan loistava. Noiden hormoneiden vaikutuksesta=eli kauan ne voi vaikuttaa, niin en osaa sanoa. Jos joku tietää niin olisi kiva kuulla asiasta. Toivotaan parasta.
sh itsekin
Vierailija:
todennäköisesti ja toivottavasti ei olekaan. Mutta esim. haimasyöpä ei todellakaan välttämättä anna mitään oireita, ennenkuin on levinnyt pahasti, olen hoitanut useita kymmeniä tällaisia potilaita, sattumalöydöksenä löydetyt ovat oikeastaan ainoita, joilla edes mahdollisuus parantua. Mutta ap:n miehellä tuskin sitä on, se on oikeasti erittäin harvinainen nuorilla ihmisillä. Kivessyöpä sen sijaan mahdollinen, sitä on jonkinverran nuorilla, mutta ennustehan on syöväksi aivan loistava. Noiden hormoneiden vaikutuksesta=eli kauan ne voi vaikuttaa, niin en osaa sanoa. Jos joku tietää niin olisi kiva kuulla asiasta. Toivotaan parasta.sh itsekin
ei kumpikaan meistä täällä kirjoittaneista sairaanhoitajista sanonutkaan että ei varmasti ole syöpää, ja tottakai ap varmasti itsekkin sen ymmärtää että kannattaa varata aika lääkärille. Minähän vaan rauhoitin ap:ta sanomalla että yksin tuo " oire" ei riitä syöpätuomion antamiseen. Ja kuten sanoin urologia ei ole mun erikoisalaa. Ja sen tiedän noiden hormonien vaikutusajasta että kauan, hedelmättömyys hoidoissa on selvinnyt 40- vuotiaan miehen kehonrakennus kaksikymppisenä, kun verestä ja virtsasta on löytynyt hcg:tä.
sh
Nyt iski kyllä totaalinen paniikki :( Tarkoittako se että syöpä on pitkälläkin jos tulee positiivinen testi?
T. Kauhuissaan oleva Ap