Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?
Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ruumiinrakenne. Ei auta ruokavalio jos sitä ei ole.
Läski kyllä kertyy myös niiden sirojen luiden päälle jos syö liikaa.
Turhaa on puhua ns. ”Luonnostaan laihoista” Kyllä se vaan niin on että syömällä ne uimarenkaat luodaan.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa on puhua ns. ”Luonnostaan laihoista” Kyllä se vaan niin on että syömällä ne uimarenkaat luodaan.
Ei syö enemmän kuin on kulutus. Ja loppu riippuu vartalonmallista, luustosta, lihasrakenteesta ja geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei syö enemmän kuin on kulutus. Ja loppu riippuu vartalonmallista, luustosta, lihasrakenteesta ja geeneistä.
Ensisijaisesti kiinni geeneistä. Vieläkö tästä puhutaan? Jos yhtään seuraa tiedeuutisia, niin on selvillä., että hoikat yleensä voivat syödä mitä haluavat ja miten paljon haluavat. Katsokaa vaikka Michael Fassbenderiä, hän on haastattelussa sanonut, että syö paljon ja mitä haluaa. Toki hän myös treenaa, mutta sillä saa lihasta.
JOs lopettaisi treenaamisen, olisi vain laiha. Kai jokainen tuntee jonkun, joka syö mielettömästi herkkuja ja kylkiluut silti paistaa.
Ei sirous johdu kovasta yrittämisestä vaan on ruumiinrakenne.
Vierailija kirjoitti:
Noh, itse pysyin xxs-xs kokoisena opiskeluajat (laihdutin M-koosta) ja sen jälkeen pari vuotta vielä työelämän alussa. Eli noin 10 vuoden ajan. Pyörällä kuljin matkat. Aamulla söin yhden jogurtin ja kupin kahvia. Koulussa/ töissä join vain kahvia. Illalla noin. Klo 17-18 söin yhden ison aterian ja mahan täyteen. Tuo ruoka oli ns. tavallista ruokaa. Söin niin paljon, että olin kylläinen. Kävin syömässä ravintoloissa silloin tällöin, myös tykkäsin leipoa kohtuu usein pullaa/ sämpylöitä. Viikonloppuisin söin normaalimmin. Eikä tämä ”dieetti” ollut mitenkään pakotettua. Jotenkin vain tuo toimi minulle, eikä nälkä tullut kuin vasta illalla.
Tässä hyvä esimerkki siitä miten "vähällä" laihatkin oikeastaan tulee toimeen ja kykenee vielä hyvin suorittamaan ihan päivittäisiä toimintoja ihan kunnon ruualla.
Minä en saa siroa vartaloa yhtään mitenkään, koska luurankoni ei ole siro. Edes 52-kiloisena en ollut siro, ainoastaan hoikka.
Millaisella ruokavaliolla olet lihottanut itsesi?
normaalilla ruokavaliolla kukaan ei liho, joten vaatii enempi työtä ja erikoisuuksia tuo lihominen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa siroa vartaloa yhtään mitenkään, koska luurankoni ei ole siro. Edes 52-kiloisena en ollut siro, ainoastaan hoikka.[/quote
kai tiedät että se vaatii myös jumppaa? kurkkaa esim rytmisen voimistelun tyttöjä.
Syön mitä huvittaa mutta tosi harvoin eineksiä. Hedelmiä, kasviksia, marjoja ja pähkinöitä syön päivittäin. Herkuttelen lähes joka päivä, suklaata, joskus pullaa, karkkia ja pizzaa. Liikun joka päivä ja nukun vähintään 8h. Olen kokoa xs-s ollut koko ikäni, ikää 52v. Vatsa toimii joka päivä, joskus kolmekin kertaa, mulla on aina ollut vilkas aineenvaihdunta.
Sirous on synnynnäistä, ei useimmilla suomalaisilla esim koskaan ole siroa vartaloa, vaan laihanakin se on vahva- ja leveäluinen. Ja hyvä niin.
Sirot ihmiset ovat usein olleet lapsena aliravittuja, tai sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
162/ 55 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla XS kokoinen? itse haluan olla normaalipainoinen nainen.
Kyllä minä koen olevani ihan normaalipainoinen, vaikka vaatekoko XS onkin.
No pidätpä painoosi nähden pieniä vaatteita.
Olen kyllä kuullut reilusti itseäni isomman naisen kertovan olevansa XS-kokoa. Jotkut vain on totuttautuneet tunkemaan itsensä kiristäviin vaatteisiin eli niin pieniin kuin saa väkisin menemään päällensä.
T. 165/46Tämä vaatekoko on tosiaan mystistä. Olen 55kg ja 165 cm eli suunnilleen samankokoinen, jota kommentoit.
Ei tulisi mieleenkään ahtautua xs-vaatteisiin. S tai M saa olla eli 36-38.
Olen aivan timmi, koska harrastan urheilua ihan tosissani kansallisella tasolla. Eli ei selitä nyt laihaläskeys tätä.
Tän takia vaatekoko on aika turha tieto, itseäni kiinnostaa enemmä mitat. rinta, vyötärö, lantio ja reisi, pelkkään vaatekokoon vertailu tai luottaminen aika sama.
Vierailija kirjoitti:
Olen s tai xs kokoinen, johtunee lyhyestä varrestani joka on 157cm ja painan jotain 45kg. Lihon helposti, mutta toisaalta laihdunkin helposti ja siksi syön vähän kausittain, eli joskus tosi terveellisesti ja sitten välillä taas enemmän herkkuja, mutta huomaan voivani paremmin ilman eineksiä ja sokeria ja lisäksi näytän paremmalle laihempana. Lapsuudessa olin pulska, joten helposti menee herkuttelun puolelle jos en ole todella tarkka syömisistäni. Koska olen pienikokoinen, ylimääräinen rasva näkyy kropassani heti ja kaikki kertyy reisiin.
Samoin, ihan sitä myöden että olin pienenä pullukka ja ihan samat mitatkin :)
Sirona en itseäni pidä, pieneksi yleensä sanotaan eli en taida olla mikään keijukainen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa siroa vartaloa yhtään mitenkään, koska luurankoni ei ole siro. Edes 52-kiloisena en ollut siro, ainoastaan hoikka.[/quote
kai tiedät että se vaatii myös jumppaa? kurkkaa esim rytmisen voimistelun tyttöjä.
Olen aina ollut liikunnallinen, sitä itse tosin tajuamatta. Mutta mökillä uitiin monesti koko päivä järvessä, monen tunnin shoppailumaratonit teininä kauppakeskuksessa, ulkona oltiin kaverin kanssa, harrastin tanssia...
Mutta olen leveäluinen, kuten joku tuolla mainitsikin. Ei minusta saa mitään pikku höyhentä mitenkään. Ei sillä että sellainen haluaisin ollakaan. En halua kaatua pienestä hipaisusta.
Olen vähän "huono syömään" ja en usein jaksa tehdä ruokaa. Aamulla ei yleensä ruoka maistu, mutta syön yleensä vähän jotain esim. banaanin tai leivän. Lounaaksi saatan syödä pari leipää, jossa juustoa/leikkelettä ja levitettä, joskus ihan jotain ruokaakin tai sitten kaupan valmisruoan tai smoothien yms. Illalla sitten yleensä ihan ruokaa, mitä milloinkin. Kaikki maistuu, silloin kun ylipäätään maistuu. Herkkuja syön ehkä pari kertaa viikossa, kaljaa pari kertaa vuodessa, pizzaa kerran tai pari kuussa...
En juurikaan liiku.
Pituus 162 ja paino 46-48 ollut aina, joskus teininä painoin ehkä max 52kg.
Mutta, en kyllä jaksa oikein mitään tehdä töitten jälkeen, joten ruoan laadussa olisi ainakin parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäiset kalorit mulla n. 2000 ja paino on 75kiloo ehkä näil kaloreilla. Eli siis pitäs kituuttaa jos haluisin olla hoikka. Nyt syön Aamu ja iltapalan ja 2 ruokaa, jolloin kalorit keskimäärin 2000 joka mun painonkertymistaipumuksel pitää mut aika paljon ylipainoswna. T. Edellinen 161cm nainen
Mulla on normiarkikalorit n 1600-1800 päivässä (ja aina siis alle 2000kcal) ja tällä ylläpitää mainiosti n 25-30 kilon ylipainoa (161/83) ja heti huomaa jos yhtään liian usein lipsuu tuohon pariin tonniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen s tai xs kokoinen, johtunee lyhyestä varrestani joka on 157cm ja painan jotain 45kg. Lihon helposti, mutta toisaalta laihdunkin helposti ja siksi syön vähän kausittain, eli joskus tosi terveellisesti ja sitten välillä taas enemmän herkkuja, mutta huomaan voivani paremmin ilman eineksiä ja sokeria ja lisäksi näytän paremmalle laihempana. Lapsuudessa olin pulska, joten helposti menee herkuttelun puolelle jos en ole todella tarkka syömisistäni. Koska olen pienikokoinen, ylimääräinen rasva näkyy kropassani heti ja kaikki kertyy reisiin.
Samoin, ihan sitä myöden että olin pienenä pullukka ja ihan samat mitatkin :)
Sirona en itseäni pidä, pieneksi yleensä sanotaan eli en taida olla mikään keijukainen :(
Oon 175cm/58kg, vaatekoko XS-S. Syön tavallista, terveellistä kasvisruokaa. Kaloreita en laske, mutta pyrin syömään tarpeeksi hyviä rasvoja ja proteiinia. Herkkuja syön korkeintaan kerran viikossa, koska iho näyttää paremmalle ilman sokeria ja muuta roskaruokaa.
Mulle hyvin tyypillinen päivän ruokavalio näyttää tältä:
Aamulla 2-3dl maustamatonta soijajugurttia, vähän pähkinöitä ja banaani. Lisäksi pari rkl hampunsiemeniä ja pellavansiemenöljyä + usein myös tyrniöljyä.
Päivällä iso salaatti jossa 300-400g kasviksia, avokado tai öljyä ja esim. 200g tofua/reilusti kikherneitä
Illalla usein toinen salaatti tai esim. pari lautasellista linssikeittoa/iso annos lasagnea/wokkia tms
Lisäksi syön päivän aikana pari hedelmää ja usein ison smoothien (kauramaito, banaani + marjoja). Jos jossain välissä tulee nälkä, niin syön esim. pähkinöitä välipalana.
Jos sanotaan, että joku voi syödä mitä vaan eikä liho, niin yleensä ei kiinnitetä huomiota ruoan sisällön ja annoskoon suhteeseen. Mun annokset on hervottomia, koska kasviksista ei paljon energiaa tule. Toisaalta esim. töissä tauoilla juon vaan teetä ja syön jonkun hedelmän, kun moni syö joka päivä ihan tottumuksesta pullan tai pari ja saa niistä jo saman verran kaloreita kun mä saan valtavista lounassalaateistani.