Vastavalmistunut SH ja päivätyö klo 8-16, onko mahdollista?
Olen valmistumassa sairaanhoitajaksi juuri, kun lapsi menee kouluun. Käytännössä en voi siis tehdä vuorotyötä moneen vuoteen. Myös viikonloput haluan viettää lapsen kanssa.
Miten vaikea on pk-seudun ulkopuolelta löytää säännöllinen päivätyö arkisin klo 8-16?
Kommentit (40)
Et tietenkään hae lähihoitajan töitä jos oot sairaanhoitaja! Sut palkataan lähärin nimikkeellä, saat lähärin palkkaa, mutta joudut ihan sata varmasti tekemään myös sairaanhoitajan toimenkuvaan kuuluvia töitä. Eikö tää jo koulussa sanottu ja ihan viimeistään tehyn infoissa?
Mites terveydenhoitaja kouluun? Kouluthan ovat aika lailla virka-aikaan auki.
Jatkokouluttaudu terveydenhoitajaksi. Enemmän vastuuta, mutta säännölliset työajat.
Vierailija kirjoitti:
Mites terveydenhoitaja kouluun? Kouluthan ovat aika lailla virka-aikaan auki.
Hän on sairaanhoitajaksi valmistumassa, ei terveydenhoitsjaksi. Terveydenhoitajathan on pääosin ma-pe 8-16 töissä (neuvolat, työterveys, koulut jne). Eli ap kannattaisi hakea terveydenhoitajaksi (sh opinnot hyväksiluetaan jos pääsee sisään. Th on kaksoistutkinto sh+Th)
T: Th hyvässä arkityössä ja usean lapsen äiti
Mutta terveydenhoitajan töitä ei ole kaikille halukkaille. Itse teen th-koulutuksella töitä sairaanhoitajana psykiatrian polilla, moni opiskelukaveri on esim. leikkurissa (jossa voi myös olla päivätyössä) ja kotihoidossa. Moni vuorotyössäkin.
Suuntaudu psykiatriseksi sairaanhoitajaksi? Psykiatrian poliklinikoilla yms. on paljon hoitajia päivätöissä.
Terveydenhoitajaksi en pääse, sillä vuoden jatkokoulutukseen päästäkseen pitäisi olla keskiarvon lähes 5. 4 tai vähän sen yli ei kuulemma riitä. Ehkä sitten, jos menisin pääsykokeen kautta.
Tietenkin voisit selvittää voisitko tehdä esimerkiksi kouluterveydenhoitajan työtä.
Psykiatrian poliklinikalle? Potilaat tosin on perseestä mutta päivätyö <3
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voisit selvittää voisitko tehdä esimerkiksi kouluterveydenhoitajan työtä.
Sairaanhoitajan tutkinto ei riitä terveydenhoitajan töihin! Toisin kuin terveydenhoitajantutkinto on kaksoistutkinto ja silloin voi toimia myös sairaanhoitajana!
No kyllähän päivätyötä on tarjolla, luulisi sinun alan ihmisenä tämän tietävän.
Esimerkiksi yksityisissä hoivakodeissa ja kotihoidossa sairaanhoitajilla on pääosin aina päivätyö ma-pe 8-16 tai 7.30-15.30 tms. Ja näissä paikoissa töitä kyllä riittää!
Lisäksi hoitoalalla voi heittää keikkaa esim. Sairaalassa ja monien vuokratyöfirmojen kautta voit valita itse ne vuorot, mitä haluat tehdä. Eli valitset itsellesi vain aamuvuoroja.
Lisäksi terveyskeskus ja erikoissairaanhoidon poliklinikat ja päiväleikkurit on myös vaihtoehtoja.
Yksityisillä lääkäriasemilla on monesti 2- vuorotyö, ei pelkkä päivätyö.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrian poliklinikalle? Potilaat tosin on perseestä mutta päivätyö <3
Mikä tahansa poliklinikka. Onhan somaattisen puolenkin poliklinikat päivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän hakea röntgenhoitajaksi keväällä? Opinnoista saanee jotain hyväksiluetuiksi.
Röntgenhoitajatkin tekevät monessa paikassa 3- vuorotyötä. Ja työtilanne kyllä heikompi kuin sairaanhoitajalla.
Miksi ihmeessä et yrittäisi vaihtaa terveydenhoitajalinjalle? Tällöin saat sh+th pätevyyden ja paljon suuremmat todennäköisyydet saada päivätyö.
Vierailija kirjoitti:
Erikoissairaanhoitoon tuskin pääset, terveyskeskuksiin ehkä jos oot esim tehny sinne harkan. Yksityiselle lääkärisemalle saattaa päästä mut mehiläisestä, terveystalosta jne. kuulee tosi paljon pelkkää negatiivista, plus palkka parisataa huonompi mitä julkisella. Kotihoitoon pääsee ihan varmasti vastavalmistuneena ja pääasiassa päivätyö mut sekin kuulemma ihan paskaa
Mitenniin ap ei pääsisi erikoissairaanhoitoon? Tottakai pääsee! Ei sinne tarvitse olla työkokemusta vaan vastavalmistunut voi päästä ihan hyvin. Opiskelijatkin (180op suorittaneet) pääsevät erikoissairaanhoitoon töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt hoitoalan työvuoroja. Miksi niiden aamuvuorojen on ihan pakko alkaa ennen sian pieraisua (klo 7)? Olin joskus hoitaja-aikoina sijaisena vanhusten päivätoiminnassa ja se oli luksusta: töihin tultiin klo 8:00.
Minä taas tykkään 7-15 vuoroista paljon enemmän kuin 8-16!!
T: hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitajaksi en pääse, sillä vuoden jatkokoulutukseen päästäkseen pitäisi olla keskiarvon lähes 5. 4 tai vähän sen yli ei kuulemma riitä. Ehkä sitten, jos menisin pääsykokeen kautta.
Haet yhteishaussa terveydenhoitajaksi. Mikäli pääset sisään, saat kyllä sh-opintosi hyväksiluettua.
Vierailija kirjoitti:
Mutta terveydenhoitajan töitä ei ole kaikille halukkaille. Itse teen th-koulutuksella töitä sairaanhoitajana psykiatrian polilla, moni opiskelukaveri on esim. leikkurissa (jossa voi myös olla päivätyössä) ja kotihoidossa. Moni vuorotyössäkin.
Pk-seudulla on pula terveydenhoitajista.
Älä hitossa ainakaan lähihoitajan töihin mene sairaanhoitajana! Minä tein sen virheen, että menin lähihoitajan sijaiseksi sairaanhoitajaopiskelijana. Sain lähihoitajan palkkaa, mutta lääkeluvat laitettiin heti kuntoon koska olin loppuvaiheen sh-opiskelija ja lisäksi minulta kyseltiin jatkuvasti asioita aivan kuten olisin ollut siellä sairaanhoitajana. En ollut siellä edes kuukautta, lopetin lähestulkoon heti 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla on pula terveydenhoitajista.
Olen saanut Kumman kaa -sarjasta huonoja vaikutteita. Jotenkin luulin, että terveydenhoitaja on amistutkinto. Olen yllättynyt, että sairaanhoitaja ei voi olla terveydenhoitaja. Ja en tarkoittanut tätä millään pahalla. En vain tiennyt mitään koko alasta.
Palvelutalossa monesti sh tekee pääosin virka-aikana työtä