Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joille 18-20 astetta toimistossa on liian vähän?

Vierailija
04.10.2019 |

Minä ainakin palelen ja villatakki saa olla päällä ympäri vuoden.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihanteellinen. Kuumassa väsyy ja raskas hengittää.

Vierailija
2/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ruskeaa rasvaa niin ei tule kylmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa syödä ja juoda tarpeeks ettei palele. JA toi on ihan hyvä lämpö ajatellen ilmastomuutoksia.

PS. JA joo,villasukat kanssa,se on tärkee.

Vierailija
4/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sopiva. Toki mullakin on aina villatakki päällä, mutta helpompi hengittää ja ilma on raikkaampi, kun on vähän vilpoisempaa.

Vierailija
5/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Työsuojelu - lämpöolot löytyy suosituksia. Kevyessä istumatyössä suositus on 21-25 astetta. Ja oma mielipiteeni on myös, että kyllä tuo 18-20 astetta on liian vähän. 

Vierailija
6/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ylipainoisena vain alle 20 kelpaa meikäläiselle. muuten kainalot jatkuvasti litimärät vaikken mitään tekiskään. alipainoisena palelin aina ja kämpässäkin piti olla +25.

Vierailija
7/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin aivan jäässä tossa lämpötilassa... Aikanaan olin toimistohommissa ja työkaverina oli tyyppi, joka avasi koko ajan ikkunat "kun on niin kauhean kuuma". Oli tosi kiva talvipakkasilla. Onneksi nykyisin voin tehdä töitä kotona, saa olla just niin lämpimässä kuin haluaa.

Vierailija
8/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei paljoa tulisi töissä oltua kun paleltumisen takia olisi flunssa. Tässä on nyt 3 tai 4 syksyä mennyt niin että olen naisen luona paleltunut. Tässä talossa laitetaan lämmitys niin myöhään päälle että nukkumaankin pitää pukea. 

Vierailija
9/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toimistossa aina liian kylmä ja työnantaja hankki pöytäni alle pienen sähkölämmittimen, koska monet pitivät kylmästä.

Vierailija
10/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika villatakissa on? Kylmällä säällä kylmän sään vaatteet päälle niin tarkenee ja voi hyvin. Vaatteet on keksitty juuri siksi että niiden avulla voi pysyä lämpimänä.

Vierailija
11/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei paljoa tulisi töissä oltua kun paleltumisen takia olisi flunssa. Tässä on nyt 3 tai 4 syksyä mennyt niin että olen naisen luona paleltunut. Tässä talossa laitetaan lämmitys niin myöhään päälle että nukkumaankin pitää pukea. 

Flunssa ei tule paleltumisesta. Virukset eivät piittaa siitä, onko ilma viileää vai lämmintä. Kannattaa opetella pukeutumaan järkevästi ja oikeisiin materiaaleihin. Liikaa lämmittäminen on epäekologista, kallista, tarpeetonta ja epäterveellistä. Talvella ei tarvitse olla alusvaatteisillaan vaan pitkähihaisissa ja -lahkeisissa vaatteissa. Villasukat ovat vanha ja hyvä konsti pysyä lämpimänä.

Vierailija
12/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle. Minulla on huono verenkierto jaloissa ja varpaat palelee, vaikka olisi tusina villasukkia jalassa. Siksi kotonakin pitää olla aina vähintään 23 astetta. Toinen vaihtehto olisi hommata joku lämpömatto tmv, jossa voisi jalkoja lämmitellä.

Vierailija
13/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flunssa ei tule paleltumisesta. Virukset eivät piittaa siitä, onko ilma viileää vai lämmintä. Kannattaa opetella pukeutumaan järkevästi ja oikeisiin materiaaleihin. Liikaa lämmittäminen on epäekologista, kallista, tarpeetonta ja epäterveellistä. Talvella ei tarvitse olla alusvaatteisillaan vaan pitkähihaisissa ja -lahkeisissa vaatteissa. Villasukat ovat vanha ja hyvä konsti pysyä lämpimänä.

Kerro mun kropalle ettei se flunssa tule palelemisesta. Jokainen nuha ja kuume ovat aikuisena tulleet palelemisen jälkeen. Pitkät kalsarit on olleet käytössä jo muutaman viikon. Välikausi takki joka on vähän ohuempi kuin talvitakki. Paksuja paitoja, iso kaulahuivi ulkona ja pipo sekä hanskat.

Naisen luona pidän usein kylpytakkia vaatteiden päällä lisäksi kun ei täällä muuten tarkene syksyisin. Kädet on täällä jatkuvasti aivan kalman kourat kun niin kylmä. Joskus teen kyykkyhyppyjä telkkaria katsellessa ettei palelisi. Sängyssä on pakko olla kaksi peittoa tai en pysty nukkumaan palelun takia.

Vierailija
14/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mun kropalle ettei se flunssa tule palelemisesta. Jokainen nuha ja kuume ovat aikuisena tulleet palelemisen jälkeen. Pitkät kalsarit on olleet käytössä jo muutaman viikon. Välikausi takki joka on vähän ohuempi kuin talvitakki. Paksuja paitoja, iso kaulahuivi ulkona ja pipo sekä hanskat.

Naisen luona pidän usein kylpytakkia vaatteiden päällä lisäksi kun ei täällä muuten tarkene syksyisin. Kädet on täällä jatkuvasti aivan kalman kourat kun niin kylmä. Joskus teen kyykkyhyppyjä telkkaria katsellessa ettei palelisi. Sängyssä on pakko olla kaksi peittoa tai en pysty nukkumaan palelun takia.

Luulemme, että nuha on seurausta palelemisesta, mutta itse asiassa se virus saa meidät sairastumaan ja palelu johtuu itse sairaudesta. Nuha seuraa sitten perässä.

Suosittelen kyllä niitä villasukkia ja kuumaa teetä. Paikallaan olo ja väsymys saavat myös palelemaan. Itse harrastan paljon liikuntaa ja huomaan että kunnon juoksulenkin tai uintitreenin ja saunan päälle olo on pitkään poikkeuksellisen lämmin, ja paksu peitto jopa ahdistaa silloin.

Vierailija
15/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika villatakissa on? Kylmällä säällä kylmän sään vaatteet päälle niin tarkenee ja voi hyvin. Vaatteet on keksitty juuri siksi että niiden avulla voi pysyä lämpimänä.

Minulla ainakin olisi noin kylmässä sormetkin jo ihan jääkylmät, eikä mikään villatakki riittäisi lämpimänä pysymiseen. 20 astetta vielä juuri ja juuri menisi, mutta 18 on jo järkyttävän kylmä.

Vierailija
16/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

villahousurockkk kirjoitti:

Pitää muistaa syödä ja juoda tarpeeks ettei palele. JA toi on ihan hyvä lämpö ajatellen ilmastomuutoksia.

PS. JA joo,villasukat kanssa,se on tärkee.

Mutta kun olen ylipainoinen, pitäisi koettaa vähentää syömistä! 

Ja kyllä palelen jos on alle 22 astetta lämmintä.

Vierailija
17/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villatakissa, villasukissa ym. on ihan vain se vika, että ne eivät lämmitä sormia. 

Vierailija
18/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Työsuojelu - lämpöolot löytyy suosituksia. Kevyessä istumatyössä suositus on 21-25 astetta. Ja oma mielipiteeni on myös, että kyllä tuo 18-20 astetta on liian vähän. 

Ne jotka palelee vetää kuteita niskaan tarpeeksi. Ei aina niin että on reippaasti yli 20 astetta ja tunkkaisuus huipussaan.Vituttaa kun aina se lämpötila laitetaan palelijoiden mukaan ja ikkunaa ei missään nimessä saa avata ettei vaan yhtään tulisi raikasta ilmaa sisään.Ja en ole ylipainoinen koska joku siitä kuitenkin määkäisee. Tunnen pari todella lihavaa ihmistä jotka palelevat ja lihakset tuottavat enemmän lämpöä kuin läski.

Vierailija
19/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin olisi noin kylmässä sormetkin jo ihan jääkylmät, eikä mikään villatakki riittäisi lämpimänä pysymiseen. 20 astetta vielä juuri ja juuri menisi, mutta 18 on jo järkyttävän kylmä.

Kesällä on ihan tyypillisesti 18 astetta lämmintä. Monesti kesäkuussa on sellaisia päiviä. Käytätkö silloin hanskoja? Villasukkia? Villatakkia?

Vierailija
20/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan kamalaa. En tarkenisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme